Kertokaapa te jotka olette olleet Kelassa töissä tai olette siellä yhä - millainen työnantaja, millainen työpaikka, mitä hyvää, mitä huonoa.. Kiitos!
Millainen on KELA työpaikkana?
4
13107
Vastaukset
- piippa
Vastailenpa, kun kyseisen puljun palkkalistoilla keikun. Plussia:
- jos saa vakityön, ei varmasti saa potkuja (paitsi ne virkavirhejutut ehkä)
- palkka tulee palkkapäivänä just eikä melkein
- ylitöitä ei tarvitse tehdä ja työaikaa muutenkin seurataan oikeudenmukaisesti
- haasteet ei lopu kesken :) (koko ajan asiat muuttuu ja kaikki pitäisi osata, mutta niitä asioita on niin paljon että se on ihan mahdotonta
- lounasetu ja työterveyshuolto
Miinuksia:
- huono arvostus (kaikkihan sen tietää mitä mieltä "kelan kusipäistä" ajatellaan, vaikka kaikki kyllä varmasti parhaansa yrittävät)
- jatkuvat muutokset etuuksissa
- voi käydä hermoille, jos ei kestä asiakkaiden v***uilua tai jos ajattelee liikaa tunteella (aina ei voi rahaa myöntää vaikka itsestä siltä tuntuisi , sillä säännöthän on sääntöjä joita pitää noudattaa)
- tehokkuutta seurataan tarkasti kuten joka paikassa nykyään muutenkin (on siis tulosvastuu)
- työ usein kiireistä ja herkkänahkainen kokee riittämättömyydentunteita
Kaiken kaikkiaan Kela on kuitenkin työpaikkana aika tavanomainen. Työilmapiiri voi olla paska tai hyvä toimistosta riippuen. Palkkaus ei ole mitään huippuluokkaa, mutta eipä ole millään muullakaan naisvaltaisella julkisella puljulla. Pätkätöitäkin harrastetaan jonkin verran, mutta niinhän muuallakin. Ja Kela-tätit ja setätkin on ihan tavallisia ihmisiä, joilla oikeasti yleensä on varsin hyvä huumorintaju (perusharmaita yliasiallisia virkavarpusia on enää aika vähän).
Jos siis on reipas, ripeä, ei ihan vähästä hetkahtava eikä kaihda jatkuvaa uuden oppimista niin Kela on ihan hyvä työpaikka sellaiselle. Niin ja asiakaspalvelua sisältyy aina työnkuvaan, joten sitäkin puolta tulee sietää.- Asiakasneuvojaksi?
Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi Kelassa työskentelystä. Kävin tänään haastattelussa ja mahdollisuuteni näyttävät kohtalaisen hyviltä. Oikeastaan kertomasi kuulosti aika tutulta ja siltä, mitä olen ajatellutkin Kelan työn olevan. Itse olen ollut työhallinnossa pitkään ja aika samanlaiset taitavat olla niin hyvät kuin huonotkin puolet. Varmaan iso merkitys on sillä onko kyseessä isomman paikkakunnan toimisto vai hiljaisemman pikkupaikkakunnan Kela tai työkkäri. Itse siirtyisin pääkaupungin isosta noin 70 työntekijän työkkäristä pieneen noin 10 työntekijän Kelaan ja työmatkani lyhenisi liki 30 km suuntaansa. Ensi viikolla saan tiedon.. :)
- utelias
Asiakasneuvojaksi? kirjoitti:
Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi Kelassa työskentelystä. Kävin tänään haastattelussa ja mahdollisuuteni näyttävät kohtalaisen hyviltä. Oikeastaan kertomasi kuulosti aika tutulta ja siltä, mitä olen ajatellutkin Kelan työn olevan. Itse olen ollut työhallinnossa pitkään ja aika samanlaiset taitavat olla niin hyvät kuin huonotkin puolet. Varmaan iso merkitys on sillä onko kyseessä isomman paikkakunnan toimisto vai hiljaisemman pikkupaikkakunnan Kela tai työkkäri. Itse siirtyisin pääkaupungin isosta noin 70 työntekijän työkkäristä pieneen noin 10 työntekijän Kelaan ja työmatkani lyhenisi liki 30 km suuntaansa. Ensi viikolla saan tiedon.. :)
kävi. Saitko kyseisen paikan???
- me ainakin tehdään
meidän tstolla ainakin tehdään ylitöitä ja paljon.Lain puitteissa tietenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1852392
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722090Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I442073Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia741782- 1281720
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1971580Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771291Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821229Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321174- 711133