Isoin palapelinne?

hmm

Niin...montako palaa on ollut suurimmassa palapelissä, minkä olet saanut koottua valmiiksi?

Oma ennätys 500, sitten loppuu hermot. :D

52

15070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaahtera07

      1000 palaa.. ja muistaakseni kaksi semmoista erilaista on tullut kasattua =D On muuten todella hauskaa ajankulua, mutta pitäisi vaan olla iso tila, missä se saisi olla levällään hieman pidemmän aikaa...

      • 5000 palaa, aiheena maapallo. Aikaa meni, jouduin sitä kerran purkamaankin ku oli muutto ja sit meni aikaa ennenkuin sain aikaiseksi aloittaa uudestaan, mutta noin kuukausi yhteenlaskettuna. Isoin homma oli lajittelu...
        Seuraavaksi ois tarkoitus 10 000 palan, jos vain saisin oman huoneen sille....


      • Doris81

        1500 palan palapeli on suurin minkä olen tehnyt... Olin aivan koukussa palapelien tekoon, nyt ei vain ole pöytätilaa että mahtuisi tekemään... 1000 palan palapelejä löytyy varmaan noin 15 kappaletta ja 500 palan palapelejä jotain 10 kappaletta... Mutta pöytätila puuttuu...


    • pikker

      isoin palapeli minkä oon tehny on 1500. 1000palan palapelejä oon tehny vaikka kuinka monta, haaveena on tällä hetkellä että saisin joskus tehdä 5000 palapelin, kenties joskus isommanki.

    • näin se menee

      meidän emäntä on aika uskomaton noiden pelien kanssa. Siltä menee pari iltaa sellaiseen 1000 palan peliin. Multa menisi se pari vuotta iltoineeen päivineen.

    • jokuvaan

      1000 palan pelejä tullu tehtyä varmaan kymmeniä.
      tällä hetkellä on tekeillä 3000 palan palapeli, tosin sitäkin on väsätty jo kuukausikaupalla, jospa se pikkuhiljaa valmistus

      • ???

        Miten iso tuollanen on pinta-alaltaan valmiina?


      • jokuvaan
        ??? kirjoitti:

        Miten iso tuollanen on pinta-alaltaan valmiina?

        jee, vihdoinkin valmiiksi tehtyä.
        valmis koko on 120*85 cm


      • kokoaja

        Yhdessä vaihdeessa oli himoni tehdä 1000 palan palapelejä - uusi piti olla jo ostettuna, ku edellistä tein. Kerran kokosin taidepalapelin ja sain sen valmiiksi ja yksi pala puuttui :( - ostin uuden, koska tykkäsin aiheesta - tällä hetkellä seinällä - 5-7 päivää niissä meni aina kerralla. Nyt niitä nurkat täynnä....


    • Nimetön

      Kerran tein viikossa semmosen palapelin jossa luki kyljessä että 3-5 vuotta. Oiskohan joku uus maailmanennätys?

      • sälli

        Oiskohan ollu 3-5v (vuotiaille) ;)


    • palaa

      eli 5000:nnen palan peli menossa, puolet on jo koottu:D sellanen sikstuksen kappelin kattomaalaus... kun vielä löytäs siihen tarpeeks isot kehykset... 1000:nnen palan palapelejä on menny jo ainaki kuus.:)

      • matti-29

        kokosin kaksvuotta sitten jouluna saamani 6000 palasen palapelin.kuvan aiheena oli neuschwanstainin
        linna saksassa.


    • himokasaaja

      joo sain kaverin kanssa just pari viikkoa sitten valmiiksi 13200 palasen palapelin, maaliskuusta asti oltiin väännetty sitä ja vihdoin saatiin tehtyä. Tarkotus olis laittaa se kahen muovilevyn väliin ja seinälle :)

      • Joskus viela

        Onpa mahtavan kokoinen. Kuinka iso pinta-alaltaan mahtaakaan olla ja mista ihmeesta noin isoja palapeleja loytaa?
        Itse olen kokoillut useita 1000 palan peleja ja 500-palaiset valmistuu suunnilleen tunnissa. Suurin kokoamani peli taitaa olla reilu 2000 palaa.
        Viela ei ole oikeen mahdollisuutta kokoilla isoja palapeleja, kun on nelja vilkasta muksua kotona ja krooninen tilanpuute. Kekseneraista palapelia kun ei oikeen voi jattaa lojumaan minnekaan ja suuremmat vie niin hirvean ison tilankin. Mutta...


      • himokasaaja
        Joskus viela kirjoitti:

        Onpa mahtavan kokoinen. Kuinka iso pinta-alaltaan mahtaakaan olla ja mista ihmeesta noin isoja palapeleja loytaa?
        Itse olen kokoillut useita 1000 palan peleja ja 500-palaiset valmistuu suunnilleen tunnissa. Suurin kokoamani peli taitaa olla reilu 2000 palaa.
        Viela ei ole oikeen mahdollisuutta kokoilla isoja palapeleja, kun on nelja vilkasta muksua kotona ja krooninen tilanpuute. Kekseneraista palapelia kun ei oikeen voi jattaa lojumaan minnekaan ja suuremmat vie niin hirvean ison tilankin. Mutta...

        no onhan se tosi iso, 292,5 cm x 135 cm pakkauksen päällä lukee ainakin. Oon tosin kasannu sen kuudessa osassa, koska ei mullakaan ole tilaa tehdä noin isoa yhdellä kertaa. Se oli jaettu valmiiksi kuuteen osaan, joten kyllä sitä oli helpotettu aika lailla sitä tekemistä :) ens kerralla aion tehdä kyllä kokonaisena ;P
        Ostin ton palapelin muuten ihan suomalaisesta kirjakaupasta, makso jotain 100-150 euroa muistaakseni.


      • *Marie-*

        onks muka noin isoo palapelii olemassa?:D 13200?


      • on
        *Marie-* kirjoitti:

        onks muka noin isoo palapelii olemassa?:D 13200?

        Tällä hetkellä maailman isoimmaksi nimetyssä palapelissä on vähän yli 32000 palaa, se on Ravensburgerin. Sitä ennen isoin oli 24000 palainen Educan palapeli :)

        Itse sain juuri valmiiksi 3000 palaisen, siihen meni n. kuukausi. Omistan 2000:n, monta 1000:n ja 500:n, ja pari 1500:n palan palapeliä...


    • ....

      1000 palan palapelejä on tullu kasattua 5 tai 6 joista 3 on liimattu pahville ja kehystetty seinälle. Tekis mieli koittaa 5000 palan kokoamista.

    • on kivoja

      Suurin jonka olen tehnyt on 5000 palaa ja sitten oon harrastanut 3000 palan juttuja. Tuohon isoon oisko mennyt pari viikkoa kun tein oli ihan kiva.

    • paloilla pelaaja.

      1000 palan palapelin teen illassa, niitä oon tehnyt niin paljon että ne menee nykyään llähes rutiinilla. Tekniikat ja muut on muotoutunut. :D
      oon ihan koukussa palapeleihin, palojen "loksahtaminen" paikoilleen tuntuu kivalta.
      Ihana olisi päästä tekemään isompaa, pöytätilaa vain ei ole tarpeeksi. :/

    • petu

      Isoin 1045 palaa, sellanen kiva leppäkerttu, mikä ei ollu sellanen neliön tms. muotonen vaan leppäkertun muotonen, oli tosi mukava. Nyt on menossa sellanen tiikeri, 1000 palaa. Taivas ois vielä jälellä, ei oikein jaksais sitä tehä, mut jossainkohti varmaa taas innostun. (: Kiinnostuin palapeleistä joskus vime joulun jälkeen, oon siis vielä aika alottelija. (:

    • ---

      En oo ratkonu, mut tommosii myydään ihan tämmösissä esim. anttiloissa ja stocmanneissa
      on kuulma ihan suurin markkinoilla oleva palapeli. Musta tuntuu, ettei sitä ihan hetkessä ratkasta.

      • Make_1970

        Sain Ravensburgin 18 000 palaisen seinälle, kootessa meni neljän kuukauden illat.
        Se oli tosin neljässä pussissa, eli tein neljä 4 500 palasta. =)
        Mietin pussien yhdistämistä, mutta tila olisi loppunut kesken.
        Nyt on neljän pääkaupungin kuvat seinällä.


    • Jokke

      Onhan noita tullut tehtyä, 1000 palaisia on tehty satoja, nyt on 3000 palan peli työn alla, 5000 palan peli odottaa aloittamista.

      Suurin on 5000 palaa. Meni siinä mukavasti pari kuukautta.

      18000 palan peli on joskus haaveena rakentaa, kunhan vaan saa sille jostain tilaa, se on kumminkin yli 4 metriä leveä....

      • niin kannattaa koota nuo tuollaiset isot palapelit osissa, itse kokosin 12000 palan palapelin 500 palan arkeissa, sitä mukaa kun se valmistui niin jaoin sitä saman kokoisille arkeille ja säilytin niitä yksinkertaisesti päällekkäin voipaperien välissä. Onnistui se kasaaminen niinkin, vaikkei koko ajan nähnyt valmistuvaa kuvaa :)


    • Palapelifani

      Mun suurin palapeli on 12 000. Sen tekemiseen meni noin 2,5 vuotta. Luulin etten enää ikinä jaksaisi aloittaa mitään niin suurta, mutta nyt tekee taas mieli tehdä se 18000 palanen. Tällä hetkellä vaan niin suurten palapelien aiheet ei oo oikeen säväyttänyt. Aihesuosikkejani ovat vanhat maalaukset mutta maisemista en ole koskaan tykännyt.

      • ex-palapelisti

        Lähes kaksi vuotta meni ennenkuin sain 12000 palan palapelin valmiiksi. Harmitti oikein kunnolla kun huomasin kuvassa sävyvirheen. Sain luonnollisesti takuuna uuden paliksen, mutta tuntui, että lähes kaksi vuotta meni hukkaan. Se takuuna saatu palapeli on edelleen kokoamatta...


      • ex-palapelisti kirjoitti:

        Lähes kaksi vuotta meni ennenkuin sain 12000 palan palapelin valmiiksi. Harmitti oikein kunnolla kun huomasin kuvassa sävyvirheen. Sain luonnollisesti takuuna uuden paliksen, mutta tuntui, että lähes kaksi vuotta meni hukkaan. Se takuuna saatu palapeli on edelleen kokoamatta...

        sulla on siinä palapelissä? Minkä merkkinen? Mua kiinnostais se palapeli, joten toivottavasti löydät vielä tämän viestin ja vastaat tänne tai sähköpostiini [email protected]. Siis kiinnostaisi ostaa se palapeli jos aihe on hakemani.


    • vanhasorvari

      Mutta suurin minkä olen nähnyt valmiina oli Pariisissa. Siinä oli kaiken kaikkiaan kuulemma 42000 palaa. En laskenu mutta pirun iso se oli. Oisko ainoa laatuaan mailmassa? Kuva esitti jotain maalausta mutta en muista kenen.

    • Fille

      on tähän mennessä suurin kokoamani, da Vincin maalaus Marian ilmestys (Anunzione) palapelinä on jotain 1,5 m korkea ja 3 m leveä, siis suorakaiteen muotoinen. Aikaa meni pari-kolme kuukautta.
      Maalaukset on mukavimpia tehdä, varsinkin jos on
      hyvää punaviiniä lasillinen siinä sopivasti käsillä...

      • palle

        on vissiin menny sitten aikalailla, kun kolme kuukautta putkeen lipittäny :)


    • AROSUSI-09

      kasaillut,kun on löytynyt jänniä aiheita.Viimeksi sellainen keskiaikainen maailmankartta ja sitä ennen Milon Venus...Päällystin kontaktimuovilla molemmat ja laitoin koristukseksi tiskialtaan seinälle:)

    • Fille

      - meillä on ollut joskus tapana parantaa maailmaa palapelin ääressä, jotkut istuu kapakassa. Vaikka en heitä halua siitä moittia...
      Meneehän sitä punkkua kun on iso palapeli, mutta kun en tykkää olla humalassa .#

    • Palapelihullu

      9000 on minun ennätykseni, kuva Baabelin torni. Sain valmiiksi 3 kuukaudessa. 12000 palapeliä en ostanut, koska kuvavaihtoehdot ei miellytä.

      • Löysin hienon palapelin jossa on 9000 palasta en vielä ostanu ku ei ole tilaa tehdä. Mutta olisin halunnu kysyä että onko isoissa palapeleissä palat yhdessä pussissa vai onko ne jaoteltu esim 3000 palan ryhmiin?


      • Jose1 kirjoitti:

        Löysin hienon palapelin jossa on 9000 palasta en vielä ostanu ku ei ole tilaa tehdä. Mutta olisin halunnu kysyä että onko isoissa palapeleissä palat yhdessä pussissa vai onko ne jaoteltu esim 3000 palan ryhmiin?

        yhden 12000 palan palapelin, jossa palaset oli jaettu kolmeen pussiin, eli yhdessä pussissa oli n.4000 palasta.


    • kastanja75

      Tuommonen pieni 13324 palainen 1makuuhuoneen meriaiheinen seinätaulu tuli kasattua kahdessa kuukaudessa tosin peli oli jaettu 6 eri osaan jotka yhdistettiin keskenään.

    • Minä vaan

      paras on 240-palainen palapelipallo. voisin ehkä tehä isommanki mutta eipä oo tullu kokeiltua

    • muisto

      isoin ja puol vuotta meni.Palapeli on nyt seinällä.
      Niistä torneista,jotka meni maan tasalle.

    • palapeluri

      Joo 3000 on suurin minkä olen koonnut. Kaksi kappaletta. Toisessa on kuva etelänrannasta ja toinen on maisema Garmisch Parten Kirchenista. Olen haaveillut 4000 palan palapelista, mutta tila ei riitä sen tekemiseen :(

    • Isoin palapeli minkä olen tehny niin siinä oli 3000 palasta. Ja usko tai älä tein sen ala-asteella, oisinko ollu kuudennella.Isä osti mulle palapelin ja sinnillä tein loppuun asti. Nyt olen tehny 500-1500 palan pelejä ja ajettelin pikkuhiljaa tehdä isompia ka ispompia. Tavoitteena hieno 9000 palan astrologia palapeli, joka on tosi hieno.

    • Suurin palapeli, minkä olen jo saanut valmiiksi, on 12096-palasinen. Aikaa sen kasaamiseen meni yli 2 vuotta, mutta nyt se komeilee metallikehyksissä kaikkien ihailtavana. Uusin valloitus on 18000 palasinen, jota en tosin ole vielä pystynyt aloittamaan...

      500-palasisia on tullut tehtyä varmaan n. 10kpl, 1000-palasisia ainakin saman verran, pari 1500-palasista, yksi 2000-palasinen. Tällä hetkellä työn alla 5000 palan palapeli, 1500 palapeli ja laatikossa odottaa tuon 18000 palaisen lisäksi toinen 5000 palan palapeli :D Eli kyllähän noita on kertynyt..

      • lakumartta

        Mistä nänä isoja palapelejä voi ostaa?


      • Make_1970
        lakumartta kirjoitti:

        Mistä nänä isoja palapelejä voi ostaa?

        .. vaikka, Ravensburg.com, palapelikauppa.fi, pelideli.fi tai puzzle-portal.com
        Netti on niitä pullollaan.


    • MaIs

      Muutama vuosi sitten tein vuoden 9000 palapeliä ja nyt on menossa sitten 180000 palapeli molemissa on maapallon karttapohjat ravensburgerilta..

    • reale

      Pelissä tosin puolet oli siniharmaata taivasta ja yks kolmasosaa vaaleanharmaata purjetta nii et värisokeushan siinä iski. Laitoin puoleks vuodeks sen olohuoneen maton alle hakemaan värejä ja auttoi. Viimeisent 25 tuntia tuhersin taivaan kanssa ja varmaan olin itsekin taivaansininen, mutta valmista tuli ja kehyksissä sängyn päädyssä.

    • Pan-71

      mä olen koonnut 1000 palan palapelejä yhdessä illassa :)
      Huomasin juuri että Puzzle Portalin sivuilta löytyisi 24.000 palan palapeli!
      Kokoa sillä on lähes 5 m x 2 m eli 10 m2 ala :) Mitenkähän kauan sen kokoamiseen
      menisi aikaa...hmmm

    • palapelin pala

      1500 on vielä hetken aikaa suurin, niitä oon tehny pari. 1000-palasia onki sitte useita kymmeniä, kaikki olen kontaktimuovilla päällystäny tai sit kankaalle liimannu kehyksiä oottamaan...
      Nyt menossa 2000 maapallo ravensburgerilta, jonka ostin avaamattomana naapurin fair kauf -kierrätyskeskuksesta 80 sentillä :)
      Saksa on ihana palapelimaa...

    • jancce268

      tse olen myös koonnut educan 24000 palan lifen, aikaa meni 14 viikkoa elikkäs 3,5 kk. Tällä hetkellä säilytyksessä 1000 palan osissa laatikossa, ehkä sen joskus seinällekin vielä saisi. palapeli oli huomattavasti odotettua helpompi tehdä, jos vertaa esim. stenvallin ankkapalapeleihin.

      Kokosin palapelin 32 neliön yksiössä ja "hyvin" riitti vielä tilaa kavereillekin tulla käymään, joten niille jotka vierastavat suurempia palapelejä koska ei ole tarpeeksi tilaa sen rakentamiseen, niin sopu sijaa antaa:)

      • palapeli...

        Täällä yleensä väsäilen 1000-1500 palan palapelejä, mutta oon muutama 2000, 4000, 5000 palan palapelit tehtynä..nyt oottelen kotiin postista saapuvaksi 6000 palaisen.
        Aikaa menee 4000-5000 palan tekemiseen n. 2 viikkoa.. riippuen kuinka ahkerasti pääsee sitä väsäilemään.

        1000 palan palapelissä menee n. 6 tuntia keskimäärin, riippuen toki haasteellisuudesta.. :)


    • LAURRRARARARARARARAR

      www.palapeliputiikki.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe