Tämän sinisen taivaan alla,
voiko kuolemaa ollakaan?
Kun sädehtii kaikkialla
puut, pellot, metsä ja maa.
Ja niin kuin musta vaate
olis reväisty sydämestäin.
Ja mä katson ,kuin lapsen silmin
tämän ensi lumen kun näen.
Kuinka voikaan ihmeellisesti
pimeys väistyä,
ja ahdistunut sydän
valolla täyttyä.
Kuulen - pensaassa laulaa lintu
iloita sävelmää.
Siinä väreilee kirkas riemu,
se rakastaa elämää.
Olen keskellä lumisen luonnon
hiljaisuus ympärilläin.
Mä tunnen- näin on hyvä-
ja hymyilen yksinäin.
Valo
5
374
Vastaukset
- tem.
sinulta jälleen. Iloa ja valoa tähän syksyn pimeyteen.
- Epärunoilija
Runosi heijastelee tasapainoista mielenlaatua. Se on sikälikin erikoinen, että siinä on loppusoinnutusta eli riimitystä, mikä nykyisin on poikkeuksellista. Itse en ole kovinkaan kummoista arvoa antanut runoille, jotka näyttävät proosalta.
Jo englantilainen Milton sanoi noin 400 vuotta sitten, että hän kirjoitti proosaa vasemmalla kädellä, koska se oli niin helppoa.
Kaikki kunnon kriitikot tietysti sanovat, että muotoseikat eivät ole tärkeitä - sisältö ratkaisee. Miten vaan, runossasi on sisältöäkin. - Anna.
Kiitän vastauksistanne.
Minulle "riimirunojen" kirjoitus on ominta. En tiedä miksi. Toki olen muunlaistakin yrittänyt,mutta koen sen vaikeaksi.
Tem. missä viipyvät viisaat ja herkät runosi????)))Älä unohda "runokynääsi".- tem.
Kyllä minä vieläkin kirjoitan, mutta elämässä on erilaisia vaiheita ja erilaisia kirjoittamisen aiheita. Muuten, moni muukin hyvä, tuttu kirjoittaja on ollut kateissa. Ilo kuitenkin, että sinä olet rikastuttamassa palstaa.
- Pienilaiva
todellakin.. kaunis..herkkä ..jalo.. viell on suomell toivoa...kun runoilijan sieluss soi tuollainen kauneus..väre..palo..kiitos runostasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261