kaveri seuraa opiskeluani

apuva89

Mun paras kaveri opiskelee ammattikoulussa ja mä lukiossa, kumpikin ekaa vuottaan. Mä aattelin ett lukion jälkeen voisin pyrkiä Turun AMK:hon ja kerroin siitä kaverilleni. Se heti aatteli ett "joo mä tuun kans, sit me voidaan muuttaa samaan kämppään! vähänks ois siistii!" Sit se on alkanu miettii muitakin paikkoja joihin kumpikin voitais lähtä. Siinä on vaan se ongelma ett mä en välttämättä haluu muuttaa sen kaa samaan kämppään ja opiskella samaa alaa. Tuntuu siltä ett se ois vieny mun ajatuksen/opiskelupaikan. Hankkikoon omat unelmansa!
Miten sanon kaverilleni etten haluu ett se seuraa mua!?

3

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otappa rauhallisesti

turha tässä vaiheessa rypistää. ensimmäisenä vuotena niitä kaiken maailman ideoita voi syntyä. voipa hyvin olla ettette ole edes ystäviä enää siinä vaiheessa kun lakkia painat päähäsi.

• Lakkaliina

Ymmärsinkö asiaan oikein vai menikö jotain ohitse?

Mielestäni se, että kaverisi haluaisi joskus vuosien päästä mahdollisesti pyrkiä samaan oppilaitokseen, ei ole ajatusten riistämistä. Sinä et todellakaan omista kyseistä oppilaitosta. Ymmärrän, että tällainen: "Hei joo, mä kans!!!" -juttu on ärsyttävää, ja tuntuu, ettei kaveri ole panostanut asiaan/miettinyt asiaa yhtä paljon kuin sinä, ja samalla saattaa myös tuntua, että: "Tuo tulee sinne vain leikillä, minä yritän panostautua asiaan, entä jos tuo pääsee sinne ja minä en, tuo ei kuulu sinne, ei ole reilua, että se tulee sinne, kun eihän se ole edes tosissaan..." Tämä on tuttua.

Ajattelepa asiaa toiselta kantilta: eikö olisi kiva asua jonkun tutun kanssa? Itse ainakin haluan asua kaverin kanssa, ja olen siitä iloinen. Se luo turvaa. Toki, mikäli et halua asua samassa asunnossa tai tehdä niin, miten kaverisi suunnittelee, sano hänelle suoraan. Kerro, mitä itse olet suunnitellut, ja kysy häneltä samalla, mitä hän haluaa. Eiköhän asiat siitä suttaannu. Tuohon hetkeen on sen verran kauan aikaa, ettei vaikuta vielä murehtia.

• kysyn vain huvikseni

..että hän pärjää paremmin kuin sinä. Ja olisihan noloa että ammattikoulusta tullut pärjäisi paremmin kuin lukiosta tullut. ;) Sinulla saattaa olla käsitys että olet häntä fiksumpi, ja tuossa kuvaamassasi tilanteessa tämä seikka saattaisi joutua koetukselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe