Tsekki-suomi käännöstehtävä

Käännättäjä

Nastavení terminálu se zmenilo. Má se pred ukoncením uložit nastavení (soubor PTDEF.PTS)?

Mitä kummaa tuo tsekinkielinen lausahdus tietokoneen kuvaruudulla tarkoittaa?

6

2962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Novy.most

En osaa tsekkiä, mutta slovakkia väännän jotenkin. Nehän on kuin suomee ja savvoo, kuulemma.

Slovakin pohjalta tuo tarkoittaisi seuraavaa:

Terminaalin säädöt muuttuivat. Pitää tallettaa säädöt ennen lopettamista. (Tiedosto PTDEF.PTS)

Olisiko tuossa mitään järkeä? En jummarra tietokoneista juurikaan, joten termit meni ihan humanistipohjalta muttei nyt sentään ihan stetsonista.

Nový most

• bum

Muutoin oikein, mutta terminalu taitaa kyllä tarkoittaa keskusyksikköä.

• Bum
        bum kirjoitti:

Muutoin oikein, mutta terminalu taitaa kyllä tarkoittaa keskusyksikköä.

tämä lisäyksenä vielä

• Bum

www.slovnik.cz

• on myös
    • vastanneille

Juu, kiitos tosiaan. Selitän vähän kuriositeettina käännöstehtävän taustaa.

Työpaikallani on käytössä terminaaliohjelma. Samaa tietokonetta käyttää kaksi työtoveria, joilla on sekaannusten välttämiseksi hyvä olla käynnissä omat ohjelmansa. Ohjelmaikkunoita on vaikea erottaa toisistaan jollei muista kumpi on ensin avannut omansa. Keksin vaihtaa yläpalkin tekstit englannista tsekiksi omilla tunnuksillani avaamassani ohjelmassa tunnistamisen helpottamiseksi. Kaksi muuta vaihtoehtoa olisi ollut saksa ja ranska.

Ohjelmaa sulkiessani se laittoi tuon mystisen ilmoituksen, johon vastasin kieltävästi kun en tiennyt oliko kyse kovalevyn formatoimisesta tms. "hauskasta". Vastaan seuraavalla kerralla myöntävästi ja saan jatkossakin nauttia tsekinkielisistä yläpalkkikomennoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      78
      5266
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      125
      3624
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      41
      3486
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      51
      3104
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2778
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2329
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2111
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      2000
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      425
      1654
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1588
    Aihe