Virago vs Savage

Mopokuume

Jep. Kesä meni, mutta mopokuume jäi.... Olis talven aikana tarkotus hommata pyörä ens kesäksi. Eniten kiinnostaa just simppelillä tekniikalla toteutetut Virago tai Savage. Kestävyydestä, tyyppivioista, huollettavuudesta (jakari pysyy kädessä) yms. kommentteja kaivattaisiin.

PS. Onks tuontipyörä täys pommi, eli pitäiskö suosista katella ns. Suomipyörää?

14

11536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa

      vaan,olen paahtanu 2 kesää Saksasta tuodulla Viragolla ei niin pienintäkään vikaa.Uskaltaisin sanoa et toi Virago on idiootti varma peli

      • mopokuume

        Kumman hiljasta täällä... no tietysti ajokausi on jo ohi. Savagessa mietityttää toi remmiveto jos paljo ajelee hiekkateitä, oon kuullu kivenmurenan syövän remiä jos huonosti sattuu. Noo tässä on aikaa, kuullostellaan...


      • vähemmän hiljaista
        mopokuume kirjoitti:

        Kumman hiljasta täällä... no tietysti ajokausi on jo ohi. Savagessa mietityttää toi remmiveto jos paljo ajelee hiekkateitä, oon kuullu kivenmurenan syövän remiä jos huonosti sattuu. Noo tässä on aikaa, kuullostellaan...

        ja saatat saada jopa asiallisia vastauksia http://www.moottoripyora.org/


      • vielä jotain
        vähemmän hiljaista kirjoitti:

        ja saatat saada jopa asiallisia vastauksia http://www.moottoripyora.org/

        Millaista viragoa olet ajatellut? 250 on mopo, 535 sopii hyvin naisihmiselle, tai ~170 cm miehelle yksin ajettavaksi.
        750 on täysin samankokoinen ja painoinen kuin 1100:nen mutta kone paljon mukavampi ja väännökkäämpi. Ahtaita nämäkin molemmat yhtään kookkaammalle ja / tai kahdelle.

        Oli joskus 1100 virago mullakin. Kiva mopo, mutta ahdas minulle (185 cm), eikä se ei sopinut matkapyöräksi. Paikat puutui niin, että 150 km ilman taukoja oli maksimi. Pieni tankki, eli parinsadan kilsan kohdalla pitikin jo tankata. Satoja- jopa tuhansia kilsoja 2 ja tavarat päällä - ei kiitos, ei enää mukavaa.

        Muuten ajettavuudeltaa customeista parhaasta päästä, sillä voi ajaa jopa minkä se kulki.. Mittariin sai 200, todellinen lienee 190 luokkaa. Mutta jo mutkateillä onneton, jalkatapit raapii maahan aivan liian aikaisin, mutta niinhän on toki joka customissa.


      • XV 1100
        vielä jotain kirjoitti:

        Millaista viragoa olet ajatellut? 250 on mopo, 535 sopii hyvin naisihmiselle, tai ~170 cm miehelle yksin ajettavaksi.
        750 on täysin samankokoinen ja painoinen kuin 1100:nen mutta kone paljon mukavampi ja väännökkäämpi. Ahtaita nämäkin molemmat yhtään kookkaammalle ja / tai kahdelle.

        Oli joskus 1100 virago mullakin. Kiva mopo, mutta ahdas minulle (185 cm), eikä se ei sopinut matkapyöräksi. Paikat puutui niin, että 150 km ilman taukoja oli maksimi. Pieni tankki, eli parinsadan kilsan kohdalla pitikin jo tankata. Satoja- jopa tuhansia kilsoja 2 ja tavarat päällä - ei kiitos, ei enää mukavaa.

        Muuten ajettavuudeltaa customeista parhaasta päästä, sillä voi ajaa jopa minkä se kulki.. Mittariin sai 200, todellinen lienee 190 luokkaa. Mutta jo mutkateillä onneton, jalkatapit raapii maahan aivan liian aikaisin, mutta niinhän on toki joka customissa.

        ...750 on täysin samankokoinen ja painoinen kuin 1100:nen mutta kone paljon mukavampi ja väännökkäämpi. Ahtaita nämäkin molemmat yhtään kookkaammalle ja / tai kahdelle...


        Millä matematiikalla joku neropatti saa 750:stä väännökkäämmän koneen kuin 1100:nen? 750:ssa vääntö on 58 ja 1100:ssa 85 Nm... jotta sillai :)


    • minä

      itse ajelin saksasta tuodulla viragolla 2 kesää ei mitään vikaa koko aikana. helppo huoltaa itse esim .venttiilien säätö ym.kardaani veto huoleton peli .ongelmia jos niin tyyppivikana sähköinen polttoaine hana saattaa hapettua ja kaasuttumien kalvot. viragoja paljon myynnissä kannattaa ostaa täystehoinen (34kw) muuten ihan mopo. maksoin 3400€ ja vaihdossa sain 3000€ eli 200€ vuodessa hinnan alennus.Suosittelen viragoa ehdottomasti.

      • Savage

      • myös pärjää
        Savage kirjoitti:

        http://savageclub.org/

        Olen ajellut viimekesän 535 :lla (californian malli)
        ja loppukesän eurooppalaisella ja täytyy sanoa että
        kyllä toimii, pyörä on luotettava ja siistin näköi-
        nen.
        34kw riittää mainiosti ,pitkäiskuinen kone jaksaa
        myös vääntää kohtuullisesti.
        itse pidän enemmän customista,-makuasia-
        äijänä sanon myös: sopii äijälle kuin äijälle.


      • tämä..
        myös pärjää kirjoitti:

        Olen ajellut viimekesän 535 :lla (californian malli)
        ja loppukesän eurooppalaisella ja täytyy sanoa että
        kyllä toimii, pyörä on luotettava ja siistin näköi-
        nen.
        34kw riittää mainiosti ,pitkäiskuinen kone jaksaa
        myös vääntää kohtuullisesti.
        itse pidän enemmän customista,-makuasia-
        äijänä sanon myös: sopii äijälle kuin äijälle.

        vääntää ihan helvetisti ja tehokin piisaa vaikka mihin... ruohonleikkuriin jos ei ole hirveän pitkäksi päässyt nurmi kasvamaan...


    • ari

      Emäntä on suunnitellut isompaa pyörää ensi kesäksi ja vanha olis myynnissä Yamaha Virago 535
      vm-92??? muistakseni, varusteita pleksi, nahka laukut, naiskuskin ajosta siisti koboltin????sininen ajettu 35500 km hinta n.3000€/ tarjous.
      Laita sähköpostia jos kiinnostaa [email protected]

    • ex savagisti

      Osta virago. Muut jo perustelivatkin kardaani/remmiveto- juttua.

      Minulla oli joku vuosi sitten savage, ja hävitin sen äkkiä pois.
      Se on sellainen saatanan lousku ettei sillä mitään lopulta tee. Kaiken maailman puolipuristinvirityksiä ja muuta maamoottoreista perittyä tekniikkaa saa olla alvariinsa säätämässä.
      Savage on vähän niin kuin köyhän miehen harrikka. Vähän vähemmän vikoja kuin esikuvassaan, mutta vaatii elämäntapaintiaanin asennetta. Ei sellaista kauaa jaksa, jos moottoripyöräily on tärkeämpi juttu kuin jokin joukkohenki tai vastaava. Kokoontumisissakin nauretaan noita päkättimiä. Ei kuitenkaan kulkisesti, mutta kuitenkin.

      Joku savage-hemmo tästä vetää herneet, mutta pitäköön mielipiteensä. Jokaisella on oikeus omaansa.

    • kommentteja lisää!!

      Laittakaahan kommenteje lisää Savagesta. Tehoja rekisteriotteen mukaan vain 23kw. Onko se oikeasti noin tehoton vai kulkeeko se?? Yksi kaveri tässä moitti jo, mutta perustelut puuttui!

    • Arska

      Itse olen ajanut xv1000 pari kesää ja xv1100 kesän.Ei ole ollut mitään vikoja ja jos takapuoli puutuu,niin voihan sitä tankata parinsadan km välein :)Joten osta itsellesi hyvä pyörä(lue YAMAHA)....

    • Simo

      Pääasia että olet kiinnostunut kokeilemaan customilla ajelua. Olen ajellut Savagella, siinä ei ritä teho kunnolliseen, letkeään ajeluun. Myös pienellä LTD Kawasakilla olen ajellut kymmenkunta vuotta, oli ihan kiva mutta vaati kulkeakseen kierroksia, joten sillä ajetaan kuten sporttipyörällä. Virago 1100, jolla olen ajellut kaksi kesää on varma kulkija, viime kesänä ajoin 10000 km ilman mitään huoltoja, esim. kesälomareissulla reilut 3500 km emännän kanssa. Päivämatkat 300...500 km. Totta kai perse puutuu, mutta niin se tekee ajettaessa
      kyykky-ja matkapyörilläkin joilla olen ajellut kollipoikana ollessani.
      Jos aiot ajella pitkin Eurooppaa, osta jokin matkapyöräksi suunniteltu koska tavaroiden kuljettaminen käy niillä helpommin. Customilla ajellessa on myös mietittävä käyttääkö siinä plexiä vai ei.
      Viragossani on plexi, joka mielestäni toimii hyvin, tuuli ei paina rinnasta ja oikealla kulmasäädöllä ei ilman viraus vispaa kypärää.
      Itse olen customisti, mutta kaikki tuntemani moottoripyöräilijät pyörän tyypistä riippumatta ovat tosi hienoa porukkaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe