Spiritistinen Ilta

Tuli Liekki

ilma oli kaunis. mummo tuli tukka auki luokseni ja tarjosi marjakarkkeja. otin yhden ja sylin pois. mummo, olet paha nainen ja kysähdin miksi laittaa arsenikkia karkkiin. mummo sanoo että pitää siitä, mutta virnistää samalla. mummo vanha näyttelijätär diiva, teatterilavojen vanha kettu. vanhanajan perijätär. minä seuraava perijätär ja vanhan manttelin perijä. mummo haluaa ilmeisesti kaiken itselleen, hautaan saakka. jumaliste ei. ei. ei. kyllä sanoo mummo jota naapuri kutsuvat rouva niemiseksi.olen hänen nuorin lapsen lapsensa ja pienin, heiveröisin. käteni ovat sulaa vahaa, eikä lusikkaa painavempi pysy kädessä. mummo tarjoaa lisää karamelliä ja vesirinkeliä. porvoosta kotoisin.



olen 13 vuotias tyttö ja minua kiinnostaa kirjoittaminen. mitä ajattelette? jos joku pystyy jatkamaan ni olis kliffaa!!! kiitsa. pidän jännitystarinoista, stefen king- suosikkini.

2

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yavanna

      vaikutti hyvältä, mutta ensinnäkin Lause alkaa isolla kirjaimella ja pisteen jälkeen tulee iso kirjain.
      Toiseksi teksti oli aika pötköä, eli kappalejaot olisi kiva lisä ja tekstisi oli aika hajanainen.
      Kolmanneksi olisti kertonut enemmän niistä hahmoista, kuten minkä ikänen se tyttö on, onko mummolla millanen historia takanaan ja mitä on tapahtunut tytön muille sukulaisille.

      Mutta tosiaan muuten vaikutti ihan kivalta alulta.

      ******

      Yritän hieman jatkaa sitä.

      ******

      En koskenut mummon tarjoamisiin, mutta kun mummi vielä oli läsnä olin syövinäni niitä, kun hän viimein poistui, piilotin rinkelin ja karkit samaan piiloon, missä muutkin tarjoamiset olivat. Minulla oli lattialankkujen alla kolo, joka alkoi olla jo pullollaan mummin tarjoamia karkkeja ja rinkeleitä.

      Nälkä kurni suolistossani ja odotin sopivaa hetkeä livahtaa hakemaan parempaa syötävää, kun mummi olisi lähtenyt asioilleen. Niin minä aina tein, enhän minä muuten olisikaan kauaa hengissä pysynyt.

      Hiivin varovaisesti alas vanhat narisevat portaat ja katselin varovaisesti ympärilleni. Ei ketään vain hiiri rapisteli jossain katon rajassa. Jopa mummin iso ja lihava kolli Salomon oli häipynyt jonnekin, joten sain olla rauhassa sen tuijotukselta.

      Tassuttelin keittiöön ja katselin, olisiko sinne jäänyt mitään syötävää. Ei, missään ei näkynyt murenaakaan. Avasin jääkaapin oven ja tarkastelin sen sisältöä. Mietin, mitä voisin uskaltaa ottaa, niin ettei mummi sitä huomaisi. Tulin siihen tulokseen ettei jääkaapista kannattaisi mitään ottaa ja päätin kurkistaa mitä leipälaatikossa olisi.
      Minun epäonnekseni leipälaatikkokin oli aivan tyhjä ja tunsin itseni niin onnettomaksi, nälkäiseksi ja heikoksi.

      Mietin söisinkö sittenkin mummin antamia rinkeleitä, mutta päätin etten antaisi itselleni periksi, minun olisi keksittävä jokin muu keino.
      Silloin minä tajusin, mitä minun olisi tehtävä. Minun olisi lähdettävä ennen kuin kuolen nälkään tai myrkkyihin tässä talossa.

      Hiivin takaisin huoneeseeni ja puin päälleni kauhtuneet farkut vanhan paidan, jotka lököttivät ylläni, koska olin niin laiha. Otin myös reppuni, johon pakkasin rakkaimmat tavarani, joihin kuului vanha valokuva vanhemmistani.

      Hiivin takaisin alas, vedin vanhat lenkkarit jalkaani risaisen takin ylleni. Avasin oven ja astuin ulos.
      Jäin hetkeksi ylimmälle portaalle katsomaan mummin puutarhaa, mutta tiesin, että jos halusin nyt lähteä, oli minun se tehtävä viivyttelemättä. Astelin vahat ja jyrkät postaat alas ja kävelin puutarha portille, joka natisi kovasti kun sen avasin.

      Seisoin siinä portinpielessä ja katsoin kumpaakin suuntaan tietä, tietämättä mihinpäin lähteä, sillä ei mummi ollut vienyt minua juuri minnekään.

      Äkkiä toiselta suunnalta alkoi kuulua hyvin tuttu puuskutus, katsoi siihen suuntaan ja näin mummin tulevan. Valitsin vastakkaisen suunnan ja aloin määrätietoisesti kävellä eteenpäin, vaikka kuuliknin mummini huutavan takanani jotakin.
      'Hyvästi, mummi.' Ajattelin. 'En halua nähdä sinua enää koskaan.'

      Kävelin eteenpäin ja päätin mennä sinne minne tie minut veisi, kunhan se veisi minut pois mummin luota. Mummin huudot kaikkosivat lopulta kokonaan ja pitkästä aikaa koko pienen elämäni aikana tunsin olevani vapaa. Yhä nälkä vaivasi ja olo tuntui heikolta. Uskaltauduin nappaamaan pari punaista omenaa yhdestä omenapuusta, jonka oksat kurottautuivat tien yli. Kuinka hyvältä omenat maistuivatkaan ja tunsin jaksavani taas vähän matkaa eteenpäin.

      Tie päättyi eisteykseen ja juuri kun olin miettimässä, minne päin nyt menisin joku poika ajoi polkupyörällä ja pysähtyi kohdallani.
      Poika oli ikäiseni ja hänellä oli suuret tummanruskeat silmät ja mustat hiukset. Me katselimme toisiamme, kun...

      • Yavanna

        Eikö kukaan halua jatkaa. Eikä tarkoitukseni ollut karkoittaa aloittajaa, vaan opastaa häntä kirjoittamisessa.

        ... kuulin lähestyvän poliisiauton sireenin ulvonnan. Säikähdin ja loikkasin lähimpään puskaan, josta kurkistelin tielle. Poliisiauto hurahti ohitse ja hetken kuluttua siitä uskaltauduin takaisin tietä. Tajusin silloin, että poika oli vielä tiellä ja nojasi polkupyöräänsä.
        Nyt hän varmaankin luulee, että olen seonnut tai karannut jostakin, ajattelin ja tunsin poskieni kuumentuvan.
        - Mikäs sulle tuli? Poika kysyi, oletko sä karannu?
        - Mä... en tai joo, minä änkytin ja katselin kengänkärkiäni.
        - Älä pelkää mä en kerro kellekkään, poika sanoi ja katsoi minuun ystävällisesti.
        - Etkö kenellekään? Kysyin ja uskaltauduin katsomaan poikaan.
        - En kenellekkään, poika sanoi ja jatkoi, mä olen muuten Miikka, mikäs sun nimes on?
        - Mä olen Eerika, sanoin ja tunsin että tuohon poikaan, Miikkaan voisin luottaa.

        Kävelimme jonkin matkaa vaitonaisina eteenpäin, kun Miikka kysyi; - Minne sä muuten olet menossa?
        - En mä oikein tiedä itsekään, mutta ainakaan mä en mee takas, minä sanoin ja katsoin Miikkaa. Olinkohan sanonut jo liikaa. Mutta Miikka oli vaiti, katsoi vain minua miettivästi.
        - Mä en halua puhua siitä nyt, sanoin ja katselin maahan.
        - Okei, mä en sitten kysele, kerrot sitten kun siltä tuntuu, Miikka sanoi.
        - Kuule tiedätkö sä mitään paikkaan mihin mä voisin mennä vähäksi aikaa? Kysyin Miikalta.
        - Tota mä tiedän yhden autiotalon, mutta mä en oo varma pitäisitkö sä siitä, Miikka vastasi epäröiden.
        - Voin mä sitä kokeilla, vastasin.
        - Okei mä näytän sulle missä se on, Miikka sanoi.
        Aloin seurata häntä, kun hän johdatteli minut hoitamattomalle tontille, jolla autiotalo sijaitsi. Talo näytti siltä, kuin siinä ei olisi asuttu vuosikymmeniin.
        - Tämä kelpaa mulle toistaiseksi, sanoin enkä näyttänyt pelkoani Miikalle.
        - Hyvä, mun pitääkin tästä mennä, Miikka sanoi ja hyppäsi pyöränsä selkään ja alkoi pyöräillä suuntaan, josta olimme tulleet.
        Siinä minä nyt seisoin, aivan yksin villiintyneessä puutarhassa ja katselin ränsistynyttä taloa.
        Astelin umpeenkasvanutta polkua pitkin talolle ja astuin ylös natisevia portaita ja astuin sisälle avonaisesta ovesta. Sisällä oli pimeää ja kesti hetken ennen kuin silmäni tottuivat hämärään. Huomasin olevani kauniisti koristellussa aulassa, tai ainakin se oli ollut joskus kaunis, mutta nyt kaikki oli pölykerroksen alla ja hämähäkin seitissä.
        Juuri kun olin aikeissa lähteä tutkimaan taloa tarkemmin, kuulin narahduksen ja...

        No niin ja joku nyt jatkamaan....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe