Kurahousut ikään katsomatta ?

Minna 77

Minkäs ikäisillä olette vielä kurahousuja ja kuravaatteita käyttäneet jos lapsi sotkee itsensä pihaleikeikeisä useimmiten ! Kun meillä vielä 12 vuotiaalle tytölle joutuu pukee kuravatteet tälläsellä kosteella ilmallakin ? Kuis muilla normaaliako vielä ?

78

38946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissa..

      Joko tää oli provo, tai sitten kaikki ei ole ihan kohdalla???

      Ei meillä enään kouluikäiset lapset ole pukeneet kurahousuja jalkaan!!

      • nyt, sä varmasti,

        yllätyt, jos sulla on oikeanlainen säävarustus, niin et pety, eli kurahousut ja takki.
        Pitäähän aikuisetkin sadevaatteita.
        Miksi joku ikä...??


      • ja äiti
        nyt, sä varmasti, kirjoitti:

        yllätyt, jos sulla on oikeanlainen säävarustus, niin et pety, eli kurahousut ja takki.
        Pitäähän aikuisetkin sadevaatteita.
        Miksi joku ikä...??

        ja minulla on itsellenikin kuravaatteet. Ei ole kiva olla vesillä tai metsässä, jos on märkä;)


      • tosissa..
        ja äiti kirjoitti:

        ja minulla on itsellenikin kuravaatteet. Ei ole kiva olla vesillä tai metsässä, jos on märkä;)

        Laitattasitko 12-vuotiaalle lapsellesi kurahaalarit pihalle jalkaan? No, jos lapsi itse haluaa niin silloin varmaan o.k..mutta on vaikea uskoa, että tuon ikäinen suostuu kurahaalareita pukemaan ainakaan silloin, jos on koulukaverin kanssa ulkona?? Eri asia, jos olet veneilemässä merellä tai vaikka metsässä..

        Mutta ihan tosi, hänhän on jo kohta yläasteikäinen..säälittää ihan tosi, jos äiti laitattaa lapsellensa pihalle kuravaatteet tai sitten täytyy olla todella erikoinen lapsi..ryömiikö hän murassa, vai miten sotkee? Sadetakin ymmärrän, mutta kurahousut 12 vuotiaalle..no kukin pukee tavallansa.


      • Minna 77
        tosissa.. kirjoitti:

        Laitattasitko 12-vuotiaalle lapsellesi kurahaalarit pihalle jalkaan? No, jos lapsi itse haluaa niin silloin varmaan o.k..mutta on vaikea uskoa, että tuon ikäinen suostuu kurahaalareita pukemaan ainakaan silloin, jos on koulukaverin kanssa ulkona?? Eri asia, jos olet veneilemässä merellä tai vaikka metsässä..

        Mutta ihan tosi, hänhän on jo kohta yläasteikäinen..säälittää ihan tosi, jos äiti laitattaa lapsellensa pihalle kuravaatteet tai sitten täytyy olla todella erikoinen lapsi..ryömiikö hän murassa, vai miten sotkee? Sadetakin ymmärrän, mutta kurahousut 12 vuotiaalle..no kukin pukee tavallansa.

        Kyllä meillä käytetään olkainkurahaalareita tosiaan kun vaattet muuten kurassa välillä, eikä niitä tarvii pestä olleskaan kun kurastuu kumminkin aina.Sadetakkia myös sateella ja kurarukkasiikin,kun sotkee ei siinä silloin kysellä haluuko pitää vai ei vaan puetaan kurahousut päälle ! Kyllähän sen kavereillakin jollain joskus näkyypi sateella kuravaatteita myöskin ainakin sadetakkeja.
        Lapset käyvät monasti läheisellä hevostallilla hevosia katsomassa ja mielestäni silloin myös kurahousut tarpeeliset ja tuntuupa välillä leikkiessään olevan polvillaan maassa en tiedä ryömiikö kurassa vai mutta eikö tällöin ole aiheellista pukee kuravaatteet päälle ???
        Kaipa sen iän myötä leikit siistiytyy....


      • tosissa...
        Minna 77 kirjoitti:

        Kyllä meillä käytetään olkainkurahaalareita tosiaan kun vaattet muuten kurassa välillä, eikä niitä tarvii pestä olleskaan kun kurastuu kumminkin aina.Sadetakkia myös sateella ja kurarukkasiikin,kun sotkee ei siinä silloin kysellä haluuko pitää vai ei vaan puetaan kurahousut päälle ! Kyllähän sen kavereillakin jollain joskus näkyypi sateella kuravaatteita myöskin ainakin sadetakkeja.
        Lapset käyvät monasti läheisellä hevostallilla hevosia katsomassa ja mielestäni silloin myös kurahousut tarpeeliset ja tuntuupa välillä leikkiessään olevan polvillaan maassa en tiedä ryömiikö kurassa vai mutta eikö tällöin ole aiheellista pukee kuravaatteet päälle ???
        Kaipa sen iän myötä leikit siistiytyy....

        ..no uskon minäkin, ettei varmaan enään yläasteella konttaile leikkimässä ja sotkemassa vaatteita. Itse aikanaan talleilla käytin huonompia vaatteita ja pitkävartisia kumisaappaita. Ja ajatus nuista kuravaateista tuonikäisellä johtuu varmaan siitä, kun itsellä sen ikäiset pojat ja siskolla tytöt ja ne kaverit sitten siinä pyörii, enkä aivan tosi voisi kuvitella kenenkään heistä suostuvan pukemaan kurahousuja jalkaan. (Enkä sano tätä pahalla, vaan suurella ihmetyksenä)Eivät he mitään muotipeikkojakaan ole, ihan tavallisia nuoria harrastuksineen ja juttuineen, mutta eivät he kyllä enään leikikään pihalla lasten leikkejä.


      • Satu 70
        tosissa... kirjoitti:

        ..no uskon minäkin, ettei varmaan enään yläasteella konttaile leikkimässä ja sotkemassa vaatteita. Itse aikanaan talleilla käytin huonompia vaatteita ja pitkävartisia kumisaappaita. Ja ajatus nuista kuravaateista tuonikäisellä johtuu varmaan siitä, kun itsellä sen ikäiset pojat ja siskolla tytöt ja ne kaverit sitten siinä pyörii, enkä aivan tosi voisi kuvitella kenenkään heistä suostuvan pukemaan kurahousuja jalkaan. (Enkä sano tätä pahalla, vaan suurella ihmetyksenä)Eivät he mitään muotipeikkojakaan ole, ihan tavallisia nuoria harrastuksineen ja juttuineen, mutta eivät he kyllä enään leikikään pihalla lasten leikkejä.

        niissä kurahousuissa oikein on? Kai terve järki jo kehottaa pukeutumaan tilanteen mukaan. Itselläni on 5 - luokkalainen tyttö ja kyllä meillä on vielä käytetty kurahousuja pihalla jos ilmat sitä vaativat. Pelkkä sadetakki sateella ei paljoa suojaa, kerääpähän vain enemmän vettä housuille. Ovatko ne vyötärö- tai olkainmallia, se on varmaan makuasia mutta olkaimelliset pysyvät ylhäällä ja suojaavat selvästi paremmin. Eilen viimeeksi lapset olivat ulkona kun talven ensimmäiset lumet olivat sataneet, siellä sitten näköjään laskettiin mäkeä ym. Jonkin ajan kuluttua tyttö tuli kotiin ja puki kurahaalarit jalkaansa sekä kurarukkaset käteensä lapasien päälle. Kuulemma jollain muillakin oli ja luistavat erittäin hyvin peffamäkeä laskiessa. Ja pitävät kuivana! Aika vaikea on keksiä miten joku tuulipuku tai vastaava toimisi vastaavasti tuollaisessa.

        Onko vyötärömalliset sadehousut jotenkin parempi / hyväksyttävämpi malli kuin olkaimelliset? Käytän itsekin työmatkalla pyöräillesäni sadeasua johon kuuluu takki ja housut. Enkä ole kyllä ajatellut että olisin jotenkin outo kun tulen töihin "kurahousut jalassa". Aika outoa olisi tulla märissä housuissa työpaikalle ja kulkea niissä 8 tuntia.

        En usko että lapseni on traumaa saanut vaikka välillä käyttääkin kirkkaan punaisia olkainkurahousuja. Mutta täytyypä kysyä.


      • tosissa...
        Satu 70 kirjoitti:

        niissä kurahousuissa oikein on? Kai terve järki jo kehottaa pukeutumaan tilanteen mukaan. Itselläni on 5 - luokkalainen tyttö ja kyllä meillä on vielä käytetty kurahousuja pihalla jos ilmat sitä vaativat. Pelkkä sadetakki sateella ei paljoa suojaa, kerääpähän vain enemmän vettä housuille. Ovatko ne vyötärö- tai olkainmallia, se on varmaan makuasia mutta olkaimelliset pysyvät ylhäällä ja suojaavat selvästi paremmin. Eilen viimeeksi lapset olivat ulkona kun talven ensimmäiset lumet olivat sataneet, siellä sitten näköjään laskettiin mäkeä ym. Jonkin ajan kuluttua tyttö tuli kotiin ja puki kurahaalarit jalkaansa sekä kurarukkaset käteensä lapasien päälle. Kuulemma jollain muillakin oli ja luistavat erittäin hyvin peffamäkeä laskiessa. Ja pitävät kuivana! Aika vaikea on keksiä miten joku tuulipuku tai vastaava toimisi vastaavasti tuollaisessa.

        Onko vyötärömalliset sadehousut jotenkin parempi / hyväksyttävämpi malli kuin olkaimelliset? Käytän itsekin työmatkalla pyöräillesäni sadeasua johon kuuluu takki ja housut. Enkä ole kyllä ajatellut että olisin jotenkin outo kun tulen töihin "kurahousut jalassa". Aika outoa olisi tulla märissä housuissa työpaikalle ja kulkea niissä 8 tuntia.

        En usko että lapseni on traumaa saanut vaikka välillä käyttääkin kirkkaan punaisia olkainkurahousuja. Mutta täytyypä kysyä.

        Varmaan mielleyhtymä kurahousut/pieni lapsi(alle kouluikäinen), sadevaatteet kouluikäinen (sadeasusteeseen kuuluu takki ja lantiohousut sekä kumisaapaat tai coretex kengät)

        Siinä varmaan syy miksi tuntuu uskomattomalta, että kun puhutaan kurahousuista, niin itse ajattelen että kyse on olkainhousuista, jotka todellakin tarkoitettu siihen pihalla möyrimiseen kurassa. Pakkasella muuten todella epäkäytännöllisiä, eikä meillä ainakaan vesisateella vielä voi laskea mäkeä, kun ei tuota luntakaan kovin ole.

        Ja kaapissa lojuu sadetakki sadehousut kokoa 130 cm ihan käyttämättömänä. Ei laita lapsi niitä päälle, mutta ei ne kyllä murassa ryömikkään, eikä vaateita normaalia enempää sotke. Pihavaatteet on kyllä erikseen eli kouluvaatteita ei pihalle laiteta, kun pidetään "rymyvaatteita)


      • Teija
        tosissa... kirjoitti:

        Varmaan mielleyhtymä kurahousut/pieni lapsi(alle kouluikäinen), sadevaatteet kouluikäinen (sadeasusteeseen kuuluu takki ja lantiohousut sekä kumisaapaat tai coretex kengät)

        Siinä varmaan syy miksi tuntuu uskomattomalta, että kun puhutaan kurahousuista, niin itse ajattelen että kyse on olkainhousuista, jotka todellakin tarkoitettu siihen pihalla möyrimiseen kurassa. Pakkasella muuten todella epäkäytännöllisiä, eikä meillä ainakaan vesisateella vielä voi laskea mäkeä, kun ei tuota luntakaan kovin ole.

        Ja kaapissa lojuu sadetakki sadehousut kokoa 130 cm ihan käyttämättömänä. Ei laita lapsi niitä päälle, mutta ei ne kyllä murassa ryömikkään, eikä vaateita normaalia enempää sotke. Pihavaatteet on kyllä erikseen eli kouluvaatteita ei pihalle laiteta, kun pidetään "rymyvaatteita)

        Meillä kyllä on aina mielletty että kurahousuista puhutaan vaikka niitä käyttäisi kouluikäiset yläluokkalaisetkit siis alle tai 18 v.Möyrytään niillä kurassa tai ei johonhan ne kait on pääsääntösesti tarkoitettukin,olivatpa vyötärökurahousut tai olkaimelliset kurahousut joilla voi tosiaan olla huolettomasti nimensä mukaisesti ! Kurahousut !


      • muru kipa
        Teija kirjoitti:

        Meillä kyllä on aina mielletty että kurahousuista puhutaan vaikka niitä käyttäisi kouluikäiset yläluokkalaisetkit siis alle tai 18 v.Möyrytään niillä kurassa tai ei johonhan ne kait on pääsääntösesti tarkoitettukin,olivatpa vyötärökurahousut tai olkaimelliset kurahousut joilla voi tosiaan olla huolettomasti nimensä mukaisesti ! Kurahousut !

        Lojuu meillä 130cm sadehousut käyttämättöminä,oisko tuo kuravaatteiden vastainen asenteesi syynä tuohon.Jos vanhemmat suhtautuu kuriksiin myönteisesti niin lapsikin niitä helpommin käyttää,olen huomannut että tää on vanhempien trauma joka estää kouluikäistä niitä käyttämästä.


      • housuja pahenna
        tosissa... kirjoitti:

        Varmaan mielleyhtymä kurahousut/pieni lapsi(alle kouluikäinen), sadevaatteet kouluikäinen (sadeasusteeseen kuuluu takki ja lantiohousut sekä kumisaapaat tai coretex kengät)

        Siinä varmaan syy miksi tuntuu uskomattomalta, että kun puhutaan kurahousuista, niin itse ajattelen että kyse on olkainhousuista, jotka todellakin tarkoitettu siihen pihalla möyrimiseen kurassa. Pakkasella muuten todella epäkäytännöllisiä, eikä meillä ainakaan vesisateella vielä voi laskea mäkeä, kun ei tuota luntakaan kovin ole.

        Ja kaapissa lojuu sadetakki sadehousut kokoa 130 cm ihan käyttämättömänä. Ei laita lapsi niitä päälle, mutta ei ne kyllä murassa ryömikkään, eikä vaateita normaalia enempää sotke. Pihavaatteet on kyllä erikseen eli kouluvaatteita ei pihalle laiteta, kun pidetään "rymyvaatteita)

        Oli ne millä nimellä tahansa, kurahousuja kuitenkin. Itse olen jo yli 30 vee ja omasta kokemuksesta sanoisin että olkaimelliset sadehousut, sellaiset jotka ylttävät liki kainaloon asti, ovat ainakin veneillessä parhaat. Monessa muussa hommassa myös vyötärömallisia paremmat. Kun veneen kannella kumartelee niin vyötäröhousut jättävät selän paljaaksi ja tuppaavat valumaan. Eipä ole tullut mieleeni että ne olisi tarkoitettu pihalla möyrimiseen kurassa - ainoastaan. Ja gore-kengät on lähinnä kaupunkikäyttöön tarkoitettu.

        Taitaa olla juuri vanhempien omista traumoista lähtevää tuo kurahousu - kammo. Sen seurauksena näkee vesisateessa kastuneita vilustuneita lapsia kouluissa ym. Ja ainakin nuo Rukan elastoplast - sadeasut pysyvät notkeina kylmässäkin.


      • Janna-maija
        tosissa.. kirjoitti:

        Laitattasitko 12-vuotiaalle lapsellesi kurahaalarit pihalle jalkaan? No, jos lapsi itse haluaa niin silloin varmaan o.k..mutta on vaikea uskoa, että tuon ikäinen suostuu kurahaalareita pukemaan ainakaan silloin, jos on koulukaverin kanssa ulkona?? Eri asia, jos olet veneilemässä merellä tai vaikka metsässä..

        Mutta ihan tosi, hänhän on jo kohta yläasteikäinen..säälittää ihan tosi, jos äiti laitattaa lapsellensa pihalle kuravaatteet tai sitten täytyy olla todella erikoinen lapsi..ryömiikö hän murassa, vai miten sotkee? Sadetakin ymmärrän, mutta kurahousut 12 vuotiaalle..no kukin pukee tavallansa.

        Meilläkin 14 vuotias käyttää vielä hyvin olkainkurahousuja mitä ihmeelistä siinä on ?


      • teinin silmin
        Janna-maija kirjoitti:

        Meilläkin 14 vuotias käyttää vielä hyvin olkainkurahousuja mitä ihmeelistä siinä on ?

        et voi olla tosissas. oon 13-v tyttö & en mistää hinnasta pistäis kurahousuja jalkaa. oikeesti, laittaakse sun tyttös ne vapaaehtosesti ?


      • Jpt907
        Janna-maija kirjoitti:

        Meilläkin 14 vuotias käyttää vielä hyvin olkainkurahousuja mitä ihmeelistä siinä on ?

        Mistä saa kurahousutja noin vanhalle vielä


      • Anonyymi
        Janna-maija kirjoitti:

        Meilläkin 14 vuotias käyttää vielä hyvin olkainkurahousuja mitä ihmeelistä siinä on ?

        Mullakin oli olkainkurikset käytössä mopoikään asti ja mopoillessa niitä vasta tarvittiinkin!


      • Anonyymi
        Janna-maija kirjoitti:

        Meilläkin 14 vuotias käyttää vielä hyvin olkainkurahousuja mitä ihmeelistä siinä on ?

        En käsitä miksi kuravaatteille pitäisi olla joku ikäraja. Samanlailla se sade kastelee niin lapsen kuin aikuisenkin. Lapsena minulla oli henkselikurikset aina kun vähänkin satoi ja usein vain ihan varmuuden vuoksi. Sadetakki ja kumisaappaatkin olivat selviö, varmaan siksi kun vanhemmillakin oli. Mitään ikärajaa ei koskaan edes otettu esille, aina vain katsottiin ikkunasta että millainen keli tänään on ja sen mukaan mentiin. Nyt asun omillani ja minulla on edelleen käytössä olkainkurahousut, sadetakki ja pitkävartiset kumisaappaat. Työmatkat kuljen pyörällä joten pitäisiköhän hommata vielä sydvesti ja rukkaset niin varustus olisi täydellinen. Kuravaatteet eivät todellakaan tarvitse mitään ikärajaa.


      • Anonyymi
        nyt, sä varmasti, kirjoitti:

        yllätyt, jos sulla on oikeanlainen säävarustus, niin et pety, eli kurahousut ja takki.
        Pitäähän aikuisetkin sadevaatteita.
        Miksi joku ikä...??

        Joo kyllähän mullakin on aina sateella lapsen kanssa kuravaatteet tykkään ja viihdy ihan hyvin 😘👍 Janna Maria


    • Rasavil

      se on joka kelin puuhaasu.

      • ja maksaa

        120e! kävin juuri tutustumassa paikallisen lastenvaateliikkeen valikoimiin. en ostaisi itsellenikään niin kallista vaatetta (ja minä en toivottavasti enää kasva) saatika sitten lapselle, jolle ko. vaate menisi korkeintaan 1½ talvikautta.


      • perheissä
        ja maksaa kirjoitti:

        120e! kävin juuri tutustumassa paikallisen lastenvaateliikkeen valikoimiin. en ostaisi itsellenikään niin kallista vaatetta (ja minä en toivottavasti enää kasva) saatika sitten lapselle, jolle ko. vaate menisi korkeintaan 1½ talvikautta.

        ihan hyvä peruste. Mutta minä olen tyytyväinen, että on esikoiselle ostettu kunnon kestäviä vaatteita. Menee helposti vielä kolmannellekin!


      • äitee +4
        ja maksaa kirjoitti:

        120e! kävin juuri tutustumassa paikallisen lastenvaateliikkeen valikoimiin. en ostaisi itsellenikään niin kallista vaatetta (ja minä en toivottavasti enää kasva) saatika sitten lapselle, jolle ko. vaate menisi korkeintaan 1½ talvikautta.

        kyllä kunnolliseen haalariin kannattaa sijoittaa jo lapsen mukavuuden takia. Kunnollisen haalarin päälle ei kuriksia tarvii ja loskallakin lapsi lämmin ja kuiva vaatteensa alla. Itselle en tuon hintaista ulkopukua raaskisi myöskään ostaa, mutta en pöekkaan 2-3 kertaa päivässä paria tuntia kerrallaan ulkona säässä kuin säässä!!


      • Ostan varmasti
        ja maksaa kirjoitti:

        120e! kävin juuri tutustumassa paikallisen lastenvaateliikkeen valikoimiin. en ostaisi itsellenikään niin kallista vaatetta (ja minä en toivottavasti enää kasva) saatika sitten lapselle, jolle ko. vaate menisi korkeintaan 1½ talvikautta.

        Leikkihän on lapsen työtä ja onhan se ihanaa että Suomessa voivat lapset leikkiä vapaasti ulkona. Kunnon varusteet ylle ja alle, mitä ihmettä te itse puette lenkille, veneessä, hiihtäessä, pakkasella..jne.? Asiallisista ja kestävistä vaatteista kannattaa maksaa, ei ole kiva jos on heti kaikki märkää ja kylmää. Olen itse lapsena ollut niin monta kertaa märissä kengissä ja tumpuissa ( goretexeista ei oltu nähty edes unta ) että varustan lapseni hyvin ulkoiluun. Juuri tänään kohta 12-vuotias poikani kysyi että onko hänellä vielä haalaria kun pitäisi mennä lumileikkeihin, ensilumi pääkaupunkiseudulla. Hän laittoi tavalliset ulkovaatteet ja sadehousut päällimmäiseksi että pysyy kuivana. Älkää nyt niitä henkselihousuja sentään isoille lapsille... Iloisia ulkoiluja kaikille!


      • Minna 77
        Ostan varmasti kirjoitti:

        Leikkihän on lapsen työtä ja onhan se ihanaa että Suomessa voivat lapset leikkiä vapaasti ulkona. Kunnon varusteet ylle ja alle, mitä ihmettä te itse puette lenkille, veneessä, hiihtäessä, pakkasella..jne.? Asiallisista ja kestävistä vaatteista kannattaa maksaa, ei ole kiva jos on heti kaikki märkää ja kylmää. Olen itse lapsena ollut niin monta kertaa märissä kengissä ja tumpuissa ( goretexeista ei oltu nähty edes unta ) että varustan lapseni hyvin ulkoiluun. Juuri tänään kohta 12-vuotias poikani kysyi että onko hänellä vielä haalaria kun pitäisi mennä lumileikkeihin, ensilumi pääkaupunkiseudulla. Hän laittoi tavalliset ulkovaatteet ja sadehousut päällimmäiseksi että pysyy kuivana. Älkää nyt niitä henkselihousuja sentään isoille lapsille... Iloisia ulkoiluja kaikille!

        Minun mielestäni hekseleillä olevat kurahousut ovat ainoot oikeet ne on huolettomat ja suojaavat paljon paremmin sitä paitsi pysyvät hyvin päällä ja jalkalenksut pitää ne hyvin saappaiden päällä.
        Niin kun sitten kerran käytetään kurahousuja onhan se mielestäni viisasta samalla käyttää paremmin suojaavia olkain kurahousuja vai ?????


      • siltä
        ja maksaa kirjoitti:

        120e! kävin juuri tutustumassa paikallisen lastenvaateliikkeen valikoimiin. en ostaisi itsellenikään niin kallista vaatetta (ja minä en toivottavasti enää kasva) saatika sitten lapselle, jolle ko. vaate menisi korkeintaan 1½ talvikautta.

        Hyvää ei saa halvalla


      • Anonyymi
        Minna 77 kirjoitti:

        Minun mielestäni hekseleillä olevat kurahousut ovat ainoot oikeet ne on huolettomat ja suojaavat paljon paremmin sitä paitsi pysyvät hyvin päällä ja jalkalenksut pitää ne hyvin saappaiden päällä.
        Niin kun sitten kerran käytetään kurahousuja onhan se mielestäni viisasta samalla käyttää paremmin suojaavia olkain kurahousuja vai ?????

        Juuri näin, henkselikurahousut ehdottomasti.


      • Anonyymi
        Minna 77 kirjoitti:

        Minun mielestäni hekseleillä olevat kurahousut ovat ainoot oikeet ne on huolettomat ja suojaavat paljon paremmin sitä paitsi pysyvät hyvin päällä ja jalkalenksut pitää ne hyvin saappaiden päällä.
        Niin kun sitten kerran käytetään kurahousuja onhan se mielestäni viisasta samalla käyttää paremmin suojaavia olkain kurahousuja vai ?????

        Kun kerran käytetään kurahousuja niin käytetään sitten mahdollisimman hyvin suojaavia olkainkurahousuja. Sama pätee myös kumisaappaisiin, pitkävartiset on aina paremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran käytetään kurahousuja niin käytetään sitten mahdollisimman hyvin suojaavia olkainkurahousuja. Sama pätee myös kumisaappaisiin, pitkävartiset on aina paremmat.

        Mulla on aina ollut kunnolliset kuravaatteet ja kumisaappaat. Olkainkurahousut ovat aivan ehdottomat, suojaavat hyvin ja pysyvät hyvin ylhäällä ja ovat mukavan lämpimät. Sama pätee myös kumisaappaisiin, pitkävartiset Kontiot ovat ainoat oikeat. Lapsena kuriksia ja kumppareita pidettiin niin pihalla kuin koulussakin. Kumpparit ja sadetakki olivat sitten lukioaikana käytössä. Nykyään meillä on koko perheellä täydelliset kuravaatteet ja pitkävartiset kumisaappaat, Kontioita ja Huntereita.


    • tavallisten housujen päälle

      Niistä lähtee rapa ja muu sonta huuhtaisemalla, eivätkän näytä kursimaisilta.

      Itse pompin vielä yläasteellakin talvella lumikasassa tekemässä hienoja tunneleita. Tosin en kuriksissa enkä loskakeleillä.

      Ehkä kannattaisi vähitellen keskustella tyttären kanssa ulkoleikeistä: "Eihän sitä pakko ole enää kelissä kuin kelissä siellä maassa istua ja mutaa sormilla kauhoa". Ulkoilu ja leikkiminen on suotavaa vielä aikuisiälläkin, mutta jossakin välissä kaikki aikuisetkin ovat alkaneet ajatella myös vaatteitaan ja sopivia kelejä kuhunkin touhuiluun...

      • ajattelee

        vielä tuollaisia asioita, mutta lasten ei tartte. Ja ainakin kun mun mieheni on lasten kanssa (pienemmät lapset tosin) ulkona leikkimässä, niin ihan yhtä kurasia ne on kaikki. En tiedä, makaako mieskin lätäköissä, enkä halua tietääkään, mutta lapsilla on ainakin selvästi ollut hauskaa. Mitä väliä yksillä vaatteilla sitten enää on? (Yritän ajatella näin vielä sittenkin kun neljännet ulkovaatteet samana päivänä menee pyykkiin. Kurahousuista huolimatta.)


      • Jussi 44 v.
        ajattelee kirjoitti:

        vielä tuollaisia asioita, mutta lasten ei tartte. Ja ainakin kun mun mieheni on lasten kanssa (pienemmät lapset tosin) ulkona leikkimässä, niin ihan yhtä kurasia ne on kaikki. En tiedä, makaako mieskin lätäköissä, enkä halua tietääkään, mutta lapsilla on ainakin selvästi ollut hauskaa. Mitä väliä yksillä vaatteilla sitten enää on? (Yritän ajatella näin vielä sittenkin kun neljännet ulkovaatteet samana päivänä menee pyykkiin. Kurahousuista huolimatta.)

        Kyllä minä itsekin laitan kurahousut jalkaan kun menen ulos poikieni kanssa leikkimään. Eikä hävetä ollenkaan olla henkselikurahousuissa, ne ovat hyvät, lämpimät ja suojaavat. Lasten reihoissa likaantuu joka tapauksessa, niin miksi ei sitten pukeutuisi asianmukaisesti koko sakki.


      • olkainkurahousut
        Jussi 44 v. kirjoitti:

        Kyllä minä itsekin laitan kurahousut jalkaan kun menen ulos poikieni kanssa leikkimään. Eikä hävetä ollenkaan olla henkselikurahousuissa, ne ovat hyvät, lämpimät ja suojaavat. Lasten reihoissa likaantuu joka tapauksessa, niin miksi ei sitten pukeutuisi asianmukaisesti koko sakki.

        Lumilinnan louhiminen ilman aitoja olkainkurahousuja olisi turhan märkää puuhaa.
        Mulla on itsellä ainakin 4 paria aitoja olkainkurahousuja joita olen teettänyt aikanaan.
        Ne on just sellaisia kun pennuillakin on.
        Ja mikä parasta ulkoilua kun mm tehdä oikein isoa lumilinnaa poikien kanssa. muutenkin olkain kurahousut on meillä olleet aina ikäänkuin in.
        Ei niitä ole koskaan kukaan asettanut kyseenalaiseksi. Isoin poika kulkee jo mopolla kouluun ja sateella hän laittaa sadeasuksi tavalliset vyötärösadehousut mutta välillä veneillessä sateessa hänkin vetää vielä olkainkurahousut. Ne pysyy ylhäällä ja on todella käytännölliset. Mistä sinä olet omat olkainkurikset hankkinut.


      • Jussi
        olkainkurahousut kirjoitti:

        Lumilinnan louhiminen ilman aitoja olkainkurahousuja olisi turhan märkää puuhaa.
        Mulla on itsellä ainakin 4 paria aitoja olkainkurahousuja joita olen teettänyt aikanaan.
        Ne on just sellaisia kun pennuillakin on.
        Ja mikä parasta ulkoilua kun mm tehdä oikein isoa lumilinnaa poikien kanssa. muutenkin olkain kurahousut on meillä olleet aina ikäänkuin in.
        Ei niitä ole koskaan kukaan asettanut kyseenalaiseksi. Isoin poika kulkee jo mopolla kouluun ja sateella hän laittaa sadeasuksi tavalliset vyötärösadehousut mutta välillä veneillessä sateessa hänkin vetää vielä olkainkurahousut. Ne pysyy ylhäällä ja on todella käytännölliset. Mistä sinä olet omat olkainkurikset hankkinut.

        Omat ja perheeni varusteet olen hankkinut Aprilrainilta:

        www.aprilrain.fi


      • oikeet kurikset
        Jussi kirjoitti:

        Omat ja perheeni varusteet olen hankkinut Aprilrainilta:

        www.aprilrain.fi

        Jos haluat keskustella kurahousujen käytöstä kanssani niin tässä osoite: [email protected]
        Minulla on todella oikeita olkainkurahousuja ollut aina. Olen teettänyt niitä monillakin sadeasutehtailla ja itse modifioinut niistä juuri sellaiset kun ne kuuluu olla. Kyllä Aprilrainin kurahousutkin ihan ok on mutta sieltäkin olen niitä tilannut ns. blancona ja sitten tehnyt niistä mieleisiäni.


      • Anonyymi
        olkainkurahousut kirjoitti:

        Lumilinnan louhiminen ilman aitoja olkainkurahousuja olisi turhan märkää puuhaa.
        Mulla on itsellä ainakin 4 paria aitoja olkainkurahousuja joita olen teettänyt aikanaan.
        Ne on just sellaisia kun pennuillakin on.
        Ja mikä parasta ulkoilua kun mm tehdä oikein isoa lumilinnaa poikien kanssa. muutenkin olkain kurahousut on meillä olleet aina ikäänkuin in.
        Ei niitä ole koskaan kukaan asettanut kyseenalaiseksi. Isoin poika kulkee jo mopolla kouluun ja sateella hän laittaa sadeasuksi tavalliset vyötärösadehousut mutta välillä veneillessä sateessa hänkin vetää vielä olkainkurahousut. Ne pysyy ylhäällä ja on todella käytännölliset. Mistä sinä olet omat olkainkurikset hankkinut.

        Nyt voi saada kunnon olkaikurahousuja kalastajamallisia Xalaxion netti-kaupasta suomalainen nettikauppa


    • hmm

      Pelkkä sadetakki ei auta juuri mitään. Heittää vaan kaikki vedet housuille eli sateella kastuu vaikkei maassa ryömisikään.

    • KuraKake

      Itse käytin kuriksia (vyötäröhousut, jalkaremmillä), sadetakkia ja kurarukkasia kun olin ala-asteella, perhepäivähoidosta koulun
      jälkeen. Tiukka täti "pakotti" kun muilakin on. Ihan mielyttävää se oli, ei tarvinnut varoa että vaatteet sotkeentuu. Silloin -80 luvulla oltiin kaatosateestakin ulkona. Koulusta en tietenkään käyttänyt kuin sadetakkia. Itse olin tuoloin 8.v ja käytin 10 vuotiaaksi asti.

      Ostin taanoin jälleen kurahaalarit kun totesin että ne ovat mukavat päällä ulkoilessa.

      • peffamäkeen

        kuin kurikset, aikuisellakaan, liukuu hyvin eikä pöksyt kastu.


    • KuraKake

      >Minkäs ikäisillä olette vielä kurahousuja ja
      >kuravaatteita käyttäneet jos lapsi sotkee itsensä
      >pihaleikeikeisä useimmiten !!


      Aina on tietosanakirjat. Wikipedia määrittelee asian näin:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kurahaalarit

      Etenkin viimeisin kappele pätee hyvin suomeen.

      • Janna-maija

        Kurahousuja hmm.......meillä käytetään aika monestikkin kätevät ja huolettomat eitä tarvinne niitä pestäkkään lisää huolettomuutta,mökillä ja tytär hevostallilla aikuisia ollaan ja tyttäreet 14 ja 17 v.


      • Kurahaalari
        Janna-maija kirjoitti:

        Kurahousuja hmm.......meillä käytetään aika monestikkin kätevät ja huolettomat eitä tarvinne niitä pestäkkään lisää huolettomuutta,mökillä ja tytär hevostallilla aikuisia ollaan ja tyttäreet 14 ja 17 v.

        Tosi on, Kurikset oli sitten sade- tai kuramalliset
        suojaavat jolloin ulkoilu on mukavampaa. Toi Wikipedian juttu pätee aika hyvin
        kaupunkilaislapsiin jotka hyvin pian lastentarhan jälkeen lopettavat sadevaatteiden käytön ellei määrätietoisesti opeteta että ne ovat käyttöä varten. Kyllä ala-astelaiset saadaan käyttämään
        täysvarustusta (housut/haalarit, takki, kurarukkaset) kun ihan asiallisesti ohjataan siihen suuntaan, antaen vaikka itse esimerkkiä. Maaseutu on sitten selvää aluetta että ihan kaikki käyttävät eikä siinä mitään häpeämistä ole.


        Aina kun aiheesta "Kurikset" alkaa tällä palstalla
        kauhistelu, niin joku heittää lastentarhakortin
        tai "sateella ei ulos saa mennä". Aika tarkalleen
        1 - 5 topiccia per vuosi jotka kestää pitkään.


      • ja pojanpoika
        Kurahaalari kirjoitti:

        Tosi on, Kurikset oli sitten sade- tai kuramalliset
        suojaavat jolloin ulkoilu on mukavampaa. Toi Wikipedian juttu pätee aika hyvin
        kaupunkilaislapsiin jotka hyvin pian lastentarhan jälkeen lopettavat sadevaatteiden käytön ellei määrätietoisesti opeteta että ne ovat käyttöä varten. Kyllä ala-astelaiset saadaan käyttämään
        täysvarustusta (housut/haalarit, takki, kurarukkaset) kun ihan asiallisesti ohjataan siihen suuntaan, antaen vaikka itse esimerkkiä. Maaseutu on sitten selvää aluetta että ihan kaikki käyttävät eikä siinä mitään häpeämistä ole.


        Aina kun aiheesta "Kurikset" alkaa tällä palstalla
        kauhistelu, niin joku heittää lastentarhakortin
        tai "sateella ei ulos saa mennä". Aika tarkalleen
        1 - 5 topiccia per vuosi jotka kestää pitkään.

        Minun - isä 48v ja poikani 14v lempiharrastus on tehdä joka talvi tosi iso lumilinna.
        Teen kauhakuormaajalla todella muhkean lumikasakompleksin ja sitten kurahousut jalkaan siis ihan oikeet olkainkurikset, sadetakki villavanttuut ja kurahkintaat. Louhimista voi jatkaa huoletta ja pysyy kuivana. Ja mikä parasta se liukkaus kun ryömit silellä luolassa ja välillä täytyy ryömiä taaksepäinkin, ei sitä voi selittää se vain on niin.
        Meillä roikkuu talouseteisessä aina muutamat olkainkurahousut muuhunkin käytttöön.
        Ei meillä ole koskaan edes keskusteltu kurahousuista ja naapurinpojatkin on usein mukana. Jos niillä ei ole kurahousuja niin meiltä usein löytyy ja ne vetää ne päälleen sutjakasti ja on posket punaisena mukana touhussa.
        On oltu yötäkin lumilinnassa, ei toki kurahousuissa.
        Kurahousut sananakin tuntuu miellyttävälle.
        Ymmärrän kyllä että ne on 99% lapsista yli 5v - myrkkyä. Mitä niistä keskustelemaan kun aikuinen on se joka vastaa lapsen pukeutumisesta.


      • johanna
        ja pojanpoika kirjoitti:

        Minun - isä 48v ja poikani 14v lempiharrastus on tehdä joka talvi tosi iso lumilinna.
        Teen kauhakuormaajalla todella muhkean lumikasakompleksin ja sitten kurahousut jalkaan siis ihan oikeet olkainkurikset, sadetakki villavanttuut ja kurahkintaat. Louhimista voi jatkaa huoletta ja pysyy kuivana. Ja mikä parasta se liukkaus kun ryömit silellä luolassa ja välillä täytyy ryömiä taaksepäinkin, ei sitä voi selittää se vain on niin.
        Meillä roikkuu talouseteisessä aina muutamat olkainkurahousut muuhunkin käytttöön.
        Ei meillä ole koskaan edes keskusteltu kurahousuista ja naapurinpojatkin on usein mukana. Jos niillä ei ole kurahousuja niin meiltä usein löytyy ja ne vetää ne päälleen sutjakasti ja on posket punaisena mukana touhussa.
        On oltu yötäkin lumilinnassa, ei toki kurahousuissa.
        Kurahousut sananakin tuntuu miellyttävälle.
        Ymmärrän kyllä että ne on 99% lapsista yli 5v - myrkkyä. Mitä niistä keskustelemaan kun aikuinen on se joka vastaa lapsen pukeutumisesta.

        Täh aikuis iällä vielä ryömii henkselikurahouissa ? Sen ymmärrän jos sateella muuten käytää ja 16-17 vuoiaillakin vielä henkselikurahousut ymmärrän mutta ! No,kukin tyylillään temmeltää vielä !


      • Xyz
        johanna kirjoitti:

        Täh aikuis iällä vielä ryömii henkselikurahouissa ? Sen ymmärrän jos sateella muuten käytää ja 16-17 vuoiaillakin vielä henkselikurahousut ymmärrän mutta ! No,kukin tyylillään temmeltää vielä !

        Niinkuin tuolla joku on jo aiemmin todennut, kurahousut ovat varmaan yksi ristiriitaisimpia tunteita herättäviä lasten vaatekappaleita. Monet lapset saavat niistä elinikäisen inhon tunteen, toisille taas ne antavat vapauden telmiä ilman että vanhemmat toruvat vaatteiden likaantumisesta. Asia tuntuu puhuttavan monia vanhempia, mielipiteitä on aina näihin aiheisiin liittyen runsaasti.

        Murrosiässä kavereiden pilkka estää monesti sään mukaisen pukeutumisen, niinpä mieluummin pukeudutaan kuten muutkin - ja kastutaan. Muutamissa nuorten harrastuksissa kuten ratsastuksessa ja jollapurjehduksessa on sadeasujen käyttö aivan luontevaa.

        Monet aikuiset mielessään haluaisivat joskus 'telmiä kuin lapset', mutta yhteiskunnan asettamat sosiaaliset paineet voivat estää tällasten ajatusten toteuttamisen. Mieluummin ollaan aikuisia ja katsellaan vaan vierestä kun lapset telmivät. Joskus se todellinen osallistuminen ja lapsenmielinen leikkiminen voisi olla monille vanhemmille henkisesti ihan suositeltavaa.

        Sitten on vielä yksi ryhmä aikuisia, joille sadeasuihin ja vaikkapa kumisaappaisiin liittyy fetissimäisiä piirteitä. Niistä haetaan seksuaalista kiihoketta. Näiden fetissien taustat liittyvät usein johonkin lapsuuden kokemuksiin ja myöhemmällä iällä syvällä alitajunnassa olevat kokemukset yhdistyvät sitten seksuaalisuuteen. Näiden fetisistien kohteena on siis nimenomaan jokin esine, eikä siihen pääsääntöisesti liity minkäänlaisia pedofiilisia piirteitä. Fetismit ovat positiivisessa mielessä monille seksin mauste.

        Kirjoitin tämän viestin tänne siksi, että asiaa tuntemattomile ei syntyisi joistakin viesteistä väärää kuvaa.


      • analyysi
        Xyz kirjoitti:

        Niinkuin tuolla joku on jo aiemmin todennut, kurahousut ovat varmaan yksi ristiriitaisimpia tunteita herättäviä lasten vaatekappaleita. Monet lapset saavat niistä elinikäisen inhon tunteen, toisille taas ne antavat vapauden telmiä ilman että vanhemmat toruvat vaatteiden likaantumisesta. Asia tuntuu puhuttavan monia vanhempia, mielipiteitä on aina näihin aiheisiin liittyen runsaasti.

        Murrosiässä kavereiden pilkka estää monesti sään mukaisen pukeutumisen, niinpä mieluummin pukeudutaan kuten muutkin - ja kastutaan. Muutamissa nuorten harrastuksissa kuten ratsastuksessa ja jollapurjehduksessa on sadeasujen käyttö aivan luontevaa.

        Monet aikuiset mielessään haluaisivat joskus 'telmiä kuin lapset', mutta yhteiskunnan asettamat sosiaaliset paineet voivat estää tällasten ajatusten toteuttamisen. Mieluummin ollaan aikuisia ja katsellaan vaan vierestä kun lapset telmivät. Joskus se todellinen osallistuminen ja lapsenmielinen leikkiminen voisi olla monille vanhemmille henkisesti ihan suositeltavaa.

        Sitten on vielä yksi ryhmä aikuisia, joille sadeasuihin ja vaikkapa kumisaappaisiin liittyy fetissimäisiä piirteitä. Niistä haetaan seksuaalista kiihoketta. Näiden fetissien taustat liittyvät usein johonkin lapsuuden kokemuksiin ja myöhemmällä iällä syvällä alitajunnassa olevat kokemukset yhdistyvät sitten seksuaalisuuteen. Näiden fetisistien kohteena on siis nimenomaan jokin esine, eikä siihen pääsääntöisesti liity minkäänlaisia pedofiilisia piirteitä. Fetismit ovat positiivisessa mielessä monille seksin mauste.

        Kirjoitin tämän viestin tänne siksi, että asiaa tuntemattomile ei syntyisi joistakin viesteistä väärää kuvaa.

        Oikein hieno kirjoitus.
        Tuo maininta siitä että seistään vieressä kun mukulat leikkii. Se on tavallaan säälittävää joissakin tapauksissa.
        Minä olen kuitenkin aina touhunut pentujen kanssa, on tehty majaa, on seikkailtu, on vakoiltu on jopa pelattu värikuulaa.
        Olen kai syntynyt ulos. En osaa lojua sisällä eikä meidän lapsetkaan viihdy sisällä edes huonolla kelillä. Johtunee kai siitäkin että meidän koti ei vain ole rakentunut sille pohjalle että vapaa-aika vietetään sisällä, siellä ei ole mitään tekemistä. Kotimme on aivan asiallinen ja turvallinen ehkä pelkistetty mutta silti on netti ja laajakaista, on telkkari ja vuokrataan jopa elokuvia mutta ulos on meidän perheen mieli ja ihan totta, mullakin on olkain "kurahousut" joskus jalassa kun tehdään jotain märällä kelillä.
        Se että saanko siitä jotain lapsuuden ajoista egoon kehittynyttä turvaa vai mielihyvää se jääköön diagnoosien tekijöiden pohdittavaksi.
        Pääasia että on kivaa ja turvallista.


      • Aikuinen
        analyysi kirjoitti:

        Oikein hieno kirjoitus.
        Tuo maininta siitä että seistään vieressä kun mukulat leikkii. Se on tavallaan säälittävää joissakin tapauksissa.
        Minä olen kuitenkin aina touhunut pentujen kanssa, on tehty majaa, on seikkailtu, on vakoiltu on jopa pelattu värikuulaa.
        Olen kai syntynyt ulos. En osaa lojua sisällä eikä meidän lapsetkaan viihdy sisällä edes huonolla kelillä. Johtunee kai siitäkin että meidän koti ei vain ole rakentunut sille pohjalle että vapaa-aika vietetään sisällä, siellä ei ole mitään tekemistä. Kotimme on aivan asiallinen ja turvallinen ehkä pelkistetty mutta silti on netti ja laajakaista, on telkkari ja vuokrataan jopa elokuvia mutta ulos on meidän perheen mieli ja ihan totta, mullakin on olkain "kurahousut" joskus jalassa kun tehdään jotain märällä kelillä.
        Se että saanko siitä jotain lapsuuden ajoista egoon kehittynyttä turvaa vai mielihyvää se jääköön diagnoosien tekijöiden pohdittavaksi.
        Pääasia että on kivaa ja turvallista.

        Hei !
        Aivan upea asuste myös trenditietoisille aikuisille.
        Esim. vaaleanpunaiset olkainhousut ja takki
        samanväriset hait.
        Todelliselle cityihmiselle, ja ulkoilusta nauttivalle. Voi mennä vaikka kahvilaan kuten vaimoni.


    • otra81

      olen 25 miehen alku ja käytän niin sanottuja
      kurahousuja jos keli sitä vaati!
      ja välillä teen töitä jossa on pakko suojautua
      ihan umpihaalariin!
      eikä minusta se nyt niin ihmeellistä ole
      jokainen kait saa pukea päälleen mitä haluaa!

    • kurahousuman

      Ai ei kurahousuja minä olen 12 ja käytän niitä vaikka ei ees sada ne ovat hyviä päällä ja ei sotke vaatteita. Minulla on aina päällä kaikki varusteet päällä (Sadetakki, Kurahousut ja Nokian saappaat ja joskus suojakäsineet ettei kädet liikaannu) voi leikkiä vapaasti eikä tarvi varoa että liikaantuisi ja käytän niitä joskus koulussakin ja jos lähden leirille niin aina minulla on sadevaateet ja kurahousut mukana

      • Kura2

        Kyllä oikea vaatetus, mukaanlukien sadekelin vaatetus on OK ja antaa hurjan paljon lisäaikaa meidän kesän jälkeen. Itse käytän sadehaalareita ja tuulipukuja mieluusti - ei jää syksy hyödyntämättä. Metsässä lappuhaalarimalli toimii ok. Samoin, jalkalenksut, niin ei lahkeensuu
        kauho vettä jollasta saappaaseen...Kurahaalarit-Sadehaalarit...käytäntö on kuitenkin OK.


      • kuriksia
        Kura2 kirjoitti:

        Kyllä oikea vaatetus, mukaanlukien sadekelin vaatetus on OK ja antaa hurjan paljon lisäaikaa meidän kesän jälkeen. Itse käytän sadehaalareita ja tuulipukuja mieluusti - ei jää syksy hyödyntämättä. Metsässä lappuhaalarimalli toimii ok. Samoin, jalkalenksut, niin ei lahkeensuu
        kauho vettä jollasta saappaaseen...Kurahaalarit-Sadehaalarit...käytäntö on kuitenkin OK.

        Minulla on ainakin 8 paria aitoja olkainkurahousuja käytössäni. Olen niitä teettänyt April-rainilla, Aartolahdella, Abecolla (lopetettu) sekä Sademanilla.Varastossa on noin 35 paria aitoja olkainkurahousuja ja myynkin niitä hintaan € 49:- housu.
        Jos kiinnostaaa niin voin laittaa kuviakin.
        [email protected]


    • kurahousufani

      Terve ihan kiva palsta mutta ihan unohdettu.
      Eihän syksy ja sateet suomesta lopu tarvitaanhan
      noita kurahousuja edelleenkin vai mitä.
      Ihan asiallisesti kun keli sitä vaatii tai sitten
      ihan muutenkin niinkuin minä teen.Mielestäni ovat
      ihan mukavat päällä.

      Terv Kurahousufani.

      • Jensku85

        Satuin vahingossa huomaan tän jo suht vanhan keskustelupalstan mut oli kyl pakko kirjoittaa! Tän ketjun alkupäässä joku ihmettelee et kui 12-vuotiaalla vielä on kurahousut? Siis miksi ihmeessä sen ikäisellä ei saisi olla kurahousuja?! Itse olen 22v nainen ja työmatkani kuljen pyöräillen. Aamulla kun herään ja huomaan et sataa,ni tietysti laitan sadehousut ja sadetakin päälle. Ei kai nyt olis järkevää pyöräillä kaatosateessa töihin ja olla työpaikalla 8 tuntia märissä vaatteissa. Itselläni on ollut lapsesta asti sadevaatteet,eikä mun mielestä kukaan niitä ole pitänyt "lapsellisina" vaikka vielä aikuisenakin kuljen esim kaupungilla sadetakki päällä ja niinhän tuolla näyttää moni muukin olla pukeutunut sadetakkin sateella,niin miksei sitten 12v? Siis ihan sama ku et joku alkais ihmettelee et miks 12 vuotiaalla on toppatakki talvella? Osaltaan tää on tietysti kasvatuksesta kiinni,mulle ei ole sadevaatteista puhuttu ikinä ns."lasten vaatteina",vaan ihan normaalina sadesään vaatteena. Samalla tavalla aion omat lapseni kasvattaa,et sadesäällä laitetaan sadevaatteet ja siin ei ole mitään ihmeellistä,en niinku ymmärrä et mitä outoa siin muka olis?


    • kurispoju :)

      Eivät kurahousut katso ikää. Olen samaa mieltä Jenskun kanssa että aikuinen voi ihan hyvin käyttää sadevaatteita, myös kurahousuja. Itse käytän pyöräillessä sadesäässä, en ole koskaan pitänyt sadevaatteita mitenkään noloina tai lapsellisina.

      Ehkä aikuisten esimerkki lapsille on tärkeä ? Mitä mieltä muut olette ? Onko kurahousut aikuisella muka joteski nolot ?

      • Miksipä ei?

        Ei siinä ole mitään noloa jos aikuinen pitää kuriksia, se vaan osottaa tervettä järkeä, kun suojadutte sateelta mielummin kun kastutte likomäriksi. Ite kannatan myös kuriksia, sillä hypin kurikset ja kumpparit päällä kaikissa kuralätäköissä mitä eteen sattuu, ja lämpimällä sekä kuivallakin tulee olo et pitää päästä rypemään, joten laitan kumpparit ja kurikset ja saatan sit rypeä vetisessä ojassakin ja hauskaa on, pysyy sitäpaitsi kuivana!


    • kurahousufani

      Tervehdys oletteko huomanneet uusi sivusto on auki meille sade ja kurahousuista kiinnostuneille
      aikuisille ihmisille.Kivoja kuvia siellä vilkaispaaka vaikka.
      www.sadeasujenystavat.net

      • kurisfani

        www.funrain.fi Löytyy niin olkain kun nepparikuriksiakin,oma suosikkini on ehdottomasti nepparikurikset.


    • nuorukainen--

      Olen 17 vuotias ja käyttänyt niitä olkainkurahousuja melkein aina kun on ollut tarvetta. Kouluun en laittanut, paitsi skootterilla mennessä ''vyötäröhousut''. Aina mökillä ja vähän nuorempana pihalla ollessa käytin, joskus vaikka ei satanut tai ollut ihan kauhea keli.

      • Iästä huolimatta

        mutta ei meillä saa enää kuravaatteita pojalle(8v);sadetakki on ainoa jonka vastahakoisesti laittaa jos tulee vettä kaatamalla ja kouluun kuitenkin on mentävä.
        enkä ihmettele toisaalta,kun normaalit sadeasut ovat äärimmäisen hiostavat.

        Itselläni on jokasään takki(kuoritakki) joka näyttää ihan ulkoilutakilta mutta ei läpäise tuulta eikä vettä. Tänä syksynä ostankin pojalle sellaisen joka sään puvun(takki ja housut) korkeasta hinnasta huolimatta;se ajaa samalla ulkoilupuvun ja sadeasun.


      • Ei ikä ratkaise
        Iästä huolimatta kirjoitti:

        mutta ei meillä saa enää kuravaatteita pojalle(8v);sadetakki on ainoa jonka vastahakoisesti laittaa jos tulee vettä kaatamalla ja kouluun kuitenkin on mentävä.
        enkä ihmettele toisaalta,kun normaalit sadeasut ovat äärimmäisen hiostavat.

        Itselläni on jokasään takki(kuoritakki) joka näyttää ihan ulkoilutakilta mutta ei läpäise tuulta eikä vettä. Tänä syksynä ostankin pojalle sellaisen joka sään puvun(takki ja housut) korkeasta hinnasta huolimatta;se ajaa samalla ulkoilupuvun ja sadeasun.

        Jos kura- tai sadevaatteista ei tehdä ongelmaa, ei se myöskään ole ongelma.

        Vaatteet sään ja vuodenajan mukaan. Niin yksinkertaista se on. Kesällä shortsit ja t-paita, talvella pitkät kalsarit ja/tai villahousut sekä toppavaatteet.

        Sade-ja kurakelillä kurahousut ja sadetakki.

        Näin ainakin meillä. Isommatkin koululaiset käyttivät kurahousuja ja sadetakkia pyöräillessä kouluun (3,5 km) eikä kukaan heitä kiusannut. Aika monella luokkakaverillakin näki vapaa-aikana sadevaatteita, näin ainakin täällä maaseutukaupungissa


      • Kontiokaveri
        Ei ikä ratkaise kirjoitti:

        Jos kura- tai sadevaatteista ei tehdä ongelmaa, ei se myöskään ole ongelma.

        Vaatteet sään ja vuodenajan mukaan. Niin yksinkertaista se on. Kesällä shortsit ja t-paita, talvella pitkät kalsarit ja/tai villahousut sekä toppavaatteet.

        Sade-ja kurakelillä kurahousut ja sadetakki.

        Näin ainakin meillä. Isommatkin koululaiset käyttivät kurahousuja ja sadetakkia pyöräillessä kouluun (3,5 km) eikä kukaan heitä kiusannut. Aika monella luokkakaverillakin näki vapaa-aikana sadevaatteita, näin ainakin täällä maaseutukaupungissa

        Hei!
        Itselläni on ikää jo yli 50 ja käytän edelleen kunnon sadevaatteita. Lenkkeillessä tai pyöräillessä käytän olkainkurahousuja, sadetakkia ja sydvestiä sekä jalassa tietenkin kunnon Kontio - kumisaappaat.
        Näillä varusteilla pysyy kuivana ja lämpimänä kelillä kuin kelillä. Kohta muuten taitavat taas alkaa kunnon kurakelit!


      • Ei mitään hävettävää
        Kontiokaveri kirjoitti:

        Hei!
        Itselläni on ikää jo yli 50 ja käytän edelleen kunnon sadevaatteita. Lenkkeillessä tai pyöräillessä käytän olkainkurahousuja, sadetakkia ja sydvestiä sekä jalassa tietenkin kunnon Kontio - kumisaappaat.
        Näillä varusteilla pysyy kuivana ja lämpimänä kelillä kuin kelillä. Kohta muuten taitavat taas alkaa kunnon kurakelit!

        Poika (13 v) ulkoiluttaa perheemme isoa koiraa usein kun sataa. Mökillä oli toki sadekamppeet,
        nyt poika halusi itse kunnon kuravaatteet myös tänne kaupunkiin ja hankittiin sellaiset kun liikkuu metsissä ja pelloilla koiran kanssa.


      • Kestävät kurikset
        Ei mitään hävettävää kirjoitti:

        Poika (13 v) ulkoiluttaa perheemme isoa koiraa usein kun sataa. Mökillä oli toki sadekamppeet,
        nyt poika halusi itse kunnon kuravaatteet myös tänne kaupunkiin ja hankittiin sellaiset kun liikkuu metsissä ja pelloilla koiran kanssa.

        Isojakin kurahousuja/olkainhousuja (vastaa kokoja 146/152 tai 158/164) saa netin kautta
        tilaamalla. Ostettiin Fun-Rain olkainhousut (muutostoivomus syytä mainita tilatessa) vielä koululaisille vapaa-ajan käyttöön ja hyvät ovat olleet. Housuja joissa olkaimissa nepparit
        suosittelen isommillekin lapsille


      • Kestäviä kuriksia
        Kestävät kurikset kirjoitti:

        Isojakin kurahousuja/olkainhousuja (vastaa kokoja 146/152 tai 158/164) saa netin kautta
        tilaamalla. Ostettiin Fun-Rain olkainhousut (muutostoivomus syytä mainita tilatessa) vielä koululaisille vapaa-ajan käyttöön ja hyvät ovat olleet. Housuja joissa olkaimissa nepparit
        suosittelen isommillekin lapsille

        Unohtui tietysti edellisestä viestistä mainita että Fun-Rain kura-ja sadekamppeet
        lköytyvät nettisivuilta may.rain.fi tai april.rain.fi


      • KontioPekka
        Kontiokaveri kirjoitti:

        Hei!
        Itselläni on ikää jo yli 50 ja käytän edelleen kunnon sadevaatteita. Lenkkeillessä tai pyöräillessä käytän olkainkurahousuja, sadetakkia ja sydvestiä sekä jalassa tietenkin kunnon Kontio - kumisaappaat.
        Näillä varusteilla pysyy kuivana ja lämpimänä kelillä kuin kelillä. Kohta muuten taitavat taas alkaa kunnon kurakelit!

        Hei!
        Minullakin on ikää jo yli 50, mutta käytän edelleen kunnon sadevaatteita lenkillä tai pyöräillessä. Lenkkeily/pyöräilyvarusteisiini kuuluu kunnolliset olkainkurahousut, sadetakki, sydvesti ja jalassa tietenkin uudet ja kiiltävät Kontio-kumisaappaat. Joskus olen kokeillut kurahousujen alla myös vaippoja, ovat todella kätevät kun ei tarvitse kesken lenkin käydä vessassa. Vielä kun tulisi kunnon kaatosateet että voisi lähteä taas lenkille!


    • Voi elämän kevät!

      Esikouluikäisenä yleensä kurahousut jää pois. P.kodissa pienemmillekin jo ostetaan jokasään pukuja, housut ja takki erikseen siinä 4 v. alkaen. Miten 12 v kehtaa mennä kuravaatteissa ulos?? Eikö hän jo vastusta niitä ja kai itse saa päättää vaatteistaan?

    • Kurahousuton sukupol

      Laittakaa sitten pojillenne armeijaan tarpeeksi niitä vaippahousuja kun ei ole kuriksistakaan vielä päässyt eroon. Ennenvanhaan lapsi katsottiin jälkeenjääneeksi jos kouluikäisenä kurahousuissa kulki.
      AIKUISTUKAA!

      • Kyllä kuravaatteille

        Kyllä koululaiset aivan hyvin pihaleikeissään (koulun jälkeen. ei koulussa)
        voivat käyttää sadevaatteita sadesäällä tai loska- ja rapakeleillä. Ei ole olemassa mitään kategorista ikää esim. 6 vuotta tai 8 vuotta jolloin sadevaatteiden käyttö loppuisi (tai pitäisi loppua) yhtäkkiä kuin seinään!

        Toiset lapset haluavat leikkiä märilläkin keleillä, toiset eivät. Pukeudutaan sään ja kelien mukaan.


    • Hyvät varusteet

      Kuravaatteet edelleenkin hyvät varusteet sadesään tai loskakelin pihaleikeisssä
      - myös isommilla koululaisilla. Siis pihaleikeissä - ei koulussa!

    • Kurahousu"poika"

      kurahousuja aikuisillekin. ihan tosi, S, M, L, XL ja XXL olkainkurahousuja, yksi- ja kaksivärisiä, sellaisia oikeita kuriksia kun pennuillakin on ja meillä aikuisilla oli pentuna.
      Minulla on varastossa aikuisten olkainkurahousuja varmasti myös sinulle.
      Ota yheyttä avoimesti. [email protected]

    • Nasu

      Jaa minä sisarukseni serkkuni kaverini jätimme kyllä ne kurahousut joskus reilusti alle 10-vuotiaina. Kummalta kuulostaa ettei sitä vanhempi (siis jo teini-ikäinen) osaa olla sotkematta ihan normaaleissa vaatteissa, tuuli / verkkarihousuissa tai farkuissa. Onkohan jotain vikaa kun pitää maassa ryömiä pihalla? Meillä ainakin osattiin leikkiä ihan siististi.

    • poika12345

      Tähän on pakko ottaa kantaa, siis tähän kurivaatekeskuteluun. Minä olen tottunut pukeutumaan sään ja olosuhteiden mukaan, enkä häpeä yhtään sitä että omista useampia kuravaatekertoja, siis takkeja ja housuja. Voin aina vaihtaa kun toiset kastuvat, uusiin. Käytän myös aina sateella kurapukua ja kumisaappaita, en tyydy mihinkään sateenvarjoon.

      • Anonyymi

        Minulla on ikää jo yli 60 vuotta. Edelleen käytän tilanteen mukaan kunnollisia sadevarusteita eli olkainkurahousut, sadetakki, Kontio-kumisaappaat ja sydvesti. Minullakin on sadevaatteita ja kumisaappaita useammat. Niin ja kunnon kurarukkasetkin löytyy.


    • ransilanmäki

      Cmon, jossain on vika jos joku 12v tyttö leikkii ulkona sateella siten että tarvii vielä kuriksia!
      Meillä tuon ikäiset tytöt kulkee tällättyinä muodikkaissa vaatteissaan eikä taatusti leiki pikkulastenleikkejä pihalla sateessa.
      Missä ihmeen maalla te oikein asutta?

      • paha setä

        Katso vain että ei teidän prinsessoille survo kukaan parrua peppuun, suuhun tai vittuun ennen aikojaan kun ovat tyrkykllä.


      • lapsuus lyhenee

        Miksi lapset ei saa olla lapsia pitenpään,kärsin itse nyt kun olen 45 kun en saanut leikkiä kura ym. leikkejä enää kouluikäisenä.


    • hyiiiiiiii

      12 vuotiaalla voi hyvänen aika. En ole sitten kolmos luokan jälkeen käyttänyt edes ulkkareita yhtä noloja nekin..

    • Anonyymi

      En enää käyttänyt alakouluikäisenä. Toppahousuja käytin yläasteelle asti.

      • Anonyymi

        tuon ikäset tytöt alkavat varttua naiseksi jotenka kaikki seksuaalinen kiehtoo,toisia kiehtoo ne kurikset,toppikset ja uima/jumppapuvut.
        Toiset pissailee housuihin että saavat hyvän tunteen,kaikkea tekevät eikä siinä pahaa ole


    • Anonyymi

      Kyllä tykätään kurahousut jalassa temmeltää koko perhe ostin eilen viimeksi kirpparilta Rukan keltaiset kurahousut 🥰 t.outi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe