...nuo näyttelyiden tulokset, tai siis sertit,muotovaliot,BISit ym? Kun en ole niihin kauheana perehtynyt enkä ymmärrä mikä tarkoittaa mitäkin ja mikä on "hyvä, tosi hyvä tai super hyvä" =) Tiivis opastus kiitos =) Jos joku yhtään ymmärsi mitä tarkoitan....
Kuinka menee...
4
221
Vastaukset
- Koirakko
rotukohtaisten liittojen sivuilta, rotukohtaisilta keskustelupalstoilta jne. Noviisi olen itsekin näissä nimityksissä. Lisäksi on vielä käyttökoirien ja palvelukoirien jutut... ja poliiseilla omat, rajavartiolaitoksella omat... Ja rotukohtaisiakin omia juttuja. Uusi kieli avautumassa.
Jalostustietokannoissa on myös tietoa.
Hyvää yötä, tämä tyttö menee nyt unten maille. Kauniita unia itse kullekin. - titityy
käypäs lukemassa tältä sivulta: http://www.kennelliitto.fi/FI/Nayttelyt/Koiranayttelysaantoja/
- FAU
Sertin koira voi saada, jos arvosteleva tuomari on sitä mieltä, että koira on rotunsa erinomainen edustaja ja muotovalion arvoinen.
Muotovalioksi koira tulee, kun on saanut 3 sertiä eri tuomareilta ja viimeisen niistä yli 2 vuotiaana. Käyttökoiraroduilta vaaditaan myös koetuloksia, ennen kuin koirasta voi tulla valio.
ROP,VSP,RYP ja BIS
ROP on rotunsa paras josta arvosta kilpailevat paras narttu ja paras uros. Toisesta tulee VSP eli vastakkaisen sukupuolen paras.
ROP koira jatkaa RYP kehään eli valitaan ryhmän paras. Ryhmiä on yhteensä 10 esim. ryhmä 1 lammas ja karjakoirat, ryhmä 2 pinserit snautserit jne.
Kaikki ryhmien voittajat jatkavat BIS kehään, jossa valitaan koko näyttelyn paras koira eli Best In Show.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774592- 1801837
- 1241540
- 351016
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️16981- 103930
- 78913
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78842- 45807
- 4798