...nuo näyttelyiden tulokset, tai siis sertit,muotovaliot,BISit ym? Kun en ole niihin kauheana perehtynyt enkä ymmärrä mikä tarkoittaa mitäkin ja mikä on "hyvä, tosi hyvä tai super hyvä" =) Tiivis opastus kiitos =) Jos joku yhtään ymmärsi mitä tarkoitan....
Kuinka menee...
4
228
Vastaukset
- Koirakko
rotukohtaisten liittojen sivuilta, rotukohtaisilta keskustelupalstoilta jne. Noviisi olen itsekin näissä nimityksissä. Lisäksi on vielä käyttökoirien ja palvelukoirien jutut... ja poliiseilla omat, rajavartiolaitoksella omat... Ja rotukohtaisiakin omia juttuja. Uusi kieli avautumassa.
Jalostustietokannoissa on myös tietoa.
Hyvää yötä, tämä tyttö menee nyt unten maille. Kauniita unia itse kullekin. - titityy
käypäs lukemassa tältä sivulta: http://www.kennelliitto.fi/FI/Nayttelyt/Koiranayttelysaantoja/
- FAU
Sertin koira voi saada, jos arvosteleva tuomari on sitä mieltä, että koira on rotunsa erinomainen edustaja ja muotovalion arvoinen.
Muotovalioksi koira tulee, kun on saanut 3 sertiä eri tuomareilta ja viimeisen niistä yli 2 vuotiaana. Käyttökoiraroduilta vaaditaan myös koetuloksia, ennen kuin koirasta voi tulla valio.
ROP,VSP,RYP ja BIS
ROP on rotunsa paras josta arvosta kilpailevat paras narttu ja paras uros. Toisesta tulee VSP eli vastakkaisen sukupuolen paras.
ROP koira jatkaa RYP kehään eli valitaan ryhmän paras. Ryhmiä on yhteensä 10 esim. ryhmä 1 lammas ja karjakoirat, ryhmä 2 pinserit snautserit jne.
Kaikki ryhmien voittajat jatkavat BIS kehään, jossa valitaan koko näyttelyn paras koira eli Best In Show.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115317Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493412Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle923272Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403166- 811857
450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271605Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311566Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1381264- 161169