Ingrid Söderström

-noobie-

Sain isältäni taulun noin 8 vuotta sitten ja yrittänyt etsiä tekijää. Mitään en ole löytäny vaikka olen yrittäny. Jos kellään olisi tietoja onko tämä ihan paikallisen tekijän taulua vai onko enemmänkin teoksia. Mittaa taululla on leveys 98cm ja korkeus 68cm. Signeeraus on mielestäni Ingrid Söderström ja vuosiluku 1959.
joo on Googlattu jo ihan tarpeeksi että ei siittäkään kyse ole

9

2524

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omppo

Hei,
      minulla on useampi muotokuva,joissa em.nimi.Maalattu v.1953 Kouvolassa.Taiteilija tuli jostakin muualta.Porvoo? Lahti?
      Hän maalasi muotokuvat perheemme jäsenistä.

• -noobie-

Itselläni tuo kyseinen taulu on paikkakunnalla olevan tehtaan kuva joka on aika synkkä. Sille kyllä olisi ottajiakin mutta kun en siittä luovu millään. Kiitoksia tiedoista, taas tietää vähän enemmän.

• Söde
        -noobie- kirjoitti:

Itselläni tuo kyseinen taulu on paikkakunnalla olevan tehtaan kuva joka on aika synkkä. Sille kyllä olisi ottajiakin mutta kun en siittä luovu millään. Kiitoksia tiedoista, taas tietää vähän enemmän.

Ingrid Söderström on somerolainen taiteilija.

• ilpox

kyselit tuossa jokunen vuosi sitten Ingridin
      maalaamasta taulusta. Mulla on kanssa yksi
      sellainen. Lähetä mulle sähköpostiin tietoa
      mikä aihe sinun taulussasi on. itselläni
      on sellainen hedelmä-asetelma. Olis kiva kuulla.

• Vaari 84

Ingrid Södeström on tosiaan Somerolainen taiteilija,joka maalasi paljon nimenomaan lapsikuvia.Hän piirsi mm.kahdesta lapsestani 1965 erittäin onnistuneet muotokuvat liituväreillä. Hän kertoi lapsille piirtäessään satuja ja lapsia kiinnostavia kertomuksia.Näin hän sai lapset istumaan hiljaa. Hän oli silloin ehkä 40-50 vuotias,eikä todennäköisesti ole enää elossa.Hän asui piirtämisen ajan kodissamme.

• jnu
        Vaari 84 kirjoitti:

Ingrid Södeström on tosiaan Somerolainen taiteilija,joka maalasi paljon nimenomaan lapsikuvia.Hän piirsi mm.kahdesta lapsestani 1965 erittäin onnistuneet muotokuvat liituväreillä. Hän kertoi lapsille piirtäessään satuja ja lapsia kiinnostavia kertomuksia.Näin hän sai lapset istumaan hiljaa. Hän oli silloin ehkä 40-50 vuotias,eikä todennäköisesti ole enää elossa.Hän asui piirtämisen ajan kodissamme.

minulla on hallussani 2 hänen maalaustaan, jossa esiintyy isoisäni isä sekä hänen toinen poikansa. Muotokuvia molemmat ja hienoja. Taiteilija asui somerniemellä. Mökki on edelleen pystyssä, tosin asukkaan ovat vaihtuneet.

• Matski

Hei!

Ingrid Söderström ("Ingeli-täti) kävi meillä Imatralla joskus 1950-luvun alussa . Teki äidistäni ja sisaruksista liidulla muotokuvat.
      terveisin
      Matski

• Anonyymi00009

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      438
      1901
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      150
      1237
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1141
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1137
    5. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      70
      1134
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      176
      994
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      701
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      699
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe