Piteneekö metri?

optimisti-orvokki

Piteneekö metri, jos kaikki alkavat venyttää senttejä?

Pitäisikö pelätä vai iloita, jos niin kävisi?

12

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lohtu

      Ennen en omistanut milliäkään nyt on monta senttiä.

      • ~olennainen~

        parkkihallin vessaneteisessä jalat ristissä tiedustelin eräältä herralta olisko hänellä kahtakymmentä senttiä ja hän ystävällisesti, että katsotaan, katsotaan...


    • Pirre*

      O-Orvokki nyt sielä..velmuilee..:))

      Pennijä miun pit aina aikonnaan venyttee, ja nyt kun ne tek niistä senttijä, ne kutistu entisesttään - kuuskerttoo melekkein, millon tulloon metri täytteen..hohhoijjaa...:/

      Niin monestakohan sentistä muuten sais metrin..:)..mites ne muuten niitä pittuusmittoja muuttaavat..tiijjätkö?

      • ja poseerasin joskus vuosia sitten Greenwichissä virallisen metrin mitan vieressä. Opiskelukaveri ei osannut käyttää kameraani ja vasta myöhemmin huomasin, etten saanut sitä matkamuistoa. Moni muukin erehtyi sen saman kameran äänekkään automaattikohdistustoiminnon kanssa, jota käytin aina silloin harvoin kun kamerani vieraisiin käsiin luovutin.;))

        En tunne nykyisiä virallisten kaupallisten mittojen ja mittalaitteiden kalibrointivaatimuksia. Ainakin entivanhaan piti torimyyjienkin mitat tarkistuttaa ja leimauttaa tietyin aikavälein.

        Eikös se metri ole sata senttiä?
        Tuskin se kovin pian muuttuu, kun monissa maissa ollaan vasta siirrytty metriseen järjestelmään.


      • Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        ja poseerasin joskus vuosia sitten Greenwichissä virallisen metrin mitan vieressä. Opiskelukaveri ei osannut käyttää kameraani ja vasta myöhemmin huomasin, etten saanut sitä matkamuistoa. Moni muukin erehtyi sen saman kameran äänekkään automaattikohdistustoiminnon kanssa, jota käytin aina silloin harvoin kun kamerani vieraisiin käsiin luovutin.;))

        En tunne nykyisiä virallisten kaupallisten mittojen ja mittalaitteiden kalibrointivaatimuksia. Ainakin entivanhaan piti torimyyjienkin mitat tarkistuttaa ja leimauttaa tietyin aikavälein.

        Eikös se metri ole sata senttiä?
        Tuskin se kovin pian muuttuu, kun monissa maissa ollaan vasta siirrytty metriseen järjestelmään.

        , mutta jotain muistelen kuulleeni josttai uudistuksesta..pittääpä selata tätä ihmekonetta, jos siellä tietäsivät..huomiseen ja hyvää yön loppua..


    • -nainen-

      No minä olen venyttänyt senttejä jo niin monta vuotta, että kohta olen varmasti 3 metrinen.

      • Jos metrit pitenevät, sinun - ja minunkin - pituus lyhenee. Pidä varasi, ettet saavuta kääpiölukemia. ;))


      • räknaaja
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Jos metrit pitenevät, sinun - ja minunkin - pituus lyhenee. Pidä varasi, ettet saavuta kääpiölukemia. ;))

        ne vielä muuttaa kaiken tuumiksi, on ne senverran isottelijoita. Euro ja tuuma..


    • Euroissa

      Huomaan ajattelevani:
      "Jaa... kello on jo viisi euroa ja kaksikymmentä senttiä"
      että kyllä se varmaan vaikuttaa kohta kaikkeen ajatteluun

    • kysymys?

      vai voiko kysymys olla milloinkaan optimistinen?
      vastaus ainakin voi!

      jos aikakin muuttuu, kun galaksin vauhti muuttuu,ja kai se on kiihtymään päin
      että jos maapallo pyörii nopeammin niin eikö silloin senttikin veny siinä vauhdissa?
      ja maapallo litistyy,,,kai se metrikin sitten venyy
      voitaishan me iloitakin siitä,,,jos ei muita iloja ole?

    • pituus

      Olen optimisti.
      Parempi tulkita asia niin, että metri pitenee kuin, että askel lyhenee.
      Valitettava ilmiö 45:n jälkeen.

      • optimisti

        niin miksi on valitettavaa, että askel lyhenee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe