laitos nuoret!!!!!!!???

mä oon 15 joudun kai kohta johonki vitun laitokseen, kun poruksat ei jaksa enää kattella mua kun niitten mielestä mä oon niin törkee niitö kohtaa, ja muutenki juon viikonloppusin ja tuun kännissä kotiin ja viiltelen.kertokaa kaikki ketkä ootte ollu/asunu laitoksissa minkälaista siellä on?jne.....
Ilmoita

29 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

eikö itellä leikkaa vai esitätkö vain tyhmää täällä?

mitä tuossa tilanteessa voi tehdä? mietis nyt ihan ite!

"porukat ei jaksa enää kattella mua kun niitten mielestä mä oon niin törkee niitö kohtaa, ja muutenki juon viikonloppusin ja tuun kännissä kotiin ja viiltelen"

tuohon auttaa vain yksi juttu. lopetat juomisen ja alat käyttäytymään kunnolla porukoitasi kohtaan. ja tuohon viiltelyongelmaan saat kyllä apua, jos vaan haluat. ota ittees NYT niskasta kiinni... pian se voi olla jo liian myöhäistä.

mitään ei ole vielä menetetty. et kuitenkaan vielä ole minkäänsortin laitokseen joutunut...
2 VASTAUSTA:
mä kysyinki lsitosnuorien kokemuksia laitokisista!!
....... kirjoitti:
mä kysyinki lsitosnuorien kokemuksia laitokisista!!
Ne on aina perseestä. Voin varmuudella sanoa, että sinulla tulee olemaan paljon paskemmat oltavat siellä kuin kotonasi.

Pidä kivaa suljetulla.
+Lisää kommentti
lähe menee ,älä tuu takas , thats it
1 VASTAUS:
Oon ollu puol vuotta laitokses ihan vitun paskaa enkä saa ees käydä himas mut tääl saa kyl viikkorahaa ja saa mennä yöks kaverille jotkut kyl saa käydä jomas mut mä en saa!
+Lisää kommentti
Huoh, huomionkerjäämistä edes tuollainen?

No riippuu kuitenkin laitoksesta. Jos joudut psykiatriselle osastolle (viiltely ainakin viittaisi siihen - ja jotkut joutuvat juomisenkin takia, tai jos epäillään vaikka käytöshäiriötä) niin onnea vain. Olin itse suljetulla tässä äskettäin melkein neljä kuukautta, tosin vapaahetoisesti. Asenteesi vaikuttaa siltä, että et edes halua muuttaa tapojasi, joten suljetulla olo tulee olemaan mitä luultavimmin täyttä paskaa kohdallasi. Siellä sitten ei juoda, koska tavarat tarkistetaan ja jos olet pahimman luokan juoppo, niin sinut saatetaan puhalluttaa tai ottaa muita huumausainetestejä. Sinne ei saa viedä teräaseita ja jos rupeat riehumaan, niin se on sitten lepositeissä seuraavat päivät. Mahdollisesti myös vierihoitaja. Nämä edellämainitut kuitenkin erittäin ääritapauksissa, mutta kuitenkin mahdollisia.

Laitokset taas, esimerkiksi perhetukikeskukset (jossa itse parhaillaan olen) ovat nekin sellaisia paikkoja, että niissä joko on kivaa tai ei oman asenteen perusteella. Jos kapinoit kapinoimisen takia ja piilottelet viinaa, tai tulet humalassa takaisin laitokseen, niin varmasti tulee paskat oltavat. Ei tipu mitään erityisoikeuksia ja vietät viikonloput siellä. Viikkorahaa pienennetään ym. Jos taat menet sinne hyvällä asenteella ja aiot muuttaa tapojasi, niin saat maksimiviikkorahan ja mahdollisesti myös jotain erikoisuuksia, mitä ei normaalisti saisi. Esimerkkinä, jos laitoksessasi ei ole mahdollista tuoda kavereita vaikka viikonloppuna yöksi, niin erikoisuutena voit ehkä sittenkin saada jonkun sinne yövieraaksi. Ja jos hoidat asiasi kunnolla, niin voit mennä viikonlopuiksi ja / tai lomiksi kotiin, tietysti sillä ehdolla ettet jää ainakaan kiinni ryyppäämisestä.

Laitoksessa ei sitten kuunnella itsemurhauhkailuja tai katsella viiltelyä, vaan sieltä heitetään yllättävän helposti takaisin psykiatriselle osastolle joko lyhyeksi, tai pitkäksi aikaa.

Joten mieti kahdesti, haluatko kapinoida vanhempiasi vastaan kapinoimisen ilosta, vai haluatko olla laitoksessa tai suljetulla helvetin tiukkojen sääntöjen noudattajana.
Ilmoita
se joutu jo sinne laitokseen. 6 vuotta vanha viesti ku on
Ilmoita
Ihan kauheeta Sä et kestäs ollenkaa ite oon asunu kohta reilut 3 vuotta enkä kestä enää yhtään, mut pääsen en vuonna pois oon nytte 16.w tyttö
Ilmoita
Ihan tiedokses,että vika on sussa. Ala käyttäytymään kunnolla ja noudata sääntöjä. Ja mulla ainakin tällä hetkellä on paljon parempi olla ku himassa,siks täällä ollaan. Sun pitäis ite tajuta et elämäntavat on muututtava ja sitten tehä ite asioilla jotain. Minäkin sun vanhempana en jaksais katella tollasta.
Ilmoita
Minä oon lestadiolais perheestä ja olin kuukauden laitoksessa ja se oli täyttä helvettiä nyt kun olen päässyt pois niin äiti uhkailee koko ajan että joudun takas laitokseen jos kiroilen se uhkaa soittaa jos sanon lähteväni "syntisten" kavereitten kanssa johonkin hän uhkaa että jos lähden se on yksi puhelu ja olen laitoksessa! Mitä vittua mun pitää tehdä?
2 VASTAUSTA:
Alkaa nuolla äitiäsi päivittäin lahjomisen merkeissä.
Mitähän tuo kuva maksaa? Paljolla irtoo?
+Lisää kommentti
Vittu että nuoret on oikiasti sekasi ku joutuu johonki vitu laitoksee...mikä on nii vaikiaa et ei voi käyttäytyä kunnolla vanhempia kohtaa...itekki ryyppään ja oon menny kännisä kotii ja jäin kiinni ei siinä kuulin aamulla hirveet raget porukoilta ja en oo sen jlkee menny kännisä kotii...ja kuka täysjärkine VITTU viiltelee ei saatana mitä touhua HAE APUA..lopeta juomine ja ala käyttäytyä kunnolla porukoitas kohtaa ei se nii vaikeeta oo tai sun elämä on kohta iha VITUILLAA...
1 VASTAUS:
MIELENTERVEYS ON KUIN LEIKKIKENTTÄ MUT EI LEIKIN ASIA VITTUUKS LEIKIT ASIAL

Ps: jos vielä sanot et viiltely on sairasta ym. Tuun viiltelee sua ja Sun muijaas
+Lisää kommentti
Tiedoks vaa sullekki et laitos pilaa sun elämän...mun entine hyvä kaveri joutu laitoksee ku ei osannu käyttäytyä, joi ja liikku huumeporukassa..sit se joutu laitoksee ja se soittelee mulle ja lähettää viestiä et tää on täyttä helvettiä ja mää en jaksa tätä....se ei oo enää missää väleissä kenenkää sen sukulaisen kaa..ja nyt vähä aika sitten se uhkas tehä itsarin jos ei pääse laitoksesta pois...
Ilmoita
Miten suljetulle osastolle päästään? Jos sulla on esim. Psykoosi niin joutuuko siellä olemaan loppuelämän?
1 VASTAUS:
No ei joudu, psyaktrisilla osastoilla ollaan tietty jakso, joko lyhyt jakso tai tutkimusjakso ja ne kestää yleensä jotai about 2kk riippuen tilanteesta
Itse olin 4kk ja ei ollu ees paha paikka
Ja sinne pääsee joko vapaa ehtosesti jos ei pysty olee kotona tai sit jos on psykoosi nii sut pakotetaan sinne tai jos oot vaarallinen itselle tai muille nii seon pakollista.
+Lisää kommentti
Ite oon ny 15 77 päivää nii 16. Toisen kerran laitokses vanhempien kännäämisen takii ja ajattelin taas alkaa viiltää ku niin vitun paska olo

Laitos oli pelastus mut haluun oman kämpän jostai kaukaa ettei tartte katella porukoiden paskanjauhantaa
Ilmoita
Mun kaverin äiti meinaa laittaaa sen tyttären johonki laitoksee vaik se ei eees oo tehny yhtää mitää tai no on ne varmaa vaa riidelly mut siis oikeesti miten 12-vuotias pärjää laitoksessa
Ilmoita
Haluisin laitoksee ku himas on nii vitun perseest olla riitelen 24/7 mutsin kaa ja se hakkaa mua
1 VASTAUS:
Hakkaa?!?? SOITA SOSSUILLE
OIKEESTI
+Lisää kommentti
Laitoksessa kyl pärjää mut se ei oo kovin mukava paikka asuu oon ite nyt 16-vuotias ja jouduin laitoksee ku olin 13-vuotias. Nyt mun elämä menee ihan hyvin mutta eivät silti halua päästää mua kotiin tai edes itsenäistymään. Jos olet kerran joutunut huostanottoon siitä on vaikea enää päästä pois. Kyllä niillä perusteita riittää. Itse en pääse tästä laitoksesta pois, koska en heidän mielestäni käy tarpeeksi usein suihkussa ( käyn joka ilta suihkussa, mutta he pättelevät että en ole käynyt suihkussa siitä että hiukseni eivät tuoksu shamppoolta) ja en pese pyykkejäni tarpeeksi usein (pesen kotona pyykin koska muut laitoksessa saattaa pölliä vaatteita nimimerkillä on kokemusta. alkkareita ja paitoja hävinnyt ja nähnyt sitten myöhemmin jonkun toisen päällä) ja olen parisuhteessa 19-vuotiaan miehen kanssa ja ovat sitä mieltä että se on huolestuttavaa.
Joten pliige lapset älkää hankkiko itseänne laitoksiin tai varsinkaan huostaanotto tilanteeseen.

Nykyään nuoret itse aiheuttavat omat ongelmansa vaikka kuinka yrittävät vanhemmat selittää, auttaa ja kasvattaa, mutta silti menevät hölmöilemään. Toki voi juoda hillitysti ja polttaa jos nyt on pakko, mutta viranomaisia siihen ei kannata sekoittaa.

Kotona on paraspaikka asua nuoren.

Minä olen saanut hyviiki asioita huostaanotosta, mutta paljon sitä kuraakin.
tällä hetkellä kärsin siitä etten voi tavata miesystävääni kuin 2 kertaa viikossa 1-2h ajan ja olen näiden 3vuoden aikana muuttunut hyvin epäsosiaaliseksi ja olen alkanut saada tilanteestani lievää masennusta. Perheen näkeminen on hyvin haastavaa ja rangaistuksia jaellaan nuorille hyvin herkästi. Yksi nuori tekee virheen niin pahimmillaan kaikki kärsii seurauksista.
Ilmoita
Miten poltetaa röökii nii ettei jää kii?
1 VASTAUS:
laita se sun suuhun kokonaan ja polta se sytkärillä niin että rööki on kielen alla
toimii mulla aina
+Lisää kommentti
Mäkin joudun kohta laitokseen kun varastin kaupasta tupakkia ja kaljaa niin mitä mun pitäis tehdä
2 VASTAUSTA:
Voit vaan heittää hyvästit sun lapsuudelle/nuoruudelle :)
En tiiä joudunko mäki sinne kohta sillä, mun mutsi välil ku ollaa tapeltu josti pikkuasiasta nii siite se uhkailee et laittaa mut laitokseen, hän painuu vittuun, tai mä saan lähteä pois.
+Lisää kommentti
Vittu tää on jo vanha! Vittu se on ko siellä! Itte en oo viel, ku oon karannu täältä. Pääsin kotiin, ku sanoin ettem lähde siis täält kotoo minnekkää enneku oon 18v. Mut sit karkasin siid.
Ilmoita
Mulla on vähä eri kokemukset ku useilla täällä. Ei laitos niin kamala paikka oo, jos ottaa apua vastaan. Muut mun kanssa samassa laitoksessa olevat nuoret valittaa tylsyyttä, mutta omapa on vikansa ku lusii niiden huoneis kaikki päivät :")
Oon tosiaan 14v tyttö ja ollu ny laitokses 5kk.
Voin sanoa että paljon parempi olla kun kotona. Otin heti alussa kontaktia ohjaajiin ja sen avulla muutamasta on tullu mulle todella tärkeitä. Tottakai täälläkin on rajat mutta ensisijaisesti ohjaajat on ainakin omalla kohalla ollu aina tukemassa, niin pitkälle kun niiden oma hyvinvointi pystyy. Itellä on kans ollu viiltelyä ja oon sillä täällä uhkaillutkin, ja tiedän se on tyhmää. Ei nää mua kyl siltikää oo mihinkää osastolle laittanu. Vaan keskustellu mun kanssa asiasta. Viikkorahaa saa, täällä tehdään kivoja asioita yhessä eli voin sanoa että jos otat laitoksen tarjoaman avun vastaan niin ei siellä niin kamalaa ole.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

laitos nuoret!!!!!!!???

mä oon 15 joudun kai kohta johonki vitun laitokseen, kun poruksat ei jaksa enää kattella mua kun niitten mielestä mä oon niin törkee niitö kohtaa, ja muutenki juon viikonloppusin ja tuun kännissä kotiin ja viiltelen.kertokaa kaikki ketkä ootte ollu/asunu laitoksissa minkälaista siellä on?jne.....

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta