Näkevätkö kissat itsensä peilistä?
Outo kysymys?:)
13
1363
Vastaukset
- sip-su
..jos vain hoksaavat kohdistaa katseensa. Meillä kun pentu ekan kerran hoksasi itsensä peilistä, niin pörhistyi ja alkoi murista. Tiedä sitten hoksasiko jossain vaiheessa että kyseessä oli hän itse. Peiliä käytetään joskus hyödyksi saaliin (kaverin) yllättämisessä. Luulisi että peilikuvan hoksaa samalla tavalla kuin esim. kissankuvan paperista?
Meidän neiti ainakin esitti "anoppilassa" hurjia tanssi- ja hyökkäilyesityksiä oman peilikuvansa kanssa, kun tajusi sen lattiaan asti yltävässä peilissä asuvan kissan. :)
Sen sijaan se ei näytä tajuavan kissan kuvia lehdistä, kuten Sip-sun kissa(t) näyttäisivät tekevän. Telkkarin luonto-ohjelmat sitä kyllä kiinnostavat.- sip-su
Vain yksi kissani on tajunnut kissankuvia, ehkä se on muita kissojani vähän viksumpi :) Oli aika hilpeä tilanne kun kissa muuttui ihan palloksi kun näytin sille itsensä näköistä ison siperialaisen kuvaa. Hih... Tämä kisu näyttää tajuavan myös, että mulle voi jutella peilin kautta jos ei muuten saa katsekontaktia.
Kuinka vanha kissasi on? Pentuja kiinnosti luonto-ohjelmat, mutta näin vanhemmiten ne ei näytä kiinostavan. Josko kissa on sitten niin totuudenkaipuinen, että kun tajuaa telkkarin olevan huijausta, se ei enää jaksa kiinnostaa? Vähän harmi. - Miss_Dark
paidassani on jokin kuva niin minun kissani hyppii kohti sitä kuvaa, monesti on ihan hätää kärsimäs ku ei saa hetken rauhaa sen pomppimiselta..Ja eilen laitettiin yksi julisteseinälle missä on monta kissaa niin tämä meidän neiti yritti hyppiä niitä kuvia kovasti kiinni..
Ja peiliäki tämä tassulla koputtelee kun näkee siellä itsensä..mutta sehän on niin että kissat näkevät itsensä mutta eivät tajua että siellä onkin oma kuva.. - Puoskari-Illusia
sip-su kirjoitti:
Vain yksi kissani on tajunnut kissankuvia, ehkä se on muita kissojani vähän viksumpi :) Oli aika hilpeä tilanne kun kissa muuttui ihan palloksi kun näytin sille itsensä näköistä ison siperialaisen kuvaa. Hih... Tämä kisu näyttää tajuavan myös, että mulle voi jutella peilin kautta jos ei muuten saa katsekontaktia.
Kuinka vanha kissasi on? Pentuja kiinnosti luonto-ohjelmat, mutta näin vanhemmiten ne ei näytä kiinostavan. Josko kissa on sitten niin totuudenkaipuinen, että kun tajuaa telkkarin olevan huijausta, se ei enää jaksa kiinnostaa? Vähän harmi."Tämä kisu näyttää tajuavan myös, että mulle voi jutella peilin kautta..."
Tuollainen peilin kautta kommunikoiva kissa on mullakin. Se on jalostanut tästä peilipelistä itselleen melkein jokailtaisen huvitteluhetken. Kissa menee istumaan peilin eteen ja aloittaa epävireisen mouruamiskonsertin. Tarkoituksena on saada minut paikalle. Kun saavun, muuttuu ääntelyn sävy välittömästi. Sitten jutellaan, sävykkäästi ja pehmeästi, ja samalla katsellaan toisiamme peilin kautta. Kissa istuu minuun selin. Lämmin hetki päättyy yleensä siihen, että kissa nostaa etutassut peiliä vasten, se on merkki siitä, että mirrini haluaa tulla nostetuksi syliin. Tässä kohtaa peili unohtuu täysin. On kuin pinta olisi muuttunut heijastamattomaksi.
Tämä samainen tyttökissa katsoo eläinohjelmia televisiosta, 20 minuuttia on maximi aika. Hauska yksityiskohta on se, että tv:n katsominen alkoi muutama vuosi sitten siitä, kun ostin laajakuvatelevision. 14 tuuman matkaversiota se ei katsonut ikinä. sip-su kirjoitti:
Kuinka vanha kissasi on? Pentuja kiinnosti luonto-ohjelmat, mutta näin vanhemmiten ne ei näytä kiinostavan. Josko kissa on sitten niin totuudenkaipuinen, että kun tajuaa telkkarin olevan huijausta, se ei enää jaksa kiinnostaa? Vähän harmi.on vuosi ja kaks kuukautta. Ei sekään joka kerta jaksa luonto-ohjelmista innostua, mutta linnut on aika takuuvarma sytyttäjä. Ehkä se kuvittelee katselevansa ikkunasta?
- miukumauku
Meillä toinen kissa ensimmäisen kerran peilin nähdessään oli vähän ihmeissään. Kävi kurkkimassa peilin takana missä se kissa on. Sen jälkeen ei ole jaksanut innostaa. Toinen nyt 5kk poju ei ole tainnut koskaan peilistä välittää. Kuvista ei kumpikaan välitä. Sen sijaan jos telkkarissa tai tietokoneen näytössä on jotain kivaa niin sitä jaksetaan katsoa ja jahdata. Kuten kursoria. Ja telkkarista kerrankin neiti katsoi lintu ohjelmaa ihan paikallaan yli 5 minuuttia. Ja pojuhan on kiinnostunut lätkästä... Pelaajia koittaa huitoa telkkarin päältä.
- Sinja*
Yleensä peili kiinnostaa pentuja kovasti. Pörhistellään ja käydään kurkkimassa, josko sieltä peilin takaa pääsisi lähempiin tuttavuuksiin sen "toisen" kanssa.
Mutta tämä jää sitten pois vanhemmiten. Enpä kyllä tietä, tajuaako kissa olevansa peilissä itse vai onko se vaan oppinut, ettei peilikissan kanssa voikaan leikkiä :) Minun kissani tuijottaa vain peilikuvaa, eikä välitä siitä mitään. Se on aina ollut niin, vanhemmiten vielä vähemmän sitä kiinnostaa peilikuvansa. Ei ole koskaan hyökkäillyt sitä kohti tai tehnyt muuta vastaavaa. Olen päätellyt että joko se on niin tyhmä ettei tajua mikä peilistä näkyy, tai sitten se on niin fiksu että se tajuaa olevansa siinä itse.
Olisi hauska omistaa kissa joka reagoi peiliin :) Voisi olla hauskaa katsottavaa...- Jokin TV ohjelma
Niin, meidän kissoista kukaan ei tajua itseään peilistä, mutta olen kuulut että monet kissat näkevät itsensä. Tai ainakin siellä liikkuvan hahmon mitä eivät pakosti itsekseen tunnista :P
Muistelin että jokin tv-ohjelma kertoi ettei monikaan kissa tajua peilissä olevaa hahmoa koska se ei haise/tuoksu millekkään niin ei niinkään osaa edes katsoa sitä. Kissahan perustaa aika paljon hajuaistilleen. =) - Eulalia
Kissa näkee kyllä peilistä kissan, mutta ei se sitä tajua että se on se itse.
Sen voin päätellä siitä että kissa huitoo käpälällä kuvaansa, tai yrittää kiertää peilin taakse katsomaan sitä kissaa.
Ainoastaan simpanssi ihmisen lisäksi mieltää peilikuvansa peilikuvakseen. Delfiinistä en tiedä.- Eulalia
Siis kun kissa sitten menettää mielenkiintonsa kuvaan, se ei johdu siitä että se olisi tajunnut olevansa siellä itse. Se vain ei viitsi kauaa aikaa tuhlata kohteeseen josta ei lähde mitään tuoksuakaan, ja jonka kimppuun ei pääse.
Tuli nyt epämääräinen mielikuva että delfiini tajuaisi peilikuvansa itsekseen...
- ......
Minun yksi kisu katteli vielä aikuisenakin formuloita.
Ja villikissan pentu yritti varmaan pelastaa sen peilissä olevan ihme hahmon sieltä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261