Minulla on 1,8v saksanpaimenkoira jolta repeilee etutassujen kynnet. Siis ihan kunnolla niin että ydin näkyy. Mistä tämä voi johtua, koirani onmuuten terve, turkki on kunnossa ja koira on pirteä ja iloinen mutta kynnet ovat kuin paperia. Toisesta jalasta on juuri monen viikon jälkeen kasvanut melkein umpeen kynsi ja äsken huomasin että toisesta jalasta on kynsi revennyt. Tietääkö kukaan?
Kynsien halkeilu
3
5351
Vastaukset
- ja lohkeilu
Kissojen kynnet palstalta lainattuna:
Syy voi olla esim. saksissa, joilla kynsiä leikkaat. Jos ne ovat liian järeät, ne saattavat vaurioittaa sitä osaa kynnestä, jota et leikkaa pois. Tämä sitten näkyy kasvavan kynnen lohkeiluna. Toinen syy voi olla kissan ravinnossa. Biotiinin puute aiheuttaa mm. turkin elottomuutta ja kynsien lohkeilua. Siihen auttaa esim. Orionin Biorion tuote, josta löytyy tietoa täältä:
http://www.aptus.fi/biorion.htm
Tuohon etummaiseen en ole törmännyt, mutta tuota biotiinia olen syöttänyt omalle koiralle nyt jonkun aikaa. Meillä spn ja nimenomaan etutassujen kynnet lohkeilevat. Turkki on kuitenkin kunnossa. Ell epäili myöskin puutostilaa.. mikä käsittämätöntä ottaen huomioon elukan syövän nappulan kilohinnan.. ;) - ken ties
Ihan varmaa tietoa ei ole, mutta kynsien lohkeilu kyllä viittaa johonkin puutos tilaan.
Koirasi iän perusteella se ei juurikaan paikallaan pysy, siis ravinteiden määrä tulisi sovittaa sen mukaan.
Kysy kasvattajalta onko pentueen muilla sisaruksilla ilmennyt vastaavaa ja sitten tohtorin juttusille, vaikka rokotuksen yhteydessä niin voit säästä yhden käyntimaksun.
Tarkasta myös onko huoneistossasi jotain sellaista mikä saattaisi vaurioittaa kynsiä, jota koirasi poissa ollessasi raapii.
Onnea syyn metsästykseen - okla
kiitos vastauksista, haukkukin kiittää, taidan kokeilla tuota biotiinilisää ym. :) tästä oli suuri apu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136