tämä ei ole helppoa nyt kolme vuotta uusperheenä minulla ennestään kolme ja nyt yhteinen 8kk ikäinen. alku oli ihanaa siis rakastuneena paitsi lapset inhosivat ensin isä puolta sitten kun tottuivat kaikki hyvin. kaksi vuotta ok. sitten tehtiin muksu ja nyt vaikeampaa tulee sekvästi ilmi meidän pikku oma kullan muru ja nuo isommat olkaa hiljaa ja niin edelleen ..se tulee ilmi piilossa mutta silti. näköjään sitä alkaa puolustaa omia kolmeaan vaistomaisesti. en tiedä olen pitänyt suuni kiinni koska olemme pärjänneet ilman riitaa jo yli kolme vuotta.mutta aika näyttää
onnelista elämää onko
5
528
Vastaukset
- ei sitä mistään tule
Joskus ihmiset etsimällä etsii elämäänsä ongelmia. Luullaan että kun löytyy uusi mies, ja lapsille uusi isä kaikki on hyvin. Ja tehdään uusi yhteinen lapsi, niin sitten vasta kaikki on hyvin, kun on jotain yhteistä.
Pitäisi olla onnellinen siitähetkestä joka on tässä ja nyt, eikä haalia uusia asioita onnen kannustimeksi. Usein yrittämällä liikaa ja haalimalla uusia koossa pitäiviä asioita liikaa, kaikki murenee ja särkyy.
Kun ei odota mitään suurta, ei putoa korkealta.
Kun sen kaiken sitten menttää, vasta sitten huomaa miten kiittämätön on ollut, eikä ole tarpeeksi arvostanut sitä, mitä jo nyt on olemassa.
Liika on likkaa rakkaudessakin. - moikka
Ota asia puheeksi välittömästi sillä pienestä kummituksesta kasvaa iso mörkö josta seuraa pitkä liuta ongelmia,älä lakaise maton alle juuri nyt tarvitaan yhteistä "palaveria" kahden kesken kun lapset nukkuu.Oli kiva kuulla kokemuksenne.Kuinka nopeeta lapset oppivat ja tottuivat isäpuoleen?
- jättänyt uudet tekemättä
lapset ovat eri arvoisessa asemassa riippuen siitä kuka ne on tehnyt. Täys sisarukset ovat yleensä samankaltaisessa asemassa.
Minä estin äitiäni tekemästä meille siasarpuolikkaita. Äijä oli rikas ja meidän isä rutiköyhä. Elimoin äijän jolle äitini yritti tehdä puolikasta. Ajattelin että jos ei tee samalle äijälle kakaroita niin ei tarvitse tehdä kenellekkään muulle enään. Jos lapset eivät heti kohta pidä äijästäsi niin eivät koskaan, vaan heidän pitää väkisin siihen tottua. Joo just, totutat väkisin mukulasi johonkin äklöön tyyppiin ja teet vielä uuden kakarankin? Noin itsekäs tyyppi ei tarvitsisi saada koskaan kakaroita. Kykenetkö itse meneen toisen asemaan ja kuvitteleen miltä se itsestäsi tuntuisi? Et varmaankaan koska oma perse on vaan tärkeintä. Onko itselläsi puolikkaita? Pitäkää siis suunne kiinni ja käyttäkää kalliita terapeutteja jotta selviäisitte kaikista traumoistanne. Näyttää siltä että tuollaisessa ihme uusperhesysteemissä kukaan ei saa puhua vaan pitää vaieta ja lyödä suu tukkoon. Veronmaksajat sitten kustantaan ne vauriot mitä psygologit joutuu paikkaan tai muut psykomaattiset sairaudet.
Olisi ollut kaikille lapsillesi helpompaa jos olisit hakeutunut ammattiauttajan pakeille heti. niin olisit voinut "rakastua" joskus ilman jalkojen levittelyä heti ensimmäiselle vastaantulevalle ja lapsesi olisivat voineet välttyä kärsimyksiltä. Pidä suusi kiinnipitämiseltä ennemmin jalkasi kiinni.- Doctor who
näemmä suomalaisilla. Ei se ole niiden "kakaroiden" tehtävä vanhempiensa lisääntymistä säädellä. Aikuiset päätävät niistä asioista itse.
Puhetyylistäsi päätellen voisit itse kääntyä ammattiauttajan pakeille. Traumoja ja vihaaa sinussa on ainakin yllin kyllin. Mene purkamaan se muualle kuin tänne keskustelupalstoille. - Tyhmät aikuiset ns."ai...
Doctor who kirjoitti:
näemmä suomalaisilla. Ei se ole niiden "kakaroiden" tehtävä vanhempiensa lisääntymistä säädellä. Aikuiset päätävät niistä asioista itse.
Puhetyylistäsi päätellen voisit itse kääntyä ammattiauttajan pakeille. Traumoja ja vihaaa sinussa on ainakin yllin kyllin. Mene purkamaan se muualle kuin tänne keskustelupalstoille.Lisääntykää miten lystäätte mutta hoitakaa ne omat "paskanne" myös yhteiskuntakelpoiseksi. Ne edelliset myöskin. Ei se määrä vaan se laatu, pätee myöskin lasten tekoon.
Totuus tekee kipeetä monellekkin joilla ei pelaa muu kuin alapää. Yläpäätä ei kehitetä millään lailla muuta kuin alapäätä. Sen näkee siitä kun lasta pitää saada lisää mutta edellisetkin kärsii jo aikuisten puutteesta. Yhä enevissä määrin lapsilla on aikuisen mallin puute perheessä kuin perheessä. Vanhemmat ovat kuin jotain tuuliviirejä jotka jalat leväällään vastuuttomasti tekevät ihan mitä mieleen juolahtaa milloin mitäkin.
Kukaan tuskin on kateellinen, vaan säälii niitä lapsia jotka sellaiseen sekasotku perheisiin joutuu. Onko täällä kaikilla jo oltava puolikkaita pilvin pimein siellä sun täällä? Kukaan ei kohta tiedä kuka on edes sukulainen! Tarviiko aikuisilla näin olla pallo hukassa jotta tarvii naida siellä sun täällä.
Ammattiauttajaa tarvitsee nämä uusperheenperustajat, ei muut. Traumoja te teette tuleville sukupolville kun ette tiedä mitä oikein haluatte. Kumppanin vaihtoo, kakaran tekoo, tai muuta sellaista sekopäistä touhua, missä ei kukaan pysy perässä, varsinkaan ne edelliset tekeleet mitä on tullut hätiköidessä tehtyä. Sillä tyytymätön ihminen hakee ja hakee koko loppu elämänsä löytämättä koskaan yhtään mitään. Kukaan tai mikään ei tuo koskaan mitään onnea tai tyydytystä missään asiassa. Lapset eivät merkitse yhtään mitään vaan ne ovat vaan jonkun äijän kiinni pitämiseen. Heistä ei ole mihinkään vaan tarvitsevat jonkun äijän ja kakaran rahoittaakseen elämänsä. Ei tällaiset ämmät välitä edellisistä kakaroista vaan tekee uusia tilalle raakasti kunhan sopivan äijän ketaleen löytävät siittäjäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu312735- 1322445
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142031Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151843- 161356
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731317- 1061294
- 93997
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144975Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923