Kyselin teiltä joskus nuita koiraohjeita jos otan toisen koiran. Sain hyviä vinkkijä. Nyt juttu taitaa olla ratkeemassa.
Tuolla Joensuun suunnalla on yhellä mehtämiehellä länsisiperian laika. Se on poikakoira ja 7 kk vanha. Ei kuulema löyvy tipan tippaa metsästysintoo. Hän oli nimittäin halunnu sen justiisa mehtäkoiraksi. Sovittiin eilen puhelimessa jotta tuo sen viikonlopulla tänne näytille. Antas sen ihan ilimaseksi tai olis se mies otettava seuraavalle reissulle mukaan.
Se on taas niitä näytteen haku matkoja. Jotta voes tulla kantajaksi nimittäin se ukko.
Mielenkiintosta nähä miten soppii tuon Novascotin kanssa se uusi koera nimittäin.
On ollut aika ikävät kelit siellä metässä. Mukana on oltava sadeasut ja turkit. Kun ei tiedä millon huitassoo hirmu pakkasen. Paha lähtee hakemaan tamineita lissee.
Susitilanne on vähän outo. Niitä näyttää tulevan sieltä Putinin akan pojan läänistä enemmän kun on tarvista. Siellä on käynnissä ilmeisesti joko suuret metsätyöt tai jotain muuta mikä häirihtee niitä.
Jotenki on sellanen tuntu niinkun ne ei niin painu sinne takasi vaan liikkuut enemmän sinne länteen päin. Osa yrittää pärjätä tiällä.
Siellä on jonkun verran jo kurja kun välillä sataa vettä ja räntää ja on hyvin pimee. Nuotio palaa heikosti ja koirasta huomaa ettei sudet ole kaukana. Viime matkalla oli semmonen 3 tai 4 kertaa tuo tilanne.
Kyllä on tullu ammatinvaihto mieleen vaan eipä taija olla mitenkää mahollista. On tuo koulusivistys vähän heikon puoleinen. Työkokemuski aika yksipuolinen. Mehtään liittyvää kaikki.
Luin eilen jo näitä sivuja vaan en uskaltanu laittaa mitään kun oli niin kovat pessotat (pidot) käynnissä. Oli jotkut aika äkäsiä.
Olisko kellä jotain hyvää vihjettä miten tuon uuven koiran kanssa pitäisi toimii. Ei mielellään tekisi pahoja virheitä ja oon huomannu jotta tiältä löytyy melkosia asiantuntijoita.
Maanantaina lähen taas.
Lupasin kerttoo
34
1180
Vastaukset
mutta sydämmellisesti tervetuloa takaisin. Täällä on ollut aika hulinat, olet menettänyt paljon. Minusta on tullut jopa nuorison pilaaja ja haukullinenkaan ei raukka ole paljon kerinnyt muuta kuin sai minun ansiostani sen palstan toisen hörhön maineen.
- Erä-Eemeli
Mitäs nuorissoo sinä oot piässy pilaamaan. Onko ne koira vai ihmisnuorissoo. Jopa sinä sitten oot kerinny jo uuteen hommaan. Vaekka kun tänä iltana kävin tuossa Lieksan keskustassa niin oli siellä semmosia nuoria jotta katon kaikki muutokset niissä on vain parempaan päin.
Entäs se Haukullinen. Eikös se siellä metällä ole kerinny olla ollenkaan. Vae on teistä tullu sellasia tyttöjä jotta oksat poes ja puoli runkooki. - ja painu metsään
tuon metämoukan kanssa.ehkä susi syö teidät molemmat
- Hömelö
ja painu metsään kirjoitti:
tuon metämoukan kanssa.ehkä susi syö teidät molemmat
Että nymmee kaikki ollaan mettäläisiä? Minä ja kaikki muutkin. Yhessä ja iloisia! Hullummaksihan tää tästä lähtee siinä tapauksessa, ihmisillä kun on tapana tuolla ulkona mehtissä seota sillä lailla ihan pikkusen vaan..
- issu56
no voi kiitos kovasti tiedosta. Tosin en niitä tänne kyllä yhtään kaipaile, mokomia ötököitä.
En kyllä osaa sua nyt neuvoa, kun on aivan vieras rotu mulle tuo laika. Vaan ootas kun aamu valkenee, niin johan niitä neuvoja alkaa tulemaan kuin sieniä sateella ;=)).- Erä-Eemeli
Sen minä jotenni arvasin jotta ei moni ilahu tuosta. Kyllä pisti väliin vihaksi siellä metässä ajatella niitä rysselin herroin vaatimuksia. Jos ne haluaa tuhat aikuista yksilöö niin kokonaisluku on kaksinkertanen kun siellä on niitä pentujakin.
Et usko kun minnuu suututti väliin ne herrain toilaukset. Ajattelin jotta kun otan ja lähen sinne EU päämajaan ja ketjupiippuhaulikolla ruilauttelen sieltä vähintäin joka toisesta ovesta sisään miin eivätköhän rauhotu.
Jaa meinnoot jotta tulloo neuvoja kun sieniä satteella. Niin toivottavasti tarkotat elokuista saetta. Nyt ei näkyny sieniä vaikka sato välillä. Tämän satteen sienet noussoo varmaan ensi kesänä.
Kyllä on pimmee tuo marraskuinen mehtä. Voe hirveetä. - Erä-Eemeli
Mitä nuo kirjotukses lopussa olevat merkit on. Siellä on kaksospiste ja yhtäläisyysmerkki ja pari samaan päin käppyrässä olevia sulkumerkkijä.
Minä olen ihmetelly niitä monet kerrat kun oon nähny monilla niitä. Erä-Eemeli kirjoitti:
Mitä nuo kirjotukses lopussa olevat merkit on. Siellä on kaksospiste ja yhtäläisyysmerkki ja pari samaan päin käppyrässä olevia sulkumerkkijä.
Minä olen ihmetelly niitä monet kerrat kun oon nähny monilla niitä.Heh..ne on niitä "nauru merkkejä" tarkoittaa että joku vastaa sulle iloisesti.
- Erä-Eemeli
Sikra kirjoitti:
Heh..ne on niitä "nauru merkkejä" tarkoittaa että joku vastaa sulle iloisesti.
Kun ei minulla tämä tietokone ole ollu kovin pitkään. Lieksan kirjastosta kävin kirjoja joehen avulla opettelin. Eikä niissä ollu mitään tuollasia.
On mulla ollut nuista mielessä vaekka mitä teorioita vaen on näkkyy kaikki ollu viäriä. Hetkinen miten se oikein oli ;=)) oliko se jotenni näin. No se on nyt sinulle jos se kerran hyvee tarkotti ja kiitos issullekkin. - tyhmä juntti
Erä-Eemeli kirjoitti:
Kun ei minulla tämä tietokone ole ollu kovin pitkään. Lieksan kirjastosta kävin kirjoja joehen avulla opettelin. Eikä niissä ollu mitään tuollasia.
On mulla ollut nuista mielessä vaekka mitä teorioita vaen on näkkyy kaikki ollu viäriä. Hetkinen miten se oikein oli ;=)) oliko se jotenni näin. No se on nyt sinulle jos se kerran hyvee tarkotti ja kiitos issullekkin.miksi ei ole mitään älytestiä titsikan ostajille.tuollaiset älykääpiöt saa niitä vapaasti.vaikka tuo mielenterveyspalsta sopisi sinulle paremmin.ainakin älynlahjoistasi päätellen.
- tuollainen murre
Erä-Eemeli kirjoitti:
Minä olen ihmetelly niitä monet kerrat kun oon nähny monilla niitä.etkö ole opetellut koskaan suomea.tuo peräjunttilan kieli on aivan yököttävää niinkuin murteet yleensä.turku ja pohjanmaa pohjanoteerauksia.hyi kun etovaa lukea kirjoituksiasi.
- kaikki rodut
jokaiselle virtuaalikennelin pitäjälle.varo niitä virtuaalisusia
- merkkejä
Sikra kirjoitti:
Heh..ne on niitä "nauru merkkejä" tarkoittaa että joku vastaa sulle iloisesti.
((::(((((((? ymmärsotkö
- kiinostaa
E V V K nuo jonkun juntin koirahankkeet.olet tosi lapsellinen kun tänne tulet selittämään koirajuttujasi.aikuinen mies saisit hävetä kirjoitella vanhojen tätien ja pikkulikkojen juttuja.
...kiinnostaa niitä, jotka tätä palstaa enemmänkin ovat seurailleet ja tietävät mistä puhutaan.
- Wilma
MarzaH kirjoitti:
...kiinnostaa niitä, jotka tätä palstaa enemmänkin ovat seurailleet ja tietävät mistä puhutaan.
Eli minäkään en noista metsästys koirista tiedä mutta jos joku muu..ps.murteet on rikkaus itse pohjanmaata "väännän"
- pysyisit
MarzaH kirjoitti:
omissa jutuissasi.ei niissäkään mitään järkeä ole eikä tule
- ei pohojalaasta väännetä
Wilma kirjoitti:
Eli minäkään en noista metsästys koirista tiedä mutta jos joku muu..ps.murteet on rikkaus itse pohjanmaata "väännän"
taidat olla savolainen kun väännät.älä saata pohojalaasia naurunalaasiksi
- hatam
Sulla ne reissut sen kun jatkuu vaikka ilmat on mitä on. Ei taida teikäläisen ammatissa olla näitä säärajoja, niinkuin esim. rakennusmiehillä, että jos sataa tehdään duunia sisällä ja jos pakastaa, ei mennä hommiin ollenkaan.
Ei olisi kyllä kaikista tuonne metsään näillä keleillä. Minusta ei olisi kesäsellaisillakaan. Mutta kovina sälleinä pidän teitä oppaita ja muita metsämiehiä ja salojen ja kairojen kulkijoita. Oman huumorintajunsa se vaatii tuokin.
Siihen koira-asiaan onkin vaikeampi ottaa kantaa muuten kuin että ota koira jos se on sitä mitä kuvailit. 7kk ikäinen voi kyllä koitella vanhemman koira ja sinunkin hermojasi, mutta kyllä mä uskon että se muutaman päivän luimistelun jälkeen rupeaa tottumaan teihin ja te siihen. Voi siinä pari yhteenottoa kuitenkin syntyä, että kannattaa varautua. Ja jos oikein pahaksi menee, ainahan voi yrittää keventää sitä tilannetta leikkauttamalla se pahempi pukari.
Ei sitten muuta tällä kertaa kuin hyvät jatkot. Pärjäile!- on entinen spurgu
siksi se tarkenee siellä mettisä.asuu varmaan nykki pahvimajaasa.
- majorica1961
olenkin ehtinyt kaipaamaan sinnuu. Itsekkin olen jo hankkinut toisen koissun.Ehkä ei niin järin perin harkittu juttu mutta...
Kaksin parempi kun yksin.- hävittää
sen ensimäisenki.mee ton juntin kansa sinne mettään niin pääset koiristas
- Dude
susia ja varsinkin ilveksiä on PALJON liikkeellä Joensuun alueella. Pidä koira lähellä! ;)
- Tosiaan tiedä
sudet ja ilvekset pelkää ihmistä eikä ne tule lähellekkään.joensuun alueella ei ole kumpaakaan havaittu yli 50vuoteen.
- Dude
Tosiaan tiedä kirjoitti:
sudet ja ilvekset pelkää ihmistä eikä ne tule lähellekkään.joensuun alueella ei ole kumpaakaan havaittu yli 50vuoteen.
niin mutta tarkotinkin koiria!!!! Ja kyllä siellä niitä susia on, en tarkoittanut että ne Anttilan edessä vaanii puudeleita VAAN METSÄSSÄ! Ymmärrätkö..?!
- Millaska
Miten olisko mahdollista ampua niitä susia siellä jo rajan pinnassa-----on tietty laitonta vaan onko sillä näkijöita ;;))
- ööööööööö
oletpa tosi tyhmä. eu kieltää tapon ja se on tosi hyvä
- Erä-Eemeli
Ei se ole aivan heleposti mahollista ampuu niitä susia siellä. Voehan olla että joku ampuukin vaan en minä.
- Millaska
jos alat niitä ampuu niin tiedän monta jotka ostais täytettäväks niitä susii
- Koirakko
Koirista; huomioi ensin se vanhempi koira ja sitten vasta nuorempi. Anna vanhemman näyttää kaapin paikka nuorelle, jos tarve vaatii.
Muista pitää kuivia villasukkia matkassa, ettet tule kipeäksi mettäkulmilla.- ja koiravihaaja sinä olet
en ole ennen törmännyt noin huonoihin neuvoihin.toivottavasti eksyy sinne mettiin koko juntti.ei olis suurt vahinkoo kansantaloudelle.oletko haukullinen vielä mukanan
- Erä-Eemeli
Huomenna tulloo tuo uusi otus näytille. Saas nähä millanen se peijjoni on. Jännittää kun peintä lasta joulunaattona.
Kiitos vaan neuvoista ja tervehyksistä.
Kiitos sulle kanssa joka kirjottelit vähä outoja. Luulis jotta oot suuttunna minnuun vaen en usko sitä kun ei olla tavattu.
Mikä sinnuu oekkeen kaevelloo. Tuntuu niinkun tekisit aamupuurosi vanhosta kahvinporoista. Se voi tehää ärreeksi vaikka kenet.- hatam
Tänne voi pienempikin ukkeli (yleensä koko S:kin jää roikkumaan päälle) tulla kitisemään kimakalla naisen äänellään ja isottelemaan kaikille. Joka ketjussa on ainakin muutama älytön viesti tältä tyypiltä.
Kai se on tämä palsta sen mielestä hyvä siksi että täällä suurin osa kirjoittajista on naisia. Sen miehinen itsetunto ei anna mahdollisuutta mihinkään järkevään keskusteluun vaan hänen täytyy kimittää täällä Umalle ja muille siinä toivossa että joku todellakin kuvittelisi hänet sellaiseksi kuin mitä itsensä esittelee.
Karvainen ja XXL-kokoa.
Tosiasiassa tämä tyyppi on kaukana siitä. Mutta kuten niin monesti on sanottukin, puskista on hyvä huudella ja varsinkin silloin kun tietää ettei voi paljastua omaksi itsekseen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871704- 851212
- 1101113
- 67896
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33653