Sain isältäni taulun noin 8 vuotta sitten ja yrittänyt etsiä tekijää. Mitään en ole löytäny vaikka olen yrittäny. Jos kellään olisi tietoja onko tämä ihan paikallisen tekijän taulua vai onko enemmänkin teoksia. Mittaa taululla on leveys 98cm ja korkeus 68cm. Signeeraus on mielestäni Ingrid Söderström ja vuosiluku 1959.
joo on Googlattu jo ihan tarpeeksi että ei siittäkään kyse ole
Ingrid Söderström
7
1955
Vastaukset
- Omppo
Hei,
minulla on useampi muotokuva,joissa em.nimi.Maalattu v.1953 Kouvolassa.Taiteilija tuli jostakin muualta.Porvoo? Lahti?
Hän maalasi muotokuvat perheemme jäsenistä.- -noobie-
Itselläni tuo kyseinen taulu on paikkakunnalla olevan tehtaan kuva joka on aika synkkä. Sille kyllä olisi ottajiakin mutta kun en siittä luovu millään. Kiitoksia tiedoista, taas tietää vähän enemmän.
- Söde
-noobie- kirjoitti:
Itselläni tuo kyseinen taulu on paikkakunnalla olevan tehtaan kuva joka on aika synkkä. Sille kyllä olisi ottajiakin mutta kun en siittä luovu millään. Kiitoksia tiedoista, taas tietää vähän enemmän.
Ingrid Söderström on somerolainen taiteilija.
- ilpox
kyselit tuossa jokunen vuosi sitten Ingridin
maalaamasta taulusta. Mulla on kanssa yksi
sellainen. Lähetä mulle sähköpostiin tietoa
mikä aihe sinun taulussasi on. itselläni
on sellainen hedelmä-asetelma. Olis kiva kuulla.- Vaari 84
Ingrid Södeström on tosiaan Somerolainen taiteilija,joka maalasi paljon nimenomaan lapsikuvia.Hän piirsi mm.kahdesta lapsestani 1965 erittäin onnistuneet muotokuvat liituväreillä. Hän kertoi lapsille piirtäessään satuja ja lapsia kiinnostavia kertomuksia.Näin hän sai lapset istumaan hiljaa. Hän oli silloin ehkä 40-50 vuotias,eikä todennäköisesti ole enää elossa.Hän asui piirtämisen ajan kodissamme.
- jnu
Vaari 84 kirjoitti:
Ingrid Södeström on tosiaan Somerolainen taiteilija,joka maalasi paljon nimenomaan lapsikuvia.Hän piirsi mm.kahdesta lapsestani 1965 erittäin onnistuneet muotokuvat liituväreillä. Hän kertoi lapsille piirtäessään satuja ja lapsia kiinnostavia kertomuksia.Näin hän sai lapset istumaan hiljaa. Hän oli silloin ehkä 40-50 vuotias,eikä todennäköisesti ole enää elossa.Hän asui piirtämisen ajan kodissamme.
minulla on hallussani 2 hänen maalaustaan, jossa esiintyy isoisäni isä sekä hänen toinen poikansa. Muotokuvia molemmat ja hienoja. Taiteilija asui somerniemellä. Mökki on edelleen pystyssä, tosin asukkaan ovat vaihtuneet.
- Matski
Hei!
Ingrid Söderström ("Ingeli-täti) kävi meillä Imatralla joskus 1950-luvun alussa . Teki äidistäni ja sisaruksista liidulla muotokuvat.
terveisin
Matski
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446