kokemuksia speedmasterista

mikko.,.

Niin, ostin uuden speedmasterin ensi kesälle?
Onko kokemuksia, millanen peli..? Tyyppivikoja?

22

9217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr Norton

      Tyyppivioista en tiiä mittään kun Trumppaa ei ole koskaan ollut mutta onnittelut todella hienon pyörän hankinnasta.
      Itse hommasin aikoinaan 850 Nortamon saksasta ja epäilijät kertoivat kuinka saa remppaa tehdä.
      Alkuunhan sitä olikin mutta nyt kun pyörä on ollut iskussa eipä juuri huoltakaan ole ollut.
      Joskus on käynyt mielessä että jos itsekin siirtyisi 2000 luvulla ja ostaa rykäisisi Rocket 3:n.

      • mikko.,.

        kiitos!rocket III on aika makee peli. sitä meinasin kans ite, mutta toi speedmaster on kyl hieno kanssa ja puolet halvempi niin päädyin sit siihen.
        mitään negatiivista en oo triumpheista kuullu. Tulis vaan se kesä pian...


    • tella

      Eiköhän sinun valintasi osunut ihan oikeaan, onnittelen. Meillä ei ole mitään valittamista, kaks ja puol vuotta takana!

      • irieman

        Itellä -04 SM,ei onkelmia oo ollut.Mitä nyt tää talviaika...no talvella on hyvä ruuvata ylimääräsiä osia trumpasta pois,ni pääsee ens kesänä vähä lujempaa.


      • mikko.,.
        irieman kirjoitti:

        Itellä -04 SM,ei onkelmia oo ollut.Mitä nyt tää talviaika...no talvella on hyvä ruuvata ylimääräsiä osia trumpasta pois,ni pääsee ens kesänä vähä lujempaa.

        ok, hyvä homma jos ei suurempia vikoja ole ollut..


    • fly screen

      Viime kesänä kaksi päällä 5500 km ympäri Eurooppaa täyspakkauksilla ja pitkin motareita keskinopeudella 150 km/h. Ei mitään ongelmia. Japsi/jenkkikustomit tuli perä edellä vastaan. Pisin legi 1600 km 30:ssä tunnissa (Nantes- Le Mans- Pariisi- Aachen- Köln- Hampuri). Pariisin kehätiellä perjantaina viiden aikaan kaistojen välissä kahdeksaakymppiä. Jiihaa!

      Rule Britannia. Speedmasterila pääsee.

      • mikko.,.

        Noniin, toihan oli mukava kuulla!


      • Trumppa

        Millä tavalla olet pakannut oman Speedmasterisi eli millaiset vermeet olet kiinnittänyt pyörään? Sivulaukut, tankkilaukku, tavaratelinen, tms. mMtkustajalla vakiosatula vai?


    • peli:

      Yksi ajokausi takana ja ainoa vika mitä havaitsin,
      niin "öljysilmä" on vähän kostea alareunastaan.
      Muuten mahtava peli päästellä.

      • mikko.,.

        hyvä kuulla,ettei suurempia harmia. Tarkotus ois kesällä kiertää vähän eurooppaa...


    • Mister master

      Pyörähän on varsinkin customoituna sievä ku sika pienenä. Hinnaltaan edullinen iso pyörä.Runko hyvän kokoinen verrattuna sporsteriin, kone toki häviää varsinkin väännössä isoille harrikoille.Itsellä (ku on pitkät koivet) meinasi aluksi olla polvet suussa, mutta pienellä laitolla saa ajoasentoa paranneltua mieleisekseen helposti.Oiva valinta kaikkiaan.

      • mikko.,.

        hyvä homma. Meikäläiselle tuskin toi pituuskaan tulee ongelmaksi, ku tota pituutta ei oo kertynyt kun rapia 170cm


    • Trumppa

      Viime keväänä ostin. Mukava peli. Hyvän näköinen (luonnossa paljon parempi kuin kuvassa). Riittävän tilava isollekin miehelle. Ainoastaan pari asiaa kaipaa omasta mielestäni hieman parannusta, jotka tapahtuu keväällä. Äänet on aika vaatimattomat, joten keväällä vaihtuu putket. Trumpan omat putket varsin edulliset ja ilmeisesti suuttimiakaan ei tarvitse vaihtaa. Konehan on kierroskone eli ei mikään vääntölaite kuten esim. harrikoissa. Siitä huolimatta aion vaihtaa eturattaan pari pykälää suuremmaksi (Americassa eturatas vakiona yhden pykälän suurempi. Nyt tuntuu, että ykkönen turhan lyhyt. Mukava, että trumppien määrä lisääntyy koko ajan. Ja RAT:han on nyt ilmainen...

      • Opa

        ...ja vielä kun joku väsäis suomalaisen RAT-foorumin...pyöriä/kuskeja/rakentelijoita kun on jo melko paljon.Ois nastaa vaihtaa ajatuksia!


      • mikko.,.

        Joo luonnossa on kyl isompi. Kaverit on yllättynyt koosta kun on nähnyt kuvan ensin. Huomasin kanssa syksyllä kun käyttelin pyörää että äänet on aika vaatimattomat. Täytyy kyl uutta putkee laittaa. Pitääköhan kone ajaa sisään, ennenku saa putkia vaihtaa?


    • Jarmo

      Mulla Speedmasterista jo kaksi etujarrulevyä vedellyt kieroon. Molemman on vaihdettu takuuseen. Taitaa olla tyyppivika?

      • opa

        Jep! Materiaalivika,alkaa jarru nykiä ilkeesti.Takuuseen tietty vaihtavat levyt.


      • MOPO
        opa kirjoitti:

        Jep! Materiaalivika,alkaa jarru nykiä ilkeesti.Takuuseen tietty vaihtavat levyt.

        Tervehdys

        Ostin oman speedmasterini keväällä 2005(790c)ajoin viime kesänä 8000km "taajama"ajoa ja mutka baanaa kavereitten kans joilla kyykky pyörät ja aika reippaasti välillä mentiin,ja minulla ei jarrulevyjen kans mitään ongelmia.Liekkö sitten ollut joku sarja levyistä "supaa"mulla ei mitään heikkoa.
        Ja speedmasterin moottorista pitää sanoa sen verran,että paras kulkuhan on yläkierroksilla,mutta alavääntö on uskomattoman suuri koneen kokoon nähden.Jos "viivalla"on japsi valmisteinen 800-1400cc custom ne ottaa "hopiaa" jos kaveri osaa ajaa.Toki speedmasteri on aika kevytkin 1400 japseihin verrattuna.Olen omistanut 1400cc japsi customin.
        Ja paras asia on speedmasterin ajettavuus "reippaassa" ajossa kun tiessä on myös mutkaa,hieman etupää "vatkaa"kun ei ole ohjausiskaria mutta muut cruiserit(myös amerikkalaiset)ovat kaukana ajoominaisuuksista.
        Ajo asennosta sen verran että itse olen 185cm pituinen ja asento on erittäin hyvä.

        Jos haluaa "aktiiviseen"ajoon ja varsinkin VANHAT ukot "cruiseria" niin speedmasteri on hyvä valinta.
        (PS: ootellaan 1530cc "masteria" 2007)


      • mikko.,.
        MOPO kirjoitti:

        Tervehdys

        Ostin oman speedmasterini keväällä 2005(790c)ajoin viime kesänä 8000km "taajama"ajoa ja mutka baanaa kavereitten kans joilla kyykky pyörät ja aika reippaasti välillä mentiin,ja minulla ei jarrulevyjen kans mitään ongelmia.Liekkö sitten ollut joku sarja levyistä "supaa"mulla ei mitään heikkoa.
        Ja speedmasterin moottorista pitää sanoa sen verran,että paras kulkuhan on yläkierroksilla,mutta alavääntö on uskomattoman suuri koneen kokoon nähden.Jos "viivalla"on japsi valmisteinen 800-1400cc custom ne ottaa "hopiaa" jos kaveri osaa ajaa.Toki speedmasteri on aika kevytkin 1400 japseihin verrattuna.Olen omistanut 1400cc japsi customin.
        Ja paras asia on speedmasterin ajettavuus "reippaassa" ajossa kun tiessä on myös mutkaa,hieman etupää "vatkaa"kun ei ole ohjausiskaria mutta muut cruiserit(myös amerikkalaiset)ovat kaukana ajoominaisuuksista.
        Ajo asennosta sen verran että itse olen 185cm pituinen ja asento on erittäin hyvä.

        Jos haluaa "aktiiviseen"ajoon ja varsinkin VANHAT ukot "cruiseria" niin speedmasteri on hyvä valinta.
        (PS: ootellaan 1530cc "masteria" 2007)

        No toihan oli hyvä kuulla. Kerkesin kans syksyllä ihan pienen koeajon ottamaan ja tuntu vääntöä olevan. Mitä,tuleeko masterista isompi koneinen versio?


      • MOPO
        mikko.,. kirjoitti:

        No toihan oli hyvä kuulla. Kerkesin kans syksyllä ihan pienen koeajon ottamaan ja tuntu vääntöä olevan. Mitä,tuleeko masterista isompi koneinen versio?

        Niin tuohon mainitsemaani 1530cc juttuun sen verran että kyseessä on ns.varma huhu englannista että TRIUMPH on jo koe ajanut 1530cc vesijäähdytteistä AMERICA/SPEEDMASTER sovellusta viime syksynä.
        Kyseessä on käytännössä rungoltaankin ihan uusi malli,AMERICA/SPEEDMASTER tyyliin ja ilmeisesti myös "keppi"vetoinen.

        Toivotaan (jos/kun)malli tulee markkinoille,että myös hinta on "kohtuullinen"


      • mikko.,.
        MOPO kirjoitti:

        Niin tuohon mainitsemaani 1530cc juttuun sen verran että kyseessä on ns.varma huhu englannista että TRIUMPH on jo koe ajanut 1530cc vesijäähdytteistä AMERICA/SPEEDMASTER sovellusta viime syksynä.
        Kyseessä on käytännössä rungoltaankin ihan uusi malli,AMERICA/SPEEDMASTER tyyliin ja ilmeisesti myös "keppi"vetoinen.

        Toivotaan (jos/kun)malli tulee markkinoille,että myös hinta on "kohtuullinen"

        No siinähän ois rankka peli...


    • Anonyymi

      missä triump masterissa virtalukko mistä virta päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      953
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      650
    Aihe