kirje kissoja omistavalle veljelle:
kävin vettä vaihtamassa niille sinun kissoille sunnuntaina.
koira tuntuu pelkäävän niitä. ihmettelin, kun ne kissat hiipimällä hiljaa lähestyi koiraa.
olin varuillani,että miten ne tutustuu. toinen kissoista huitaisi kohta partaveitsenterävillä kynsillään koiraa nenänvarteen molemmille puolille syvät haavat, joista myöhemmin vasta selkisi, että haavat, koska veri ei heti alkanut valua haavoista.
kävi siis ilmi, minkä minä olen tiennyt vuosikymmenet, mutta lisävarmistus: kissat vihaa koiria. piste.
sinun mielestäsi ne tulisi hyvin toimeen.
tuli vähän mieleen, että pitäskö vetää nirri pois niiltä sinun kissoilta.
niiden pitäis ilmeisesti elää pennusta lähtien samassa pesueessa, semmoisessa vaihtoehdossa ne ehkä oppis tulemaan toimeen. jos eläisivät keskenään hengissä siihen asti tosin.
kauhistuksella muistelen, kun kerran oli puhetta kissojen majoittamisesta tänne koiran sekaan. mitähän olisi tapahtunut, jos ne olisi jäänyt keskenään koiran kanssa? ilman, että olisi ihmisten paikallaolon aikana selvinnyt, että tulevatko toimeen?
minulle nyt kuitenkin selvisi, miksi koira pelkää niitä kissoja. siksi, kun ne kissat vihaa koiria.
ennenvanhaan kissat lapsiperheissä tukehdutti vauvoja yöllä kilpailijoina nukkumalla niiden suun päällä.
kesti vuosia ennenkuin jossain sattumalta selvisi, miksi vauva kuollut. silti kissoja edelleen pidetään lemmikkeinä joissain kodeissa, vaikka ne on itse perkeleitä melkein perusluonteeltaan.
ne saatanan kissat ahdisti koiraa "umpikujalle" eteisessä, niillä hännätkin pystyssä niinkuin iskuun valmistautuvalla kobralla.
ei heilu häntä ystävällisesti niinkuin koiralla.
ei olisi ihme, jos jotkut kissat omistajansakin vetää kynsillään verille yöllä, katkovat valtimot.
kyllähän me olisi koiran kanssa tai ilman, olisin ne sinun kissat hengiltä päästänyt, jos niin olisin tuuminut enemmän.
kissat on perkeleitä, näin se on.
lahtaa ajoissa ne, tai opi kantapään kautta. ne paskantaa sinun asuntosi umpeen ulostetta, eivät osaa käydä niillä hiekkalaatikoilla ja joku yö ne viiltelee sinutkin hengiltä.
ne kissat ei ole mitään leluja, eikä ne sovi lemmikiksikään vakavamminkaan.
sen verran ne vituttaa, kyllä, että niitä hyvällä omatunnolla voisi tappaa laumoittainkin.
t. veli
ps. ei siis periaatteessa muuta asiaa, kuin että koira ja kissasi ei tule toimeen, ellei niitä myy johonkin kuolemanotteluun kukkotappeluiden tapaan vedonvälittäjien puntaroitaviksi, että voittaako yksi koira kaksi tappajakissaa.
varokaa kissoja !
13
512
Vastaukset
- mi
Huomasipa taas että siinä puhelee ihminen joka ei asioista mitään tiedä. Eikö tuo nyt ole aika itsestään selvyys että koirat ja kissat eivät ole heti niitä ylimpiä ystäviä kun ne yht'äkkiä pistetään vastakkain?? Tottakai se vaatii aluksi totuttelua ja ihmisen läsnäoloa! Kissa ja koira kun ei ole samaa lajia, ei voi olettaa että ne saman tien ymmärtäisivät toisiaan. Jos kissa ei puolustaudu vieraan koiran uhatessa niin hyvinkin mahdollisesti se kissa pääsee hengestään. Vai jäisitkö sinä muka kiltisti odottamaan ja katsomaan mitä tapahtuu jos kuvitellaan että olet yksin pienessä huoneessa ja vihainen koira tulee kohti, että ei se varmaan pure..?? Vai tekisitkö ehkä jotain estääksesi sitä koiran käymästä kimppuusi? Mietippä sitä. Koirat ja kissat voivat tulla oikein hyvin toimeen jos siihen annetaan mahdollisuus, ja varsinkin jos ne omistaa ihminen joka ymmärtää edes vähän niiden käyttäytymistä..!
- flit flot
niin...toi oli kai vitsi!vai oliko?Mutta sellaisia ne kissat oikeastikkin ovat (raivohulluja tappajia)...
- m
"kissat eivät mene nukkumaan vauvojen naaman päälle koska pitää niitä kilpailijana vaan siksi että vauvan hengitys on erittäin lämmin ja kissat tiedettävästi tykkäävät nukkua lämpimissä paikoissa. Kissat eivät ymmärrä että teko voi tappaa lapsen, eihän ne edes tiedä kunnolla mikä vauva on! "
- pah
Löytyy kissapalstaltakin
- minttu
ei kissoja voi tappaa sen takia,koska ne inhoavat koiraa!Jos joku ottaa kissan/kissoja kotiinsa,on myös velvollinen huolehtimaan niistä niitten loppuelämän!!!
- m
kissan eliminoinnin jatko-opas
Kirvesmies: Naulapistoolilla kissaa tuhat kertaa.
Maalari: Kissalle juotetaan maalia, eiköhän kynsi kylmene.
Pultsari: Kissa tapetaan tyhjällä kaljapullolla.
Antenniasentaja: Kissa hirtetään antenniin.
Teräsmies: Kissa poltetaan kuumalla polttokatseella.
Hulk: Kissa tapetaan huutamalla.
Uuno Turhapuro: Kissan kanssa mennään sänkyyn ja jäädään tahallaan kiinni, jolloin vaimo tappaa sen.
Pääministeri: Kissalle ei jätetä vaihtoehtoja.
VilunkiVilen: Kissa tapetaan kopiokoneella.
Sihteeri: Kissa tapetaan nitojalla.
Kebab-ruokalanpitäjä: Kissasta tehdään kebabia ja syötetään asiakkaille, kuten tähänkin asti on tehty.
- sami
Ei kissoilla ole mitään syytä vihata koiria, kyse on enemmänkin pelosta ja hyvin tutustuttamalla kissat pääsevät siitä eroon.
Hyvin nämä minun kymmenvuotiaat kissani ainakin ovat hyväksyneet uuden koiratulokkaan. - koyote
Meidän hökelö koira on kohdnnut jo monta kissaa, onneksi ei kuitenkaan tuollaisia. Olitkohan nyt unta nähnyt? ...ja toisaalta, eihän koirakaan siedä toista koiraa välttämättä, että silleen.
- Aada
Ihmettelen suuresti tapaasi yleistä kissojen ja koirien sopimattomuus keskenään. Yhden kissan raapaisun perusteella "kaikki kissat on perkeleitä". Kyllä rupeaa sapettamaan..
Olet luultavasti itse tynnyrissä elänyt pentu, joka ei ole tavannut muita kissoja kuin samanlaisen veljesi kissat. En ole koskaan kuullut kissan tappaneen ihmistä, mutta moni suuri koira on tappanut pieniä koiria ja jopa raadellut ihmisiä.
Kotonani on ollut sekä aikuinen että pentukissa ja molemmat ovat tulleet erinomaisesti toimeen koirien kanssa. Välillä tietenkin puolustetaan omaa rauhaa, jos liian utelias kuono keskeyttää rauhallisen unen. Näin molemmat oppivat kunnioittamaan toista. Se on luonnossa ja ihmisten kanssa elämisen elinehtoja.
Mikäli kissa ei ole sosiaalinen ja ei kykene elämään muiden eläinten ja ihmisten kanssa, ainoa mahdollisuus on lopettaminen. Viatonta kissaa ei saa tappaa.
Annan sinulle, m, ilmaisen neuvon: Mene hoitoon ennen kuin se on liian myöhäistä. - Tigger
Taidat tosissasi pelätä kissoja?
Onko sulla sit joku pieni piski, joka ei voi puolustautua edes kissalta?
Tottakai kissat hyökkäs, ku vieras koira tuli niitten reviirille ja koira pelkäs siks, koska se ties olevansa kissojen reviirillä ja se ties niitten sen takia hyökkäävän.
Niinhän koiratkin tekee.
Mulla on koira ja viime keväänä hankin myös kissanpenikan.
Kun kissa kasvoi meillä koiran kanssa, se oppi koiran tavoille ja siitä tuli koiran paras kaveri, jota koira olisi valmis puolustamaan kuin omaa jälkeläistään.
Kissa ei ensin alkuun uskaltanu ees pihalle mennä, ellei koira ollu mukana, ei auttanu, vaikka mä oisin menny sen kaa, mut jos koira ei ollu mukana, ni sit ei menty ollenkaan.
Se kissa ei raavi ketään.
Pentuna kun se tuli meille, ni se säikähti koiraa ja raapas hädissään, mutta sen jälkeen se ei oo kynsillään koiraan koskenu.
Ja eikö heilu häntä yhtä ystävällisesti kuin koiralla?
Mun mielestä ei tarvitsekaan, koska kissan kehräys korvaa hännän heilumisen.
Muistanpa kerrankin, kun riitelin veljeni kanssa.
Vaikka vaan istuin paikallani ja tuijotin veljeäni vihaisesti, niin kissa aisti silti pahan mieleni ja tuli syliini rauhoittavasti kehräämään ja lähti heti, kun olin paremmalla tuulella.
Koirasta mulle ei oo koskaan ollu yhtä suurta lohtua.
Edellinen kissani tuli aina luokseni, kun kutsuin ja minun, eikä kenenkään muun. Vaikka olisi kuka kutsunu, ni se ei ois tullu ku mun luokse.
Koirani kanssa heittelin taas yks päivä palloo ja koira oli just tuomassa sitä palloo mulle, ku mun veli tuli ulos ja koira juoksi mun ohi ja vei pallon mun veljelle, vaikka mun veli ei oo kotonakaan kun jotain viis minsaa päivässä ja mä oon sen koiran pääasiallinen hoitaja.
Että mitä siitä koiran uskollisuudesta onkaan sanottu, ni kissa päihittää vielä senkin, koska kissan uskollisuus on ansaittava, koira on uskollinen sille, joka on mahdollisimman miehekäs ja mahtava. - ean
Sillä tavalla! Onpa ollut reipas kissa! Sillä tavalla koiranrakki kuriin!
- Solida
Hah.
- mä
...meijä koira tappaa kissan yhellä purasulla jos kiinni saa ravistelee ja heittää menemään ei paljoo kerkee kissa siina raapimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693