Vaihdevuodet tulossako

kerstin64

Kuukautiset tulevat vielä aika säännöllisesti, mutta outoja tuntemuksia tuntuu joka puolella kehoa. Lihassärkyä,kasvot ja kaula kuumottavat just niissä tilanteissa kun ei pitäis ja mitä enemmän sitä ajattelee sen herkemmin punottaa,tilanne ahdistaa aika paljon olen kuitenkin hyvin sosiaallinen luonne.Pitäiskö vaan sanoa kavereille et jos vähän kasvot punottaa niin mul on varmaan vaihdevuodet tulossa.

6

3241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hölöttäjä

Itselläni noita samoja kuumotuksen tunteita tulee myös hieman sopimattomissa tilanteissa. Kainalot alkavat kastua ja tuntuu, että todella valuvat. Tuntuu, että kuumotus nousee korviin asti...
      Yöllä kuumotus haittaa välillä niin paljon, että on lakanat ja paidat litimärkinä. Sitten tulee vilu luonnollisesti kun ensin on märkä... Pakko vaihtaa vaatteita keskellä yötä ja vaihtaa olohuoneen sohvalle viileämpään paikkaan nukkumaan...

Muita oireita ovat nuo lihas/nivelkivut... Viimeaikoina on ottanut nivelistä enemmän... varsinkin polvista ja nilkoista.
      iltaisin välillä tuntuu, että jalat ovat 'levottomat' ja pakko venytellä ja kävellä vähän...
      Itselläni kaikki alkoi sillä, että kuukautiset muuttivat ennen epäsäännöllisistä säännöllisiksi... Muuttuivat alkuski hyvin runsaiksi ja hiljalleen alkoi kestämään vaan kaksi päivää todella runsaana ja muutama päivä tiputtelua perään... hyvin ärtyisä viikkoa 1½ ennen kuukautisten alkua...
      Limakalvojen kuivumista...
      Päänsärkyä...
      Mietin vaan itsekkin, että pitäisi mennä lääkäriin keskustelemaan mahdollisesta hoidosta...
      Ja kaikkein hassuinta on että ikää minulla on vasta 36...
      Mutta, onko kenelläkään tietoa, vaikuttaako steriilisaatio vaihdevuosien alkamiseen. Oireeni alkoivat hyvin pian tuon toimituksen jälkeen muutama vuosi sitten... pikkuhiljaa ovat lisääntyneet nuo oireet

• voi johtua

hei

lueskelin juttuasi, tuli mieleen että

Vaikka ei liittynyt vaihdevuosiin,
        mulla ainakin oli ihan kauhea hiki öisin, kun nukuin lakanoissa jotka ei ollu 100 % puuvillaa ja yöpuvussakin taisi olla keinokuitua.
        Piti laittaa froteepyyhe sänkyyn, vaihtaa yöpukua keskellä yötä.
        Siinä oli kuumaa ja kylmää sitten hikisenä.

Helpottaa että omassa sängyssä on kunnon materiaalit, hävis hikoilut siihen paikkaan.

-
        Sterilisaatiossa ei taideta viedä munasarjoja?Luulisin että hormonituotanto loppuu vasta munasarjojen poistossa. Vähenee tietty 40 ikävuoden jälkeen tai milloin vaihdevuodet alkaakaan.
        -
        Itselläni oli noita hikoiluja sun muita aika lyhyen aikaa, ehkä korkeintaa sellainen 2 viikkoa ja sitten helpotti. Jälkeenpäin vasta tajusin että hei, täähän oli nyt tätä 'vaihdevuotta' ;)

• ei palella

minua kuumotti jo 40-senä tai allekkin.Eli kaulan punaiset läikät,vähänkin kun jännitti.Keinokuitua en voi pitää missään muodossa muuten pakkasellakin selästä vesi lorisee!Mikään ei tunnu miltään,fiilis ja menneisyyden penkominen lapsuudesta lähtien,eli kymmenisen vuotta meni ja vasta nyt alkaa tulla ns.normaali olo.Osaan nauttia arkisista asioista enkä kaipaa koko ajan muutosta!

• hena50
        voi johtua kirjoitti:

hei

lueskelin juttuasi, tuli mieleen että

Vaikka ei liittynyt vaihdevuosiin,
        mulla ainakin oli ihan kauhea hiki öisin, kun nukuin lakanoissa jotka ei ollu 100 % puuvillaa ja yöpuvussakin taisi olla keinokuitua.
        Piti laittaa froteepyyhe sänkyyn, vaihtaa yöpukua keskellä yötä.
        Siinä oli kuumaa ja kylmää sitten hikisenä.

Helpottaa että omassa sängyssä on kunnon materiaalit, hävis hikoilut siihen paikkaan.

-
        Sterilisaatiossa ei taideta viedä munasarjoja?Luulisin että hormonituotanto loppuu vasta munasarjojen poistossa. Vähenee tietty 40 ikävuoden jälkeen tai milloin vaihdevuodet alkaakaan.
        -
        Itselläni oli noita hikoiluja sun muita aika lyhyen aikaa, ehkä korkeintaa sellainen 2 viikkoa ja sitten helpotti. Jälkeenpäin vasta tajusin että hei, täähän oli nyt tätä 'vaihdevuotta' ;)

Olin 37 kun minulle tehtiin sterilisaatio keisarinleikkauksen yhteydessä.
        Kuukautiset ja ovulaatiot jatkuivat ihan normaaleina. En usko että sterilisaatiosta alkaa vaihdevuodet. Runsaiden vuotojen ja myomien takia minulta leikattiin kohtu pois 48 vuotiaana.
        Munasarjat jäivät ja ovulaatiot. (Olen aina tuntenut kun munasolu irtoaa) Kävin gynellä nyt
        syksyllä ja kaikki oli kunnossa. Vaihdevuodet eivät olleet alkanaeet. Omaisen kuolema laukaisi vaihdevuosiongelmat. Vielä en ole ottanut mitään lääkitystä, enkä ole vielä edes harkinnut. Yöt olen saanut nukkua vielä rauhassa ilman hikoulua.

• vaihdevuodet
        ei palella kirjoitti:

minua kuumotti jo 40-senä tai allekkin.Eli kaulan punaiset läikät,vähänkin kun jännitti.Keinokuitua en voi pitää missään muodossa muuten pakkasellakin selästä vesi lorisee!Mikään ei tunnu miltään,fiilis ja menneisyyden penkominen lapsuudesta lähtien,eli kymmenisen vuotta meni ja vasta nyt alkaa tulla ns.normaali olo.Osaan nauttia arkisista asioista enkä kaipaa koko ajan muutosta!

voivat aikaistua niillä joille on tehty sterilisaatio. Minulle se tehtiin alle nelikymppisenä ja lääkäri sanoi, että vaihdevuodet aikaistuvat keskimäärin yhdellä vuodella. Mutta, kun olemme niin erilaisia kai ne voi toisilla aikaistua useammallakin vuodella.

• tehty
        vaihdevuodet kirjoitti:

voivat aikaistua niillä joille on tehty sterilisaatio. Minulle se tehtiin alle nelikymppisenä ja lääkäri sanoi, että vaihdevuodet aikaistuvat keskimäärin yhdellä vuodella. Mutta, kun olemme niin erilaisia kai ne voi toisilla aikaistua useammallakin vuodella.

minulle 9-vuotta sitten ja nyt n.vuosi sitten alkoi toden teolla premenopaussi ongelmat, joten uskoisin että se jollakin tapaa aikaistaa olen nyt 45-vuotias, ja lääkäri määräsi jo hormoonikorvaushoidon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe