Haluaisiko joku kertoa kokemuksistaan polkupyörämatkailusta Ruotsissa Göta kanalin seudulla tai Gotlannissa? Hyviä vinkkejä suunnitellulle noin viikon reissulle ensi kesänä?
Fillarilla Ruotsissa
2
372
Vastaukset
- Anneli
www.gotakanal.se
www.gotland.se
Tietoa löytyy. Suosittelen Göta kanaalin varrella fillaroimista, aivan ihana jos on kivat säät ja yöpymis mahikset nastoja ja joka miehen oikeudella voipi vaikka telttailla pellon kupeessa. Suosittelen reittiä Motalaan ja myös Vätterin rannoilla ajelua.- Alli
Siis noilla kahdella saarella ja Etelä-Ruotsissa muutenkin on tullut pyörältyä. Tuo viikko on muuten tosi lyhyt aika, yrittäkää pitkittää edes kahteen. Itse olemme yleensä pyöräilleet 3-4 viikkoa ja siinä jo pääsee tosi hyvään, rentouttavaan ja kiireettömään tunnelmaan. Ja kunto nousee humisten, eikä tarvitse ajella kuin joku 50-100 km päivässä ja taukopäiviäkin voi pitää. Jo sillä kunnolla pärjää terveenä ja hyvinvoivana pitkälle talveen.
Gotlannin pohjoisosa on kiinnostavampi kuin eteläpuoli. Öölannissa taas eteläpuoli on antoisampi. Gotlanti oli näistä saarista mukavampi/kauniimpi/mielenkiintoisempi.
Rannikkoa pitkinkin oli kiinnostava ajella. Tosin se väli Tukholmasta Nynäshamniin on tosi tylsä metsätaival. Se kannattaisikin mennä metrolla, johon saa pyörät mukaan ilmaiseksi (eikä se ihmisenkään lipun hinta päätä huimaa). Mutta pyöriä ei saa mukaan keskusrautatieasemalta, vaan täytyy ajaa sille seuraavalle. (Itse palasimme Tukholmaan tällä metrolla.)
Mutta telttailu on mukavaa pyöräillessä. Mökit ovat tylsiä. Leirintäalueet ovat yleensä Ruotsissa parempia/viihtyisämpiä kuin Suomessa (edes Ahvenanmaalla). Mutta kyllä sieltäkin löytyy myös surkeita leirintäalueita.
Taitaa muuten olla niin, että pyöräretkiä muistellessa kypsyy päätös lähteä taas ensi kesänä lomailemaan pyöräillen. Muutaman vuonna on tullut vain mentyä ulkomaille autoilemaan, mutta kyllä ensi kesänä taas pyöräily voittaa - joo-o ;)
Alli ja mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305527
- 1702039
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601621Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike291310Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan621251- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus81127viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088