Neron polttosofta linuxille.

arienq

Onko kukaan täällä vielä kokeillut tuota Neron linux versiota? Noi linuxin polttosoftat on oleetkin mun mielestä aika perseestä. K3B on ollut paras mitä tähän asti olen käyttänyt.

Aika rumaltahan toi noissa screenshoteissa näyttää verrattuna Winkkarin vastaavaan, mutta niinhän nuo softat yleensäkin linux puolella tuntuu olevan. Onneksi tuohon ulkonäköön voi usein vaikuttaa..

http://www.nero.com/eng/NeroLINUX.html

17

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjj

      Ihan hyvin tuntuu toimivan ja ruma, mutta mitä väliä jos se kerran toimii eikä käyttö ole vaikeaa... :P

    • Ossi

      Ei muut voi tietää millainen ohjelma sinun mielestäsi pitäisi olla. Varsinkin ulkonäkö on huomattavan erikoinen ohjelman valintaperuste.

    • ruma on

      mutta kokele itse niin tiedät....

    • sai sen kuvan, että aivan sama miten toimii (tietyissä winkun ohjelmissa vakio-ominaisuus!), kunhan näyttää komialta!?
      Mulle taas aivan sama miltä näyttää kunhan toimii... Vaikka olis sitten tarpeen vaatiessa txt pohjainen!

      • arienq

        Siis sen vuoksihan minä olen tuota Neroa linuxille kaivannutkin kun minulle tuo toimivuus ja käyttämisen helppous ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia.

        Töissä kun käytän Neroa ja himassa K3B niin kyllä siinä huomaa laadussa eron. Toki se on ymmärrettävää kun toinen on harrastelija nörttien väsäämä softa ja toinen markkinajohtaja alallaan.

        Monta kertaa olen hermot menettänyt kun on pitänyt alkaa jotain polttaa ja K3B antaakin herjan. Aikaa palaa turhaan vian hakuun. CD:n poltto on sen verran yksinkertainen toiminto ettei siinä saisi tulla mitään ongelmia.

        Nyt varmasti jonkun tekee mieli vastata, että "Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia.". No onneksi olkoon sitten. Minulla niitä kyllä on ollut. Ja vaikka työskentelenkin IT -tuen tehtävissä niin joidenkin ongelmien ratkaiseminen on vaatinut paljonkin työtä. Voi vaan kuvitella miten vaikeaa se olisi sellaiselle henkilölle joka ei tiedä tietokoneista paljoa.

        Vuosi vuodelta sitä vaatii enemmän ja enemmän luotettavuutta ja helppokäyttöisyyttä ohjelmilta. Sen vuoksihan siirryin aikoinani Linuxiin. Tosin tuo asetusten muuttaminen on useissa distroissa hankalaa. SuSe:ssa (Novell) taittaa olla helppokäyttöisimät mihin olen tähän asti törmännyt.

        Ja miksi siihen softan käyttöliittymän ulkonäköön ei voida panostaa? Vaikka edes vähän. Sehän on kuitenkin se helpoin homma tuossa softan tekemisessä.

        -Ari


      • Ossi
        arienq kirjoitti:

        Siis sen vuoksihan minä olen tuota Neroa linuxille kaivannutkin kun minulle tuo toimivuus ja käyttämisen helppous ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia.

        Töissä kun käytän Neroa ja himassa K3B niin kyllä siinä huomaa laadussa eron. Toki se on ymmärrettävää kun toinen on harrastelija nörttien väsäämä softa ja toinen markkinajohtaja alallaan.

        Monta kertaa olen hermot menettänyt kun on pitänyt alkaa jotain polttaa ja K3B antaakin herjan. Aikaa palaa turhaan vian hakuun. CD:n poltto on sen verran yksinkertainen toiminto ettei siinä saisi tulla mitään ongelmia.

        Nyt varmasti jonkun tekee mieli vastata, että "Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia.". No onneksi olkoon sitten. Minulla niitä kyllä on ollut. Ja vaikka työskentelenkin IT -tuen tehtävissä niin joidenkin ongelmien ratkaiseminen on vaatinut paljonkin työtä. Voi vaan kuvitella miten vaikeaa se olisi sellaiselle henkilölle joka ei tiedä tietokoneista paljoa.

        Vuosi vuodelta sitä vaatii enemmän ja enemmän luotettavuutta ja helppokäyttöisyyttä ohjelmilta. Sen vuoksihan siirryin aikoinani Linuxiin. Tosin tuo asetusten muuttaminen on useissa distroissa hankalaa. SuSe:ssa (Novell) taittaa olla helppokäyttöisimät mihin olen tähän asti törmännyt.

        Ja miksi siihen softan käyttöliittymän ulkonäköön ei voida panostaa? Vaikka edes vähän. Sehän on kuitenkin se helpoin homma tuossa softan tekemisessä.

        -Ari

        Ulkonäkö on eri asia kuin käyttöliittymän selkeys ja loogisuus. Hyvä käyttöliittymä voi olla hyvinkin karu. Ei koristeellisuus ja ulkonäkökikkailu tee huonosta hyvää. Myyntiä se saattaa lisätä.


      • arienq
        Ossi kirjoitti:

        Ulkonäkö on eri asia kuin käyttöliittymän selkeys ja loogisuus. Hyvä käyttöliittymä voi olla hyvinkin karu. Ei koristeellisuus ja ulkonäkökikkailu tee huonosta hyvää. Myyntiä se saattaa lisätä.

        ..mutta asiaa. Nuo asiat ovat ehdottomasti tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Silti mielestäni linux puolella kiinnitetään liika vähän huomiota käyttöliitymän ulkonäköön.

        Pakko vielä mainita, että mielestäni Gnome on ohittanut Winkkarin käyttöliittymän ulkoasussa jo vuosia sitten kun verrataan kumpi on paremman näköinen. Varmasti muutkin ovat, mutta en ole viime aikoina kovin paljoa muita käyttänyt..


    • hukassa?

      Minä polttelen romppuja k3b:illä. Silmien iloksi katselen sitten ihan muita asioita, kuin softien graafista käyttöliittymää.

    • löytääkö joku toinen

      Toimii mutta en löytänyt samaa ohjelmaa jota minä tarvitsen,
      eli winukan puolella olevaa InCD- ohjelmaa jolla kirjoitan
      CD/DVD-RW levyille.

    • Päältä kaunis..

      Kuinkahan kauhea se mahtaa oikein olla kun sitä noin kehutaan?
      Minun mielestäni rumimpia ja ikävimpiä on MS:n omat ohjelmat.
      Sekaviakin ovat useimmiten, varsinkin paikalliskieliset.

      Linux puolella "rumin" lienee gpsman.

    • pöhö

      Nero kun linuskin poltto softat on erit. toimivia eikä edes pahemmin rumia miksi aina pitää tukeutua sinne winloosan puolelle, ja muista että kauneus on katsojan silmissä. Mielestäni noi Liinu softat ei ole mitenkään erityisen rumia, usein vain toimivia. Saahan siitä linux koneesta oikein karkkisen näköisen jos haluaa vain näperrellä.

    • jepjep

      Sillä ulkonäölläkö te poltatte. Voihan vitsi on kun on kevyttä ohjelmien arvostelua, minusta itse polttaminen on pääasia. Kaikki polttosoftat perustuu muutamaan peruspalikkaan joita on sitten kuorrutettu mitä ihmeellisimmillä koristeilla. Jos tosiaan tarvitset polttopalikan joka toimii eikä vain meinaa, on >gcombust

      • cdrecord/mkisofs

        Ohoh... cdrecord/mkisofs. dvdrecord/growisof?


      • arienq

        Luetko sä ollenkaan näitä viestejä ennenkuin vastaat? Kuka täällä on puhunut siitä, että valinta tehtäisiin vain ulkonäön perusteella?

        Hyvä herra/rouva JepJep. Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

        Mikä tätä linux maailmaa vaivaa? Eikö teidän mielestä hienon näköinen käyttöliittymä voi toimia? Onko se automaattisesti huono? Miksi tyytyä vähään? Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.


      • suser
        arienq kirjoitti:

        Luetko sä ollenkaan näitä viestejä ennenkuin vastaat? Kuka täällä on puhunut siitä, että valinta tehtäisiin vain ulkonäön perusteella?

        Hyvä herra/rouva JepJep. Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

        Mikä tätä linux maailmaa vaivaa? Eikö teidän mielestä hienon näköinen käyttöliittymä voi toimia? Onko se automaattisesti huono? Miksi tyytyä vähään? Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

        Onhan se hienoa että windowsista Linuxiin siirtyvälle löytyy tuttuja ohjelmia. Mutta Nero mielestäni kyllä häviää esim. K3b:lle käytettävyydessä ja toiminnoissa.

        >> Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

        Kunhan ei unohdeta pääasiaa eli levyn polttamista mikä on ajat sitten unohtunut Neron windows versiossa ;-).

        >> Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

        No tuo Nero Linux nyt on kaikkea muuta kuin nätti ;-)


      • miksuh.
        arienq kirjoitti:

        Luetko sä ollenkaan näitä viestejä ennenkuin vastaat? Kuka täällä on puhunut siitä, että valinta tehtäisiin vain ulkonäön perusteella?

        Hyvä herra/rouva JepJep. Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

        Mikä tätä linux maailmaa vaivaa? Eikö teidän mielestä hienon näköinen käyttöliittymä voi toimia? Onko se automaattisesti huono? Miksi tyytyä vähään? Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

        Siihen ulkonäköön vaikuttaa ennenkaikkea ohjelmassa käytetty namiskakirjasto. Toi Nero käyttää GTK 1.2:a. Toki muutenkin toi Neron käyttöliittymän suunnittelu on ollu kökköä. GTK 2.0 ohjelmat näyttää kuitenkin paljon nätimmiltä kuin GTK 1.2:a käyttävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe