Ollaan menossa moottoripyörällä Gardajärvelle ensi kesänä ja kyselisin vinkkejä edullisista hotelleista mahdollisimman pohjoisesta, esim. Garda, Tremosine yms.
Gardajärvi
5
4051
Vastaukset
- löytyy
Garda on yksi suosituimpia Alppien pohjoispuolelta tulevien matkailijoiden kohteita. Siellä majapaikkoja riittää - jokaiseen makuun.
Moottoripyöräilijöihin erikoistuneet hotellit mainostavat itseään näkyvästi tienvarsikyltein.
Ei kannata rajoittua pelkästään moottoripyörille suunnttuihin hotelleihin, vaan pysähtyä useampaan paikkaan kysymään respasta tarjousta. Yleensä kannattaa rajoittua paikkoihin, joilla on oma talli (Kyltissä lukee hotellin nimen perässä "Garage").
Kaupunkien turisti-infosta löytyy tietoa paikkakunnan majapaikkojen tilanteesta ja hinnoista.
Minä en ole koskaan varannut majoitusta etukäteen, eikä koskaan ole ollut vaikeuksia majapaikan löytämisessä Saksassa, Itävallassa, Italiassa, Sveitsissä tai Ranskassa.
Gardan rannoilla olen yöpynyt kahdesti (05/2003 ja 05/2005). Matkakertomukset löytyy täältä: www.elisanet.fi/matti.puputti/Moottoripyora/. - Vee2
Olet valitsemassa yhtä parhaista lomanviettopaikaksesenne. Itse olen käynyt Gardalla ekaa kertaa 80 puolessa välissä. Silloin köyhä aloitteleva motoristi majoittui teltassa kämppäreillä. Mutta ajat muuttuu.
En kanssa varaisi hotellia tai asuntoa etukäteen, kyllä sieltä löytyy mutta ei oikein kunnolla enää elo-syyskuussa tai ne maksavat PALJON ENEMMÄN kuin sesongin ulkopuolella. Matti tuossa kertoi olleensa Gardalla toukokuussa. Silloin on tilaa ja hinnat ovat kohtuulliset, samoin vielä kesäkuussa mutta meno villiintyy loppukesää kohti. Syyskuun alussa on vielä italialaisilla lomaa eikä koulut ole vielä alkaneet joten he tulevat Gardajärvelle huvipuistoihin perheineen ja sukuineen kuten heillä on tapana. Kaikki kämppäritkään eivät ota moottoripyöräilijöitä tai sitten motukka pitää jättää portin ulkopuolelle. Silti asuntovaunulla tullut Gyntteri saa ajaa 2tahti skootterillaan alueella miten tykkää. Se ottaa välillä pattiin.
Katso netistä www.gardalake.it ja saat loistavan läpileikkauksen järven tarjonnasta. Tässä muutama vinkki.
Maderno: Järven parhaat rannat ja 2 kämppäriä järven länsipuolella. Kämppäreiden vieressä Luigi myy yksityismajoitusta 400 vuotta vanhasta talosta. Hinta on halpa, taso ehkä *-tähti, mutta asunnoissa on keittiöt, joten välillä voi säästää ruokakustannuksissa. Tosin, jos olette viikon siellä, en itse viitsisi tuhlata aikaani ruuan laittoon.
Peschiera del Garda: Sijaitsee järven eteleläisimmässä kärjessä ja on mielestäni paraspaikka auringonottoon. Isot ehkä liiankin isot uimarannat. Camping Butterfly ja hieman Sirmioneenpäin Camping San Benedetto tarjoavat valtavankokoisista asuntovaunuista majoitusta.
Vaunuissa on 2 makkaria suihkut vessat täydellinen keittiö ja tv sekä ilmastointi. Kaupan päälle saa piha alueen jossa on pöytä ja tuolit sekä aurinkokatos. Asuttiin kerran 3 viikkoa tällaisessa.
Tässä nyt ihan vaan pari paikkaa kun ei niitä voi tänne kaikkia kirjoittaa mutta sikäli mikäli sinua kiinnostaa saada lisätietoja, autan kyllä mielelläni. Olen lomaillut 20 vuoden ajan Gardalla ja sellaista tietoa on kertynyt mitä ei matkatoimistojen esitteistä löydä. - Virtanen?
Ei oo paljoo Gardan kävijöitä täällä mikäli tässä on kysymykseen kaikki vastaukset.?
- turistirysälle
Ei ole mitään kommentoitavaa Gardasta, kun on tullut vietettyä lomat Lago Comolla. Suosittelen tätä vaihtoehtoa, jos turistirysä kiintiö on jo täynnä.
- Usko
Täällä oltiin pari vuotta sitten. Ei ole ihan järven rannassa ja se näkyy heti hinnassakin.
http://www.hotelmaxi.it/hotel_ing/index.htm
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789