Italia vai Espanja?

Arpova

Tässä nyt arvon, lähteäkö Espanjaan vai Italiaan vaihto-oppilaaksi. Nyt tahtoisinkin tietoja näistä asioista: Kuinka paljon maissa käy turisteja? Ovatko espanjalaiset lyhyempiä kuin italialaiset tai toisin päin? Ovatko he muuten samannäköisiä: molemmilla ruskeat silmät ja musta tukka? Onko toisessa maassa lämpimämpää kuin toisessa? Käyttäytyvätkö ihmiset erilailla? Onko muita suuria eroja kulttuurissa, ilmastossa, ihmisissä, yöelämässä, tavaroiden/vaatteiden hinnoissa, tai ihan missä tahansa?:D Ei piruiluja kiitos, tahdon vain vastaukset näihin kaikkiin kysymyksiin, enkä päätä maata sen perusteella, minkä näköisiä esim. ihmiset siellä ovat, vaikka sitä tässä kysyinkin. Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata asiallisesti!:)    

6

3675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • italiatar

      Vähän sama jos kuin Norja vai Ruotsi. Makuasia. Taidat olla vielä todella nuori ja kokematon matkailija mutta reippaasti vaan avartamaan maailmaa ja rikastuttamaan elämänkokemusta kumpaan maahan sitten menetkään. Ruskeat silmät ja musta tukka?? Ei todellakaan, molemmissa maissa on tietysti tummia, mutta myös blondista punaiseen ihan naturellina, ja paljon sini- ja vihreäsilmäisiä. Hauska kysymys sinänsä, mikä sen tarkoitusperä olikaan. Ja kummassakin maassa arvostetaan hyviä käytöstapoja eli kohteliaisuutta, on hyvä muistaa tervehtiä ja kiittää, pukeutumiseen kannattaa myös panostaa, eli siistit ja silitetyt. Kenkiin sopii kiinnittää myös huomiota. Ja naiset ovat naisellisesti pukeutuneita, ja heiltä odotetaan myös naisellista käytöstä. Keskimääräisesti ehkä hiukan lyhempiä kuin suomalaiset, mutta kummassakaan maassa ei ole niin pahaa ylipaino-ongelmaa kuin Suomessa. Niissä syödään nauttien hyvästä ruoasta, mutta kohtuudella. Huom! Juomakulttuuri on täysin erilainen kuin täällä, on sivistymätöntä olla humalassa, turisteja näkyy joskus, mutta niitä katsotaankin sitten päästä varpaisiin. Espanjassa on lämpimämpi riippuen tietysti minne menet, mutta Italia on mielestäni mielenkiintoisempi. Hintataso on suht sama kuin Suomessa, tavallisen suomalaisen ostovoima ei kuitenkaan riitä kalliisiin merkkivaatteihin mutta kiertämällä putiikeissa ja kysymällä löytää hyvät shoppailupaikat mistä vaan. Vaatteiden koot ovat tehty siroluisille italiattarille muttta kyllä ne suomalaisellekin kropalle sopii. Kengät on aivan ihania Italiassa. Kieli on kaunis kummassakin maassa. Ihmiset ystävällisiä kummassakin maassa kun olet sitä itse! Tsemppiä vaihtovuoteen!

    • itse italiassa

      Ciao! Itse olen pohjois-italiassa vaihdossa ja tàytyy suoraan sanoa ettà kuvittelin italiasta ihan muuta mità se on, tààllà ei valvota myòhààn, kaikki paikat menee klo 21 kiinni (ainakin pikkukaupungeissa) pohjoisitalia on kylmà, tààllà ei toimi mikààn, ja minulla on espanjalaisia vaihto-oppilaskavereita jotka on myòs jàrkyttyneità sillà ne ajatteli ettà espanjassa mikààn ei toimi mutta tààllà kaikki on pahempaa. Ja espanjalaiset ovat iloisempia ja juhlivat enemmàn ja espanjassa syòdààn myòhemmin, espanjassa on yleensà làmpimàmpàà, ota myòs huomioon ettà aikavyòhyke on sama mutta mailla on aika iso ero leveysasteilla, eli espanjassa aurinko laskee paljon myòhemmin!
      Italian kieli on minusta kauniimpi kuin espanjankieli, ja suomalaisille helpomi oppia ààntàmyksen takia. italialaiset pukeutuu paljon tyylikkààmmin mutta ovat myòs paljon pinnalisempia minun mielestàni.. Mutta jos pààtàt mennà Italiaan niin suosittelisin keski tai etelàitaliaa, riippuu myòs paljon kaupungista, mutta itse olen keskellà ei mitààn ja tààllà on todella vaikea tutustua ihmisiin, italialaiset ovat aika kapeakatseisia ja piilorasistisia, ruoka on aina pastaa, diskot ovat Aina kaupungin ulkopuolella, jokapaikkaan on mentàvà autolla, espanjassa on enemmàn baareja ja yòelàmàà kàsittààkseni... mutta espanjassakin riippuu missà pàin asut. Ystàvàni on San Sebastianista ja se on todella kaunis ja elàvà kaupunki meren rannalla, myòs etelà-espanja olisi mielenkiintoinen, malaga... Italiassa menisin (jos tykkàà asua suurkaupungissa) Roomaan tai Firenzeen.. toskana on kaunis...
      Tàssà minun mielipide. Saa arvostella, makuasioista voi kiistellà ;) itse ehkà viihtyisin paremmin espanjassa mutta on tààllàkin hauskaa kun sopeutuu ja yrittàà ajatella positiivisesti :) Niin ja vielà yksi, pohjoisitalia on aika kallis... Milano kaikkein kallein ja siellà en asuisi, aika kaaosmainen kaupunki. Tsemppià ja suosittelen làhteà vaihtoon! Espanjaan ehkà myòs siksi ettà espanjankieli on tarpeellisempi maailmalla...
      Mutta italia on myòs ihana maa. Kaikesta huolimatta!
      Ciao ciao!

      • Jussi

        Taitaa olla niin, että mikä tahansa paikka Espanjassa voittaa Italian mennen tullen. Suosittelen kuitenkin sulle Pohjois-Espanjaa ja minenomaan Baskimaata, jos voi valita.
        Sitä et tule katumaan. San Sebastian on kaupungeista paras!


    • Anonyymi

      Etelä italiassa keski pituus on 172 ja pohjois italiassa 178 espanjassa miesten keski pituus on 173

    • Anonyymi

      Siis tossa oli miesten keski pituus mitattuna

      • Anonyymi

        Eiköhän aloittaja ole jo ehtinyt valita, kysymys on esitetty 2005...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe