Mistä bokserin pentu?

Johanna

Olen tässä selaillut eri sivustoja ja siltä näyttää, että bokserin pentuja ei juurikaan ole saatavilla nyt täällä pk-seudulla, tai jos on jossain niin niistä pyydetään mielestäni kauheita summia (tai sitten en ole vain onnistunut löytämään). Siispä olisiko kenelläkään vinkkiä, mistä hankkia oma pentu bokserikuumeiselle ja vieläpä kohtuu hintaan.

15

13957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx

      kohtuu hinta?
      Rekisteröimättömän saat varmaan jollain 500 eurolla, mutta on aika riskaabelia touhua. Säästä rahaa, niin saat ostettua normaalihintaisen pennun - silloin saat kasvattajan tuen kun koirasi tulee murrosikään ja tulee mahdollisia ongelmia.

    • Meri

      Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Säästä hieman, niin saat rekisteröidyn. Ja mielestäni Suomi ei niin iso maa ole, etteikö pentua voisi hakea kehäkolmosen ulkopuoleltakin!

      http://www.suomenbokseriyhdistys.com/

      • kikke

        virosta saa 500 e kun ostaa kenneleistä sieltä ja
        kahtoo vähän taustoja.
        siellä on hyvä linjaisia poksereita ja suomalaisien
        kasvattajien varoitus koira joppareista on täyttä
        koiran kakkaa.


      • juuki
        kikke kirjoitti:

        virosta saa 500 e kun ostaa kenneleistä sieltä ja
        kahtoo vähän taustoja.
        siellä on hyvä linjaisia poksereita ja suomalaisien
        kasvattajien varoitus koira joppareista on täyttä
        koiran kakkaa.

        Jos lähtee ulkomailta (esim. virosta) ostamaan niin täytyy ottaa huomioon myös matka ym. kulut. Taustat täytyy selvittää hyvin ja pentu kannattaa hakea itse, jotta varmasti näkee mistä pentu tulee. Jos ulkomailta lähtee koiraa hankkimaan kannattaisi ottaa yhteyttä suomalaisiin kasvattajiin, jotka osaavat neuvoa luotettavia ja hyviä kenneleitä esim. juuri Virossa tai Venäjällä.

        Varoitukset koirajobbareista ovat aiheellisia, haluatko maksaa sen 500 euroa pennusta, joka pahimmassa tapauksessa voi olla erittäin huonokuntoinen ja joudut maksamaan itsesi kipeäksi eläinlääkäri laskuista mahdollisesti koko koiran (joskus valitettavan lyhyenkin) elämän ajan. Paperit luvataan, mutta niitä ei ikinä tule, soittoihisi ei enää vastata, kun rahat on saatu jne..

        Rekisteröityjen boksereiden pentujen hinnat liikkuvat 800-1000 eurossa, värivirheellisen rekisteröidyn pennun hinta on yleensä puolet halvempi eli 400-500. Värivirhe ei haittaa harrastusta, mutta paperittoman koiran kanssa kilpaileminen ei sitten onnistukkaan, jos kilpailuista innostuu. Tuo 1000 euroa on mielestäni paljon, jos pentujen vanhemmilla ei ole mainittavia meriittejä, eikä pennun hintaan sisälly esim lonkka ja selkäkuvauksen hintaa (eli kasvattaja järjestää (ryhmä) kuvauksen johon pentu sitten aikuisena viedään).

        Pentuun täytyy varata rahaa enemmän kuin osto hinta, ettei ole sitten kusisukassa, kun on rokotustus, tunnistusmerkinnän ja tehosteiden aika.

        Tulipas pitkä saarnaus, mutta pointti on se että älkää ostako niitä paperittomia pentuja vaan panostakaa hieman siihen, että tutkitte pennun taustoja. Älkää uskoko kaikkea mitä pennun myyjä väitää. Jos pennulla ei ole papereita voi syynä olla se ettei vanhemmat täytä TERVEYS vaatimuksia, narttua pennutetaan liian tiheään tai pennut voivat olla sekarotuisia.


      • Ihanan bokserin omistaja!
        juuki kirjoitti:

        Jos lähtee ulkomailta (esim. virosta) ostamaan niin täytyy ottaa huomioon myös matka ym. kulut. Taustat täytyy selvittää hyvin ja pentu kannattaa hakea itse, jotta varmasti näkee mistä pentu tulee. Jos ulkomailta lähtee koiraa hankkimaan kannattaisi ottaa yhteyttä suomalaisiin kasvattajiin, jotka osaavat neuvoa luotettavia ja hyviä kenneleitä esim. juuri Virossa tai Venäjällä.

        Varoitukset koirajobbareista ovat aiheellisia, haluatko maksaa sen 500 euroa pennusta, joka pahimmassa tapauksessa voi olla erittäin huonokuntoinen ja joudut maksamaan itsesi kipeäksi eläinlääkäri laskuista mahdollisesti koko koiran (joskus valitettavan lyhyenkin) elämän ajan. Paperit luvataan, mutta niitä ei ikinä tule, soittoihisi ei enää vastata, kun rahat on saatu jne..

        Rekisteröityjen boksereiden pentujen hinnat liikkuvat 800-1000 eurossa, värivirheellisen rekisteröidyn pennun hinta on yleensä puolet halvempi eli 400-500. Värivirhe ei haittaa harrastusta, mutta paperittoman koiran kanssa kilpaileminen ei sitten onnistukkaan, jos kilpailuista innostuu. Tuo 1000 euroa on mielestäni paljon, jos pentujen vanhemmilla ei ole mainittavia meriittejä, eikä pennun hintaan sisälly esim lonkka ja selkäkuvauksen hintaa (eli kasvattaja järjestää (ryhmä) kuvauksen johon pentu sitten aikuisena viedään).

        Pentuun täytyy varata rahaa enemmän kuin osto hinta, ettei ole sitten kusisukassa, kun on rokotustus, tunnistusmerkinnän ja tehosteiden aika.

        Tulipas pitkä saarnaus, mutta pointti on se että älkää ostako niitä paperittomia pentuja vaan panostakaa hieman siihen, että tutkitte pennun taustoja. Älkää uskoko kaikkea mitä pennun myyjä väitää. Jos pennulla ei ole papereita voi syynä olla se ettei vanhemmat täytä TERVEYS vaatimuksia, narttua pennutetaan liian tiheään tai pennut voivat olla sekarotuisia.

        Miksei vois löytää hyvää rekisteröimätöntä bokseria?? Minä löysin..3 vuotta sitten tuonti koira virosta päin!! Mix pitää olla rekisteris oleva koira? EI SE KOIRA SITÄ TAJUA!!! Mutta onhan noita tehtailijoitakin mitkä ei halua muuta kun hillot tiskiin.Minä olen ainakin päättänyt tehdä yhden pentueen,vain ainoastaan koiran terveyden kannalta...!Ja myös takaan että pentujen omistajille haluan olla apuna jatkossa..! Koiria meil on 3 ja vanhin on 17 vuotta joka on ollu pennusta asti meillä.Eihän kaikki halua näyttely/käyttökoiraa?! Meillä koirat on perheenjäseninä ja niitten kaa puuhaillaan muita juttui!!!


      • on se että
        Ihanan bokserin omistaja! kirjoitti:

        Miksei vois löytää hyvää rekisteröimätöntä bokseria?? Minä löysin..3 vuotta sitten tuonti koira virosta päin!! Mix pitää olla rekisteris oleva koira? EI SE KOIRA SITÄ TAJUA!!! Mutta onhan noita tehtailijoitakin mitkä ei halua muuta kun hillot tiskiin.Minä olen ainakin päättänyt tehdä yhden pentueen,vain ainoastaan koiran terveyden kannalta...!Ja myös takaan että pentujen omistajille haluan olla apuna jatkossa..! Koiria meil on 3 ja vanhin on 17 vuotta joka on ollu pennusta asti meillä.Eihän kaikki halua näyttely/käyttökoiraa?! Meillä koirat on perheenjäseninä ja niitten kaa puuhaillaan muita juttui!!!

        pentujen teettämisellä ei oo mitään tekemistä nartun terveenä pysymisen kannalta..


      • tausta on hyvä tietää..
        Ihanan bokserin omistaja! kirjoitti:

        Miksei vois löytää hyvää rekisteröimätöntä bokseria?? Minä löysin..3 vuotta sitten tuonti koira virosta päin!! Mix pitää olla rekisteris oleva koira? EI SE KOIRA SITÄ TAJUA!!! Mutta onhan noita tehtailijoitakin mitkä ei halua muuta kun hillot tiskiin.Minä olen ainakin päättänyt tehdä yhden pentueen,vain ainoastaan koiran terveyden kannalta...!Ja myös takaan että pentujen omistajille haluan olla apuna jatkossa..! Koiria meil on 3 ja vanhin on 17 vuotta joka on ollu pennusta asti meillä.Eihän kaikki halua näyttely/käyttökoiraa?! Meillä koirat on perheenjäseninä ja niitten kaa puuhaillaan muita juttui!!!

        Mutta terveen koiran haluaa varmasti jokainen. Rekisteröimättömällä koiralla voi olla suvussa ties mitä perinnöllisiä tauteja, eikä pelkästään käyttöön tai näyttelyyn vaadita papereita...


    • suomenajokoira

      kennellistä, jossa on hylättyjä koiria. sieltä löytyy varmasti juuri Sinulle sopiva! samalla annat hyvän kodin kodittomalle koiralle.

    • suomenajokoira

      jostain kennelistä löytyy varm,asti koditon ressu, jotya juuri Sinä voit haluta ja tehdä koiran elämen paremmaksi. käy sivulla www.kodittomatkoirat.fi

      • kikke

        no täältäkin


    • prat

      on yksi kasvattaja, jolla on kaksi narttupentua vapaana, mutta en usko, että hän sinulle myy. Pennut 1000 euroa ja kasvattaja pitää aika kovan tentin mihin koirat menevät. Ne on tarkoitettu aikas pitkälti käyttöön.

    • Koira fani

      Tiedan bokseri maksaa 300 e Oulussa!

    • o

      Miksi ihmisten pitäisi saada koira just nyt?Ota yhteys kunnollisiin kasvattajiin ja jää listalle odottamaan pentua.Samalla ehdit säästää rahat siihen.Kasvattajiakin löytyy monenlaisia mutta soittamalla selviää paljon asioita.Samoin kennelliiton jalostustietojärjestelmästä.Muista ettei näyttelymenestys periydy mutta kertoo tietysi jotain koirasta.Toisaalta joku mongolian,valkovenäjän tms.valio ei kerro juuri mitään:)Halpa koira tulee usein paljon kalliimaksi kuin kunnollisesta paikasta hankittu.Koiran ostohinta on mitätön juttu sen rinnalla, mitä koiraan menee muuten rahaa.

    • Ronttiko

      Kannattaa rekisteröidä ja ottaa vakuutukset.

      Mulla on 8vuotias suht terve boxu.. Nyt todella hyvä kuntoinen.

      Sille on tehty nukuttamalla kohdun, ja pienen kasvaimen poisto.
      Ja ikenien liikakasvu poistettu nukutuksessa. Voin sanoo et ilman vakuutuksia olisin ollut "nesteessä"..

    • Munivablackhorse

      Minusta blackhorse bokserit ei synnytä/muni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2419
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2164
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      188
      2098
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1232
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      17
      1204
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe