MAISTRAATTI...

VIHKIMINEN...???

Onko kellään kokemusta maistraatti vihkimisestä ??

Millainen kokemus on ja minkälainen on maistraatti vihkiminen ???

PYYDÄN ASIALLISIA VASTAUKSIA !!! KIITOS !!!

9

6932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elokuussa

      olin todistajana häissä. En odottanut tilaisuudelta mitään, joten yllätyin, että se oli niin mieleenpainuva ja kaunis. Paikka oli kauniisti sisustettu ja vihkijä oli sympaattinen vanhempi herra. Vihkiminen tapahtui lyhyellä kaavalla pariskunnan toivomuksesta. (Itse voi järjestää myös jotain ylimääräistä ohjelmaa tilaisuuteen.)

      Suurin tunnelmantekijä oli kuitenkin pariskunta itse. He olivat niin rakastuneita ja onnellisia, että he suorastaan hehkuivat...

      Kaunein ja tunnelmallisin vihkimistilaisuus, jossa olen koskaan ollut.

      • sinä sen sanoit

        pistetään rahaa palamaan polttareista lähtien aina häämatkaan asti rajattomasti, mutta tunnelma on silti jotenkin latistunut. Hääparin ja vieraiden hehkuessa, riittää joillekin pienen budjetin pienet häät.
        Kiitos viestistäsi, toivottavasti meidän toivottavasti pienet ja vaatimattomat häät, ovat yhtä tunnelmalliset ;)


    • Tuore vaimo

      Hei!

      Meidät vihittiin reilu viikko sitten maistraatissa, se oli meille oikein sopiva vaihtoehto.

      Paikka oli kaunis, ei liikaa koristeita vaan sopivasti, vihkijä oli asiallinen ja itse toimitus oli todella nopeaa, noin 5 minuuttia, mutta se riitti, me saimme toisemme.

    • Matilda

      Tampereen maistraatissa. Aika karu paikka ja tosi nopea ja koruton toimitus. Kesti varmaan 5 minuuttia ja olimme naimisissa. Mutta sen jälkeen menimme syömään illalla ravintolaan ja yöksi sviittiin.

    • rouva Kovalainen

      Minut ja mieheni vihittiin Kajaanin maistraatissa viime kesäkuussa. Itse seremonia oli lyhyt (n. 10 min) mutta emmepä pidempää tarvinneetkaan. Meidät vihki henkikirjoittaja. Lähimmät omaisemme olivat paikalla ja muutenkin tapahtuma jäi kyllä mieleen unohtumattomana. Henkikirjoittaja kertoi avioliiton merkityksestä, sitten vihki meidät mieheksi ja vaimoksi ja lausui lopuksi vielä avioliittoa kuvaavan runon. Vaikka pikkutyttönä halusin ehdottomasti kirkossa naimisiin, niin kyllä tämä kokemus oli unohtumattoman ihana :)

    • samantien varaa

      seurakunnasta pientä toimitushuonetta, ja anna vihkiä siellä. Pappi vihkii, ja saatte vihkiraamatunkin.
      Tietysti on edellytyksenä, että olette seurakunnan jäseniä ja käyneet rippikoulun. Yleensä kuvitellaan, että seurakunta vaatii isot häät, ja muita järjestelyjä, mutta ihan kahdestaankin voi tulla, todistajatkin saa talon puolesta, jos tarvitsee.

      • syynä

        se, ettei toinen kuulu kirkkoon. Uskonnottomia on nykyään niin paljon, että kirkkohäät eivät enää ole ainoa vaihtoehto.


    • Me kaksi

      Jos jo menitte vihille, niin vastaus on myöhässä, mutta kuitenkin. Meillä oli aivan pieni tilaisuus maistraatissa, vain lähin perhe paikalla. Tilaisuus oli lyhyt, eikä niin kruusattu kuin kirkkohäät olisivat olleet, mutta niin hieno tunnelma oli itsellä, että menisimme uudestaan, jos se olisi mahdollista! Vihkiminen oli vain meitä kahta varten, samoin vihkipäivän vietto siitä eteenpäin. Isommat ja rennommat juhlat järjestettiin sitten myöhemmin.

    • mong9

      vittu ei vikien paane.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe