laitos nuoret!!!!!!!???

mämämä

mä oon 15 joudun kai kohta johonki vitun laitokseen, kun poruksat ei jaksa enää kattella mua kun niitten mielestä mä oon niin törkee niitö kohtaa, ja muutenki juon viikonloppusin ja tuun kännissä kotiin ja viiltelen.kertokaa kaikki ketkä ootte ollu/asunu laitoksissa minkälaista siellä on?jne.....

83

18934

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Demoni666

      eikö itellä leikkaa vai esitätkö vain tyhmää täällä?

      mitä tuossa tilanteessa voi tehdä? mietis nyt ihan ite!

      "porukat ei jaksa enää kattella mua kun niitten mielestä mä oon niin törkee niitö kohtaa, ja muutenki juon viikonloppusin ja tuun kännissä kotiin ja viiltelen"

      tuohon auttaa vain yksi juttu. lopetat juomisen ja alat käyttäytymään kunnolla porukoitasi kohtaan. ja tuohon viiltelyongelmaan saat kyllä apua, jos vaan haluat. ota ittees NYT niskasta kiinni... pian se voi olla jo liian myöhäistä.

      mitään ei ole vielä menetetty. et kuitenkaan vielä ole minkäänsortin laitokseen joutunut...

      • .......

        mä kysyinki lsitosnuorien kokemuksia laitokisista!!


      • ....... kirjoitti:

        mä kysyinki lsitosnuorien kokemuksia laitokisista!!

        Ne on aina perseestä. Voin varmuudella sanoa, että sinulla tulee olemaan paljon paskemmat oltavat siellä kuin kotonasi.

        Pidä kivaa suljetulla.


      • Anonyymi

        Jep


    • wiiiiiiiiilmaaakj

      lähe menee ,älä tuu takas , thats it

      • Sejokutäältporvoost

        Oon ollu puol vuotta laitokses ihan vitun paskaa enkä saa ees käydä himas mut tääl saa kyl viikkorahaa ja saa mennä yöks kaverille jotkut kyl saa käydä jomas mut mä en saa!


      • Anonyymi

        Juuri niin, "thats it"


      • Anonyymi
        Sejokutäältporvoost kirjoitti:

        Oon ollu puol vuotta laitokses ihan vitun paskaa enkä saa ees käydä himas mut tääl saa kyl viikkorahaa ja saa mennä yöks kaverille jotkut kyl saa käydä jomas mut mä en saa!

        Mä oon tä smirttiny et oon joo vast 12 mut silti tuntuu silt et käyttäytyisin paremmin laitokses ja kyllä porukatki on siit vähä puhunu.Mutenkästää harrastuspuoli et asun nii pienes kaupungis ettei tääl mitää laitoksiaa oo ja kuotenki harrastan kolmee eri lajia.Että pystyyks sitte normaalisti harrastaa harrastuksiaan vai häääh


    • hysss

      Huoh, huomionkerjäämistä edes tuollainen?

      No riippuu kuitenkin laitoksesta. Jos joudut psykiatriselle osastolle (viiltely ainakin viittaisi siihen - ja jotkut joutuvat juomisenkin takia, tai jos epäillään vaikka käytöshäiriötä) niin onnea vain. Olin itse suljetulla tässä äskettäin melkein neljä kuukautta, tosin vapaahetoisesti. Asenteesi vaikuttaa siltä, että et edes halua muuttaa tapojasi, joten suljetulla olo tulee olemaan mitä luultavimmin täyttä paskaa kohdallasi. Siellä sitten ei juoda, koska tavarat tarkistetaan ja jos olet pahimman luokan juoppo, niin sinut saatetaan puhalluttaa tai ottaa muita huumausainetestejä. Sinne ei saa viedä teräaseita ja jos rupeat riehumaan, niin se on sitten lepositeissä seuraavat päivät. Mahdollisesti myös vierihoitaja. Nämä edellämainitut kuitenkin erittäin ääritapauksissa, mutta kuitenkin mahdollisia.

      Laitokset taas, esimerkiksi perhetukikeskukset (jossa itse parhaillaan olen) ovat nekin sellaisia paikkoja, että niissä joko on kivaa tai ei oman asenteen perusteella. Jos kapinoit kapinoimisen takia ja piilottelet viinaa, tai tulet humalassa takaisin laitokseen, niin varmasti tulee paskat oltavat. Ei tipu mitään erityisoikeuksia ja vietät viikonloput siellä. Viikkorahaa pienennetään ym. Jos taat menet sinne hyvällä asenteella ja aiot muuttaa tapojasi, niin saat maksimiviikkorahan ja mahdollisesti myös jotain erikoisuuksia, mitä ei normaalisti saisi. Esimerkkinä, jos laitoksessasi ei ole mahdollista tuoda kavereita vaikka viikonloppuna yöksi, niin erikoisuutena voit ehkä sittenkin saada jonkun sinne yövieraaksi. Ja jos hoidat asiasi kunnolla, niin voit mennä viikonlopuiksi ja / tai lomiksi kotiin, tietysti sillä ehdolla ettet jää ainakaan kiinni ryyppäämisestä.

      Laitoksessa ei sitten kuunnella itsemurhauhkailuja tai katsella viiltelyä, vaan sieltä heitetään yllättävän helposti takaisin psykiatriselle osastolle joko lyhyeksi, tai pitkäksi aikaa.

      Joten mieti kahdesti, haluatko kapinoida vanhempiasi vastaan kapinoimisen ilosta, vai haluatko olla laitoksessa tai suljetulla helvetin tiukkojen sääntöjen noudattajana.

    • afdsofasdopf24234

      se joutu jo sinne laitokseen. 6 vuotta vanha viesti ku on

      • Anonyymi

        Itseasiassa 10 vuotta vanha🌝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa 10 vuotta vanha🌝

        15 vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa 10 vuotta vanha🌝

        yasss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa 10 vuotta vanha🌝

        Eipäs kuin 12 vuotta vanha viesti :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 vuotta

        17 vuotta


    • iitu97

      Ihan kauheeta Sä et kestäs ollenkaa ite oon asunu kohta reilut 3 vuotta enkä kestä enää yhtään, mut pääsen en vuonna pois oon nytte 16.w tyttö

    • Laitosnuori

      Ihan tiedokses,että vika on sussa. Ala käyttäytymään kunnolla ja noudata sääntöjä. Ja mulla ainakin tällä hetkellä on paljon parempi olla ku himassa,siks täällä ollaan. Sun pitäis ite tajuta et elämäntavat on muututtava ja sitten tehä ite asioilla jotain. Minäkin sun vanhempana en jaksais katella tollasta.

    • Vittumitäpaskaa17373

      Minä oon lestadiolais perheestä ja olin kuukauden laitoksessa ja se oli täyttä helvettiä nyt kun olen päässyt pois niin äiti uhkailee koko ajan että joudun takas laitokseen jos kiroilen se uhkaa soittaa jos sanon lähteväni "syntisten" kavereitten kanssa johonkin hän uhkaa että jos lähden se on yksi puhelu ja olen laitoksessa! Mitä vittua mun pitää tehdä?

      • yx.kyzymyz

        Mitähän tuo kuva maksaa? Paljolla irtoo?


      • Anonyymi

        tapa ne


    • Nuorityttövantaalta

      Tiedoks vaa sullekki et laitos pilaa sun elämän...mun entine hyvä kaveri joutu laitoksee ku ei osannu käyttäytyä, joi ja liikku huumeporukassa..sit se joutu laitoksee ja se soittelee mulle ja lähettää viestiä et tää on täyttä helvettiä ja mää en jaksa tätä....se ei oo enää missää väleissä kenenkää sen sukulaisen kaa..ja nyt vähä aika sitten se uhkas tehä itsarin jos ei pääse laitoksesta pois...

      • Anonyymi

        ei se laitos sen elämää pilannut vaan ihan itse


    • 244544

      Miten suljetulle osastolle päästään? Jos sulla on esim. Psykoosi niin joutuuko siellä olemaan loppuelämän?

      • mielisairas22

        No ei joudu, psyaktrisilla osastoilla ollaan tietty jakso, joko lyhyt jakso tai tutkimusjakso ja ne kestää yleensä jotai about 2kk riippuen tilanteesta
        Itse olin 4kk ja ei ollu ees paha paikka
        Ja sinne pääsee joko vapaa ehtosesti jos ei pysty olee kotona tai sit jos on psykoosi nii sut pakotetaan sinne tai jos oot vaarallinen itselle tai muille nii seon pakollista.


      • Anonyymi
        mielisairas22 kirjoitti:

        No ei joudu, psyaktrisilla osastoilla ollaan tietty jakso, joko lyhyt jakso tai tutkimusjakso ja ne kestää yleensä jotai about 2kk riippuen tilanteesta
        Itse olin 4kk ja ei ollu ees paha paikka
        Ja sinne pääsee joko vapaa ehtosesti jos ei pysty olee kotona tai sit jos on psykoosi nii sut pakotetaan sinne tai jos oot vaarallinen itselle tai muille nii seon pakollista.

        vittu suomessa on nykyää nii paska sairaanhoito et olin osastolla pitkän olon (ja yrityksen jälkeen) jälkeen. lisäs lääkettä joka ei toimi ja kymmenen päivän jälkeen totes et oon kunnos. ei ees alottanu mun kohalla mitään terapiaa mis oisin voinu käsitellä mitää.


    • AbusedGirl

      Ite oon ny 15 77 päivää nii 16. Toisen kerran laitokses vanhempien kännäämisen takii ja ajattelin taas alkaa viiltää ku niin vitun paska olo

      Laitos oli pelastus mut haluun oman kämpän jostai kaukaa ettei tartte katella porukoiden paskanjauhantaa

    • avuton123

      Mun kaverin äiti meinaa laittaaa sen tyttären johonki laitoksee vaik se ei eees oo tehny yhtää mitää tai no on ne varmaa vaa riidelly mut siis oikeesti miten 12-vuotias pärjää laitoksessa

      • Anonyymi

        Miten mää sit aion pärjää ku oon vast 11 ja joudun laitoksee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mää sit aion pärjää ku oon vast 11 ja joudun laitoksee

        Kyl sä pärjäät siel on (ainakin mun kokemuksen mukaan) ihan kivoja ihmisiä jotka pitää susta huolta varsinkin sun ikästen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl sä pärjäät siel on (ainakin mun kokemuksen mukaan) ihan kivoja ihmisiä jotka pitää susta huolta varsinkin sun ikästen puolella.

        Hahahahahaa... Tasan ei ole. Mä kärsin vieläkin heidän pahoinpitelyn seuraumuksista eikä ne ikinä lähde pois. Suurinosa etenkin yksityisistä lastenkotilaitoksista on sellaisia missä sitä toimintaa ei valvota ja lapsille saa tehdä mitä vain niin kauan kun ei jää fyysisiä todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mää sit aion pärjää ku oon vast 11 ja joudun laitoksee

        No miten on mennyt tähän asti


    • Oookkkssb

      Haluisin laitoksee ku himas on nii vitun perseest olla riitelen 24/7 mutsin kaa ja se hakkaa mua

      • Laitoslapsonen

        Hakkaa?!?? SOITA SOSSUILLE
        OIKEESTI


      • Anonyymi

        Soita 112


      • Anonyymi

        Mul on sama mut mun iskä hakkaaa 😑😫


    • nuorenpaikkaonkotona

      Laitoksessa kyl pärjää mut se ei oo kovin mukava paikka asuu oon ite nyt 16-vuotias ja jouduin laitoksee ku olin 13-vuotias. Nyt mun elämä menee ihan hyvin mutta eivät silti halua päästää mua kotiin tai edes itsenäistymään. Jos olet kerran joutunut huostanottoon siitä on vaikea enää päästä pois. Kyllä niillä perusteita riittää. Itse en pääse tästä laitoksesta pois, koska en heidän mielestäni käy tarpeeksi usein suihkussa ( käyn joka ilta suihkussa, mutta he pättelevät että en ole käynyt suihkussa siitä että hiukseni eivät tuoksu shamppoolta) ja en pese pyykkejäni tarpeeksi usein (pesen kotona pyykin koska muut laitoksessa saattaa pölliä vaatteita nimimerkillä on kokemusta. alkkareita ja paitoja hävinnyt ja nähnyt sitten myöhemmin jonkun toisen päällä) ja olen parisuhteessa 19-vuotiaan miehen kanssa ja ovat sitä mieltä että se on huolestuttavaa.
      Joten pliige lapset älkää hankkiko itseänne laitoksiin tai varsinkaan huostaanotto tilanteeseen.

      Nykyään nuoret itse aiheuttavat omat ongelmansa vaikka kuinka yrittävät vanhemmat selittää, auttaa ja kasvattaa, mutta silti menevät hölmöilemään. Toki voi juoda hillitysti ja polttaa jos nyt on pakko, mutta viranomaisia siihen ei kannata sekoittaa.

      Kotona on paraspaikka asua nuoren.

      Minä olen saanut hyviiki asioita huostaanotosta, mutta paljon sitä kuraakin.
      tällä hetkellä kärsin siitä etten voi tavata miesystävääni kuin 2 kertaa viikossa 1-2h ajan ja olen näiden 3vuoden aikana muuttunut hyvin epäsosiaaliseksi ja olen alkanut saada tilanteestani lievää masennusta. Perheen näkeminen on hyvin haastavaa ja rangaistuksia jaellaan nuorille hyvin herkästi. Yksi nuori tekee virheen niin pahimmillaan kaikki kärsii seurauksista.

    • HUORT

      Miten poltetaa röökii nii ettei jää kii?

      • röökaaja

        laita se sun suuhun kokonaan ja polta se sytkärillä niin että rööki on kielen alla
        toimii mulla aina


      • Anonyymi
        röökaaja kirjoitti:

        laita se sun suuhun kokonaan ja polta se sytkärillä niin että rööki on kielen alla
        toimii mulla aina

        Lol


    • 12vuotiastyttö

      Mäkin joudun kohta laitokseen kun varastin kaupasta tupakkia ja kaljaa niin mitä mun pitäis tehdä

      • Kukkahattutäti69

        Voit vaan heittää hyvästit sun lapsuudelle/nuoruudelle :)


      • MirandaUusi13wee

        En tiiä joudunko mäki sinne kohta sillä, mun mutsi välil ku ollaa tapeltu josti pikkuasiasta nii siite se uhkailee et laittaa mut laitokseen, hän painuu vittuun, tai mä saan lähteä pois.


    • MirandaUusi13wee

      Vittu tää on jo vanha! Vittu se on ko siellä! Itte en oo viel, ku oon karannu täältä. Pääsin kotiin, ku sanoin ettem lähde siis täält kotoo minnekkää enneku oon 18v. Mut sit karkasin siid.

    • Anonyymi

      Mulla on vähä eri kokemukset ku useilla täällä. Ei laitos niin kamala paikka oo, jos ottaa apua vastaan. Muut mun kanssa samassa laitoksessa olevat nuoret valittaa tylsyyttä, mutta omapa on vikansa ku lusii niiden huoneis kaikki päivät :")
      Oon tosiaan 14v tyttö ja ollu ny laitokses 5kk.
      Voin sanoa että paljon parempi olla kun kotona. Otin heti alussa kontaktia ohjaajiin ja sen avulla muutamasta on tullu mulle todella tärkeitä. Tottakai täälläkin on rajat mutta ensisijaisesti ohjaajat on ainakin omalla kohalla ollu aina tukemassa, niin pitkälle kun niiden oma hyvinvointi pystyy. Itellä on kans ollu viiltelyä ja oon sillä täällä uhkaillutkin, ja tiedän se on tyhmää. Ei nää mua kyl siltikää oo mihinkää osastolle laittanu. Vaan keskustellu mun kanssa asiasta. Viikkorahaa saa, täällä tehdään kivoja asioita yhessä eli voin sanoa että jos otat laitoksen tarjoaman avun vastaan niin ei siellä niin kamalaa ole.

      • Anonyymi

        Saitko munaa??


      • Anonyymi

        TÄMÄ!! itte koht 16 ja ollu vähän yli puolvuot laitokses ja 2 vuotta olis jäljellä. meijän laitokses on jokasel 2 omaohjaajaa ja se on muutenkin tosi kodinomanen. jos teille joskus tarjotaan paikkaa jostakin aapeluskodista (kaarinassa) niin kannattaa ottaa se mielummin kun mitään muuta!! sut voidaa heittää johonki rotanloukkuu niinku turun pahamaineisee koppalaa tai lausteen perhekuntoutuskeskuksee! meillä 11v ylöspäin ikäiset saa käyttää kännykkää 24/7 ja muistakaa että hemmilä on kaikista aapeluskodeista rennoin! niitä on siis hemmilä, tuohinen, riihinen ja järvenselkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄ!! itte koht 16 ja ollu vähän yli puolvuot laitokses ja 2 vuotta olis jäljellä. meijän laitokses on jokasel 2 omaohjaajaa ja se on muutenkin tosi kodinomanen. jos teille joskus tarjotaan paikkaa jostakin aapeluskodista (kaarinassa) niin kannattaa ottaa se mielummin kun mitään muuta!! sut voidaa heittää johonki rotanloukkuu niinku turun pahamaineisee koppalaa tai lausteen perhekuntoutuskeskuksee! meillä 11v ylöspäin ikäiset saa käyttää kännykkää 24/7 ja muistakaa että hemmilä on kaikista aapeluskodeista rennoin! niitä on siis hemmilä, tuohinen, riihinen ja järvenselkä.

        Tänä vyön pääset pois


    • Anonyymi

      Haistakaa paska

      • Anonyymi

        Kyl


    • Anonyymi

      oot nyt 30🤭🤭🤭

      • Anonyymi

        Jos selvisi laitoksesta ilman mielenterveysongelmia tai huumeisiin sekaantumista. Hyvin suuri todennäköisyys, että kuollut johonkin - yleensä itsariin traumojen takia.


    • Anonyymi

      ei mikään ihme että ei jaksa katsoo, miten ois jos ryhdistäytisit

      • Anonyymi

        Heh. Tuo tyyppi on nykyään kohta 30 vuotias, jos on selvinnyt hengissä. Vähän nolon jäljessä täällä muita ivaat.


    • Anonyymi

      Mä oon ny 15 ja olin muutamavuos sitte osastolla ja sairaalakoulussa. Kotiin pääsi vain lomilla. Kyllä muuten oli ärsyttävää. Olin kuulemma väkivaltainen. Siellä ei saanu pelata mitään ja mähän olin 8v pikkupoika ja oisin halunnut ees esim leluautoja mukaan, mutta ei! No ainakin se motivoi parantamaan käytöstä, että pääsi pois. Ja kyl mä kotona pärjään nykyään aivan hyvin. Välillä meinaa taipumus väkivaltaan tulla esiin, mut osaan purkaa sen esim nyrkkeilysäkkiin tai johonkin muuhun tämän tyyliseen.

    • Anonyymi

      Vitu tyhmät te vaa huutelette tääl ”en saa mennä” no kuka vittu kieltää ku sä voit SNIIKATA ulos ja MENNÄ! 😭

    • Anonyymi

      oletko jutellu ongelmista kotona,ei ne vanhemmat ilkeyttään rajoita sun elämää

    • Anonyymi

      No kerropas minkälaista siellä nyt oli

    • Anonyymi

      Ite haluaisin kovasti laitokseen mut ei oo hajuakaan miten siihen pääse

      • Anonyymi

        Jos ei tiedä minne soittaa niin terveysasemalla voi myös jutella terveydenhoitajan kanssa ja kertoo huolensa ja ne ohjaa sut kivojen sossutätien kanssa juttelemaan.


    • Anonyymi

      haluun laitoksee koska mun perhe ahdistaa mua sillee et mun koe numerot menee päin persettä ja sillee ja sit ne ei anna mun olla rauhassa eikä anna mun olla kauaa ulkona ja eilen tulin 20.00 kotii ja mulle alettii ragee ja annettii aresti vaikka sanoin et meen keskustaan ja moni muutaki asiaa haluun vaa sinne vitun laitoksee et nää mu vanhemmat jättää rauhaa vihaan vittu mun vanhempia. jos en pääse laitoksee nii vittu teen itsarin ni pääsen näitä eroo

      • Anonyymi

        Laitoksessa on vielä tiukempaa.


    • Anonyymi

      vittu en jaksa mun vanhempia ne aina jos niilt katoo jotain nii missä tää tavara on missä se on millon se on vitun ärsyttävää oon siis 010 ja mun vanhemmat hokee koko ajan mä soitan koht lasten suojeluun iha vitu ärsyttävää menee hermot haluisin vaa kiljuu ja huutaa niille ne on sanonu sen saman asian mulle ainakin 1000 kertaa mut ei mua sinne oo vieläkää laittanu joskus oikeesti toivon et mu vanhemmat laittaa mut sinne ku en enää jaksa olla himas nii ärsyttävää mul o 15 vuotias veli ja äitilt katos äske 2 euroo se avas mun oven ja vihasel äänel mis mun kakseuronwn on ja olin sillee sähä annoit mulle yhen koska se anto ja sit se oli sillee no tääl oli 6€ olin sillee ehkä se on tippunu sit se oli sillee ei varmana ole oot iha kiittämätön kakara oon ennenki varastanu mut se on loppunu jo ku varastin mun parhaaltakaverilta 10€ ja kerroin sille ja itkin 2 päivää ja äiti vaa oli surullisena siinä vieressä ka sano et miks tein sen sanoin en tiiä ja se ei ollu vihane ja nyt ku silt katoo 2€ nii ollaa iha naamapunasena vaikken siltä mitään ole ottanut eikö se kertaakaan epäile mun veljeä vitun ärsyttävää sit se kans sano et kiittämätön lehmä saa kaiken ja sit vaa istuin tääl mu huonees sillee jaa😮‍💨

    • Anonyymi

      Sanoisin että just tuollaisten ihmisten on hyvä mennä laitokseen.

    • Anonyymi

      Missä asut jos ei haittaa että kysyn?

    • Anonyymi

      Sä oot ihan kunnon tyyppi

    • Anonyymi

      oon 14 vuotias tyttö ja joudun kohta laitokseen omien tyhmäilyjen vuoksi. rikoksia on tullut tehtyä ja näin jälkeen päin kaduttaa ihan helvetisti. koulukin menee ihan päin puuta. äidin kanssa aika huonot välit ja isä ei ole ollut kuvioissa moniin vuosii. en tiedä mutta musta tuntuu että laitos vois opettaa mua vähän käyttäytymään kun en osaa. harmiksi vaan minulla on poikaystävä ja en näkisi häntä enään niin usein jos laitokseen joutuisin.. en tiedä mitä pitäis tehä, ainakin käytöstä parantaa ja hölmöilyn jättää sikseen. toisaalta vähän vaikeaa sekin kun kaveriporukka on vähän omanlainen ja sen kanssa tulee tehtyä kaikke paskaa. elämäkkän ei suju tällä hetkellä kaikki on jotenkin tosi rakasta ja ei jotenkaan kiinnostaisi yrittää mitään, koulu ei nappaa ja kaikki vituttaa. itsetuhoinen en sentään ole, mutta on kyllä tullut mietittyä pari kertaa että jos täältä lähtis..

      kertokaa mitä mun pitäis tehdä

    • Anonyymi

      tuoha on ihan oikein minä jouvvuin laitoksee ku en käyny koulua ja hakkasin millo mitäkin välil ovia välil seiniä ja tää on mulle parempi paikka saan koulun käytyä

    • Anonyymi

      No niin.
      Aloittaja lähentelee jo 3-kymppiä. Jos on laitoksessa, se on vankila tai mielisairaala. Sitä saa mitä tilaa, sanotaan...

    • Anonyymi

      Haluisisin kysyä että mitä vitun järkeä on rangaista nuorta siitä mitä hän on tehny eiks se vaa pahenna ja se voi riistää tilanteen eiks laitostyön tekijät pitäs ymmärtää et esim puhelimen ottqmine tai verikokeet jos epäillään päihteiden käyttöä niih miks ne ei voi jutella nuoren kanssa kaverini on laitoksessa ja se on kulma yhtä helvettiä jq laitoksessa käyttäydytään nuorta kohtaan paskasti voisiko joku sanoa miksi nuorta pitää rangaista jostain mitä hän itse päättää tekevänsä😕??

    • Anonyymi

      Hei me ollaan tääl läitoksis niinku eruskunta,Pasila,Trafi,sossut,ym.hallinnot.kivva on Rahaa tulee liity meihin.

    • Anonyymi

      Moi! Oon 16v tyttö, ja voin ihan varmuudella sanoa kaikille niille jotka sanoo et ”yhyy himas on paskaa haluun laitoksee” voin sanoo et laitokses on aina paljon paskempaa ku himas. Joo tääl saa viikkorahaa ja näin, sitku sä tähä laitos maailmaa tuut ja saat kaikki sossut ja nii ees päi ni voin sanoo et siit ei enää helposti himaan vaa mennäkkää. Saat harrastaa ja käydä koulut sun muut kyllä, mut sul on tarkka ns kotiintulo aika ja muutenki ei tää vaa natsaa. Et jos jollai on sellane tilanne et joudutte jossain kohtaa laitoksee oman käyttäytmisen vuoks nii ottakaa ny herrajumala niskast kii ja käyttäytykää paremmi! Käytte koulut hyvin ei lintsaamist ei mitään. Omalla kokemuksella täältä Vantaalta vastaan. On paskaa, paskempaaki vois olla, mutta jos on mahollisuus asua himassa nii asukaa!!

      • Samaa mieltä näistä asioista.
        Itse tääl Nokial päin, about 4+ kuukaut viel nii pääsee vihdoi muuttamaan poiskin 😴
        Aina paljon parempi asua vaan kotona, vaikka ois mikä tilanne tahansa.
        Tuo "viikko/kuukausrahakin" on aivan liian vähän, ei senkään takia ikinä ois järkevää tahtoo laitokseen. Kaikki laitokses asumisessa on aivan vituttavaa :D
        Jos kaipaat juttukaveria, nii follaa vaikka Instas: @Cordestt 😌
        Jos näät edes tätä viestiä enään näin myöhässä :D


    • Anonyymi

      Jos joku näkee tän nii oon 16 ja ei tää laitoksessa oleminen kauheeta oo, jos oot vitun masentunu nii sama se on täällä maata sängyssä ku kotona, ihan kiva ku saa viikkorahaa ku muuten oisin köyhä. Ja jos teijän vanhemmat on perseestä sillä tavalla että ne käyttää teitä hyväksi, käyttää väkivaltaa tai ihan sama mitä muuta niin ottakaa silloin mieluummin vaikka ite yhteyttä sossuille.

    • Anonyymi

      Moi oon 15 ja mulle on vaikee olla kotona ku kaikki vihaa mua ja mua kiustan ja mun äiti on ootanu mun puheli nii halun laitoksesn mut en kyll uskolla

      • Anonyymi

        Sama😫


    • Anonyymi

      Miten pääsen laitokseen please auttakaa!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe