minkälaiset mahtaa olla perinteiseen menoon?
karhu volcan
7
7939
Vastaukset
- asd
täysin mahdotonta sanoa.
jokainen suksi on oma yksilönsä
jos suksi on liian löysä tai jäykkä niin sillä ei pääse mihinkään, mutta jos se on sopiva ja vieläpä keli sattuu sukselle kohdilleen milloin hiihdät niin tuskin siinä silloin mitään vikaa on.- pertsa
onko suksimerkkien väliset erot pelkkää mielikuvaa?
- asd
pertsa kirjoitti:
onko suksimerkkien väliset erot pelkkää mielikuvaa?
jokaisella suksi merkillä on oma tyylinsä tehdä suksia. ja jokaisella merkillä taitaa olla tänä päivänä omanlainen muottinsa: eli löytyy sivuleikkauksia, mm. atomic on siteen kohdalta kapeampi kuin karhu.
varmasti jokaiselta suksivalmistajalta löytyy hyviä suksia ja niitä huippusuksiakin.
tietysti onhan se erilainen tunne kun vaihtaa suksimerkkiä ja joutuu hakemaan tuntumaa vähän aikaa siihen sukseen.
ainankin mitä olen kuullut karhun hiihtäjiltä niin ovat kehuneet uutta mallia viime vuotista paljon paremmaksi.
varmasti asiantunteva myyjä osaa valita sinun painollesi sopivat sukset ja katsoa niihin pitoalueenkin kohdalleen.
- tpr
Ainahan Karhu on osannut perinteisen suksia tehdä, vapaan suksien kanssa on ollut välillä ongelmia. Nyt kyllä uudet vapaankin Karhut ovat kehittyneet huomattavasti verrattuna viime vuotisiin, kun jättivät kaksoissivuleikkausen pois vapaan suksesta. Perinteisen suksessa leikkaus vielä on. Uutta perinteisen Karhua en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta kyllä olen ollut tyytyväinen Karhun pertsan suksiin jo 4 vuotta. Joskus on ollut laatuongelmia Karhujen kanssa, pari paria on käynyt pohjan liimauksessa tehtaalla, ongelmat olivat Volcania edeltäneessä Onyx- mallissa. Ei sillä merkillä niin väliä kunhan löytyy sopiva pari, jolla mukava ja helppo hiihtää.
- Joni
Välillä olen kaivannut aavistuksen lisää pitoa.Swix voide-esittelijä suositteli Karhuissa jatkamaan pitoaluetta hieman eteenpäin onko kokemusta?
- asd
Joni kirjoitti:
Välillä olen kaivannut aavistuksen lisää pitoa.Swix voide-esittelijä suositteli Karhuissa jatkamaan pitoaluetta hieman eteenpäin onko kokemusta?
voit pidentää pitoaluetta suksesta, jos tuntuu ettei pito tahdo riittää, kokeile aluksi eteenpäin 1cm ja sitten 2cm. taaksepäin taas aluksi samassa ja sitten 1cm lisää. jos ei pidä noidenkaan lisäysten jälkeen niin ei muuta kuin 1cm taas lisää.
mutta jos pito alkaa jarruttamaan tasurissa eli kun paino on molemmilla suksilla niin silloin olet pidentänyt pitoaluetta liikaa.
jos näin pääsee käymään niin koeta tunnustella "perstuntumalla" että ottaako pito keulasta vai kannastapäin kiinni ja lyhennä sieltä päästä sitten 1cm.
tietysti voit laittaa paksumman kerroksenkin pitoa, jos vain suksen profiili sallii sen.
ja pertsan hiihdossa on mielestäni syytä olla pitävä suksi vaikka hieman huonomman luiston seurauksella, näin ainankin lenkillä.
kisat ovat sitten asia erikseen, riippuen maastosta; helppo maasto niin uskaltaa lähteä matkaa hieman lipsuvalla suksellakin, jos se luistaa paremmin luottaen siihen että työntää tasuria paljon.
yksi vaihtoehto on tietysti ottaa sukset mukaan ja kävellä urheiluliikkeeseen ja käskeä heitä määrittämään sukseen pitoalueen sinun painollasi. jos päädyt tekemään näin niin pohjassa ei saa olla yhtään pitoja ja luistopinnat pitää olla siklattuina. pitoalueen määritys tapahtuu niin että sukset laitetaan lankun päälle ja käyt itse niiden päälle ja liikutellaan paperia suksen alla ja vetästään pari viivaa suksen kylkeen merkiksi.
toivottavasti tuosta^^ on apua - Joni
asd kirjoitti:
voit pidentää pitoaluetta suksesta, jos tuntuu ettei pito tahdo riittää, kokeile aluksi eteenpäin 1cm ja sitten 2cm. taaksepäin taas aluksi samassa ja sitten 1cm lisää. jos ei pidä noidenkaan lisäysten jälkeen niin ei muuta kuin 1cm taas lisää.
mutta jos pito alkaa jarruttamaan tasurissa eli kun paino on molemmilla suksilla niin silloin olet pidentänyt pitoaluetta liikaa.
jos näin pääsee käymään niin koeta tunnustella "perstuntumalla" että ottaako pito keulasta vai kannastapäin kiinni ja lyhennä sieltä päästä sitten 1cm.
tietysti voit laittaa paksumman kerroksenkin pitoa, jos vain suksen profiili sallii sen.
ja pertsan hiihdossa on mielestäni syytä olla pitävä suksi vaikka hieman huonomman luiston seurauksella, näin ainankin lenkillä.
kisat ovat sitten asia erikseen, riippuen maastosta; helppo maasto niin uskaltaa lähteä matkaa hieman lipsuvalla suksellakin, jos se luistaa paremmin luottaen siihen että työntää tasuria paljon.
yksi vaihtoehto on tietysti ottaa sukset mukaan ja kävellä urheiluliikkeeseen ja käskeä heitä määrittämään sukseen pitoalueen sinun painollasi. jos päädyt tekemään näin niin pohjassa ei saa olla yhtään pitoja ja luistopinnat pitää olla siklattuina. pitoalueen määritys tapahtuu niin että sukset laitetaan lankun päälle ja käyt itse niiden päälle ja liikutellaan paperia suksen alla ja vetästään pari viivaa suksen kylkeen merkiksi.
toivottavasti tuosta^^ on apuasuksi onkin hirmu liukas,hiihtokaverikin on joskus ihmetellyt kun itse joutuu vuorohiihdolla tulemaan perässä.Paperitesti tehtiin liikkessä ,mutta muistelen etumerkin oleen reilusti pidempänä kuin mikä merkitiin kylkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667