Kallion Elämää

Kallion Asukas

Olipas taas Railakas perjantai, aamulla kävin paikallisessa pubissa, muutama keskari ja sitten alkoon, muisti pätkii,mutta aamulla heräsin kämpän lattialta vieressä vieras tyyppi, en muista mitään, mutta alasti oltiin ja samaa sukupuolta, kauhea kankkunen, jyskyttää päätä, ja naapurista tulee sipulikeiton haju ja radio soi yläkerrassa, sellaista se on vanhassa talossa asumine, mutta viihdyn täällä, kaikki lähellä, satoja pubeja, joiden taso vaihtelee, mutta kuraa saa halvalla ja housuuni en ole vielä paskantanut, kallion on miesten ja poikamiesten paratiisi, täällä tapahtuu, ei tarvitse lähteä merta edemäs kalaan, hoi ,hoi vanha kallio on kaupunkilaisen kaupunginosa.

42

8096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leena T

Onpas sairas paikka, onko joku ryyppääminen niin tärkeää?

Missään nimessä en ostaisi asuntoa levottomasta Kalliosta paikkahan on perverssien ja rikollisten juoppojen asuttama kivilinnake.

• Oikea Kallion Asukas

Kävitkös Kallion Cay-Bubissa ja messuilla? Epäilemättä kävit, kun olet niin kiinnostunut näistä asioista.

• Gallion Gundi

Päätä jyskytti niin pahasti ettet huomannut että persettä jyskyttää vähän vähemmän. Sellaista on Kallion Kulttuuri. Jokaiselle löytyy oma hinttinsä ihan lähibubista. Joskus sellaisen saa suoraan kadulta. Mutta paskarööri täyttyy ihan yhtä lailla.

• ei enää kiinnosta

Hankkikaa hei kallio/aurinkolahti -pakkomielteiset elämä ja häipykää tältä palstalta, teidän inside -vitsinne on jo kulunut loppuun. Kiitti.

• vanhempi kalliolainen

sisällöstä päätellen olet erittäin säälittävä ja yksinäinen ihminen eikä elämälläsi tunnu olevan mitään tarkoitusta. Olet surullinen tapaus.

• Minuako tarkoitat?

Miksi luulet, että olen yksinäinen?

Asun kalliossa kaiken keskellä, siellä en koskaan ole yksin, viime viikon kulttuuritapahtumassakin sain kymmeniä uusia ystäviä ja lähiystäviä minulla on useita, suurin osa miehiä ja Leo tietenkin, mutta tunnen joitakin naisiakin.

Ensi viikonloppuna menemme messuille Helsingin jäähalliin, kallio on mahtava paikka, satoja pubeja, hierontapaikkoja, alan liikkeitä, vanhassa kalliossa ja vanhassa talossa on tunnelmaa, sitä oikeaa elämää ja välillä käyn Tallinassa hakemassa potkua ja uutetta.

Sateista on ollut, siksi täällä liikkuu paljon sadetakki miehiä, niitä näkee kallion kaduilla ja itsekin liikun usein asusteissa.

Syksyä ja Talvea, terv. Remontti-rane kallion mies ja miesten mies!

• Hanttu

Kallion kulttuuri, sitä se on porataan reikään!

Tosiasiassa, kallio on omituinen paikka, täynnä hämyjä ja juoppoja, eilisessä hesarissa luki, että kalliossa nostetaan sosiaalitukia enemmän, kuin muualla ja kalliossa asuu eniten yksinäisiä ja syrjäytyneitä ja yllätys yllätys: kalliolaisten tulotaso on pienempi kuin keskimäärin Helsinkiläisten!

kallio ei siis ole mikään hyvätuloisten tai hyväosaisten kaupunginosa päinvastoin.

Todellisuudessa Kalliolaiset kadehtivat Aurinkolahden uusia hienoja asuntoja ja upeita merinäkymiä, mutta sellaista on elämä!

• kadehtisi

Jotain idän neukkulähiötä ongelmineen ja surkeine palveluineen?

• Kallion Asukas

Miten Mogan teemaviikko meni? Matkustitko joka päivä metrolla Mogadishusta Kallion kirjastoon? Kadehditko kalliolaisia ihmisiä, joilla on kaikki palvelut lähellä ja joiden asuntojen arvo kasvaa kohisten?

• uuden asunnon asukas

Onpas kadehdittavaa, Kalliossa on lähellä, siis, kaikki eroottiset palvelut, likaiset kaljakuppilat, huumeet, juopot, rikolliset, lisäksi kadehdimme Sinua kallion Asukas, kadehdimme huonokuntoista vanhaa asuntoasi, kadehdimme, sinun seksuaalista poikkeavuuttasi, josta olet täällä usein muistanut kirjoittaakin.

kadehdimme sinua oi kallion asukas(remontti-rane).

Koska se sinun putkiremonttisi tuleekaan uudestaan?

Kerro taas niistä kokemuksistasi remppamiesten parissa!

• Kallion asukas
        uuden asunnon asukas kirjoitti:

Onpas kadehdittavaa, Kalliossa on lähellä, siis, kaikki eroottiset palvelut, likaiset kaljakuppilat, huumeet, juopot, rikolliset, lisäksi kadehdimme Sinua kallion Asukas, kadehdimme huonokuntoista vanhaa asuntoasi, kadehdimme, sinun seksuaalista poikkeavuuttasi, josta olet täällä usein muistanut kirjoittaakin.

kadehdimme sinua oi kallion asukas(remontti-rane).

Koska se sinun putkiremonttisi tuleekaan uudestaan?

Kerro taas niistä kokemuksistasi remppamiesten parissa!

Ei voi mitään, mutta kateutesi Kallion äveriäitä asukkaita on todella läpinäkyvää. Tsemppiä sinne neukkukuutioon!

• Kateus Äveriäitä?
        Kallion asukas kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta kateutesi Kallion äveriäitä asukkaita on todella läpinäkyvää. Tsemppiä sinne neukkukuutioon!

Huumorimiehiä tämä kallion Rane!

Kateus kallion äveriäitä asukkaita kohtaan, missä ne ovat?

tilastojen mukaan juuri kalliossa asuu eniten syrjäytyneitä ja huonotuloisia.

uusilla hienoila asuinalueilla ,uusissa hienoissa omistustaloissa asuu varakkaampi väki , sinun mainitsemissasi neukkukuutioissa on julkisivut muurattu tiilestä, lasitetut parvekkeet, omat saunat, parketit, hyvä äänieristys, talotkaan eivät ole kuution mallisia, vaan löytyy erkkeriä ja pulpettikattoa, kallion asukas, muistelee vieläkin asumistaan 90-luvun halvalla rakennetussa arava-talossa!

Kipin kapin nyt rane sinne messuille ja sitten sinne Kallion kuuluisaan gay-baariin!

• Kallion Asukas
        Kateus Äveriäitä? kirjoitti:

Huumorimiehiä tämä kallion Rane!

Kateus kallion äveriäitä asukkaita kohtaan, missä ne ovat?

tilastojen mukaan juuri kalliossa asuu eniten syrjäytyneitä ja huonotuloisia.

uusilla hienoila asuinalueilla ,uusissa hienoissa omistustaloissa asuu varakkaampi väki , sinun mainitsemissasi neukkukuutioissa on julkisivut muurattu tiilestä, lasitetut parvekkeet, omat saunat, parketit, hyvä äänieristys, talotkaan eivät ole kuution mallisia, vaan löytyy erkkeriä ja pulpettikattoa, kallion asukas, muistelee vieläkin asumistaan 90-luvun halvalla rakennetussa arava-talossa!

Kipin kapin nyt rane sinne messuille ja sitten sinne Kallion kuuluisaan gay-baariin!

Tervetuloa Moga jäähalille, siellä olemme!

kalliossa on suvaitseva kulttuuri, minä olen se joka olen ja kuulun vähemmistöryhmään So what?

Kallio on pop ja ennakkoluuloton kaupunginosa, hienoa on asua vanhassa kalliossa.

• Kallion asukas
        Kallion Asukas kirjoitti:

Tervetuloa Moga jäähalille, siellä olemme!

kalliossa on suvaitseva kulttuuri, minä olen se joka olen ja kuulun vähemmistöryhmään So what?

Kallio on pop ja ennakkoluuloton kaupunginosa, hienoa on asua vanhassa kalliossa.

Täytyy kyllä sanoa, että Vuosaaressa asuu todella ennakkoluulotonta porukkaa. Alueen väestö on näet maahanmuuttajavoittoista ja kämpissä on meteli sen mukaista.

• Markku Jokela

Täytyy kyllä sanoa, että Vuosaaressa asuu todella ennakkoluulotonta porukkaa. Alueen väestö on näet maahanmuuttajavoittoista ja kämpissä on meteli sen mukaista.

Vuosaari on hinnoiteltu aluieen mukaan, Aurinkolahti painii omassa sarjassaan.

Presso-kauppalehden hintatilasto kertoo lukemat, Aurinkolahti on merkitty punaisella eli neliöhinnat ovat mm. kalliimmat, kuin Kalliossa.

Aurinkolahdessa ei asu maahanmuuttajia, koska alueen omistustalot ovat hinnaltaan niin korkeita, sen sijaan jossain Meri-rastilassa asuu ja se painii Esim. kallion kanssa samassa sarjassa.

• Kallion asukas
        Markku Jokela kirjoitti:

Vuosaari on hinnoiteltu aluieen mukaan, Aurinkolahti painii omassa sarjassaan.

Presso-kauppalehden hintatilasto kertoo lukemat, Aurinkolahti on merkitty punaisella eli neliöhinnat ovat mm. kalliimmat, kuin Kalliossa.

Aurinkolahdessa ei asu maahanmuuttajia, koska alueen omistustalot ovat hinnaltaan niin korkeita, sen sijaan jossain Meri-rastilassa asuu ja se painii Esim. kallion kanssa samassa sarjassa.

Haluaisin nähdä sen tilaston, jonka mukaan Mogadishun neliöhinnat ovat Kalliota kovemmat. Panetko linkin, kiitos.

Miten ihmeessä sä voit erotella meri-rastilan ja aurinkolahden toisistaan? Siinähän ne on kivenheiton päässä. Pari puuta välissä.

• Kpa

Haluaisin nähdä sen tilaston, jonka mukaan Mogadishun neliöhinnat ovat Kalliota kovemmat. Panetko linkin, kiitos.

Miten ihmeessä sä voit erotella meri-rastilan ja aurinkolahden toisistaan? Siinähän ne on kivenheiton päässä. Pari puuta välissä.

uusimmassa Pressossa(kauppalehden viikonloppuliite) oli tilastot, Aurinkolahti erottuu alueella erikseen kovemmilla neliöhinnoilla ja ne hinnat ovat korkeampia , kuin kalliossa.

Meri-rastila muodostuu hitas-aso ja vuokrakämpistä, jotka on rakennettu 90-luvulla, Aurinkolahden uudet kalliit omistusasunnot ovat omaa luokkaansa.

Tutustu totuuteen ja tilastoihin kallion Asukas ja älä elä omassa mielikuvitusmaailmassasi

• Kallion Asukas
        Kpa kirjoitti:

uusimmassa Pressossa(kauppalehden viikonloppuliite) oli tilastot, Aurinkolahti erottuu alueella erikseen kovemmilla neliöhinnoilla ja ne hinnat ovat korkeampia , kuin kalliossa.

Meri-rastila muodostuu hitas-aso ja vuokrakämpistä, jotka on rakennettu 90-luvulla, Aurinkolahden uudet kalliit omistusasunnot ovat omaa luokkaansa.

Tutustu totuuteen ja tilastoihin kallion Asukas ja älä elä omassa mielikuvitusmaailmassasi

Talosta jossa asun myytiin juuri kaksio. Hintapyyntö oli 4500 euroa neliöltä ja kämppä meni kaupaksi saman tien. Aurinkolahdesta talon ostaminen on kuin ostaisi kaupasta uuden auton: arvosta on tipahtanut 20 pinnaa, kun vehje on ajettu ovesta ulos.

• uuden Talon Asukas

Talosta jossa asun myytiin juuri kaksio. Hintapyyntö oli 4500 euroa neliöltä ja kämppä meni kaupaksi saman tien. Aurinkolahdesta talon ostaminen on kuin ostaisi kaupasta uuden auton: arvosta on tipahtanut 20 pinnaa, kun vehje on ajettu ovesta ulos.

Aika paksua puhetta Kallion Mieheltä, esim. Punavuoressa, jossa hinnat ovat huomattavasti kalliota kalliimmat on yksiöiden toteutunut kapuppahinta ollut noin 4100. euroa neliö, tästä kerrottiin viime viikolla mm. kunigaskuluttajaohjelmassa, eli Kallion kaksion totetunut kauppahinta liikkuu tuolla 2500-3000. nurkilla ja silloin pitää talossa olla putkiremontti tehtynä, Aurinkolahdessa kaksion neliöhinta on noin 3500. euroa neliö ja sillä saa uuden laadukkaan asunnon vailla remonttihuolia.

Kuka haluaa asua Kallion vanhoissa remonttipesissä, niin asukoon, mutta mitään kovia hintoja niistä ei saa, paitsi tietenkin kun alueella on paljon esi, 16. neliön yksiöitä nousee niissä neliöhinta hieman korkeammaksi, mutta asumista se ei ole vaan majapaikka!

Vuosaaren uuden valmistuvan tornitalon ylimmissä kerroksissa myydään kaksioita ja kolmioita yli 6000. euron neliöhinnalla.

Järkevä ihminen arvostaa asumisen laatua ja uuden asunnon hyvää äänieristystä ja huoletonta asumista, äläkä Kallion mies puhu enään mitää, siitä 90-luvun hitas-asunnostasi, sitä ei voi verratakaan uusiin kovan rahan asuntoihin, uusissa asunnoissa on mm. lämmöntalteenotolla varustettu ilmanvaihto, paksummat välipohjat, kunnon saunat;lasitetut parvekkeet, muurattut julkisivut, ym...

• Kallion asukas
        uuden Talon Asukas kirjoitti:

Aika paksua puhetta Kallion Mieheltä, esim. Punavuoressa, jossa hinnat ovat huomattavasti kalliota kalliimmat on yksiöiden toteutunut kapuppahinta ollut noin 4100. euroa neliö, tästä kerrottiin viime viikolla mm. kunigaskuluttajaohjelmassa, eli Kallion kaksion totetunut kauppahinta liikkuu tuolla 2500-3000. nurkilla ja silloin pitää talossa olla putkiremontti tehtynä, Aurinkolahdessa kaksion neliöhinta on noin 3500. euroa neliö ja sillä saa uuden laadukkaan asunnon vailla remonttihuolia.

Kuka haluaa asua Kallion vanhoissa remonttipesissä, niin asukoon, mutta mitään kovia hintoja niistä ei saa, paitsi tietenkin kun alueella on paljon esi, 16. neliön yksiöitä nousee niissä neliöhinta hieman korkeammaksi, mutta asumista se ei ole vaan majapaikka!

Vuosaaren uuden valmistuvan tornitalon ylimmissä kerroksissa myydään kaksioita ja kolmioita yli 6000. euron neliöhinnalla.

Järkevä ihminen arvostaa asumisen laatua ja uuden asunnon hyvää äänieristystä ja huoletonta asumista, äläkä Kallion mies puhu enään mitää, siitä 90-luvun hitas-asunnostasi, sitä ei voi verratakaan uusiin kovan rahan asuntoihin, uusissa asunnoissa on mm. lämmöntalteenotolla varustettu ilmanvaihto, paksummat välipohjat, kunnon saunat;lasitetut parvekkeet, muurattut julkisivut, ym...

Yrittääkö Moga väittää, että myyjä pudotti päivän odottelun jälkeen pyyntihintaa yli tonnilla? Hah.

Jos ei nyt puututa Mogadishun elementtiläävien rakentamisen tasoon, on sijainti jotain sellaista, mitä kaupunkilainen ei voi ymmärtää. Kaikki kaupunkiasumisen haitat mutta ei mitään etuja. Mieluummin asun Kalliossa palvelujen äärellä tai vaihtoehtoisesti omakotitalossa kauempana, mutta lähiöön en muuttaisi ikinä!

• Oikeaa Tietoa

Kerro kallion Asukas tarkka osoite, niin pystyn helposti tarkistamaan juttusi todenperäisyyden, eli mikä oli katuosoite ja rappu, jossa asut?

Mikäli faktaa ei löydy, sinun on turha täällä jorista paskaa!

• solvik
        Kpa kirjoitti:

niin nää on näitä juupas eipäs keskusteluja,
        itse valitsin aurinkolahden , merihenkinen mesta lisäksi venpaikat etc, uudet talot, metro löytyy, ei parkeeramisongelmia auton kanssa, nuorempaakin sakkia löytyy.
        Noita pubeja vois olla enemmän;)

• HBS

Meikäläinen ainakin olisin kovasti halukas muuttamaan täältä kahvitehtaan "varjosta" esimerkiksi kallioon.
      Asuntoni on kyllä täällä kovin mukava ja uudenaikainen ei siinä mitään. Yleinen sijainti vaan pistää miettimään... itäisimmästä helsingistä on keskustaan matkaa pitkästi. Metro kyllä kulkee, mutta on ärsyttävää olla aina julkisten kulkuneuvvojen armoilla.
      Olen valmis uhraamaan "suuren" (n. 50m2) kaksioni gustav pauligin kadulta saadakseni pienen yksiön paremmalla sijainnilla esim. kalliosta. Tosin on huomattava, että olen nuori ja menevä opiskelija. Perheen kanssa en välttämättä muuttaisi kantakaupungin alueelle.

• Kallion asukas

Ota lainaa ja tule pois sieltä itäslummista. Kohta ei alueella asu enää ensimmäistäkään suomalaista ja hinnat ovatkin sitä myöten pohjamudissa.

Tervetuloa Kallioon! Täällä palvelut pelaavat ja tunnet olevasi kaupunkilainen. Tervemenoa Mogadishun neukkukuutio!

• Jarno kokkonen

Heti kun pätäkkää löytyy vaihtaisin Aurinkolahteen, vaihdetaanko asuntoja?

Asun kalliossa 1941. rakennetussa talossa, asunnossa neliöitä 46 ja välittäjä arvioi asuntoni arvoksi 130. tuhatta, aurinkolahdessa maksaa uusi vastaavan kokoinen saunalla 180-210. tuhatta!

Olen kyllästynyt tähän Kallion olemukseen ja vanhan talon jatkuviin remontteihin, yhtiössäni on kyllä putket tehty 1980, joten ei pelkoa vähään aikaan niistä, mutta muuten, kun pääsisin uuteen asuntoon, pitääkö hakea iso laina, jos vaihdat niin voisin vähän maksaa väliä, mutta isoihin välirahoihin en pysty!

• Vanhan Vuosaaren Asukas
        Jarno kokkonen kirjoitti:

Heti kun pätäkkää löytyy vaihtaisin Aurinkolahteen, vaihdetaanko asuntoja?

Asun kalliossa 1941. rakennetussa talossa, asunnossa neliöitä 46 ja välittäjä arvioi asuntoni arvoksi 130. tuhatta, aurinkolahdessa maksaa uusi vastaavan kokoinen saunalla 180-210. tuhatta!

Olen kyllästynyt tähän Kallion olemukseen ja vanhan talon jatkuviin remontteihin, yhtiössäni on kyllä putket tehty 1980, joten ei pelkoa vähään aikaan niistä, mutta muuten, kun pääsisin uuteen asuntoon, pitääkö hakea iso laina, jos vaihdat niin voisin vähän maksaa väliä, mutta isoihin välirahoihin en pysty!

Oikeasti, aurinkolahden arvoasunnot ovat paljon kalliimpia, kuin kallion asunnot, itse olen asunut Kalliossa, Alppilassa, Vallilassa, nyt asun vanhassa Vuosaaressa, täällä on luontoa ja rauhaa, Aurinkolahdessa minulla ei ole varaa asua, koska asunnot siellä maksavat kolme kertaa enmmän, kuin omani!

• Kallion Asukas
        Vanhan Vuosaaren Asukas kirjoitti:

Oikeasti, aurinkolahden arvoasunnot ovat paljon kalliimpia, kuin kallion asunnot, itse olen asunut Kalliossa, Alppilassa, Vallilassa, nyt asun vanhassa Vuosaaressa, täällä on luontoa ja rauhaa, Aurinkolahdessa minulla ei ole varaa asua, koska asunnot siellä maksavat kolme kertaa enmmän, kuin omani!

Moga, sulla menee noi persoonat jo aivan sekaisin. Milloin kirjoittelet Remontti-Ranen, milloin minun ja milloin kenenkin nimellä.

Kerrataanpa asia niinkuin se oikeasti on.

Mogadishun mies, alias Moga, asuu Mogadishussa Aurinkolahdessa mutta haluaisi asua Kalliossa kaupungin sykkeessä ja palveluiden äärellä. Ikävä kyllä hänellä ei ole siihen varaa.

• Skönman

Moga, sulla menee noi persoonat jo aivan sekaisin. Milloin kirjoittelet Remontti-Ranen, milloin minun ja milloin kenenkin nimellä.

Mogadishun mies, alias Moga, asuu Mogadishussa Aurinkolahdessa mutta haluaisi asua Kalliossa kaupungin sykkeessä ja palveluiden äärellä. Ikävä kyllä hänellä ei ole siihen varaa.

Kallion Asukas eli Remontti -Rane onkin varsinainen Stadin kundi, kuten hän mainostaa ja kehuu Kallion kaup.osaa, todellisuudessa Rane on syntynyt Ylivieskassa ja kasvanut nuoruutensa Tampereen Hervannan lähiössä. sieltä hän muutti Meri-Rastilaan ja on jo vuoden asunut kalliossa vuokralla.

Ranella ei ole varaa ostaa Aurinkolahden kalliita asuntoja,siksi ruikutus!

• Kallion Asukas
        Skönman kirjoitti:

Kallion Asukas eli Remontti -Rane onkin varsinainen Stadin kundi, kuten hän mainostaa ja kehuu Kallion kaup.osaa, todellisuudessa Rane on syntynyt Ylivieskassa ja kasvanut nuoruutensa Tampereen Hervannan lähiössä. sieltä hän muutti Meri-Rastilaan ja on jo vuoden asunut kalliossa vuokralla.

Ranella ei ole varaa ostaa Aurinkolahden kalliita asuntoja,siksi ruikutus!

Itse olen stadissa syntynyt ja tiedän kaupunginosien erot hyvin. Vuosaari on iso ulkomaalaislähiö ja Aurinkolahti on osa Vuosaarta. Kallio taas on entinen työläiskaupunginosa, johon hankkiutuvat nykyään lähinnä varakkaat, hyviä palveluita haluavat korkeasti koulutetut kansalaiset.

• Palstan Lukija

Itse olen stadissa syntynyt ja tiedän kaupunginosien erot hyvin. Vuosaari on iso ulkomaalaislähiö ja Aurinkolahti on osa Vuosaarta. Kallio taas on entinen työläiskaupunginosa, johon hankkiutuvat nykyään lähinnä varakkaat, hyviä palveluita haluavat korkeasti koulutetut kansalaiset.

Kallion Asukas olet vanha perunapellossa kasvanut hintti!

Sitä sinä olet, itsekin ymmärrät, että kallioon hakeutuvat köyhät opiskelijat, koska alueella on paljon pieniä huonoja asuntoja ja kaupunki on lähellä, ennestään alueella asuu, alkoholisteja, narkomaaneja, alamaailman tyyppejä.

Kallio ei ole perheellisen, eikä sivistyneen ihmisen paikka, sopii opintonsa aloittaville elämän siinä vaiheessa.

Aurinkolahti on osa Vuosaarta se kalliimpi osa ja sinne on hakeutunut varakkaampi väki.

Valitan osaasi Rane Asukas!

• Kallion Asukas
        Palstan Lukija kirjoitti:

Kallion Asukas olet vanha perunapellossa kasvanut hintti!

Sitä sinä olet, itsekin ymmärrät, että kallioon hakeutuvat köyhät opiskelijat, koska alueella on paljon pieniä huonoja asuntoja ja kaupunki on lähellä, ennestään alueella asuu, alkoholisteja, narkomaaneja, alamaailman tyyppejä.

Kallio ei ole perheellisen, eikä sivistyneen ihmisen paikka, sopii opintonsa aloittaville elämän siinä vaiheessa.

Aurinkolahti on osa Vuosaarta se kalliimpi osa ja sinne on hakeutunut varakkaampi väki.

Valitan osaasi Rane Asukas!

Kuules Moga, sä taidat nyt puhua sörkasta. Kallio on laaja alue ja varsinkin etu-kallio on jo saavuttanut niin hyvän maineen, että sinne hakeutuu paljon erittäin vaurasta kansaa.

Vuosaren Cay-Bub -slummeihin joudutaan, Kallioon päästään. Näin se on.

• Etninen kalliolainen

Kuules Moga, sä taidat nyt puhua sörkasta. Kallio on laaja alue ja varsinkin etu-kallio on jo saavuttanut niin hyvän maineen, että sinne hakeutuu paljon erittäin vaurasta kansaa.

Vuosaren Cay-Bub -slummeihin joudutaan, Kallioon päästään. Näin se on.

merkililistä etä kallio olla kaikki gay-paarit ja paikat, se on huva juttu miksi se alue olla niin paljon ne baari?

mutta oikeen huva etta olla koska me ja minu serkku kay kallio paikat ja tunte sinu Asukas me tieda kuka sina ole, sina ole se baarin mies jameidan ystava

• Kallion Asukas
        Etninen kalliolainen kirjoitti:

merkililistä etä kallio olla kaikki gay-paarit ja paikat, se on huva juttu miksi se alue olla niin paljon ne baari?

mutta oikeen huva etta olla koska me ja minu serkku kay kallio paikat ja tunte sinu Asukas me tieda kuka sina ole, sina ole se baarin mies jameidan ystava

Moga, sinä olet kyllä varsinainen multipersoona. Tekeekö se Mogadishussa asuminen noin skitson olon vai mistä lie kysymys?

Lopeta juominen ja mene toiseen työhön, niin pääset ehkä joskus ihmisten ilmoille sieltä kirotusta paikasta, jonne aurinko ei nimestään huolimatta koskaan paista.

• HBS
        Vanhan Vuosaaren Asukas kirjoitti:

Itse en asuntoani arvoasunnoksi kutsuisi. Se ei sijaitse rannalla, josta kyllä löytyy hienoja ja kadehdittavia kämppiä. Pauligin tehtaan logistiikka (kuorma-autot) aiheuttavat aikas paljon melua (varmasti yhtä paljon, kuin yksityisliikenne lähempänä keskustaa). Alue on kyllä muuttumassa, mikä voi tarkoittaa arvon nousua esim. noin 10 vuoden päästä. Tällä hetkellä en vain viihdy täällä, tämä johtuu lähinnä (niin kuin aikaisemmassa viestissä ilmaisin) kaukaisesta sijainnista. Vaihtaisin varmasti tällä hetkellä, jos se olisi mahdollista.

• Kallion Asukas
        HBS kirjoitti:

Itse en asuntoani arvoasunnoksi kutsuisi. Se ei sijaitse rannalla, josta kyllä löytyy hienoja ja kadehdittavia kämppiä. Pauligin tehtaan logistiikka (kuorma-autot) aiheuttavat aikas paljon melua (varmasti yhtä paljon, kuin yksityisliikenne lähempänä keskustaa). Alue on kyllä muuttumassa, mikä voi tarkoittaa arvon nousua esim. noin 10 vuoden päästä. Tällä hetkellä en vain viihdy täällä, tämä johtuu lähinnä (niin kuin aikaisemmassa viestissä ilmaisin) kaukaisesta sijainnista. Vaihtaisin varmasti tällä hetkellä, jos se olisi mahdollista.

Kun joskus - vastoin tahtoani tosin - joudun käymään Mogadishussa, törmään aina samaan vastenmieliseen ilmiöön. Nimittäin pauligin tehtaiden vastenmielinen haju! Hyi helvata, meinaa oikein laatta lentää kun vähänkään pidempään aikaa haistelee. Miten kukaan voi asua lähelläkään niitä pytinkejä?

Ei Vuosaaressa kukaan viihdy. Syrjäinen lähiö ilman palveluita asukkaiden aiheuttamat levottomuudet = epäviihtyisä seutu. Yritä tsempata ja saada rahaa säästöön niin jossain vaiheessa pääset ehklä pois ghettoutuvalta alueelta. Tervetuloa vaikkapa Kallioon, mutta pidä kiirettä, sillä asuntojen hinnat Kalliossa nousevat kymmenien prosenttien vuositahdilla!

• ash

Aurinkolahti
        Meri on pääosassa Aurinkolahdessa. Mereltä sisämaahan suuntautuvat puistokadut pitävät maiseman avoimena merinäköalalle. Meren rannalla on rantabulevardi, uimaranta ja uusi pienvenesatama. Rantabulevardi tarjoaa viehättävän koko rannan mittaisen kohtaamispaikan. Leveältä uimarannalta on mukava pulahtaa mereen ja Uutelan ulkoilualueen sileät kalliot Houkuttelevat auringon ottoon. Alueen itäosaan on rakenteilla Uutelan kanava, johon tulee vesi kesällä 2006. Kanavan eteläisin osa Uutelan sillasta etelään on tarkoitus rakentaa valmiiksi ensi vuoden aikana ja alueelle tulevat venepaikat voidaan ottaa käyttöön keväällä 2007.

Aurinkolahdessa on runsaasti harrastus- ja virkistys mahdollisuuksia, erityisesti veneilijöille ja golfaajille. Uutelan ulkoilualueella voi sienestää, marjastaa ja samoilla metsässä. Aurinkolahdessa on Myös runsaasti rantoja kalastajille. Liikuntapuistossa voi pelata jääkiekkoa, jalkapalloa, sulkapalloa ja tennistä.

Aurinkolahti on korkeatasoinen kerros- ja pientaloalue. Upean ympäristön lisäksi Aurinkolahti tarjoaa monipuoliset palvelut. Lähistöllä on kauppakeskus Columbus ja terveyspalvelut. Vuotalossa järjestetään konsertteja, teatteriesityksiä ja muita kulttuuritapahtumia. Alueella on oma ala-aste ja päiväkoti.

Aurinkolahdesta pääsee metrolla Helsingin keskustaan 20 minuutissa. Omalla autollakin liikkuminen on kätevää Kehä 1:n ja Itäväylän ansiosta. Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee parissakymmenessä minuutissa.

Ympärillä oleva upea luonto, meri, hyvät paikalliset palvelut, metro ja loistavat ulkoilu-ja virkistysmahdollisuudet tekevät Aurinkolahdesta mainion asuinpaikan.

• w334

Kun joskus - vastoin tahtoani tosin - joudun käymään Mogadishussa, törmään aina samaan vastenmieliseen ilmiöön. Nimittäin pauligin tehtaiden vastenmielinen haju! Hyi helvata, meinaa oikein laatta lentää kun vähänkään pidempään aikaa haistelee. Miten kukaan voi asua lähelläkään niitä pytinkejä?

Ei Vuosaaressa kukaan viihdy. Syrjäinen lähiö ilman palveluita asukkaiden aiheuttamat levottomuudet = epäviihtyisä seutu. Yritä tsempata ja saada rahaa säästöön niin jossain vaiheessa pääset ehklä pois ghettoutuvalta alueelta. Tervetuloa vaikkapa Kallioon, mutta pidä kiirettä, sillä asuntojen hinnat Kalliossa nousevat kymmenien prosenttien vuositahdilla!

vieläköhän venäläiset huorat pörräävät kalliossa.
        Kaikenlisäksi Kallio on Helsingin Rebenban.

• vanha kalliolainen

vuokratalossa asut, kaupungin, Sato, VVO:n, ta-asuntojen vai eri vakuutusyhtiöiden talossa.
        Koska muuten muutit Vuosaaresta pois?
        Arvelisin sinun olevan kaupungin hyyryläinen, kun juttusi ovat mitä ovat.

• Nimetön

..Rane ja Moga mielenkiintoiset väittelyt käynnissä! Nämä piristävät kummasti raskaan työpäivän jälkeen. Täytyy kuitenkin sanoa, että itse en muuttaisi kumpaankaan paikkaan, molemmat ovat niin surkeita alueita. En kestäisi Kallion Cay-bubeja ja juoppoporukkaa, enkä Aurinkolahden somali- ym. arabiyhteisöä. Helsingin arvoalueet löytyvät kuulkaas ihan toiselta suunnalta.

• Kallion Asukas

...sitten itse asuu? Tölikassa, Rööperissä, Eirassa, Krunikassa vai missä? Nuo edeltä mainitut olen kolunnut läpi ja täytyy sanoa, että surkeita ovat palveluiltaan, parkkipaikkatilanteiltaan sekä väestöjakaumiltaan.

Kalliossa on elämä, siellä on kaikki mitä stadilainen tarvitsee. "Arvoalueilla" ei usein ole yhtään mitään. Tilanne on sama kuin neukkulähiöissä: kaikki kaupunkiasumisen haitat muttei mitään etuja. Ja aurinkolahti lasketaan luonnollisesti näihin neukkuloihin.

• asun

...sitten itse asuu? Tölikassa, Rööperissä, Eirassa, Krunikassa vai missä? Nuo edeltä mainitut olen kolunnut läpi ja täytyy sanoa, että surkeita ovat palveluiltaan, parkkipaikkatilanteiltaan sekä väestöjakaumiltaan.

Kalliossa on elämä, siellä on kaikki mitä stadilainen tarvitsee. "Arvoalueilla" ei usein ole yhtään mitään. Tilanne on sama kuin neukkulähiöissä: kaikki kaupunkiasumisen haitat muttei mitään etuja. Ja aurinkolahti lasketaan luonnollisesti näihin neukkuloihin.

Helsingin länsipuolella Munkkiniemessä, johon aivan eteläisen kärjen lisäksi on kerääntynyt kaupunkimme koulutetuin ja hyvätuloisin kansanosa. Täällä eivät juopot metelöi, eikä katukuvassa näy koskaan kulttuuriimme sopeutumattomia maahanmuuttajia. Asuntojen hinnatkin ovat aivan jotain muuta kuin siellä idässä.

• Kallion Asukas
        asun kirjoitti:

Helsingin länsipuolella Munkkiniemessä, johon aivan eteläisen kärjen lisäksi on kerääntynyt kaupunkimme koulutetuin ja hyvätuloisin kansanosa. Täällä eivät juopot metelöi, eikä katukuvassa näy koskaan kulttuuriimme sopeutumattomia maahanmuuttajia. Asuntojen hinnatkin ovat aivan jotain muuta kuin siellä idässä.

Ei ole Munkkiniemessä juoppoja, mutta onpa todella hankalassa paikassa huonojen yhteyksien päässä. Lisäksi alueella ei ole ei niin yhtikäs mitään palveluita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      193
      5876
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3654
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2557
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2079
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1872
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      43
      1837
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1754
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1636
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1492
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1428
    Aihe