Scania T - Auto

HARMITTA

Mitä mieltä olette siitä kun Scania lopettaa nokkamallisen hytin teon tämä on FAKTAA.Harmi paikka että noin komea malli katoaa historiaan..Volvo mahtaa lisätä valtavasti markkinoita ainakin Suomes ja Ruotsis.TÄYTYY SANOA ETTÄ IKÄVÄ TULEE T-SCANIAA.

24

8289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vabis

      Kyllä näin tulee käymään tai alas ajo alkoi jo syksyllä ei tiedä koska viimmeinen lähtee tehtaalta södertäljestä.Olen onnistunut saamaan esitteitä T-Mallista ne kannattaa säästää on kiva katsoa 10.v.päästä että tämmösiäkin on ollut tien päällä.Muuten sinä joka et ole nähnyt sitä suurinta T-Mallia topline hytillä kannattaa yrittää aivan valtava sisä tiloista.....Karvat nousi pystyyn kun kuulin että malli lopetetaan..

    • scania on topp

      Näin siinä vaan käy että volvo lisää markkina osuutta suomes ja ruotsis ja vielä reilusti.Ei volvon tarvitsekkaan ostaa scaniaa niin kuin ne suunnitteli kaksi vuotta sitten.

      • volvon mies

        Volva on ollut aina kova sana suomes parhaat markkina osuudet scanian kannssa mustaakseni volvo johtaa myynti tilastoa ja nyt kun T Malli poistuu volvo lisää jotoa jokun 5-10%.Huono homma siinä suhtees että T scania on täysin onnistunut ainakin ulkoa katsottuna (HELVETIN MAKEAN NÄKÖINEN HYTTI OHJAAMO)


    • Utelias

      Kuulin myös ja katselin Sanian sivuilta sain sen käsityksen että myynti ei vedä oliva vuonna 2004 myynyt noin 2000 kappaletta.Varmasti Volvo iskee tuohon markkina rakoon.Mielestäni tilanne olis saanut olla toisin päin jos vertaa näitä kahta nokkamallia niin onhan SCANIA SENTÄS AUTON NÄKÖINEN.

    • SCANIA 146LT

      Näistä nokka scanioista.Muistan kyllä että kotonani oli joskus 80.Luku alku puoli nokkamallinen puuauto se oli siitä harvinainen että niitä ei tehty kuin muutama se oli scania 146.Muistan edesmenneen isäni kertovan että itä-suomeen tuli yhtä aikaa samanlainen scania mutta siitä tuli säiliö-auto jos en väärin muista niin se meni joensuuhun.Nyt kun näin tämän teidän keskustelun niin päätin että yritän löytää tämän scanian koska soittelin heti ja sain kuulla että sillä olis keräily arvo.Scania 146.Oli lepohytti siis pieni peti.Teliveto ja nahkapenkit.Sitäkään en tiedä miksi sen teko lopetettiin.Vaan pitää koittaa selvittää.Myös se asia on minulle epäselvä miksi silloin kaikki PUUAUTOT piti olla nokka mallisia ja suurin osa scanioita.Voiko joku puu mies selvittää?

      • sakke

        Olen pyörinyt aika paljon itä-rajaa pitkin ja varsinkin Simpeleen seudulla liikennöivät rekat on telivetosia oli sitten hake tai tukkirekka mistä mahtaa johtua luulis ainakin vesijäisellä kelillä lähtö tyhjänä olevan akrobatin hommaa meinaan tyhjällä tukkirekalla kun ei ole mitään apu painoa vetosten päällä.


      • siitä
        sakke kirjoitti:

        Olen pyörinyt aika paljon itä-rajaa pitkin ja varsinkin Simpeleen seudulla liikennöivät rekat on telivetosia oli sitten hake tai tukkirekka mistä mahtaa johtua luulis ainakin vesijäisellä kelillä lähtö tyhjänä olevan akrobatin hommaa meinaan tyhjällä tukkirekalla kun ei ole mitään apu painoa vetosten päällä.

        Johtuu siitä, että ajavat paljon Venäjän puoleltakin.

        Szepaniak, Swahne ja Sistonen pyörittävät kolmestaan Stora-Enson hakerallia rajan takaiselta sahalta. Ne puoliperävaunun ja keskiakselivaunun hakeyhdistelmät ovat juuri niitä. Ja vetäjänä telivetoinen nuppi. Pölliautojakin samanlaisella rakenteella näkyy useita.

        Ei näe sellaisia yhdistelmiä muualla!


    • otetaanpas nyt rauhallisesti

      -Scanian nokkamallin valmistus loppui jo kolme kuukautta sitten.
      -Volvon nokkamallin myynti loppui jo kolme vuotta sitten. Volvo valmistaa toki edelleen nokkamalleja Amerikassa ja niitähän voi jokainen rahamies tilata Suomeenkin.
      -Tuon nokka-Scanian valmistuksen loppumunen ei vaikuta markkinatilanteeseen mitenkään, päinvastoin; ärrää menee kaupaksi senkin edestä.

      • surko...

        moista sekatekelettä!!Niinki arvovaltainen,kuin
        scania,menee tekemään noinkin epäonnistuneen
        mallin!Katokaas sitä keulaa..huopatossukin on
        paremmin muotoiltu.Tulee mieleen itäblokin ajokalusto.Ja kestävyys..niin ja näin!


      • JAMPPA
        surko... kirjoitti:

        moista sekatekelettä!!Niinki arvovaltainen,kuin
        scania,menee tekemään noinkin epäonnistuneen
        mallin!Katokaas sitä keulaa..huopatossukin on
        paremmin muotoiltu.Tulee mieleen itäblokin ajokalusto.Ja kestävyys..niin ja näin!

        SEHÄN ON SIISTI NÄKÖINEN.


      • mutta jos
        JAMPPA kirjoitti:

        SEHÄN ON SIISTI NÄKÖINEN.

        pitäis ottaa niin kasihan siinä ois, se on vähän sama juttu kun bemarin kanssa jos sen ostaa niin sen pitää olla kutosella


      • Ajanut
        JAMPPA kirjoitti:

        SEHÄN ON SIISTI NÄKÖINEN.

        Kyllä nokkis scanias on ainakin hyvät kyydit


    • Samppa

      Kyllä scanialla on jo varmasti jotai uutta takataskus tuovat varmaan esille kun on hyvä isku tilaisuus.

      • vois

        lopettaa tuon pikku-kanjan tekemisen.Kyllä se
        näin on,että skania osaa tehdä vain isoja autoja!
        Ja koneeksi V8.Ei onnistu nuo rivikoneitten
        tekemiset!


      • Oli merkki mikä hyvänsä
        vois kirjoitti:

        lopettaa tuon pikku-kanjan tekemisen.Kyllä se
        näin on,että skania osaa tehdä vain isoja autoja!
        Ja koneeksi V8.Ei onnistu nuo rivikoneitten
        tekemiset!

        Oli turvallisempi kun namä nokattomat,etenkin kuskin kannalta.Mutta mitäs se nyt meinaa,kun nokkamalli tulee kalliimmaksi tehdä ja kokonaisuus kärsii,ei automieheltä mitään enään kysytä.Se on turhaa,kun raha on se mikä ratkaisee. Ja nuoremmat ei ole edes ajaneet nokallisia,vieroksuuvat jopa koko mallia.


      • Nokkamallista,vielä
        Oli merkki mikä hyvänsä kirjoitti:

        Oli turvallisempi kun namä nokattomat,etenkin kuskin kannalta.Mutta mitäs se nyt meinaa,kun nokkamalli tulee kalliimmaksi tehdä ja kokonaisuus kärsii,ei automieheltä mitään enään kysytä.Se on turhaa,kun raha on se mikä ratkaisee. Ja nuoremmat ei ole edes ajaneet nokallisia,vieroksuuvat jopa koko mallia.

        On se jännä kun ajoin bulldoggia,niittihytti-Sisua 70-80luvulla,niin kaverit ihmetteli,miten tota ahtaaseen työntää,no ei siinä mitään,tottuuhan siihen,mutta silloin oli nokallisia enemmän,ja nykyään ihmetellään päinvastoin.En ihmettele että jenkit ottavat vieläkin nokkamallisen mieluummin,ja maksavat siitä enemmän,kun saavat valita työkalunsa.EU on siinä mielessä ainakin kuin Neuvostoliitto aikanaan,muut jutut on varmaan sitten erikseen.


      • uski
        Oli merkki mikä hyvänsä kirjoitti:

        Oli turvallisempi kun namä nokattomat,etenkin kuskin kannalta.Mutta mitäs se nyt meinaa,kun nokkamalli tulee kalliimmaksi tehdä ja kokonaisuus kärsii,ei automieheltä mitään enään kysytä.Se on turhaa,kun raha on se mikä ratkaisee. Ja nuoremmat ei ole edes ajaneet nokallisia,vieroksuuvat jopa koko mallia.

        Ei kai nokka ja buldokilla taida pahemmin hinta eroja olla??


    • stycke

      Koeajoin keväällä T470:n, pystyhyttinen kasettiyhdistelmä. Piti ihan sen takia käydä kun oli silloin jo tieto mallin lopettamisesta. Samoihin aikoihin työkaluna oli R470 CR19N hytillä oleva konttiauto. Erityisesti huomiota kiinnitti huonompi äänieristys, ärrä on hiljaisempi. Nokallisen portaat olivat ehkä hiukan paremmat, mutta siinä se. En saanut nokallisesta erityisiä fiiliksiä, ehkä olen vain niin tottunut nokattomiin.

    • Outoa

      Sora autona helppo huoltoinen ei tarvitse pumppailla hyttiä ja siinä kun pitää ainakin pari kolme kertaa viikos käydä tekemäs tarkastus.En kyllä alkais pakkasella moiseen pumppailuun.

      • Nokka,lippa ja V8

        T-Sarjan Scaniaa taas saatavilla.Vlastuin on firman nimi ja Hollannissa tekevät.
        8 kpl valmiina.


    • Järkisyyt

      Kuorma-autot saavat olla 4,4 metriä korkeita, myöskin siis ohjaamo.

      Joten silloinhan on järkevä pistää moottori ohjaamon alle kokonaan, ja silti ei olla edes lähellä sitä 4,4 metrin korkeutta, mutta pituutta tuo suo autolle lisää

    • Volvo940240

      En tiedä teidän asioista paljoakaan, mutta uskoisin että nokallinen malli olisi
      paljon parempi, jo turvallisuuden kannalta. Viimeksi ajoin isoa autoa Parolannummella,
      ja se oli ZIL-131, sekin nokallinen, yllättäen. Paljon paremmin näkee missä nokka kulkee.

      • EiNäyNokkaa

        Jos ei ole nokkaa niin eihän sitä tarvitse eikä edes voi nähdä.


      • VuodetVierineet

        Eiköhän tämä reilu 12 vuotta vanha keskustelu nokkamalleista ole tullut valmiiksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe