Muistui tässä eräs työpäivä mieleen jota en ihan hevillä unohda=)
Olin 17vuotiaana kesätöissä paikallisessa vesiyhtiössä. Minun ja työkaverini piti kulkea mittailemassa vedenpinnan korkeutta eripaikoista.
Olimme harvahkossa metsikössä sijaitsevan pumppaamon pihalla etsiskelemässä putkea mistä mittaisimme vedenpinnan korkeuden,kunnes minulle tuli yhtäkkiä semmoinen olo että nyt on joku muukin paikalla. Kaverinikin sanoi,että hänelläkin tuli semmoinen olo,että nyt ei olla yksin täällä. Katottiin ympärille tovinaikaa,mutta ketään ei näkynyt missään.Sillon rupes ihan tosissaan pelottamaan.
Mitattiin nopeasti vedenpinta ja lähettiin salamana paikalta. Tunne loppui heti,kun pääsimme kyseiseltä pumppaamolta pois.
Lähdimme sieltä toiseen paikkaan mikä oli tosi kaukana asutuksesta ja kun perille päästiin niin huomattiin,että joku oli parkkeerannut autonsa tienposkeen.Oltiin hiukan peloissaan tuosta aikasemmasta tapauksesta ja päätimme tutkia paikan tarkkaan.
Paikalla sijaitsi iso kaivo ja kun kaverin kanssa päästiin kaivon tykö niin kaivosta nousi yhtäkkii joku mies.=) Säikähdimme niin hirveästi,että pääsi aivan jumalaton huuto ja multa lähti jaloista voimat niin rysähdin kenttään.
Kaivosta noussut miesparka säikähti vähintään yhtäpaljon kuin mekin. Piti kysyä siltä mieheltä,että mitä hittoa se tekee keskellä korpea olevassa kaivossa? Se oli tullut ottaan vesinäytettä ja lähtenyt tulemaan ylös kaivosta kun oli kuullut jysäyksen ulkoa. Oli sitäkin pelottanut,kun ei ollut osannut ikinä kuvitella,että sinne joku eksyisi yhtäaikaa.
Emme vieläkään tiedä mikä kumma aiheutti sen tunteen siellä yhdellä pumppaamolla,mutta sen jälkeen on monella muullakin tullut semmoinen olo,että ei ole yksin siellä..
Säikähdyksiä kesätyöpaikalla
4
1817
Vastaukset
- N21
Mihin laittaisin tuon, joten laittoin tänne sen..
- aave nainen
että onko kyseisellä paikalla joskus tapahtunut jotain. silloinhan se tietty tunne tulee kun jokin joku on läsnä.
- Else
Vuosia sitten työpaikkanani ollut virasto sijaitsi vanhassa rakennuksessa, joka oli vuosikymmenten saatossa toiminut monenlaisessa tarkoituksessa, jopa ruumiskellarinakin.
Tietyssä osassa sitä rakennusta minulle tuli aina tunne, että en ollut yksin, ja joskus tuntui, että joku lähti seuraamaan.
"Hulluko minä olen, kun tällaisia ajattelen?" mietin.
Kerran mainitsin kokemuksestani työkaverilleni. Hän oli yllättynyt: hän oli kokenut aivan samaa.
Eräs viraston siivooja pelkäsi taloa niin, ettei suostunut koskaan jäämään sinne yksin eikä varsinkaan tulemaan taloon varhain aamulla tai myöhään illalla yksin siivoamaan.
En osaa vieläkään selittää, mistä se outo tunne syntyi ja vain tietyssä osassa sitä taloa. Oliko siellä todella joku?
Työkaverini väitti, että hänellä nousi välillä aivan kuin tukka pystyyn, kun joku oli lähellä ja meni ohi. Mutta reipas nainen: ei hän "kummituisia" säikkynyt. Jos piti illalla jäädä yksin ylitöihin, hän jäi.Tuntuu joskus ihan samanlaiselta kotona meidän kylpyhuoneessa, ruokahuoneessa ja vanhassa makuuhuoneessani jota vaihdoin saadakseni enemmän tilaa. Jos on kissa mukana niin tollasia tuntemuksia ei ole.
Meidän taloa on aika paljon remontoitu ja suurennettu edellisen asukkaan jäljiltä. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt. Edellinen asukas hukkui jossain veneonnettomuudessa ja hän on näemmä kaivertanut nimensä rantakallioon. Siitä ei erota enään kuin muutaman kirjaimen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin27110054IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3257223Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851913Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1161620Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61491- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751169Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin48959Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26818MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762