Oksentelua ja mahakipristelyjä

Meillä poika nyt kohta kolmen viikon. Aloitimme tiistaina d-vitamiinitippojen antamisen, jonka jälkeen parina iltana syönnin jälkeen (ja röyhtäyksen jälkeen) on alkanut vaikerointi ja OKSENNUSTA on tullu aika reippaanlaisestikin. En tiedä johtuuko nämä nyt niistä tipoista vai mistä? Vatsa rutisee, ja kovasti työtää rupsuja. Vaikerointia on vielä oksentelun ja rupsuttelun jälkeenkin nukkuessaan, eikä kestä hirveen kauaa kun haluaa rintaa jo uudelleen. Päivällä on mennyt sitten paremmin eikä oksentelua ole ollut... tänään vaikerointi on kuitenkin alkanut jo päiväsellä aina tissittelyn jälkeen. Röyhtäykset tulevat melko vaivattomasti, mutta ei tunnu auttavan pitemmän päälle. Kamala pörinä jatkuu peräpäästä.
Onko kellään kokemusta ja mikä näihin vatsavaivoihin auttoi?
Neuvolassa ei osattu sanoa oikeen juuta eikä jaata.
Nyt alkoi huuto kera rupsujen. Täytyy rientää. Mutta antakaa neuvoja jos niitä löytyy!
4608
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

d-tipat ainakin kannattaa aina antaa aamuisin,koska vauva saa silloin piereskeltyä tipoista johtuvat pierut pois päivällä eikä ne ainakaan häiritse öisin.kokeile rauhoittuuko tilanne kun annat päivittäin pikkuisellesi apteekista saatavaa lactophilusta.sitä on jauheena joka on helppo sekoittaa maitoon tai veteen ja antaa pullosta.jos vauvallasi on ilman d-tippojakin ilmavaivoja,on apteekissa myös niihin tippoja esim.disflatyl.

Äänestä

Apteekista, ilmavaivoihin.

Äänestä

Kokeilepa jättää ne tipat pariksi päiväksi pois, ja jos vaivat helpottavat, odota, kunnes loppuvat kokonaan ja kokeile sitten jotain toista tippamerkkiä. Niitä löytyy apteekeista ainakin kolmea erilaista.

Niitä kaapissasi olevia tippoja ei kuitenkaan kannata heittää heti pois, vaikka osoittautuisivatkin lapsellesi sopimattomiksi. Ne saattavat sopia vallan mainiosti muutaman kuukauden päästä, kun vauvan vatsa on vähän kehittyneempi.

Äänestä

Kuulostaa tutulta :) Meillä alkoi myös tippojen aloituksen jälkeen kovat vatsakivut ja oksentelu.. Annettiin jekovit tippoja ja aina oksenti niiden jälkeen , maistoin sitten ite niitä yhtenä päivänä ja en todellakaan ihmettele jos lapsi oksenti niiden jälkeen ! maistuu aivan kamalalle. Vaihettiin tippoja ja ostin myös disflatylia joka pitäs auttaa ilmavavoihin mutta ei ollut mitään hyötyä. Nyt sitten annataan reladrops tippoja (maitohappo) vatsa ongelmat ovat onneksi taaksejäänyttä elämää samoin oksentelu ..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sabzu kirjoitti:

Meillä poika nyt kohta kolmen viikon. Aloitimme tiistaina d-vitamiinitippojen antamisen, jonka jälkeen parina iltana syönnin jälkeen (ja röyhtäyksen jälkeen) on alkanut vaikerointi ja OKSENNUSTA on tullu aika reippaanlaisestikin. En tiedä johtuuko nämä nyt niistä tipoista vai mistä? Vatsa rutisee, ja kovasti työtää rupsuja. Vaikerointia on vielä oksentelun ja rupsuttelun jälkeenkin nukkuessaan, eikä kestä hirveen kauaa kun haluaa rintaa jo uudelleen. Päivällä on mennyt sitten paremmin eikä oksentelua ole ollut... tänään vaikerointi on kuitenkin alkanut jo päiväsellä aina tissittelyn jälkeen. Röyhtäykset tulevat melko vaivattomasti, mutta ei tunnu auttavan pitemmän päälle. Kamala pörinä jatkuu peräpäästä.
Onko kellään kokemusta ja mikä näihin vatsavaivoihin auttoi?
Neuvolassa ei osattu sanoa oikeen juuta eikä jaata.
Nyt alkoi huuto kera rupsujen. Täytyy rientää. Mutta antakaa neuvoja jos niitä löytyy!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu