Katkaisin olkavarren luun kaukalopalloa pelatessa. Sattu muuten ihan älysti. Nyt on joku muovilasta siinä ja odotellaan jos lähtis luutumaan ilman leikkausta. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Käsi poikki
5
5747
Vastaukset
- Myös
Mulla oli myös olkavarren luu poikki, mutta mulla oli koko ylävartalo kipsissä, ja toinen käsi edessä koukussa kuin lentokoneen siipi. Tai lasikuituahan se taisi olla. vähän kuin yksihihainen pusero, vaikkakin jäykkä... hyvin parani, muistaakseni 8 viikkoa piti olla kipsissä. Tsemppiä sulle!
- minttu88
mullakin on olaluu poikki ja samanlainen kipsi kun edellämainittu, eli koko ylävartalo ja käsi eteen kipsattuna. mun käsi kylläkin leikattiin jo seuraavana päivänä.
tässä on kyllä vähän avuton olo mut onneks on paljon auttajia.
osaako kukaan sanoo mitä voi tälläsen kipsin kanssa pukea päälle?
- Nainen26..
Olkavarsi meni katki poikki täälläkin, kun liukastuin ja lensin maahan silleen, että käsivarsi oli suorana ja jäi kehoni alle.
Ei voi kyllä sanoin kuvailla sitä kipua kun raaja on poikki...en voinu hetkeen edes nousta ylös ja pelkkä kävelykin sattui. Laitettiin kipsi, mutta onneksi seuraavana päivänä lääkäri soitti ja sanoi että se pitää sittenkin leikata...onneksi. Onhan kipsin kanssa eläminen tosi hankalaa, varsinkin kun asun yksin!
Nyt on sitten jo toista vuotta ollut titaanilevy käsivarressa.- äiti kolmelle
Eikö sinulla posteta ikinä rautoja? Minulla on vuosi leikkauksesta, pyysin itse rautojen poistoa ja ne poistetaan pian. Onko sinulla ikinä kyynärpää kipeä? Mä olen huomannut, että minulle tulee siihen helposti hiirikäsiongelmaa.
Jäikö sinulle virheasentoa? Minulla on sekä ojennuksessa että koukistuksessa.
- parantuva poika 14v
mulla on kans menny nyt kaks kuukautta sitten olkaluu ihan ylä osasta poikki mutta se jäi hyvään asentoon joten ei tullut minkään näköistä kipsiä vaan hento kantoside... se oli mulla kuukauden ja nyt mulla on ollu käsi ilman sitä jo 3 viikkoo enkä huomaa minkään näköistä kipua... odottelen kuitenkin lääkäriltä lupaa alkaa taas vetelemään leukoja ja punnerruksia joita tein paljon ennen luun murtumista... aluksi kun kantoside otettiin pois, käteni nousi eteenpäin vain noin 70 asteen kulmaan ja ei taipunut suoraksi vaan jäi noin 150 asteen kulmaan 180:stä asteesta, mutta nyt käteni on täysin normaali joskin en saa vielä viikkoon uida tai ajaa pyörää tai muuta sellaista. tietenkin potuttaa oikein paljon koko asia mutta kyllä tästä selvittiin säikähdyksellä kun olisin voinut tippua niskoilteen ja halvaantua loppu elämäksi. :) koulussakin kiusattiin käden vuoksi kun olin ennen aina vedellyt leukoja koulun leuka tangolla ja nyt sanottiin aina "vedä leuka" kun käsi oli vielä kantositeessä. enää en mene juoksentelemaan leikkepuistojen kiipeilytelineillä ja tipu 2,5 metrin korkeudelta käden päälle vaan pysyttelen kaukana niistä. nyt kun katon teijä tarinoita niin huomaan miten helpolla pääsin ja miten koko kesäloma olis menny pilalle jos ois käyny samallai ku teille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399