Eroaako tämä "taustaprojektio" jotenkin tavallisesta tv:stä?
Pystyykö taustaprojektiotelevisiota käyttämään kun pelaa videopelejä?
Terv. Vasta telemaailmaan siirtyvä tyhmä
Taustaprojektiotelevisio?
1
3061
Vastaukset
- JKT
Taustaprojisio-tv eroaa tavallisesta tv:stä paljonkin, suurimpana erona kuvanmuodostustekniikka, joita on pääasiallisesti 2 erilaista, lcd (nestekide)- ja dlp (mikropeili)-tekniikka.
On myös vanhempia CRT-tekniikkaan perustuvia taustaprojisio-tv:itä, mutta ne ovat pikkuhiljaa poistumassa myynnistä vanhentuneen tekniikkansa ja ison kokonsa takia.
Nykyiset taustaprojisio-tv:t ovat syvyydeltään 30-40 cm:n välissä, joten ne ovat huomattavasti kapeampia syvyys-suunnassa kuin tavalliset kuvaputki-tv:t. Vaikka ko. tv:t ovat kuvakooltaan jopa 50 tuumaisia, niiden paino on silti n. 30-40 kiloa – yksinään liikuteltavissa siis.
Videopelejä voi ko. televisioilla pelata siinä missä muillakin tv:illä, mutta suuren kuvakoon takia pelikonsolin liitäntätavalla on suurtakin merkitystä, esim. PS 2:sen vakio-komposiitti-piuhalla kuva on ainakin omassa taustaproiju-tv:ssä kamalaa katsottavaa. Uusissa Xbox 360- ja PS 3 -konsoleissa on varmaankin jo digitaaliset kuvaliitännät (HDMI tai DVI), joten niiden kohdalla ei ed. mainittua ongelmaa ole.
Taustaprojisio-tv:t ovat resoluutioltaan tänä päivänä jo HD-valmiita, joten ne ovat pitkäikäisiä myös teräväpiirtolähetyksiä ajatellen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849