Eli selitin yhelle latvialaiselle miten kilistetään ja sanotaan "kippis" täällä suomessa.. no, hän repesi nauramaan :D eikä suostunut kertomaan mitä kippis on latviaksi! Joten tietäiskö joku, nyt häiritsee toi kun ei tiedä! :)
"kippis" -mitä tarkoittaa latviaksi?
8
2953
Vastaukset
- antti
"sveiks"
- Expat
Sveiks tarkoittaa terve, kun taas latvian kielellä kippis on "prieka". Aikaisemmin mainittu uz veseliibu tarkoittaa sananmukaisesti terveydeksi.
- antti.
voi myös sanoa " uz veselibu "
- he he
"selitin yhelle latvialaiselle miten kilistetään ja sanotaan "kippis" täällä suomessa.. no, hän repesi nauramaan"
Ei liene ensimmäinen kerta: "kippis" kuulostaa ulkomaalaisen korvaan kuin "keep piss" ja jokainen englannin kielen taitoinen ymmärtää, mistä sinä on kyse.
Itse olen opettanut ulkomaalaisille "hölökynkölökyn" ja mielikuvituksettoman "terveydeksi" (on sekin heille aika vaikea) - niin ja "pohojanmaan kautta". - Anonyymi
Mä en nää missään että lukis kippis latviaksi
- Anonyymi
Tanskaksi se taitaa olla välihousut.
- Anonyymi
eestiksi kiipis =siru
- Anonyymi
Saattaa olla ikäpolvikysymys, mutta kyllä Suomessa useammin kuulee sko(o)l kuin kippis. Latviassa useimmiten priekā.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741