Nintendogs keskustelu 3

Nintendogs

tänne taas keskustelua! ;)

210

10705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomira

      kiitos paljon :)
      joten nyt ei puhuta muusta vaan puhumme PELKÄSTÄÄN nintendogsista!
      Ja alkaa...NYT !! ;D
      joten.. jos menee kaupungille.. siis oikeessa elämässä niin voiko siellä samalla pelatessa näkyä muita koiria.. tajusitteko? ;)

      • Nintendogs

      • mis huskyt ?

        voi hamppa mä oo ettiny vaik kui kauva sitä huskyy mul o jo siis ne pelikuorist dalmis ja kultsi mua ihmetyttää et misä se oikeio sitä ei löydy kummastakaa ja mä eti kaupoist aina niit mäykkää ja sitä pikku hauvaa :( kertokee jos tiiätte mis se husky o ? Pliis kertokee 8) !


      • HUSKYT PUUTTUU !
        mis huskyt ? kirjoitti:

        voi hamppa mä oo ettiny vaik kui kauva sitä huskyy mul o jo siis ne pelikuorist dalmis ja kultsi mua ihmetyttää et misä se oikeio sitä ei löydy kummastakaa ja mä eti kaupoist aina niit mäykkää ja sitä pikku hauvaa :( kertokee jos tiiätte mis se husky o ? Pliis kertokee 8) !

        siis mä oo ettiny molemist mä sai siin ku oli ekoi rotui ni siel oli husky :) mut ku sitä ei löydy enää :(


      • Anonyymi
        HUSKYT PUUTTUU ! kirjoitti:

        siis mä oo ettiny molemist mä sai siin ku oli ekoi rotui ni siel oli husky :) mut ku sitä ei löydy enää :(

        8u wiw


    • spook

      mulla on nintendogsissa 4 koiraa. turo(poika), sirius(tyttö), tyranno(p) ja fantom(p). versio on mäyräkoira. arvokkain tavara on mario kart (100) player pointsit n5500

      • Hau

        hehe (taas) Niin siis mitä kaikkea pelissä tehdään? Saan vasta jouluna....


    • Tomira

      Huomenna on torstai ja saa avata kalenterista ekan luukun!
      Ja päivät vähenee .. vähenee,vähenee xD
      ja.. lopuslta.. NINTENDOGS!
      ;D
      Saako siis tuolla koirapaikassa keskustella koirista?

      • Nintendogs

        joo sa keskustella koirista ja nintendogsista saa kanssa sen omassa keskustelussa voin laittaa sut Tomira moderaattoriks nintendogsiin jos haluut! ;)


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        joo sa keskustella koirista ja nintendogsista saa kanssa sen omassa keskustelussa voin laittaa sut Tomira moderaattoriks nintendogsiin jos haluut! ;)

        Mun nimimerkki on siellä tomira ihan niinku täälläkin :)


    • Tessi

      Jee...kohta joulu!! xD

      • Tomira

        Tänään avasin joulu kalenterista ekan luukun ja ajattelin että enään 16 pv että vietän joulun isällä ja saan kauan odottamani nintendogsin


      • Labradorinnoutaja

        Mä oon täällä taas! Onko ollu ikävä? XD Oon tosi iloinen kun tänään sai avata ekan luukun joulukalenterista! Enään 23 päivää, ja me saatiin koulus todistukset. sain kaheksan ysii =)
        aika hyvä. sit tuli 2 seiskaa ja 3 kasii. Äiti lupas et se menee ostamaan sen mäyris-paketin.
        C(= jees. Mitäs teille kuuluu? sitten kun saan nintendogsin jouluna niin otan kultaisen noutajan aluksi ja annan sen nimeks Misty =) ja sitten meen mun kaverin kanssa Bark Modeen ja sit saan sen mustan labbiksen kamuksi, ja sitten ostan labbiksen ja annan sen nimeksi Sandy XD
        kaikki on ihan valmiiksi ajateltu..
        Kirjoittakaa tänne sitten taas 200 viestii ja sitten mä luen ne kaikki. Minä olen sitten Helsingistä ja 12 vuotias tyttö =)
        KAIKKI MUKAAN TÄHÄN KESKUSTELUUN!! ( jos on kysymyksiä Nintendogsista) tai juttelun halua..

        Parhain halein: Labradorinnoutaja.
        Ps: Vaihdan nimen Karoliksi koska se on minun lempparinimi.


      • GehGeh
        Labradorinnoutaja kirjoitti:

        Mä oon täällä taas! Onko ollu ikävä? XD Oon tosi iloinen kun tänään sai avata ekan luukun joulukalenterista! Enään 23 päivää, ja me saatiin koulus todistukset. sain kaheksan ysii =)
        aika hyvä. sit tuli 2 seiskaa ja 3 kasii. Äiti lupas et se menee ostamaan sen mäyris-paketin.
        C(= jees. Mitäs teille kuuluu? sitten kun saan nintendogsin jouluna niin otan kultaisen noutajan aluksi ja annan sen nimeks Misty =) ja sitten meen mun kaverin kanssa Bark Modeen ja sit saan sen mustan labbiksen kamuksi, ja sitten ostan labbiksen ja annan sen nimeksi Sandy XD
        kaikki on ihan valmiiksi ajateltu..
        Kirjoittakaa tänne sitten taas 200 viestii ja sitten mä luen ne kaikki. Minä olen sitten Helsingistä ja 12 vuotias tyttö =)
        KAIKKI MUKAAN TÄHÄN KESKUSTELUUN!! ( jos on kysymyksiä Nintendogsista) tai juttelun halua..

        Parhain halein: Labradorinnoutaja.
        Ps: Vaihdan nimen Karoliksi koska se on minun lempparinimi.

        Voisiko joku kertoa siittä pelistä kaikkea? :) Kiituksia


      • Tessi
        GehGeh kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa siittä pelistä kaikkea? :) Kiituksia

        En jaksa alkaa selittää mitään omaa ni täs on muutamii osotteita, jos et oo jo käynyt.

        http://www.nintendo-fi.com/product/product.asp?mainid=20&subid=42&id=62&pid=5180


        http://www.nintendogs.com/


        pelkästään kuvia ja videoita:

        http://media.ds.ign.com/media/736/736312/vids_1.html


      • shiban
        Tomira kirjoitti:

        Tänään avasin joulu kalenterista ekan luukun ja ajattelin että enään 16 pv että vietän joulun isällä ja saan kauan odottamani nintendogsin

        mul on labbiksessa kaikki rodut!!! lukun ottaen dalmis ja jack russel! on rahaa ihan sikana jotain 60 tonnia joten ei ainakaan raha pulaa. muuten on ko joku kilpaillu tokon campissa? mä oon ja tullu kolmannex!!! ja myös muissa oon oon voittanu campit.


    • huskie

      Koirani muuttivat tänään asumaan aurinkoiselle merenrannalle, kiitos agilitykisojen palkintorahojen. Nyt en vähään aikaan enää juoksuta niitä kilpailuissa. :P Seuraavaksi (kaikista?) hienoin huone maksaakin sit sellaset satatuhatta. X_X

      • BlueDS

        Mikä huone?? :)


    • ______

      Jipii...Tossa 28.11 sain nintendogs labradoriversion! Nyt mulla on siinä 2 koiraa:Labradori nimeltä Vili ja Shiba inu nimeltä Noora.Jos jotakuta tympii se,että pitää oottaa puol tuntii et pääsee uuestaan lenkille,ni tässä ratkaisu: Kun vedät reittiä,vedä reitti mahdollisimman monen ?-merkin päältä ,jonka JÄLKEEN vedät reitin puistoon. Elikkä:Koti->mahdollisimman monta ?-merkkiä->puisto->koti.Sitten,kun olet puistossa niin vaihda koiran esinettä ( =Kaulapanta,hattu jne.).Kun siihen tulee se Saving...Dont turn the power off,Niin sen jälkeen sammuta kone (HUOM! JÄLKEEN!(Jos sammutat kun se tallentaa niin sinun tallennus voi kadota!)).Kun käynnistät sen uudestaan niin sinulla on kaikki ne esineet jotka poimit,ja voit mennä heti uudestaan kävelylle!

    • Tessi

      Ostettiin tänään toi DS ja chihuahua peli. Mentiin ensin tilt pelaajan pelikauppaan, mut haluttiin ensin katella hintoja, ni sit mentiin prismaan ja ostettiin sit sieltä semmonen pak mis on hopea DS ja chihuahua peli ja se makso siellä 0,95€ vähemmän kun tilt pelaajan pelikaupassa xD. Prismast oli loppunu ne vaaleenpunaset ja siniset, ni siel oli vaan semmosii pakkei, mis oli harmaa DS ja kaikkii kolmei pelie oli niis, ni valitsin sit chihuahua, koska siin on eniten kivoi rotui alussa heti... Oho, tulipas kirjotettuu paljon, mut olis viel semmosta, et otin paketista kaikki ohjeet ja loput laitetaan sit joulupakettiin, ni luin ne jo ja yks asia jäi mietityttämään. Eli saako sen kielen valita, vaikka olisi mikä?

      • Nintendogs

      • nimien hankaluus
        Nintendogs kirjoitti:

        Niitä kieliä on jotain Ranskaa,Saksaa,Englantia ja jotin muuta eli kai sen saa valita! mutta kiva kun sait sen! :) mutta mene rekisteröitymään http://forums.cjb.net/koiratfoorumi.html

        nii siitä pelistä... voitteko antaa lyhyitä nimiä koiralle? kun mulla on Chihuahua versio niin en oo saanu aloitettuu peliä koska en tiiä sopivaa nimeä!


      • Tessi
        nimien hankaluus kirjoitti:

        nii siitä pelistä... voitteko antaa lyhyitä nimiä koiralle? kun mulla on Chihuahua versio niin en oo saanu aloitettuu peliä koska en tiiä sopivaa nimeä!

        Kopsasin nä nimet sieltä keskustelusta mikä meni täyteen...
        Candy,Mindi,Vilma,Windy,Nuppu,Henni,Henna,Vili,Ada, Adde,Camy,Cheri,Cherry,Chris,Dami,Dandy,Ditte, Tatja,Milka,Milla,Milli,Rosa,Mimi,Mimmi,Tessa, tessu,Wendy,Vilma,Donna,Emma,Netta...

        Mä saan kans chihuahua version, mut vast jouluna :(


      • TÄÄLLÄ ON NIMIU
        nimien hankaluus kirjoitti:

        nii siitä pelistä... voitteko antaa lyhyitä nimiä koiralle? kun mulla on Chihuahua versio niin en oo saanu aloitettuu peliä koska en tiiä sopivaa nimeä!

        Esm : Willy , Wally , Wilma mul o huskei siin ja niitte nimet o Maya , Jakc Ja Deamon pystyyks ne saamaa pentui muute ? ja siis jatkan nimii : Tex , Rex , Atsalea , Tiki , sit ehotomasti mä tykkää mul o laddikses tän nimine hauva Max ja on siin myös Naya Ja Eeli :) ne o taas huskei :) SIT IHA PARHAAT ELI MEIJÄ KOIRIE NIMII JENNI , Topi , peetu , tessa , reksi , musti Ja Tessu kai joku kelpaa mut kertokaa jos tiiätte pystyys saamaa pentui ? :D tosi makeet ku nindendogeis taas =D :D


      • JATKAN !!!!!!
        TÄÄLLÄ ON NIMIU kirjoitti:

        Esm : Willy , Wally , Wilma mul o huskei siin ja niitte nimet o Maya , Jakc Ja Deamon pystyyks ne saamaa pentui muute ? ja siis jatkan nimii : Tex , Rex , Atsalea , Tiki , sit ehotomasti mä tykkää mul o laddikses tän nimine hauva Max ja on siin myös Naya Ja Eeli :) ne o taas huskei :) SIT IHA PARHAAT ELI MEIJÄ KOIRIE NIMII JENNI , Topi , peetu , tessa , reksi , musti Ja Tessu kai joku kelpaa mut kertokaa jos tiiätte pystyys saamaa pentui ? :D tosi makeet ku nindendogeis taas =D :D

        MÄÄ JATKA MÄ E EKAKS LÖYTÄNY HUSKEI MUT NYT LÖYTY JA TOS O NIITTE NIMII NIMET O DEAMON , MAYA , NAYA JA JAKC :) JA SAIN TÄNÄÄ UUDE HUSKY KU VOITI FRISDEE KILPAILUIS DEAMONIKAA =) DEAMON PÄRJÄÄ TOSI HYVI FRISDEES :) JA OSTI SIL VIIDENNE HUSKY JA NIMI O MAX :) MAKEET JEE !
        9 % 10 ! ENÄÄ TÄYTYY PÄÄSTJONNEKKI LUMISEE PAIKKAA JOS SERMMOSII SIEL O :) ? NO JOS EI NI MERE RANTTAA ! NO TOIVISI ET OIS LUMINE PAIKKA :) =) 8D 8) THE SIMS KI O KIVA MUL O LEMMIKKI ELÄMÄÄ JA KUUS HUSKYY JA YKS HUSKY PENSKA :) !


    • Tessi

      Eiks se ollu niin, et niis eri versioissa on erillaiset "aloitus" asunnot? Onks niis kaikis semmonen aidattu piha-alue, niin ku joissain kuvis/videois näkyy?

      • Tessi

        Niin lisäisin vielä, että miten koiria voi ns."liikuttaa" tai miten sen nyt sanois...nii miten koirat liikkuvat eri huoneeseen tai pihalle?


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Niin lisäisin vielä, että miten koiria voi ns."liikuttaa" tai miten sen nyt sanois...nii miten koirat liikkuvat eri huoneeseen tai pihalle?

        Muistakaa vastata näihin mun viesteihin!!!


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Muistakaa vastata näihin mun viesteihin!!!

        Voitte edelleen vastata noihin edellisiin viesteihin!


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Voitte edelleen vastata noihin edellisiin viesteihin!

        siinä se tais sit tullakki


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Niin lisäisin vielä, että miten koiria voi ns."liikuttaa" tai miten sen nyt sanois...nii miten koirat liikkuvat eri huoneeseen tai pihalle?

        Ei aavistustakaan, onko eri versioissa eri aloitushuone. Siis sehän on vaan sellanen yksi rajattu tila missä ne liikkuu ja seinät näyttää erilaisilta sen mukaan, minkälainen huone se on. Ei dogit pääse siitä mihinkään eikä niiden liikkumiseen voi vaikuttaa muuten kun kutsumalla ne siihen ruudun eteen.


      • huomasi :) HUSKYT <3
        huskie kirjoitti:

        Ei aavistustakaan, onko eri versioissa eri aloitushuone. Siis sehän on vaan sellanen yksi rajattu tila missä ne liikkuu ja seinät näyttää erilaisilta sen mukaan, minkälainen huone se on. Ei dogit pääse siitä mihinkään eikä niiden liikkumiseen voi vaikuttaa muuten kun kutsumalla ne siihen ruudun eteen.

        sä varmaa tykkäät huskeist kute mäki ja sul o varmaa nindendogis husky 8D


      • MUL HUSKEI OIKEIEIT
        huomasi :) HUSKYT <3 kirjoitti:

        sä varmaa tykkäät huskeist kute mäki ja sul o varmaa nindendogis husky 8D

        MUL O HUSKEI ITÄLLÄ NIINKU ELÄVII VIIS VALJAKKOHAUVAA JA NINDENDOGIS KANS HUSKEI :)


    • hau

      heh heh aion ostaa Mäyriksen tai Chishun

    • Haukkeli

      Se on muuten ärsyttävää ku just näitä Mäyräkoira&Pinkki DS paketteja ei löydy enää mistään... Ois pitäny aika nopeesti ostaa... Nyt toivon vaan että jouluksi johonkin paikkaan ilmestyisi se paketti. Murr.

    • Hau

      Onko teidän mielestä tyhmää ostaa se peli? Kun sanoin ystävälleni että toivon sitä ja tota Ds:ää joululahjaksi niin se sano, et sinä et ehkä tarvi, koska se on niinkuin tarkoitettu sellaisille ihmisille joilla ei ole varaa koiraan, on allerginen tai jotain muuta. Kun minun perheessä on IRL:issä 2 koiraa, ja 1 kuoli juuri. MINUN mielestä se peli on Ok koiraihmisille, vaikka olisikin oikeita koiria, vai mitä?

      • Labradorinnoutaja

        Eihän se ole pelkästään tarkoitettu allergisille, tai niille joska eivät voi saada omaa koiraa! Minä toivon maykkä-pakettia joululahjaksi, ja me muutenkin otetaan kevällä koira.
        Jees: Äiti menee ostamaan sen paketin!


      • dog.

        kyllä olet aivan oikeassa!! se peli sopii kaikille ketkä vain pitää koirista


      • nintendogs fani

        EI oo tyhmää ostaa sitä peliä
        ja se on kaikkien oma asia mitä pelejä pelaa.
        niin mulla ois YKSI kysymys:
        voisitteko kertoa KAIKKI nintendogs aiheiset
        nettisivut tiedän kyllä jo sen www.nintendogs.fi vai olikohan se com iihan sama mut pliis kertokaa
        jos tiiätte laittakaa sähkärii tuleen
        [email protected]


    • Hau the Haukkeli

      keh keh heti tuli hottii kamaa Nindendogs keskustelusta ku haukku vähän kirjotteli kommentteja ;P No ei sunkaa kaikki muutkin jotka on kirjotellu, mu´t jees et täst viel tuli niinku näinky hot :D

    • Tessi

      Pitääkö DS ladata ennen kun sitä voi pelata??? kuin kauan siin kestää jos täytyy ja kun siin palaa oranssi valo, ni sillon se lataa vielä vai???

      • Tessi

        Tiedän jo, mut voitte silti vastata xD


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Tiedän jo, mut voitte silti vastata xD

        ...myös noihin tän yläpuolella oleviin viesteihin.


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        ...myös noihin tän yläpuolella oleviin viesteihin.

        Miks pitää vastata jos tiedät jos vastaukset? :D Kyllä ja kyllä, oranssi valo tarkottaa, että akku latautuu. Ja pitää laittaa DS ensimmäiseksi latautumaan. Sitä voi pelata siinä samalla kun se lataa.

        Laittakaa kysymyksiin otsikoihin vaikka kysymysmerkkejä ????? muutama niin kyssät erottuu muista viesteistä, ok?


    • Tessi

      Saan pelata vähän aikaa nintendogsii ja sit se laitetaan joulupakettiin, ni nyt ku oon ostanu yhen koiran, ni se ei kuole vaiks joutuu olemaan 21 päivää ilman hoitoa eikä se unohda temppuja?

      • Labradorinnoutaja

        ei se voi kuolla.


      • huskie

        Jos jätät sen kotiin yksinään kolmeksi viikkoo, se nälkiintyy ja karkaa (vaikka vissiin tuleekin sitten takaisin). Niitä pentuja joutuu ruokkimaan ja juottamaan ainakin kerran päivässä ja pesemään parin päivän välein. Mutta siis --> koirahotelliin. Ei maksa mitään.


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Jos jätät sen kotiin yksinään kolmeksi viikkoo, se nälkiintyy ja karkaa (vaikka vissiin tuleekin sitten takaisin). Niitä pentuja joutuu ruokkimaan ja juottamaan ainakin kerran päivässä ja pesemään parin päivän välein. Mutta siis --> koirahotelliin. Ei maksa mitään.

        Ok. kiitos tosi paljon tiedosta! (kumartaa) xD


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Jos jätät sen kotiin yksinään kolmeksi viikkoo, se nälkiintyy ja karkaa (vaikka vissiin tuleekin sitten takaisin). Niitä pentuja joutuu ruokkimaan ja juottamaan ainakin kerran päivässä ja pesemään parin päivän välein. Mutta siis --> koirahotelliin. Ei maksa mitään.

        En voikkaan jättää sitä koirahotelliin koska se on mun ainut koira! voi hitsi, mitä mä nyt teen?


      • Labradorinnoutaja
        Tessi kirjoitti:

        Ok. kiitos tosi paljon tiedosta! (kumartaa) xD

        Kertokaa muuten nyt kaikki nettisivut, missä olisi nintendogsista videoita ja muuta.
        tiedän jo tuon www.nintendogs.com

        ja iskä ostaa sen mäykkäpaketin mulle!
        ihanaa


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        En voikkaan jättää sitä koirahotelliin koska se on mun ainut koira! voi hitsi, mitä mä nyt teen?

        Enpäs tiennykään että siinä on tuollanen rajoitus, ettei KAIKKIA koiria voi viedä sinne... vai? Oikeestaan tosi tyhmää, koska ajattelin että veisin omat koirani välillä sinne sitten kun en enää jaksa siihen niin paljoa keskittyä - niin ei tarviais joka päivä väkisin niitä hoitaa...

        Siitä oon kyllä ihan varma ettei se kuole, mutta mulla ei yksikään ole vielä karannut joten en tiedä mitä siitä seuraa. Voithan sä tietty poistaa sen koko tallennuksen ja alottaa sitten jouluna uudella koiralla alusta, jos se ei haittaa että menetät sen nykyisen?


      • Tessi
        Labradorinnoutaja kirjoitti:

        Kertokaa muuten nyt kaikki nettisivut, missä olisi nintendogsista videoita ja muuta.
        tiedän jo tuon www.nintendogs.com

        ja iskä ostaa sen mäykkäpaketin mulle!
        ihanaa

        http://media.ds.ign.com/media/736/736312/imgs_1.html

        tossa on kuvia ja videoita.


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Enpäs tiennykään että siinä on tuollanen rajoitus, ettei KAIKKIA koiria voi viedä sinne... vai? Oikeestaan tosi tyhmää, koska ajattelin että veisin omat koirani välillä sinne sitten kun en enää jaksa siihen niin paljoa keskittyä - niin ei tarviais joka päivä väkisin niitä hoitaa...

        Siitä oon kyllä ihan varma ettei se kuole, mutta mulla ei yksikään ole vielä karannut joten en tiedä mitä siitä seuraa. Voithan sä tietty poistaa sen koko tallennuksen ja alottaa sitten jouluna uudella koiralla alusta, jos se ei haittaa että menetät sen nykyisen?

        Niin, mut on siihenki jo kiintyny ja olis kiva voida opettaa sit jo uusii temppuja ja ym... ei olis pitäny alottaa peliä, ku vast jouluna :( nyt en tiiä mitä teen...varmaan jätän sen pennun sinne ja katotaan sit mitä on tapahtunut..


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Niin, mut on siihenki jo kiintyny ja olis kiva voida opettaa sit jo uusii temppuja ja ym... ei olis pitäny alottaa peliä, ku vast jouluna :( nyt en tiiä mitä teen...varmaan jätän sen pennun sinne ja katotaan sit mitä on tapahtunut..

        Ai olet jo pelannut sitä ihan kunnolla? :) Luulin että vaan kokeilit ja sen takia sanoin tuon tallennuksenpoistamisjutun.

        Toisaalta - koska se on ainoa koira siellä, niin voi olla ettei se karkaakaan, koska eihän siinä sitten voisi tehdä mitään... tule sit kertomaan tänne miten sille on käyny.


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Ai olet jo pelannut sitä ihan kunnolla? :) Luulin että vaan kokeilit ja sen takia sanoin tuon tallennuksenpoistamisjutun.

        Toisaalta - koska se on ainoa koira siellä, niin voi olla ettei se karkaakaan, koska eihän siinä sitten voisi tehdä mitään... tule sit kertomaan tänne miten sille on käyny.

        Juu tulen minä...jos vain muistan xD Laitan vaikka muistutuksen kännykkään, että varmana muistan. Menen vielä syöttämään, juottamaan ja pesemään viimisen kerran ennen joulua. :(


      • Tomira
        Tessi kirjoitti:

        Juu tulen minä...jos vain muistan xD Laitan vaikka muistutuksen kännykkään, että varmana muistan. Menen vielä syöttämään, juottamaan ja pesemään viimisen kerran ennen joulua. :(

        Voi hhitsi tääl on paljon!!!
        Viimeks ku kävin tääl oli vaan n. 7 viestii!!!
        WAU!!!
        Ja ihQ:uu! Päivät vähenee lallatilei xD


      • Tessi
        Tomira kirjoitti:

        Voi hhitsi tääl on paljon!!!
        Viimeks ku kävin tääl oli vaan n. 7 viestii!!!
        WAU!!!
        Ja ihQ:uu! Päivät vähenee lallatilei xD

        Et oo pitkään aikaan mesessä käyny tai sit en oo ollu sillon itse mesessä, mut olis vaan paljon kerrottavaa...xD


      • dog.
        huskie kirjoitti:

        Ai olet jo pelannut sitä ihan kunnolla? :) Luulin että vaan kokeilit ja sen takia sanoin tuon tallennuksenpoistamisjutun.

        Toisaalta - koska se on ainoa koira siellä, niin voi olla ettei se karkaakaan, koska eihän siinä sitten voisi tehdä mitään... tule sit kertomaan tänne miten sille on käyny.

        kun olin nintendo dogs esittelyssä yksi kaverini kysyi siltä esitteliältä "mitä tapahtuu jos sen jättää hoitamatta" (hyvä kysymys) siellä vastattiin että eise, kuole, se vaan vähän likaantuu. ei muuta !!!


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        kun olin nintendo dogs esittelyssä yksi kaverini kysyi siltä esitteliältä "mitä tapahtuu jos sen jättää hoitamatta" (hyvä kysymys) siellä vastattiin että eise, kuole, se vaan vähän likaantuu. ei muuta !!!

        Joo, mut mä menin jo poistamaan kaikki tiedot, et voin sit jouluna alottaa ihan "puhtaalta pöydältä".


    • Tomira

      Niin .. kysymys 1. kun aloittaa pelin saa ostaa koiran ja sellai.. mut sitku sen pelin tallentaa ja sit sammuttaa niin onko koira elossa kun aamulla avaa pelin ja voiko se koira kuolla siinä pelissä?
      Ja kysymys 2. Mistä saa hankittua rahaa siinä pelissä ? saako sitä kenties kilpailuissa??

      ja sitten kerrottavat (uutiset)..
      Mä sain semmosen ihQ:n ison kokosen pehmopantterin ja ostin sen ihan ite ja se on niiiin lutuna ja halittava ihQ!

      • Tessi

        vastaus 1. koira on elossa aamulla, koira ei voi kuolla. Kaikki mitä oot tehnyt tallentuu ja vaikka sammutat sen, ne kaikki on siellä.

        vastaus 2. kun sijoitut ainakin 3 parhaan joukkoon ni sit ainakin saa rahaa.


      • Tomira
        Tessi kirjoitti:

        vastaus 1. koira on elossa aamulla, koira ei voi kuolla. Kaikki mitä oot tehnyt tallentuu ja vaikka sammutat sen, ne kaikki on siellä.

        vastaus 2. kun sijoitut ainakin 3 parhaan joukkoon ni sit ainakin saa rahaa.

        Mutta nyt menen syömään :P
        Joten tulen pian ei kestä kauan ja YRITÄN keksiä lisää kysymyksiä ;D


      • Tessi
        Tomira kirjoitti:

        Mutta nyt menen syömään :P
        Joten tulen pian ei kestä kauan ja YRITÄN keksiä lisää kysymyksiä ;D

        Tuu meseen ku tuut syömästä!


      • dachshund
        Tessi kirjoitti:

        Tuu meseen ku tuut syömästä!

        Tessi mikä sun mese..? Voisin lisätä sut..! :)


      • Tessi

      • dachshund

      • Tomira
        dachshund kirjoitti:

        mä lisäsin sut mesee!! x)

        mikäs sun mese on? x)vai ootko jo mun meses nimittäin en oo varma ..
        mutta kysymyksiä tuli lisää xD
        1. eihän koira kasva ikinä aikuiseksi?
        2. ja meneekö koira ihan ittekseen nukkumaan vai nukutaanko siinä ollenkaan?


      • Tessi
        Tomira kirjoitti:

        mikäs sun mese on? x)vai ootko jo mun meses nimittäin en oo varma ..
        mutta kysymyksiä tuli lisää xD
        1. eihän koira kasva ikinä aikuiseksi?
        2. ja meneekö koira ihan ittekseen nukkumaan vai nukutaanko siinä ollenkaan?

        1. koira ei kasva ikinä aikuiseksi.
        2. menee nukkumaan ittekseen, mut en tiiä nukkuuko se koskaan oikeen kunnolla.


      • GehGeh

        TODELLAKIN kannattaa laittaa kysymyksiin kysymyysmerkkejä, koska sillon ne huomataan, kun ei erkkikään noita kaikkia jaksa lukea...! :)


      • Kylnenukkuu
        Tessi kirjoitti:

        1. koira ei kasva ikinä aikuiseksi.
        2. menee nukkumaan ittekseen, mut en tiiä nukkuuko se koskaan oikeen kunnolla.

        Jos on 2/enemmän koiria kaksi koiraa menee ainaki mulla sillee; toinen on maate ja toinen vieressä tassut kaulan ympärillä.


    • Tomira

      Minne te kaikki olette hävinneet? Nintendogs? husky?
      Täällä on vain minä tessi ja dachshund
      kaikki takaisin!

      • huskie

        Huskie ainakin on täällä vaikka yrittääkin vähentää netinkäyttöä. XD

        Unohdin eilen ensimmäistä kertaa dogini yksin koko päiväksi. :( Onneks eivät näköjään karkaa yhden päivän takia. Mua on alkanut ärsyttää tuossa se, miten nopeesti koirat likaantuuu, siis pari päivää edellisestä pesusta niin ne muka on jo saastaisia ja kirput sinkoilee...grr. Mutta 28 000 pisteeseen matkaa pari sataa ja ehkä sitten saisin lopulta oman huskien.


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Huskie ainakin on täällä vaikka yrittääkin vähentää netinkäyttöä. XD

        Unohdin eilen ensimmäistä kertaa dogini yksin koko päiväksi. :( Onneks eivät näköjään karkaa yhden päivän takia. Mua on alkanut ärsyttää tuossa se, miten nopeesti koirat likaantuuu, siis pari päivää edellisestä pesusta niin ne muka on jo saastaisia ja kirput sinkoilee...grr. Mutta 28 000 pisteeseen matkaa pari sataa ja ehkä sitten saisin lopulta oman huskien.

        Onko sulla labradori versio vai chihuahua?
        Minkä rotusia ja nimisiä koiria sulla nyt on siinä?


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Onko sulla labradori versio vai chihuahua?
        Minkä rotusia ja nimisiä koiria sulla nyt on siinä?

        Labrador. Ja omistain vain kolme pentua, koska tykkään pitää ne kaikki mielummin kotona kuin missään hotellissa: shiba inu Timi (aloituskoirani), corgi Aino (hankin Timille kaveriksi) ja mopsi Unnu (hankin muuten vain että saisin enemmän pisteitä vaikka en mopseista erityisesti pidä).


      • Nintendogs

        Täällähän minä! (komppanja valmis!) ♥


      • Nimetön
        Nintendogs kirjoitti:

        Täällähän minä! (komppanja valmis!) ♥

        Tosi hyvät Nintendogs sivut!!
        www.nintendogs.urli.net


    • GehGeh

      Se TODELLA taitaa olla aika suosittu.... Vitsi en jaksa odottaa enää jouluun kun sillon saan sen :D

    • GehGeh

      Gehgeh ku kirjotin et nindendogsi taitaa olla aika suosittu, et en jaks oottaa enää ku saan sen, ni se kuulosti ihan siltä kun mä haluaisin sen, vaan koska se on suosittu :) Näin ei muuten ole. I love dogs! Muutamaa päivää ennen joulua meille tulee ihan ihka aito koiranpentukin

    • GehGeh

      Saako nindendogsia pelattua vain enkulla? Ajattelin vaan, kun tuolla oli se joku 9v. pelaaja... Nii enkä itekkään oo mikää enkkunero :)

      • Tomira

        se on enkun kielinen, mutta voit komentaa/opettaa sitä suomeksi esim. maahan :D

        JIHHUUU!!!
        Saan sen17 tai jo 16 pv joulukuuta!! i-ha-naa!
        Voih voih mutta kestää niin maan perskuleesti X)


      • huskie

        Voi sen kielen vaihtaa johonkin ranskaan tai saksaan mutta ei suomeen. Eikä siinä silleen tarvii edes osata...ohjekirja on suomeksi, koulutusoppaassa on kuvat ja kaikkiin toimintoihin on kuvakkeet. Ja tekstiä on muutenkin aika vähän.

        Pssst, se on NinTENdogs. Mullakin siitä meinaa aina puhuessa tulla NinDENdogs. :D


      • Labradorinnoutaja
        huskie kirjoitti:

        Voi sen kielen vaihtaa johonkin ranskaan tai saksaan mutta ei suomeen. Eikä siinä silleen tarvii edes osata...ohjekirja on suomeksi, koulutusoppaassa on kuvat ja kaikkiin toimintoihin on kuvakkeet. Ja tekstiä on muutenkin aika vähän.

        Pssst, se on NinTENdogs. Mullakin siitä meinaa aina puhuessa tulla NinDENdogs. :D

        JEES!!!!!!!!!
        Varokaa, nyt mä sekoan! XD
        löysin iskän ja äidin lahjakätkön ja siellä oli.......
        LABRADORINNOUTAJA OSA JA se kone! =)=)
        ihanaa, saan sen sittennkin.
        eikä se kyllä haittaa vaikka se onkin SE osa, vaikka oisin halunnut sen vaaleanpunaisen.
        =P. tykkäsin nimittäin enemmän siitä vaaleanpunaisensta.
        mitä väliä. samat koirat lopultahan ´niissä on. ja sitä paitsi mulle sopii paremmin sininen.
        ihanaa


      • Tessi
        Labradorinnoutaja kirjoitti:

        JEES!!!!!!!!!
        Varokaa, nyt mä sekoan! XD
        löysin iskän ja äidin lahjakätkön ja siellä oli.......
        LABRADORINNOUTAJA OSA JA se kone! =)=)
        ihanaa, saan sen sittennkin.
        eikä se kyllä haittaa vaikka se onkin SE osa, vaikka oisin halunnut sen vaaleanpunaisen.
        =P. tykkäsin nimittäin enemmän siitä vaaleanpunaisensta.
        mitä väliä. samat koirat lopultahan ´niissä on. ja sitä paitsi mulle sopii paremmin sininen.
        ihanaa

        Kiva et säkin saat sen pelin!


      • Labbis
        Tessi kirjoitti:

        Kiva et säkin saat sen pelin!

        oisin halunnu sen vaaleenpunasen Ds:än, mut iha sama. !


      • dog.
        Labbis kirjoitti:

        oisin halunnu sen vaaleenpunasen Ds:än, mut iha sama. !

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide

        Taloa ei tarvitse ostaa, se on siinä valmiina, mut jos haluu ni voi joskus sit ku on rahaa tarpeeks ni ostaa uuden.
        Eli pentu vaan ostetaan alussa. Peli alkaa suoraan kennelissä, tai siis se kävelee heti kennelin ovelle ja sit koputat, niin pääset sisään ja painat buy eli osta.
        Pentua pitää ensin rapsuttaa, koska kun se tulee taloon se on aika arka, mut sit ku rapsutat se tottuu sunhun ja taloon, ni sit siihen tulee viesti et nyt voit opettaa pennulle nimen.
        Pelin mukana tulee hyvät suomenkieliset ohjeet!


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Taloa ei tarvitse ostaa, se on siinä valmiina, mut jos haluu ni voi joskus sit ku on rahaa tarpeeks ni ostaa uuden.
        Eli pentu vaan ostetaan alussa. Peli alkaa suoraan kennelissä, tai siis se kävelee heti kennelin ovelle ja sit koputat, niin pääset sisään ja painat buy eli osta.
        Pentua pitää ensin rapsuttaa, koska kun se tulee taloon se on aika arka, mut sit ku rapsutat se tottuu sunhun ja taloon, ni sit siihen tulee viesti et nyt voit opettaa pennulle nimen.
        Pelin mukana tulee hyvät suomenkieliset ohjeet!

        Muista pitää mikrofoonia 10-15cm päässä kasvoistasi, muuten koira kuulee sen varmaankin epäselvästi, koska sen yläpuolelle tulee punaisia kysymysmerkkejä, eikä koira opi sitä. Ja lausu myös nimi ja temppujen nimet selvästi mikrofooniin!


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide

        Onko se peli muuten sun joululahja, vaikka saatkin sen jo huomenna, vai saatko sen muuten vaan??


      • dog.
        Tessi kirjoitti:

        Taloa ei tarvitse ostaa, se on siinä valmiina, mut jos haluu ni voi joskus sit ku on rahaa tarpeeks ni ostaa uuden.
        Eli pentu vaan ostetaan alussa. Peli alkaa suoraan kennelissä, tai siis se kävelee heti kennelin ovelle ja sit koputat, niin pääset sisään ja painat buy eli osta.
        Pentua pitää ensin rapsuttaa, koska kun se tulee taloon se on aika arka, mut sit ku rapsutat se tottuu sunhun ja taloon, ni sit siihen tulee viesti et nyt voit opettaa pennulle nimen.
        Pelin mukana tulee hyvät suomenkieliset ohjeet!

        kiitti


      • dog.
        Tessi kirjoitti:

        Onko se peli muuten sun joululahja, vaikka saatkin sen jo huomenna, vai saatko sen muuten vaan??

        se on mul joulu lahja mut oon tämmöne vähä vanhempi ni saan sen ennempää


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        se on mul joulu lahja mut oon tämmöne vähä vanhempi ni saan sen ennempää

        No mä oon 15, enkä usko joulupukkiin, mut saan sen siks vast jouluna, ku meille tulee pukki, koska serkut on niin nuoria ja se toinen huomais jos en sais sitä sillon.


      • Tomira
        Tessi kirjoitti:

        No mä oon 15, enkä usko joulupukkiin, mut saan sen siks vast jouluna, ku meille tulee pukki, koska serkut on niin nuoria ja se toinen huomais jos en sais sitä sillon.

        Niin xD
        Kun alottaa pelin niin meneekö se automaattisesti sinne kenneliin??

        Ja muuta.
        ---------
        tänään tehtiin pipareita ja mokkapaloja namii! ja sit näin unta Nintendogsista paitti et se oli vähän outo uni :D Oli selai et pelasin DS:ää jossa oli nintendogs ja mulla oli saksanpaimenkoira jota hoisin vaikka rakastan huskejä :P niin ja sitten vein sen 2 kertaa lenkille ja pesin jne. ja sit tuli kauhee kohta! sit se sanos ruoki koira ennen kuin se kuolee ja se oli inhottavaa et pelasin semmoses surullisen vihrees talos!!! YÖK! Mun inha väri! ja sit siel koiran talos oli ihan sama.. oli se muuten kiva uni mut silleen ei -.- mutta LUKEKAA TÄÄ XD


      • Nintendogs
        Labradorinnoutaja kirjoitti:

        JEES!!!!!!!!!
        Varokaa, nyt mä sekoan! XD
        löysin iskän ja äidin lahjakätkön ja siellä oli.......
        LABRADORINNOUTAJA OSA JA se kone! =)=)
        ihanaa, saan sen sittennkin.
        eikä se kyllä haittaa vaikka se onkin SE osa, vaikka oisin halunnut sen vaaleanpunaisen.
        =P. tykkäsin nimittäin enemmän siitä vaaleanpunaisensta.
        mitä väliä. samat koirat lopultahan ´niissä on. ja sitä paitsi mulle sopii paremmin sininen.
        ihanaa

        äiti ja isä ei ole ostanu mulle mitään vielä joululahjaks... ne sanoo että vietettäiskö joulu ette saatais mitään ollaan vaan ja syödään.... :( mutta multa tuli heti EI vastaus mutta mä saatan saada vaan 5 lahjaa... sukulaisilta saadut... :,(


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        äiti ja isä ei ole ostanu mulle mitään vielä joululahjaks... ne sanoo että vietettäiskö joulu ette saatais mitään ollaan vaan ja syödään.... :( mutta multa tuli heti EI vastaus mutta mä saatan saada vaan 5 lahjaa... sukulaisilta saadut... :,(

        ei se haittaa.. etsä varmaan mitään 10 000 lahjaa tarvii xD
        mulla on sama juttu :P oon kattonu kätköjä ja mulle on n. 5 lahjaa :P
        Ja sitten isän luonakin on ja siellä on DVD joku DVD en tiiä mikä ja sit NINTENDOGS!!!
        haluun jo pelata sitä!!


      • Tessi
        Tomira kirjoitti:

        Niin xD
        Kun alottaa pelin niin meneekö se automaattisesti sinne kenneliin??

        Ja muuta.
        ---------
        tänään tehtiin pipareita ja mokkapaloja namii! ja sit näin unta Nintendogsista paitti et se oli vähän outo uni :D Oli selai et pelasin DS:ää jossa oli nintendogs ja mulla oli saksanpaimenkoira jota hoisin vaikka rakastan huskejä :P niin ja sitten vein sen 2 kertaa lenkille ja pesin jne. ja sit tuli kauhee kohta! sit se sanos ruoki koira ennen kuin se kuolee ja se oli inhottavaa et pelasin semmoses surullisen vihrees talos!!! YÖK! Mun inha väri! ja sit siel koiran talos oli ihan sama.. oli se muuten kiva uni mut silleen ei -.- mutta LUKEKAA TÄÄ XD

        Menee automaattisesti kenneliin! xD


      • Nintendogs
        Tomira kirjoitti:

        ei se haittaa.. etsä varmaan mitään 10 000 lahjaa tarvii xD
        mulla on sama juttu :P oon kattonu kätköjä ja mulle on n. 5 lahjaa :P
        Ja sitten isän luonakin on ja siellä on DVD joku DVD en tiiä mikä ja sit NINTENDOGS!!!
        haluun jo pelata sitä!!

        Mun mese on [email protected] eli jos tomira haluut pyydä mesekamuks! :)


      • Nintendogs
        Nintendogs kirjoitti:

        Mun mese on [email protected] eli jos tomira haluut pyydä mesekamuks! :)

        Nintendogs

        Pelin alkuvaiheet

        Kenneli
        Peli alkaa, kun kävelet kohti kenneliä. Kun olet oven kohdalla, koputa ovea muutaman kerran käyttämällä Nintendo DS:n stylus-kynää. Kennelissä voit ostaa (Buy) ensimmäisen koiranpentusi tai käydä katsomassa (Look) kolmea koiranpentua (Kääpiömäyräkoira, Chihuahua ja Labradorinnoutaja). Pelin alussa sinulla on valittavana kuusi eri koirarotua ja keräämällä kouluttajapisteitä (Trainer Points) kenneliin ilmestyy uusia koirarotuja. Kun olet ostanut ensimmäisen koiranpentusi, on aika lähteä kotiin.

        Kotiin saapuminen
        Kun koiranpentusi saapuu kotiin, on hyvä hoivata häntä hieman. Näin koiranpentusi totuttelee uuteen ympäristöönsä.

        Silittäminen
        Keskellä kosketusnäyttöä on "vihellyspainike", jota koskettamalla voit kutsua koiranpennun luoksesi. Kun molemmat näytöt muuttuvat valkoisiksi, voit vaikkapa silittää koiranpentuasi. Käytä stylus-kynää silittääksesi koiranpentua kunnes hän kimaltelee. Kun olet silittänyt koiranpentua jonkin aikaa, hän tuntee olonsa turvalliseksi. Seuraavaksi on aika nimetä koiranpentu.

        Koiran nimeäminen
        Nintendo DS -käsikonsolin vasemmassa alakulmassa oleva pieni aukko on sisäänrakennettu mikrofoni, jota hyödynnetään tässä pelissä. Pidä Nintendo DS -käsikonsolia n. 10-15 cm etäisyydellä kasvoistasi parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Varmista, ettei samassa huoneessa ole taustamelua. Peli kertoo, että on aika antaa nimi koiranpennullesi. On tärkeää, että lausut koiran nimen selkeällä ja kuuluvalla äänellä, mutta ei kuitenkaan huutamalla. Muista lausua koiran nimi aina samalla äänensävyllä. Napauta kosketusnäytön alalaidassa olevaa "Begin Audio Input" -painiketta ja ole valmiina. Lausu koiranpentusi uusi nimi mikrofoniin, kun mikrofonikuvake on koiranpennun yläpuolella. Jos koiranpentusi kuulee nimen, hän haukkuu kerran ja hänen yläpuolelleen ilmestyy lampun kuva. Toista edellä mainitut nimeämisvaiheet vielä muutaman kerran. Kun koiranpentu oppii uuden nimensä, voit kirjoittaa koiranpennun nimen muistiin käyttämällä kosketusnäytölle ilmestyvää näppäimistöä.

        Varmista, että koirapentusi tunnistaa uuden nimensä
        Kun olet antanut koiranpennullesi nimen ja nimi näkyy myös koiranpennun kuvan alapuolella, on tärkeää varmistaa, että hän tunnistaa nimensä. Kutsu koiraa juuri antamallasi nimellä (esim. Musti), jolloin koiranpentusi saapuu luoksesi. Silitä koiranpentuasi hieman ja kutsu koiranpentuasi vielä muutaman kerran antamallasi nimellä. Jos koiranpentusi tunnistaa uuden nimensä, hän haukkuu kerran aina kun kutsut häntä antamallasi nimellä.

        Ensimmäisen tempun opettaminen
        Kun olet koiranpentusi tunnistaa uuden nimensä, voit opettaa hänelle ensimmäisen tempun. Silitä koiranpentusi päätä käyttämällä stylus-kynää. Peli neuvoo sinulle kuinka ensimmäinen temppu opetetaan koiranpennulle. Sinun täytyy liu’uttaa stylus-kynää ylhäältä alaspäin koiran pään kohdalla, jolloin koiranpentusi istuutuu. Kun olet saanut koiranpentusi istumaan, kosketusnäytön oikeaan yläkulmaan ilmestyy lampun kuva. Kosketa lampun kuvaa stylus-kynällä, jolloin koiranpennun yläpuolelle ilmestyy mikrofonin kuva. Lausu ensimmäinen temppu "Istu" Nintendo DS:n mikrofoniin, kun mikrofonin kuva on näytöllä. Jos koiranpentusi kuulee tempun, hän välkähtää (peli toistaa tempun niin, että kuulet oman äänesi) ja hänen yläpuolelle ilmestyy lamppu. Toista edellä mainitut vaiheet opettaaksesi ensimmäisen tempun koiranpennullesi. Kun koiranpentusi oppii ensimmäisen tempun, kuulet fanfaarien äänen ja koiranpentusi pään yläpuolelle ilmestyy tähtiä. Kirjoita juuri opettamasi temppu muistiin (Istu). Olet juuri opettanut ensimmäisen tempun koiranpennullesi! (Jos koiranpentusi pään yläpuolelle ilmestyy kysymysmerkki, kokeile uudestaan.)

        Varmista, että koiranpentusi osaa ensimmäisen tempun
        Kutsu koirapentuasi juuri antamallasi nimellä (esim. Musti), jolloin hän saapuu luoksesi. Silitä koiranpentuasi tarvittaessa hieman ja lausu ensimmäinen temppu ("Istu") mikrofoniin. Jos koiranpentusi tottelee sinua ja istuutuu, peli onnittelee sinua ja sitten on aika siirtyä eteenpäin pelissä. Päävalikkoon ilmestyy kolme kuvaketta: Save (tallenna peli), Supplies List (esineluettelo) sekä Go Out (koiran ulkoiluttaminen). Tallenna peli koskettamalla Save-kuvaketta ja valitsemalla Yes-vaihtoehdon. Valitse seuraavaksi Yes-vaihtoehto sammuttaaksesi Nintendo DS:n tai No-vaihtoehto jatkaaksesi peliä.


        Supplies List (esineluettelo) sisältää seuraavat vaihtoehdot:

        • Sports: urheiluvälineet
        • Toys: lelut
        • Accessories: tarvikkeet (rusetit, hatut, yms)
        • Care: ruoka- ja pesutarvikkeet yms.
        • Music: musiikki (oman äänitervehdyksen äänittäminen)
        • Clock: kellot
        • Etc.: muut esineet


        Go Out (koiran ulkoiluttaminen) sisältää seuraavat vaihtoehdot:

        • Bark Mode: haukkutila (2 pelaajan tapaamispaikka, esineiden vaihtaminen)
        • Shopping: kauppa (Pet Supply), kirpputori (Secondhand Shop), kenneli (Kennel), uuden asunnon ostaminen (Interior Decorator), koirahotelli (Dog Hotel).
        • Contests: kilpailut (frisbeen heitto, agility, tottelevaisuuskisa)
        • Walk: koiran ulkoiluttaminen
        • Info: kouluttajan tiedot (Trainer Info), ystävälista (Friend List), kouluttajan saavutukset (Trainer Accomplishments), asetukset (System Settings). Siinä on tietoa!


      • Nintendogs
        Nintendogs kirjoitti:

        Nintendogs

        Pelin alkuvaiheet

        Kenneli
        Peli alkaa, kun kävelet kohti kenneliä. Kun olet oven kohdalla, koputa ovea muutaman kerran käyttämällä Nintendo DS:n stylus-kynää. Kennelissä voit ostaa (Buy) ensimmäisen koiranpentusi tai käydä katsomassa (Look) kolmea koiranpentua (Kääpiömäyräkoira, Chihuahua ja Labradorinnoutaja). Pelin alussa sinulla on valittavana kuusi eri koirarotua ja keräämällä kouluttajapisteitä (Trainer Points) kenneliin ilmestyy uusia koirarotuja. Kun olet ostanut ensimmäisen koiranpentusi, on aika lähteä kotiin.

        Kotiin saapuminen
        Kun koiranpentusi saapuu kotiin, on hyvä hoivata häntä hieman. Näin koiranpentusi totuttelee uuteen ympäristöönsä.

        Silittäminen
        Keskellä kosketusnäyttöä on "vihellyspainike", jota koskettamalla voit kutsua koiranpennun luoksesi. Kun molemmat näytöt muuttuvat valkoisiksi, voit vaikkapa silittää koiranpentuasi. Käytä stylus-kynää silittääksesi koiranpentua kunnes hän kimaltelee. Kun olet silittänyt koiranpentua jonkin aikaa, hän tuntee olonsa turvalliseksi. Seuraavaksi on aika nimetä koiranpentu.

        Koiran nimeäminen
        Nintendo DS -käsikonsolin vasemmassa alakulmassa oleva pieni aukko on sisäänrakennettu mikrofoni, jota hyödynnetään tässä pelissä. Pidä Nintendo DS -käsikonsolia n. 10-15 cm etäisyydellä kasvoistasi parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Varmista, ettei samassa huoneessa ole taustamelua. Peli kertoo, että on aika antaa nimi koiranpennullesi. On tärkeää, että lausut koiran nimen selkeällä ja kuuluvalla äänellä, mutta ei kuitenkaan huutamalla. Muista lausua koiran nimi aina samalla äänensävyllä. Napauta kosketusnäytön alalaidassa olevaa "Begin Audio Input" -painiketta ja ole valmiina. Lausu koiranpentusi uusi nimi mikrofoniin, kun mikrofonikuvake on koiranpennun yläpuolella. Jos koiranpentusi kuulee nimen, hän haukkuu kerran ja hänen yläpuolelleen ilmestyy lampun kuva. Toista edellä mainitut nimeämisvaiheet vielä muutaman kerran. Kun koiranpentu oppii uuden nimensä, voit kirjoittaa koiranpennun nimen muistiin käyttämällä kosketusnäytölle ilmestyvää näppäimistöä.

        Varmista, että koirapentusi tunnistaa uuden nimensä
        Kun olet antanut koiranpennullesi nimen ja nimi näkyy myös koiranpennun kuvan alapuolella, on tärkeää varmistaa, että hän tunnistaa nimensä. Kutsu koiraa juuri antamallasi nimellä (esim. Musti), jolloin koiranpentusi saapuu luoksesi. Silitä koiranpentuasi hieman ja kutsu koiranpentuasi vielä muutaman kerran antamallasi nimellä. Jos koiranpentusi tunnistaa uuden nimensä, hän haukkuu kerran aina kun kutsut häntä antamallasi nimellä.

        Ensimmäisen tempun opettaminen
        Kun olet koiranpentusi tunnistaa uuden nimensä, voit opettaa hänelle ensimmäisen tempun. Silitä koiranpentusi päätä käyttämällä stylus-kynää. Peli neuvoo sinulle kuinka ensimmäinen temppu opetetaan koiranpennulle. Sinun täytyy liu’uttaa stylus-kynää ylhäältä alaspäin koiran pään kohdalla, jolloin koiranpentusi istuutuu. Kun olet saanut koiranpentusi istumaan, kosketusnäytön oikeaan yläkulmaan ilmestyy lampun kuva. Kosketa lampun kuvaa stylus-kynällä, jolloin koiranpennun yläpuolelle ilmestyy mikrofonin kuva. Lausu ensimmäinen temppu "Istu" Nintendo DS:n mikrofoniin, kun mikrofonin kuva on näytöllä. Jos koiranpentusi kuulee tempun, hän välkähtää (peli toistaa tempun niin, että kuulet oman äänesi) ja hänen yläpuolelle ilmestyy lamppu. Toista edellä mainitut vaiheet opettaaksesi ensimmäisen tempun koiranpennullesi. Kun koiranpentusi oppii ensimmäisen tempun, kuulet fanfaarien äänen ja koiranpentusi pään yläpuolelle ilmestyy tähtiä. Kirjoita juuri opettamasi temppu muistiin (Istu). Olet juuri opettanut ensimmäisen tempun koiranpennullesi! (Jos koiranpentusi pään yläpuolelle ilmestyy kysymysmerkki, kokeile uudestaan.)

        Varmista, että koiranpentusi osaa ensimmäisen tempun
        Kutsu koirapentuasi juuri antamallasi nimellä (esim. Musti), jolloin hän saapuu luoksesi. Silitä koiranpentuasi tarvittaessa hieman ja lausu ensimmäinen temppu ("Istu") mikrofoniin. Jos koiranpentusi tottelee sinua ja istuutuu, peli onnittelee sinua ja sitten on aika siirtyä eteenpäin pelissä. Päävalikkoon ilmestyy kolme kuvaketta: Save (tallenna peli), Supplies List (esineluettelo) sekä Go Out (koiran ulkoiluttaminen). Tallenna peli koskettamalla Save-kuvaketta ja valitsemalla Yes-vaihtoehdon. Valitse seuraavaksi Yes-vaihtoehto sammuttaaksesi Nintendo DS:n tai No-vaihtoehto jatkaaksesi peliä.


        Supplies List (esineluettelo) sisältää seuraavat vaihtoehdot:

        • Sports: urheiluvälineet
        • Toys: lelut
        • Accessories: tarvikkeet (rusetit, hatut, yms)
        • Care: ruoka- ja pesutarvikkeet yms.
        • Music: musiikki (oman äänitervehdyksen äänittäminen)
        • Clock: kellot
        • Etc.: muut esineet


        Go Out (koiran ulkoiluttaminen) sisältää seuraavat vaihtoehdot:

        • Bark Mode: haukkutila (2 pelaajan tapaamispaikka, esineiden vaihtaminen)
        • Shopping: kauppa (Pet Supply), kirpputori (Secondhand Shop), kenneli (Kennel), uuden asunnon ostaminen (Interior Decorator), koirahotelli (Dog Hotel).
        • Contests: kilpailut (frisbeen heitto, agility, tottelevaisuuskisa)
        • Walk: koiran ulkoiluttaminen
        • Info: kouluttajan tiedot (Trainer Info), ystävälista (Friend List), kouluttajan saavutukset (Trainer Accomplishments), asetukset (System Settings). Siinä on tietoa!

        Tässä on vielä ohje koiran myymiseen ja uuden ostamiseen!jos haluat uuden koiran niin ostat vain uuden koiran kennelistä. Se tapahtuu näin: Paina valikosta GO OUT, ja sitten GO SHOPPING, ja sitten KENNELL. Sitten siitä BUY, ja sitten sieltä valitset koirarodun, ja sen jälkeen itse koiran. Sitten vain CONFIRM ja sitten nimi ja koulutus. Noin helppoa! Ja jos et halua pitää edellistä koiraasi, niin paina GO OUT, sitten sieltä DOG HOTELL, ja sieltä DONATE A DOG. Sitten valitse, kumman haluat lahjoittaa ja sitten olet päässyt eroon siitä. ( HUOM! Et saa lahjoittamasta koirastasi yhtään rahaa, mutta uuteen koiraan tarvitset 400-650£)


      • Nintendogs
        Nintendogs kirjoitti:

        Tässä on vielä ohje koiran myymiseen ja uuden ostamiseen!jos haluat uuden koiran niin ostat vain uuden koiran kennelistä. Se tapahtuu näin: Paina valikosta GO OUT, ja sitten GO SHOPPING, ja sitten KENNELL. Sitten siitä BUY, ja sitten sieltä valitset koirarodun, ja sen jälkeen itse koiran. Sitten vain CONFIRM ja sitten nimi ja koulutus. Noin helppoa! Ja jos et halua pitää edellistä koiraasi, niin paina GO OUT, sitten sieltä DOG HOTELL, ja sieltä DONATE A DOG. Sitten valitse, kumman haluat lahjoittaa ja sitten olet päässyt eroon siitä. ( HUOM! Et saa lahjoittamasta koirastasi yhtään rahaa, mutta uuteen koiraan tarvitset 400-650£)

        siinä teille ainakin vähäksi aikaa lukemista!


      • Koirakamu
        Nintendogs kirjoitti:

        siinä teille ainakin vähäksi aikaa lukemista!

        Kiiitos paljon tiedoista, Nintendogs! Tallennanpa nuo tiedot niin osaan sitten jouluna tehä "ensiaskeleet" kun saan Nintendogsin.
        Kiitos paljon, siitä oli varmasti monelle hyötyä! :D


      • Labbis
        Nintendogs kirjoitti:

        äiti ja isä ei ole ostanu mulle mitään vielä joululahjaks... ne sanoo että vietettäiskö joulu ette saatais mitään ollaan vaan ja syödään.... :( mutta multa tuli heti EI vastaus mutta mä saatan saada vaan 5 lahjaa... sukulaisilta saadut... :,(

        Tylsää kun joudun ottaa viel 18 päivää, et voin iskee kynteni siihen labradori-versioon =P.
        Kyllä ne, Nintendogs vielä ostavat sen sinulle.
        empä minä kyllä toivonut mitään muuta kuin sen nintendogsin joululahjaksi. =P.
        Mutta äiti kysyi et saako minulle ostaa myös jotain muuta.. hehe X)
        haluun jo avata sen paketin ja alkaa pelaamaan.. ;(
        Minä, maailman suurin hätähousu.. (*o*)
        hehe X). mutta olen sitten se sama Labradorinnoutaja.. nii.

        Nintendogs is the best game in the world!!


      • Tessi
        Koirakamu kirjoitti:

        Kiiitos paljon tiedoista, Nintendogs! Tallennanpa nuo tiedot niin osaan sitten jouluna tehä "ensiaskeleet" kun saan Nintendogsin.
        Kiitos paljon, siitä oli varmasti monelle hyötyä! :D

        Sen pelin mukana tulee myös ohjeet!


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Sen pelin mukana tulee myös ohjeet!

        Tuota - kai te ootte jotain muitakin pelejä ennen pelanneet? Ei tässäkään oo sen ihmeellisempää, Nintendogs on mun mielestä tehty selkeäksi ymmärtää ja oppia (johtuu valitettavasti siitä, että siinä on niin vähän tekemistä...) Suurin osa sen hauskuudesta on just siinä, että selvittää ite niitä juttuja ja mitä tapahtuu mistäkin. :D

        Toisin sanoen ei kannata tietää liikaa etukäteen.


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        Mun mese on [email protected] eli jos tomira haluut pyydä mesekamuks! :)

        Oot pyytäny mua jo mesekamuks :D
        ihmettelin aluks et ketä se oli mutta nyt tiedän ja nyt ollaan mesekamuja xD


      • Nintendogs
        Koirakamu kirjoitti:

        Kiiitos paljon tiedoista, Nintendogs! Tallennanpa nuo tiedot niin osaan sitten jouluna tehä "ensiaskeleet" kun saan Nintendogsin.
        Kiitos paljon, siitä oli varmasti monelle hyötyä! :D

        oleppa hyvä! ♥


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide

        Mites peli on edennyt?? Mikä versio sulla olikaan? Minkä rotunen/rotuset pentu/pennut sulla on ja minkä niminen/nimiset?


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide

        Oot nyt niin lumoutunu siihen peliin, et et ehdi enää ees täällä käymään ja vastaamaan mun viestiin :(


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        tänään on 5.12.05 saan sen 7.12.05 jes ihanaa muutama kyssä kumpi pitää ensin ostaa talo vai pentu?? miten ne ostetaan pitääkö sitä pentua en sin rapsuttaa ja sitten opetta nimi kun pennulle tulee semmonen joku microfonin kuva niin sitten se nimi sanoo sinni microfoniin. vastatkaa pliide

        Oot nyt niin lumoutunu siihen peliin, et et ehdi enää ees täällä käymään ja vastaamaan mun viestiin :(


    • huskie

      Tuossa harvenee aika inhottavasti kouluttajapisteiden keräämisestä tulevat palkinnot. Alussa niitä saa tuhannen tai kahden tuhannen pisteen välein mutta nytkään en saanut mitään uutta 28 000 pisteellä. Eis siis huskya vieläkään.

      Tuo on aika tyhmää silleen, kun alussa niitä pisteitä just jaksaisi kerätä paremmin kun tässä vaiheessa. Eikä niitä kerry yhtään nopeemmin vaikka oonkin pelannut jo aika "pitkälle". Huoh...

    • Tomira

      Miten voi jaksaa odottaa 16-17pv:n asti!
      argh!
      Mutta jos kysyn sitä jo nyt viikon loppuna?? nääh..
      Mutta miten kestän tän viikon ja sitten vielä miten jaksan odottaa sitten enään seuraavan viikon perjantaihin TAI lauantaihin?
      Ja en jaksa enän kattoo nauhoja ku oon kattonu ne jo 1000 kertaa! huoooh! oon nähny siitä tuhannesti untakín ja se on ollu ihuna tai oikeestaan ne on ollu ihunia unia

      • Nintendogs

        joo tota mä oon se ylläpitäjä... :) Eli se Tiina... xD hahaa!


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        joo tota mä oon se ylläpitäjä... :) Eli se Tiina... xD hahaa!

        Miten tollasii pystyy tekemään niinku sä teit ton koira foorumin??
        siistii


      • Nintendogs
        Tomira kirjoitti:

        Miten tollasii pystyy tekemään niinku sä teit ton koira foorumin??
        siistii

        No siinä tarvii tota html-koodi tietoutta! :)


    • Tomira

      tässä tulis muutama..

      1. onko ne koira kisat siinä nintendogsissa helppoja mielestäsi??

      2. miten pääsee ilmoittautumaan niihin kisoihin?

      3. ilmoittaako se sitten kun kenneliin tulee uusia koiria vai täytyykö käydä itse kattomassa?

      siinä ne oli ;)

      • huskie

        Jes, kysymyksiä pitkästä aikaa. XD

        1. Riippuu siitä, miten paljon jaksaa harjoitella. Sanoisin, että agility on helpoin, sitten frisbee vaikeampi, ja TOKO (tottelevaisuuskoe) vaikein. Mun koirat voittaa yleensä aina agilitykisan korkeimman luokan ja muissa kisoissa en edes käy.

        2. Valikosta: GO OUT --> CONTESTS --> sitten se kilpailu mihin haluaa osallistua. Voi mennä vaikka keskellä yötä mutta yksi koira vain kolme kertaa vuorokaudessa.

        3. Juuhg, se ilmottaa. Tosin se ilmotus saattaa joskus jäädä huomaamatta jos ei osaa odottaa sitä.


      • Tessi

        Sillon, kun sain kokeilla nintendogsia kävin kaikissa kolmessa kisoissa kerran, niin mun mielestä ainakin ekalla kerralla kun kävin niissä, niin se tottelevaisuus kilpailu oli helpoin ja sijoituin ensimmäiseksi. Frisbee(en oo varma kirjotetaanko noin xD)oli mun mielestä vaikein, mut en ollut varmaan harjoitellut tarpeeksi...sijoituin toiseksi. Agility oli sit siitä välistä, kun hajottelin sitä siellä harjoituspaikassa, niin se yleensä jäi siihen esteen eteen "kiemurtelemaan" ettei hypännyt vaan jäi niin ku sen esteen eteen vaan seisomaan tai kävelemään paikalleen ja sit kun hyppäs ni tiputti, niin agility kisoissa sit oli vähän sama juttu ja tulin toiseksi, mut en varmaan vaan osannu ohjata oikein, et siin ei varmaan saa painaa esteen taakse. (seuraavan esteen eteen tai siis sen esteen taakse minkä se on hyppäämäisillään ennen kuin on hypännyt sen.) saikohan kukaan tosta viimisestä lauseesta selvää? ;D


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Sillon, kun sain kokeilla nintendogsia kävin kaikissa kolmessa kisoissa kerran, niin mun mielestä ainakin ekalla kerralla kun kävin niissä, niin se tottelevaisuus kilpailu oli helpoin ja sijoituin ensimmäiseksi. Frisbee(en oo varma kirjotetaanko noin xD)oli mun mielestä vaikein, mut en ollut varmaan harjoitellut tarpeeksi...sijoituin toiseksi. Agility oli sit siitä välistä, kun hajottelin sitä siellä harjoituspaikassa, niin se yleensä jäi siihen esteen eteen "kiemurtelemaan" ettei hypännyt vaan jäi niin ku sen esteen eteen vaan seisomaan tai kävelemään paikalleen ja sit kun hyppäs ni tiputti, niin agility kisoissa sit oli vähän sama juttu ja tulin toiseksi, mut en varmaan vaan osannu ohjata oikein, et siin ei varmaan saa painaa esteen taakse. (seuraavan esteen eteen tai siis sen esteen taakse minkä se on hyppäämäisillään ennen kuin on hypännyt sen.) saikohan kukaan tosta viimisestä lauseesta selvää? ;D

        "saikohan kukaan tosta viimisestä lauseesta selvää? ;D"

        ...ei. :D

        No kuitenkin, agility lähtee sujumaan paremmin kun harjottelee, koira menee sujuvasti yli, seuraa nuolta eikä harhaudu väärille esteille ja liikkuu nopeemmin. Tottelevaisuuskisat on aluksi iisejä, mutta sitten ylemmillä tasoilla koiran pitää esim. tehdä temppua 20 sekuntia ja se ei ole mahdollista, jos ei ole harjoitellut kotona temppuja PALJON (enkä mä enää tässä vaiheessa oikein jaksaisi sitä kun oon pelannut jo niin pitkään, joten käyn mielummin agilitykisoissa).

        Toisaalta TOKO-palkinnot on suurimpia, mestaruustason voitosta 2000 £ verrattuna agilityn 1000 £ ja frisbeen vielä vähempään.


      • Koirakamu
        huskie kirjoitti:

        "saikohan kukaan tosta viimisestä lauseesta selvää? ;D"

        ...ei. :D

        No kuitenkin, agility lähtee sujumaan paremmin kun harjottelee, koira menee sujuvasti yli, seuraa nuolta eikä harhaudu väärille esteille ja liikkuu nopeemmin. Tottelevaisuuskisat on aluksi iisejä, mutta sitten ylemmillä tasoilla koiran pitää esim. tehdä temppua 20 sekuntia ja se ei ole mahdollista, jos ei ole harjoitellut kotona temppuja PALJON (enkä mä enää tässä vaiheessa oikein jaksaisi sitä kun oon pelannut jo niin pitkään, joten käyn mielummin agilitykisoissa).

        Toisaalta TOKO-palkinnot on suurimpia, mestaruustason voitosta 2000 £ verrattuna agilityn 1000 £ ja frisbeen vielä vähempään.

        GRR! En jaksa oottaa jouluun! Nukun varmaan about 6 tuntii yöllä kun en saa unta, koska unelmoin vaan Nintendogsista. Oon ihan rakastunu siihen peliin vaikken oo ees pelannu sitä.. :P
        Muuten, miten paljon suunilleen DS:n lataamisessa kestää ennen kuin voi alkaa pelata?
        :)


      • Tessi
        Koirakamu kirjoitti:

        GRR! En jaksa oottaa jouluun! Nukun varmaan about 6 tuntii yöllä kun en saa unta, koska unelmoin vaan Nintendogsista. Oon ihan rakastunu siihen peliin vaikken oo ees pelannu sitä.. :P
        Muuten, miten paljon suunilleen DS:n lataamisessa kestää ennen kuin voi alkaa pelata?
        :)

        noin 4 tuntii, mut mulla, sillon kun sain kokeilla, ni kesti alle 4 tuntii.


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        "saikohan kukaan tosta viimisestä lauseesta selvää? ;D"

        ...ei. :D

        No kuitenkin, agility lähtee sujumaan paremmin kun harjottelee, koira menee sujuvasti yli, seuraa nuolta eikä harhaudu väärille esteille ja liikkuu nopeemmin. Tottelevaisuuskisat on aluksi iisejä, mutta sitten ylemmillä tasoilla koiran pitää esim. tehdä temppua 20 sekuntia ja se ei ole mahdollista, jos ei ole harjoitellut kotona temppuja PALJON (enkä mä enää tässä vaiheessa oikein jaksaisi sitä kun oon pelannut jo niin pitkään, joten käyn mielummin agilitykisoissa).

        Toisaalta TOKO-palkinnot on suurimpia, mestaruustason voitosta 2000 £ verrattuna agilityn 1000 £ ja frisbeen vielä vähempään.

        Miten sitä niin ku ohjataan? Ei tarvii painaa niitä esteitä, vaan vaan "vetää" sitä kynää sitä rataa pitkin, niin, kun koiran olisi tarkoitus mennä vai?


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Miten sitä niin ku ohjataan? Ei tarvii painaa niitä esteitä, vaan vaan "vetää" sitä kynää sitä rataa pitkin, niin, kun koiran olisi tarkoitus mennä vai?

        Ääks, en enää edes muista miten ne aluksi käyttäytyi siellä radalla...nykyään mä vedän sitä nuolta rataa pitkin ja koira seuraa. Esteiden kohdalla nuoli jumittuu vähäks aikaa siihen yläpuolelle mutta siitäkin vaan siirrän sen vetämällä sinne esteen taakse.

        Muistaakseni koiran sai alussa rohkaistua hyppäämään silleen, että naputti kynällä esteen yläpuolelle niin pitkään että se hyppäs. Vähitellen se alkaa sit hyppäämään nopeemmin ja lopulta riittää, että siirtää nuolen esteen kohdalle. Ilmeisesti se myös seuraa nuolta paremmin harjottelun tuloksena eikä lähde harhailemaan mihinkään.


    • Tomira

      voih ihQ! en jaksa edelleenkään oottaa ja saan sen jo seuraaval viikol!!!!!
      Ja kyllä tä aika jotenkin menee ku mä teijän ihQ:jen kanssa puhun täällä ;)
      mutta 1 kyssä.. mihin kohtaan pitää puhua että koira kuulee ??
      pitääkö olla naama kiinni DS:ässä?

      • Nintendogs

        Moi! Mä saan ehkä sen kun mun veli ostaa osan (joka on irlannissa tulee jouluks kotiin) ja mummo ja pappa ostaa osan ja äiti ja isä ostaa osan! :D


      • Tessi

        ÄÄÄÄÄÄÄÄ...en pysty vastaamaan tähän koska oon jo kerran lähettäny viestin missä on sama sisältö, joten joku muu voi vastata tai Tomira voi selailla vanhempia mun viestejä, koska oon jo johonkin vastannut. Voi ei Tomira, niin saatkin! jeejee! ja mä saan sitä seuraavalla viikolla ja ens viikko menee nopeesti, koska mulla on tet-viikko ja sit viimisellä viikolla on kaikkee kivaa! äää..pitää vieläki keksii jotain...vaiks kuin kivaa, ku ajattelee, et monet ihmiset/lapsset saa sen pelin samana päivänä ja monet pelaa sitä just samaan aikaan ym... :D


      • dog.
        Tessi kirjoitti:

        ÄÄÄÄÄÄÄÄ...en pysty vastaamaan tähän koska oon jo kerran lähettäny viestin missä on sama sisältö, joten joku muu voi vastata tai Tomira voi selailla vanhempia mun viestejä, koska oon jo johonkin vastannut. Voi ei Tomira, niin saatkin! jeejee! ja mä saan sitä seuraavalla viikolla ja ens viikko menee nopeesti, koska mulla on tet-viikko ja sit viimisellä viikolla on kaikkee kivaa! äää..pitää vieläki keksii jotain...vaiks kuin kivaa, ku ajattelee, et monet ihmiset/lapsset saa sen pelin samana päivänä ja monet pelaa sitä just samaan aikaan ym... :D

        apuva!heh saan sen maanantaina ku anttilassa sählitti jotai ni saan sen ens viikon maanantaina en jaksa oottaa!! ja öö kymysys? mun mielestä siinä nintendo dogsis agtilityssä niin ku pelasin sitä tuol nintendo dogs esittelyssä ni se koira seuras sitä kynää!! ei kä mitää nuolia siis sitä koiraa saa itse liikutettua agtilityssä onko näin?? mun mielestä


      • huskie
        dog. kirjoitti:

        apuva!heh saan sen maanantaina ku anttilassa sählitti jotai ni saan sen ens viikon maanantaina en jaksa oottaa!! ja öö kymysys? mun mielestä siinä nintendo dogsis agtilityssä niin ku pelasin sitä tuol nintendo dogs esittelyssä ni se koira seuras sitä kynää!! ei kä mitää nuolia siis sitä koiraa saa itse liikutettua agtilityssä onko näin?? mun mielestä

        Siis sitä nuolta ohjataan kynällä eli periaatteessa koira seuraa kynää. Mutta nuolen voi laittaa myös etemmäs tai esteen kohdalle ja silloin koira juoksee nuolen luokse, vaikka kynän nostaisi pois näytöltä.

        (Mä en sitten millään saa koiriani juoksemaan pujottelukeppien läpi koko matkaa. Niihin keppeihin ei saa törmätä tai vauhti hidastuu heti kävelyks...tuon takia en yleensä saa voittoaikaa niillä radoilla, joissa on kepit kahteen kertaan.)


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        apuva!heh saan sen maanantaina ku anttilassa sählitti jotai ni saan sen ens viikon maanantaina en jaksa oottaa!! ja öö kymysys? mun mielestä siinä nintendo dogsis agtilityssä niin ku pelasin sitä tuol nintendo dogs esittelyssä ni se koira seuras sitä kynää!! ei kä mitää nuolia siis sitä koiraa saa itse liikutettua agtilityssä onko näin?? mun mielestä

        Et huomannut tuolla ylempänä mun viestejä sulle, niin laitan sitten uudestaan ne...

        Mites peli on edennyt?? Mikä versio sulla olikaan? Minkä rotunen/rotuset pentu/pennut sulla on ja minkä niminen/nimiset?

        Oot nyt niin lumoutunu siihen peliin, et et ehdi enää ees täällä käymään ja vastaamaan mun viestiin :(


      • dog.
        Tessi kirjoitti:

        Et huomannut tuolla ylempänä mun viestejä sulle, niin laitan sitten uudestaan ne...

        Mites peli on edennyt?? Mikä versio sulla olikaan? Minkä rotunen/rotuset pentu/pennut sulla on ja minkä niminen/nimiset?

        Oot nyt niin lumoutunu siihen peliin, et et ehdi enää ees täällä käymään ja vastaamaan mun viestiin :(

        oliko se viesti mulle vai huskylle t:dog.


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        oliko se viesti mulle vai huskylle t:dog.

        Se viesti oli sulle dog!


      • tessille sori: vastaukset.....
        Tessi kirjoitti:

        Et huomannut tuolla ylempänä mun viestejä sulle, niin laitan sitten uudestaan ne...

        Mites peli on edennyt?? Mikä versio sulla olikaan? Minkä rotunen/rotuset pentu/pennut sulla on ja minkä niminen/nimiset?

        Oot nyt niin lumoutunu siihen peliin, et et ehdi enää ees täällä käymään ja vastaamaan mun viestiin :(

        jooo sori tessi vastaukset :) ihan hyvin on edenny


      • Tomira
        tessille sori: vastaukset..... kirjoitti:

        jooo sori tessi vastaukset :) ihan hyvin on edenny

        Kiva :D Mullakin on jo se valikoituna koiran nimenä xDD
        siis roi ja täki on hyvä nimi: Roki xD ainaki mun mielestä


    • Tomira

      Mine täälä taas!
      Ja niin kivaa!!! saan sen jo seuraavan viikon perjantai tai lauantai!!!!
      IHQA!
      Ja yks juttu tessi ni miks aina oot poissa ku mä tuun ;(
      *sniff* pääsetkö meseen jokin päivä??
      No kuiteski ..
      Oon ihan pyörryksissä xD

      • Tessi

        En tiiä, miks aina just sillon oon poissa...tai taa olla tuurista kiinni. Mutta nyt ollaan samaan aikaan! :D


      • dog.

        jeeeeee... mä saisen pelin jo sittenkin tänäää jee paras peli mitä voi olla ds:ssä


      • Tomira
        dog. kirjoitti:

        jeeeeee... mä saisen pelin jo sittenkin tänäää jee paras peli mitä voi olla ds:ssä

        Törkeetä mäkin haluan sen jo!
        Onnen pekka!!


    • huskie

      Heh, välillä on päiviä jolloin ei tapahdu mitään ja sitten saan parin minuutin aikana kaksi uutta rotua. Ensin shiba inuni löysi lenkillä Jack Russel's Bookin (jackrusselinterrierin pennut kenneliin) ja sitten lenkillä käyminen nosti kouluttajapisteitä sen verran, että uusi rotu aukesi ja se sattui olemaan lopultakin husky. Jes.

      Eli mikäli uudet rodut aukee aina samassa järjestyksessä, niin labbisversiossa huskyn saa 30 000 pisteellä. Lähenkin käymään kennelissä.

      • Tessi

        Kiva, että vihdoin sait Huskysi! ;D


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        Kiva, että vihdoin sait Huskysi! ;D

        eikös sulla ollut jo kolme koiraa, vai muistanko väärin? jos sulla on kolme jo, niin minkä laitat hoitoon?


      • Tomira

        olis kiva saara susta mesekamu xD ellet sit oo jo pyytäny mua


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        eikös sulla ollut jo kolme koiraa, vai muistanko väärin? jos sulla on kolme jo, niin minkä laitat hoitoon?

        Mopsini lähti lomailemaan koirahotelliin. Mähän hankin sen alunperin sijoituskoiraksi kun tarvitsin nopeemmin pisteitä. Halusin aina vain huskyn ja shiba inun ja se corgityttö mulla on ollut jo niin kauan, etten siitä enää luovu. Ilmeisesti en enää osta ollenkaan uusia pentuja ellen sit joskus vuosien päästä aloita ihan uutta peliä...

        Ja jostain kumman syystä tuossa väitetään, että husky on muka pitkäkarvainen rotu...!? Ei se ainakaan siltä näytä. Joudun nyt ostamaan sille omat pitkäkarvasten shamppoot ja harjan.


      • Tomira
        Tomira kirjoitti:

        olis kiva saara susta mesekamu xD ellet sit oo jo pyytäny mua

        husky?
        onko sulla mese?


      • huskie
        Tomira kirjoitti:

        husky?
        onko sulla mese?

        Äst, just olin kirjottamassa niin selain jumittu.

        Niin ei, kun oon ollu jo pitkään täydellisessä mese- ja irkkilakossa...sillon en lopulta enää muuta tehnykään kun olin koneella. Mulla ei ole edes niitä ohjelmia enää tässä ettei tulis houkutusta avata. Pyörin sit muuten netissä kuitenkin eli täältä mut löytää (liian usein!). XD


      • Nintendogs
        Tessi kirjoitti:

        Kiva, että vihdoin sait Huskysi! ;D

        Jackrusselinterrierin?!? IHANAA!!! mun on akko saada se!!!! sitten kun saan pelin!!! auttakaa!!! meillä on parsonrusselinterrieri eli ne rodut on kuni siskokset! mä ostan ainakin Jackrusselin!!!!


      • huskie
        Nintendogs kirjoitti:

        Jackrusselinterrierin?!? IHANAA!!! mun on akko saada se!!!! sitten kun saan pelin!!! auttakaa!!! meillä on parsonrusselinterrieri eli ne rodut on kuni siskokset! mä ostan ainakin Jackrusselin!!!!

        Siellä kennelissä on jackrusselinterrieristä tällanen rotuesittely: "Englantilainen rotu. Näihin pieniin koiriin on piilotettu hevosen vahvuus ja nopeus."

        Mutta varo vaan, jos se aukee vain sillon jos koira löytää sen jonkun kirjan lenkillä. Jos sulla on huono tuuri niin saattaa kestää pitempään kuin mun huskynodotus.


    • Tomira

      mutta nyt menen pelaamaan simssiä... moido ;)

      • Nintendogs

        Kohta tarvitaan Nintendogs keskustelu 4 xD tääkin alkaa mennä täyteen!! hahaa!


    • dog.

      moi pääseekö puolentunnin välein viämään koiranpentuaan ulos!!???

      • Nintendogs

        Pääsee! puolen tunnin välein... mutta jossain noissa ylemmissä viesteissä o njoku vinkki missä voit viedä koska tahansa koiranpentusi ulos eli jotain tallennat ja suljet DS:än ja sitten tuut uudelleen niin voit taas käydä lenkittämässä...


    • Tomira

      elikkäs.. kysymys 1. miten voi opettaa koiraa hyppimään esteitä tai sillätavalla?
      kun näin yhdessä viestissä että on jokin urheilupaikka tai jotain?

      kysymys 2. näkyykö koirassa likaa kun se pitää pestä, jos näkyy niin mistä se tulee tai sellai?

      kysymys 3. missä kohtaa pitää puhua DS:ään kun puhuu koiralle?

      Siinä ne olikin x) ja en jaksa odottaa! nään joka yö siitä unia että pelailen sitä ja sitten aamulla kun herää niin on ihan et hö :( ei se ookkaa mul viel.. se tuntuu niin todelta! ja kohta se onki totta ku saan sen pe-lauantaina ;)

      • dog.

        1 vastaus:kun menet kävelylle siellä on semmonenpaikka semmonenrakennus siellä minun mielestäni pitäisi opettaa. koirasi seuraa ds:n kynää kun liikutat sitä kynää radalla itsestään minun mielestäni, 2 vastaus:entiädä kai kun ei ole oma koira likaantunut viälä. 3 vastaus: vasemmassa ala kulmassa lukee pienellä kirjaimilla mic. siihen sitten puhut siihen ei tarvitse huuta vaan puhut sammallailla kun oikealle koirallekin


      • Tessi
        dog. kirjoitti:

        1 vastaus:kun menet kävelylle siellä on semmonenpaikka semmonenrakennus siellä minun mielestäni pitäisi opettaa. koirasi seuraa ds:n kynää kun liikutat sitä kynää radalla itsestään minun mielestäni, 2 vastaus:entiädä kai kun ei ole oma koira likaantunut viälä. 3 vastaus: vasemmassa ala kulmassa lukee pienellä kirjaimilla mic. siihen sitten puhut siihen ei tarvitse huuta vaan puhut sammallailla kun oikealle koirallekin

        Ja noin 15cm päässä micistä


    • .:Nintendogs Fani:.

      Olen kuullut että nintendogsissa on 20 eri koirarotua. Eli mitkä rodut?^^

      • Tessi

        chihuahua, shetlanninlammaskoira, Yorkshirenterrieri, cavalierkingcharlies spanieli, saksanpaimenkoira, boxeri, kultainennoutaja, mopsi, kääpiömäyräkoira, beagle, shih tzu, husky, shiba inu, kääpiösnautseri, toyvillakoira, kääpiöpinseri,labradorinnoutaja, welsh corgi pembroke.


      • Tessi
        Tessi kirjoitti:

        chihuahua, shetlanninlammaskoira, Yorkshirenterrieri, cavalierkingcharlies spanieli, saksanpaimenkoira, boxeri, kultainennoutaja, mopsi, kääpiömäyräkoira, beagle, shih tzu, husky, shiba inu, kääpiösnautseri, toyvillakoira, kääpiöpinseri,labradorinnoutaja, welsh corgi pembroke.

        dalmatialainen ja jackrussellinterrieri


    • Tomira

      että menee hermot!!!
      kaikki alottaa koko ajan uuden keskustelun!!
      MIKS NE EI VOI TULLA TÄNNE!!!! ARGH!!
      ja muutenkin ku me halutaan tänne muita ja tä täyteen ja alottamaan keskustelu 4 :)

      Ja enään 5 pv et saan nintendogsin!! ellei sit 6pv :P
      Mut niin ihanaa! haluisin sen jo nyt!!!
      miten jaksan oottaa mutta kyllä se aika kuöuu kun tulen tänne teidän kanssa keskustelemaan ja pelailen sims2 :D

    • Tomira

      Kuten kaikki tiedämme iskäni on ostanu mulle mäyrispaketin..
      Ja sillon kun menin isälle ja iskä meni töihin ni en voinu vastustaa kiusausta ja menin kattelemaan sitä paitti et se oli paketoitu! argh!
      Ja kuiteski ni vähän avasin sitä ja joka kerta menin kattomaan sitä peliä ja nyt se on ihan kulunu ja vähänsen rikki siitä kohtaa.. hups..
      Mut laitoin sen toiste päin ettei iskä huomaa.. oon erittäin ovela ;D mutta saan sen pian!

    • Tomira

      MIHIN TE OOTTE HÄVINNY!
      tulkaa nyt keskustelemaan.. oon täällä ihan yksin ;(

    • fun_dogs

      Nintendogs peliin hurahtaneiden koiranpentujen mese-osotteita?? Olisi kiva keskustella. mun on [email protected] pyytäkää kamuiks

    • huskie

      Täällähän on tänään hiljasta...vai ootteko te kaikki jossain mesessä?

      Mutta hassua miten yksi tietynrotuinen Nintendogs-pentu voi taas innostaa pelaamaan kunnolla. :D Huskyt on muuten isoja pentuja, verrattuna shiba inuun ja corgiin ainaki. Frisbeen heittelyssäkin se frisbee meinaa aina osua koiran päähän. X/

      • Tomira

        Mä rakastan huskeja!
        En tiedä miks mut sen tiedän että ne on niiiiin ihQ:ja ja lutunaisia


    • Tessi

      Alkaa näköjään hiljentyä tämä keskustelu... Sitten joulun jälkeen, täällä ei varmaan ketään enää käy, kun kaikilla on sitten se nintendogs ja nyt jo tää keskustelu on hiljentyny vaiks kuin paljon, vaiks jouluun on vielä aikaa :(

      • Tomira

        Noniin kaikki tänne keskusteluun nyt ja heti!!
        haluan että saadaan vielä keskustelu 4!!
        Ja sain tietää sen että saan lahjani perjantaina 16pv!!!!!


      • fun_dogs
        Tomira kirjoitti:

        Noniin kaikki tänne keskusteluun nyt ja heti!!
        haluan että saadaan vielä keskustelu 4!!
        Ja sain tietää sen että saan lahjani perjantaina 16pv!!!!!

        Eli saat sentänä perjantaina PALJON ONNEA ja mukavia hetkiä pennun kanssa


      • Tomira
        fun_dogs kirjoitti:

        Eli saat sentänä perjantaina PALJON ONNEA ja mukavia hetkiä pennun kanssa

        Kiitos ja sinulle hyvää joulua ;)


    • fun_dogs

      Niinku tiedetään se Nintendo DS Nintendogs paketit on käyny hyvin kaupaks ja loppu useista kaupoista. Mutta nyt on niin että paketti on loppu myös maahantuojalta ja seuraava lasti tulee vasta Tammikuussa.Eli jos et vielä ole hommannut tai vanhempasi eivätole hommanneet pakettia niin kiireellä kauppaan kattomaan sattuisiko sieltä löytymään yhtään ainoaa pakettia.Esimerkiksi minun piti saada peli joululahjaksi mutta nyt ilmeisesti saan sen vasta Tammikuussa..... PS.tiedot ovat minun puhelimessa kuulemiani eli en ota vastuuta mistään virheistä

      • Koirakamu

        Jeps, paketiti ovat miltei kaikkialta loppuneet kävimme joskus joulukuun ensimmäisinä päivinä kaupassa ajatuksena ostaa Nintendo DS Dintendogs labbis versio paketti.. Noh ne olivat kaikista kaupoista loppu, eipä siinä sitten muu auttanut kun ostaa Nintendo DS ja Nintendogs labbis versio erikseen, toimiihan se silleenkin. :) Toivottavasti tänne tulis vielä paaaljon keskustelua, sillä täällä saa tooosi hyvää tietoa nintendogsista! :D


      • huskie
        Koirakamu kirjoitti:

        Jeps, paketiti ovat miltei kaikkialta loppuneet kävimme joskus joulukuun ensimmäisinä päivinä kaupassa ajatuksena ostaa Nintendo DS Dintendogs labbis versio paketti.. Noh ne olivat kaikista kaupoista loppu, eipä siinä sitten muu auttanut kun ostaa Nintendo DS ja Nintendogs labbis versio erikseen, toimiihan se silleenkin. :) Toivottavasti tänne tulis vielä paaaljon keskustelua, sillä täällä saa tooosi hyvää tietoa nintendogsista! :D

        Oon huomannu, ettei niitä paketteja saa enää mistään nettipelikaupoistakaan. Voipi olla, että aika monet löytää sellasen sit joululahjoista tänä jouluna...

        Mutta eihän se onneks niin hirveen paljon kalliimmaks tule ostaa erikseen DS:ää ja peliä. Ja siinä voi valita kolmesta DS-väristä ja Nintendogs-versiosta.


      • huskie
        huskie kirjoitti:

        Oon huomannu, ettei niitä paketteja saa enää mistään nettipelikaupoistakaan. Voipi olla, että aika monet löytää sellasen sit joululahjoista tänä jouluna...

        Mutta eihän se onneks niin hirveen paljon kalliimmaks tule ostaa erikseen DS:ää ja peliä. Ja siinä voi valita kolmesta DS-väristä ja Nintendogs-versiosta.

        Liittyen koiran kouluttamiseen. Tajusin vasta tänään, mitä oon tehnyt koko ajan väärin ja ärsyyntynyt turhaan "tyhmille" koirilleni:

        Joissain tempuissa on monta eri versiota. Esimerkiks tassun antaminen:

        1. istuu ja antaa oikean tassun
        2. istuu ja antaa vasemman tassun
        3. seisoo ja oikea
        4. seisoo ja vasen

        Siis nuo on ilmeisesti kaikki ERI temppuja. Jos koira ei millään meinaa oppia niin kannattaa tarkistaa, että on opettamassa temppua vain yhdellä tavalla.


      • Koirakamu
        huskie kirjoitti:

        Liittyen koiran kouluttamiseen. Tajusin vasta tänään, mitä oon tehnyt koko ajan väärin ja ärsyyntynyt turhaan "tyhmille" koirilleni:

        Joissain tempuissa on monta eri versiota. Esimerkiks tassun antaminen:

        1. istuu ja antaa oikean tassun
        2. istuu ja antaa vasemman tassun
        3. seisoo ja oikea
        4. seisoo ja vasen

        Siis nuo on ilmeisesti kaikki ERI temppuja. Jos koira ei millään meinaa oppia niin kannattaa tarkistaa, että on opettamassa temppua vain yhdellä tavalla.

        Muuten, oon tässä jo vähän aikaa mietiskelly että minkä nimen antaisin sitten koiralle jouluna kun saan sen. Ehotuksia?
        Siis koira olisi sukupuoleltaan uros ja rodultaan labbis. Eli mikä nimeksi labbis uros koiralle?

        Kiitos!


      • Tessi
        huskie kirjoitti:

        Liittyen koiran kouluttamiseen. Tajusin vasta tänään, mitä oon tehnyt koko ajan väärin ja ärsyyntynyt turhaan "tyhmille" koirilleni:

        Joissain tempuissa on monta eri versiota. Esimerkiks tassun antaminen:

        1. istuu ja antaa oikean tassun
        2. istuu ja antaa vasemman tassun
        3. seisoo ja oikea
        4. seisoo ja vasen

        Siis nuo on ilmeisesti kaikki ERI temppuja. Jos koira ei millään meinaa oppia niin kannattaa tarkistaa, että on opettamassa temppua vain yhdellä tavalla.

        Millä ihmeen sanoilla noita sitten voi sanoa? Millä sanoilla sä olet pennun käskenyt tehdä noi kaikki 4?


      • Tessi
        Koirakamu kirjoitti:

        Muuten, oon tässä jo vähän aikaa mietiskelly että minkä nimen antaisin sitten koiralle jouluna kun saan sen. Ehotuksia?
        Siis koira olisi sukupuoleltaan uros ja rodultaan labbis. Eli mikä nimeksi labbis uros koiralle?

        Kiitos!

        Roni(musta paras näistä), Roi, Tessu, Poju(aika hyvä myös)...käytä mielikuvitusta xD


      • huskie
        Tessi kirjoitti:

        Millä ihmeen sanoilla noita sitten voi sanoa? Millä sanoilla sä olet pennun käskenyt tehdä noi kaikki 4?

        Niin, kilpailuissa on aivan sama minkä noista tekee kun pitää "antaa tassu". Koira voi oppia 14 temppua maksimissaan, joten ei kannata useempaan turhaan tuhlata temppupaikkoja.

        Muuten mulla ON vaikeuksia keksiä sanoja tempuille yleensä. Niiden pitäisi olla ensinnäkin niin järkeviä että ne muistaisi ja toisekseen ei-saman kuuloisia kuin muut temppukomennot.


      • Tomira
        huskie kirjoitti:

        Niin, kilpailuissa on aivan sama minkä noista tekee kun pitää "antaa tassu". Koira voi oppia 14 temppua maksimissaan, joten ei kannata useempaan turhaan tuhlata temppupaikkoja.

        Muuten mulla ON vaikeuksia keksiä sanoja tempuille yleensä. Niiden pitäisi olla ensinnäkin niin järkeviä että ne muistaisi ja toisekseen ei-saman kuuloisia kuin muut temppukomennot.

        ..........tiedätte kun koiralle opetetaan temppuja..niin ni voiko se oppia kaiken mutta tietenkin ne olisi ymmärrettäviä ja selkeitä..
        joten oppisiko se tämänkin? kieri??
        Ja tässä olis niitä mun käskyjä...Istu,maahan,anna tassu vasem,anna tassu oik.,Hyppää,pompi,seiso,kerjää,leiki kuollutta,voltti..
        opisiko se nuo kaikki?


      • Tomira
        Tomira kirjoitti:

        ..........tiedätte kun koiralle opetetaan temppuja..niin ni voiko se oppia kaiken mutta tietenkin ne olisi ymmärrettäviä ja selkeitä..
        joten oppisiko se tämänkin? kieri??
        Ja tässä olis niitä mun käskyjä...Istu,maahan,anna tassu vasem,anna tassu oik.,Hyppää,pompi,seiso,kerjää,leiki kuollutta,voltti..
        opisiko se nuo kaikki?

        ......Moikka, tässä olis teille kysymys.. mikä on nintendogsissa teistä hauskinta tehdä koiranne kanssa?
        -------------------------------------------------
        Minä uskon että ainakin leikkiä sen kanssa ja käydä kisoissa


      • huskie
        Tomira kirjoitti:

        ..........tiedätte kun koiralle opetetaan temppuja..niin ni voiko se oppia kaiken mutta tietenkin ne olisi ymmärrettäviä ja selkeitä..
        joten oppisiko se tämänkin? kieri??
        Ja tässä olis niitä mun käskyjä...Istu,maahan,anna tassu vasem,anna tassu oik.,Hyppää,pompi,seiso,kerjää,leiki kuollutta,voltti..
        opisiko se nuo kaikki?

        kieri = leiki kuollutta = makaa selällään - oppii
        istu - oppii
        maahan - oppii
        anna tassu vasen - oppii
        anna tassu oik - oppii
        Hyppää = pompi? - oppii (hyppää vaan yhden kerran)
        seiso - ei varmaan? ei mun mielestä, en oo ainakaan opettanu
        kerjää - oppii (se sirkuskoira-asento)
        voltti - ei opi, mutta tekee kilpailuissa jos käskee ensin istumaan ja sitten hyppäämään


      • huskie
        Tomira kirjoitti:

        ......Moikka, tässä olis teille kysymys.. mikä on nintendogsissa teistä hauskinta tehdä koiranne kanssa?
        -------------------------------------------------
        Minä uskon että ainakin leikkiä sen kanssa ja käydä kisoissa

        Se, kun koira tottelee täydellisesti tottelevaisuuskisassa tai juoksee virheettömän agilityradan huippuajalla. :) Palllllllljon pisteitä ja rahaa.


      • huskie
        huskie kirjoitti:

        Se, kun koira tottelee täydellisesti tottelevaisuuskisassa tai juoksee virheettömän agilityradan huippuajalla. :) Palllllllljon pisteitä ja rahaa.

        Sori, kuin kysymyksen väärin...hauskinta tehdä on varmaan silti kilpailuihin osallistuminen. Tai se, kun soittaa musiikkilevyjä koirille ja seuraa, miten ne reagoi.


      • Labbis
        Koirakamu kirjoitti:

        Muuten, oon tässä jo vähän aikaa mietiskelly että minkä nimen antaisin sitten koiralle jouluna kun saan sen. Ehotuksia?
        Siis koira olisi sukupuoleltaan uros ja rodultaan labbis. Eli mikä nimeksi labbis uros koiralle?

        Kiitos!

        Minä antaisin nimeksi Lucky


    • Tomira

      Ne ovat suloisia ja pörröisiä... ihmisten parhaita ystäviä.

      Eurooppa on koiranomistajien suosikkialuetta! Koira on ehdottomasti ihmisen paras ystävä ja nyt myös Sinä voit kokea kuinka ihanaa on omistaa oma koiranpentu. Sinun ei tarvitse enää herätä aamuisin vain huomataksesi, että suosikkitossusi on syöty hajalle ja että lattia on täynnä lätäköitä.

      Jos oikean koiranpennun hankkiminen ei ole mielestäsi käytännöllistä, Nintendo tarjoaa juuri sopivan vaihtoehdon, joka tulee varmasti miellyttämään Sinua. nintendogs vie virtuaalilemmikki-konseptin täysin uudelle tasolle lisäämällä uuden tavan kommunikoida virtuaalilemmikin kanssa. Pelaajat voivat koskettaa ja jutella koiranpennulleen, joka reagoi realistisesti pelaajan toimintoihin. Tämä kommunikointitapa on jotain aivan uutta ja ainutlaatuista, mitä ei ole ennen nähty pelikonsoleilla. nintendogs on täydellinen lemmikki ihmisille, jotka eivät voi hankkia aitoa koiraa. nintendog-koiranpentu ei likaa paikkoja, se ei kuole milloinkaan, eikä se pilaa kallista sohvaasi!

      Pelaajat aloittavat pelin valitsemalla yhden koiranpennun kuudesta eri koirarodusta. Nintendolla tiedetään, että koirarodut vaihtelevat suuresti kuten myös ihmisten mieltymykset ja tästä syystä Japanissa ja Yhdysvalloissa suuren suosion saavuttaneesta koirasimulaatiopelistä, nintendogsista, julkaistaan Euroopassa kolme eri versiota – Labrador Retriever (Labradorin noutaja), Miniature Dachshund (Kääpiömäyräkoira) sekä Chihuahua. Jokaisen pelin alussa pelaaja voi valita yhden koiranpennun kuudesta eri koirarodusta. Menestyessään tässä pelissä pelaaja saa uusia koiranpentuja koirakenneliin ja hän voi lopuksi valita suosikkikoiranpentunsa kahdeksastatoista eri koirarodusta. Mukana on myös kolme uutta koirarotua – Golden Retriever (Kultainen noutaja), Siberian Husky (Siperianhusky) sekä Boxer (Bokseri), jotka eivät ole saatavilla japaninkielisessä versiossa. Jokaisesta koirarodusta löytyy kolme eri koiranpentua ja pelaajat voivat valita koiranpentunsa sukupuolen sekä ominaisuudet.

      Kun pelin vaikein osuus on suoritettu, tehtäväksesi annetaan uuden lemmikkisi hoitaminen sekä kouluttaminen. Innovatiivisen, kosketusnäyttöä täydellisesti hyödyntävän ohjaustavan avulla voit mm. leikkiä koiranpentusi kanssa useilla erilaisilla leluilla ja syöttää sekä kouluttaa uutta lemmikkiäsi. Leikkimällä koiranpentusi kanssa saat kehitettyä sen taitoja ja voit kouluttaa sitä, mikä tekee koiranpennustasi tottelevaisemman ja valittavaksesi tulee tällöin uusia vaihtoehtoja. Kun kehität lemmikkisi taitoja riittävästi voit osallistua koirakilpailuihin ja kisata suuren yleisön edessä näyttääksesi millaisia uusia temppuja koiranpentusi on oppinut.

      Kommunikointi lemmikkisi kanssa ei ole koskaan aiemmin ollut näin helppoa. Nintendo DS:n ainutlaatuiset ominaisuudet tekevät pelaamisesta erittäin hauskaa ja mielenkiintoista. Tahdotko leikkiä uuden koiranpentusi kanssa? Nintendo DS:n puheentunnistimen ansiosta voit kutsua nintendog-koiranpentua valitsemallasi nimellä. Kosketusnäyttöä käytetään lelun tai pelin valitsemisessa. Voit rapsuttaa, silittää ja kutittaa koiranpentuasi käyttämällä Nintendo DS:n stylus-kynää. Kaikki nintendogs-koiranpennut reagoivat jokaiseen kosketukseen, joten voit halutessasi rapsuttaa tai silittää koiranpentuasi aivan kuten aitoa lemmikkiä. Jos kutitat koiran korvaa, koiranpentu kallistaa päätään, kääntyy ensin kyljelleen ja lopulta selälleen, jolloin voit hieroa sen vatsaa! Pelaajat voivat opettaa koiranpentujaan reagoimaan äänikomentoihin ja kouluttaa niitä tottelemaan omistajiaan pienellä vaivalla. nintendogs sisältää lisäksi innovatiivisen langattoman tunnistinjärjestelmän, jonka avulla ihmiset voivat vaihtaa keskenään pelissä keräämiään esineitä, kun he ohittavat toisensa kaduilla.

      Peli hyödyntää Nintendo DS:n sisäänrakennettua kelloa, joten nintendogs-koiranpennut tunnistavat eron yön ja päivän välillä. Tästä huolimatta kaikki tapahtumat ja toiminnot voi suorittaa mihin aikaan tahansa. Pelin erittäin realistiset ominaisuudet rajoittavat koiranpentuja oppimasta loputtomasti temppuja yhden päivän aikana, sillä virtuaaliset koiranpennut väsyvät, niille tulee nälkä ja jano ajan myötä, aivan kuten aidoilla koirillakin. Virtuaalinen lemmikki ei ole koskaan aiemmin tarjonnut pelaajille tällaista kommunikointimahdollisuutta tai realismia. Tämä peli on ehdottomasti pakkohankinta Nintendo DS:lle!

      Japanilaiset ovat täysin rakastuneet nintendogs-peliin. Suosituin japanilainen pelilehti, Famitsu, antoi nintendogs-pelille täydet 40/40 pisteet - nintendogs on nyt yksi viidestä pelistä, joka on saanut nämä huippupisteet! Pelilehdet rakastavat tätä peliä ja yleisö on täysin hullaantunut sen tarjoamaan uuteen pelikokemukseen. Nintendo DS -käsikonsolin myynti viisinkertaistui nintendogs-pelin julkaisun myötä.

      Etsitpä sitten virtuaalista lemmikkiä, tai viimeisintä viihteen innovaatiota, nintendogs on täydellinen peli juuri Sinulle. nintendogs yhdistelee uudenlaista teknologiaa sekä ihastuttavia lemmikkejä, jotka tuntuvat niin aidoilta, että tahtoisit koskettaa niitä. Tätä peliä ei kannata ohittaa!

      • Nintendogs

        Kiitos! Alkaa tää oikeesti menee täyteen! hahaa! Mä teen sitten uuden? Saanko mä tehä saanko???? Pliis!
        Mä tein tänkii?!?! ;D


      • Koirakamu
        Nintendogs kirjoitti:

        Kiitos! Alkaa tää oikeesti menee täyteen! hahaa! Mä teen sitten uuden? Saanko mä tehä saanko???? Pliis!
        Mä tein tänkii?!?! ;D

        Heips!
        Jos haluaa paljon kuvia Nintendogsista niin kaikkein helpoiten ehkä löytäisi jos menisi Googleen (http://www.google.fi ) kuvahakuun ja laittaisi haun nimellä Nintendogs. :D


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        Kiitos! Alkaa tää oikeesti menee täyteen! hahaa! Mä teen sitten uuden? Saanko mä tehä saanko???? Pliis!
        Mä tein tänkii?!?! ;D

        tottakai


    • Tomira

      2PV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ihanaaa ihanaaaa!ei jaksa odottaa :D oon osaan runoja xD
      no sitten mist puhuttas??

      • Nintendogs

        no höh meillä on enää 10p! ja mä en ehkä saa sitä nintendogsia joululahjaks... mutta saan sen varmasti joskus... mua ei kai sitten enää täällä tarvita kun en saa sitä.... :(


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        no höh meillä on enää 10p! ja mä en ehkä saa sitä nintendogsia joululahjaks... mutta saan sen varmasti joskus... mua ei kai sitten enää täällä tarvita kun en saa sitä.... :(

        ET LÄHE MINNEKKÄÄN!!
        vaikka et sais sitä ni oot silti mun bestis :)
        oot auttanu meitä kaikkia ja saat tehdä kunnian vielä nintendogs keskustelu 4!
        Ja saan sen jo huomenna ja sun pitää kirjottaa mulle tänne biletys viesti :D
        paitsi että mä tuun vasta sunnuntaina iskältä takas joten nähään sillon mutta olen täällä vuelä tänään :)


      • Nintendogs
        Tomira kirjoitti:

        ET LÄHE MINNEKKÄÄN!!
        vaikka et sais sitä ni oot silti mun bestis :)
        oot auttanu meitä kaikkia ja saat tehdä kunnian vielä nintendogs keskustelu 4!
        Ja saan sen jo huomenna ja sun pitää kirjottaa mulle tänne biletys viesti :D
        paitsi että mä tuun vasta sunnuntaina iskältä takas joten nähään sillon mutta olen täällä vuelä tänään :)

        ok rauhotu jään... HYVÄ TOMIRA!!! Sä saat sen!! hehee! ajattele jotain muuta piirrä vaikka jotain niin sitten aika menee nopeasti! :)


      • Tomira
        Nintendogs kirjoitti:

        ok rauhotu jään... HYVÄ TOMIRA!!! Sä saat sen!! hehee! ajattele jotain muuta piirrä vaikka jotain niin sitten aika menee nopeasti! :)

        ei jaksais millään odottaa!
        iskä sanos että avataan vasta ruuan jälkeen mutta mä kinuin että avataan jo ennen RUOKAA!
        mutta vielä on se perhanan koulu!..


    • Tomira

      Yäkin on kohta täynnä :) ja nintndogs saa tehä uuden keskustelun ja se on 4!
      Ja sitten kun saan nintendogsin lupaan tulla tänne keskustelemaan mitä mulle on siinä kaikkea tapahtunut... mutta älkää laittako tätä pöytää täyteen sillonv vielä kun minä tulen ....
      jos sopii :)

      • dog.

        saatko sä sen joulu lahjaks tomira!! vai joulun jälkeen ;)mitäs sulle kuuluu mulla on jo 5 koiraa :) 3sakemanni ja siperianhusky,pikku collie, :) ne on söpöjä mutta ei niin söpöjä kuin oikeet koirat:)


      • Nintendogs
        dog. kirjoitti:

        saatko sä sen joulu lahjaks tomira!! vai joulun jälkeen ;)mitäs sulle kuuluu mulla on jo 5 koiraa :) 3sakemanni ja siperianhusky,pikku collie, :) ne on söpöjä mutta ei niin söpöjä kuin oikeet koirat:)

        voiko nintendogsissa saada sekarotuisiakin?!?!? En oo tiännykkään! xD


      • Tomira
        dog. kirjoitti:

        saatko sä sen joulu lahjaks tomira!! vai joulun jälkeen ;)mitäs sulle kuuluu mulla on jo 5 koiraa :) 3sakemanni ja siperianhusky,pikku collie, :) ne on söpöjä mutta ei niin söpöjä kuin oikeet koirat:)

        saan sen huomenna :) ihanaa!
        kumpa voitais pelata kahestaa..


      • dog.
        Nintendogs kirjoitti:

        voiko nintendogsissa saada sekarotuisiakin?!?!? En oo tiännykkään! xD

        hallooo!! sakemanni tarkottaa=saksanpaimenkoira halooo !! :) :):) :) eikä sekarotusta hahah:) :)


      • dog.
        Tomira kirjoitti:

        saan sen huomenna :) ihanaa!
        kumpa voitais pelata kahestaa..

        ketä pelata minä vai nintendo dogs!?? :)


    • Wolf-Fang

      Saan, niin kuin moni muukin, nintendogs mäyris version :D Kysyisinpä miten dalmiksen ja Jackrussellinterrierin saa? Tiedän kyllä että jotakin täytyy löytää mutta mitä?

      • huskie

        Moikka, Wolf-Fang. :)

        Niin mä sain jackrusselin pennut kenneliin, kun koirani löysi lenkillä "Jack Russelin kirjan". Se oli ihan samanlaisessa lahjapaketissa kuin kaikki muutkin tavarat mitä ne sattumalta löytää. Enkä tiiä mikä vaikuttaa tuon kirjan löytymiseen...kouluttajapisteet, se miten paljon koiraa on rapsutellu, pelkkä hyvä tuuri? Olin sillon pelannu jotain puolentoista kuukauden ajan, että ei ehkä ihan heti niitä saa.


      • Nintendogs

        Jos haluut Jackrusselinterrierin niin sun pitää löytää jackrussel Book lenkiltä ja sitten se rotu ilmestyy kenneliin! ja Dalmikesn saa kun löytää Firemans Hatin!


      • Wolf-Fang
        Nintendogs kirjoitti:

        Jos haluut Jackrusselinterrierin niin sun pitää löytää jackrussel Book lenkiltä ja sitten se rotu ilmestyy kenneliin! ja Dalmikesn saa kun löytää Firemans Hatin!

        Kiitos paljon^^ Vielä 9 tuskaista päivää! Onneksi saan mäyriksen sillä siinä on husky :D Harmi ettei shibaa...


    • Nintendogs

      Tää on kohta ihan täynnä! xD

      • Nintendogs

        noin 20 viestiä niin tää menee lukkoon! mutta onnea Tomiralle kun sai kyseisen pelin Eilen illalla!


    • Nintendogs

      nintendogs keskustelu 3 on jäänyt kai unholaan! koska täällä ei enää kukaan käy!!!

      • Tessi

        Minä käyn, mut ei ketään muu ni en viitti tänne kirjottaa, ku tä on siirtyny oiselle sivullekkin, niin ketään ei edes huomaa tätä. :(

        Mutta nyt jaksan odottaa jouluun, koska koulussa on enää kivoja päiviä(siis ei mitään aineita) ja enää 4 päivää. JIHUU!! Voi hitto, mulla oli eilen illalla joku kysymys ja tärkeä sellainen ja sanoin ittelleni, et muistakki toi kysymys huomenna ja arvatkaapas mitä??? MÄ EN MUISTA :'(


    • Koirakamu

      Hmm.. Tänne ei varmaan siksi enää kirjoitella kun teit nintendogs keskustelu 4. Suurin osa varmaankin (minä mukaan lukien) ajattelevat että kun teit Nintendogs keskustelu 4, niin sinne kirjotetaan.. Mut ei sinnekkään oo kukaan kirjottanu moneen päivään.. :(

      • Nintendogs

        tein sen nintendogs keskustelu 4 koska Tomira pyysi


      • Koirakamu
        Nintendogs kirjoitti:

        tein sen nintendogs keskustelu 4 koska Tomira pyysi

        Aaaa. Sori :> Kirjotetaanko me eka tää loppuun voi kirjotellaanko me Nintendogs keskustelu 4:seen? HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA KAIKILLE!


    • Nintendogs

      täällä on jo 193 viestiä! Eli tää on kohta täynnä!

      • Nintendogs

        Huomenna on jouluaatto! :)


    • nintendog

      Nii onko sulla meseä???


      Mulla on.

      Mut jos sulla on mese,nii voisitko lähettää sen mullae sähköpostissa osoite on:[email protected]

    • viisaskata

      Jos kiinnostaa, niin huskyn saa Chihuahua versiossa 5000 trainer pisteellä ! ♥ :D

      • huskyhusky

        vaan 4000 trainer pointsilla:D yhä paranee


      • (en jaksa kirjautua)
        huskyhusky kirjoitti:

        vaan 4000 trainer pointsilla:D yhä paranee

        ...mä sain kenneliin huskyn ku sain 5000 trainer pointsia. :o


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe