ajattelin hakee kahen vuoden päästä anna tapion sisäoppilaitokseen niin tietääkö kukaan siitä mitään tarkempaa tietoo
anna tapio?
18
3563
Vastaukset
- Kisse
Olin siellä monta vuotta sitten. Mitä haluat tietää? Itse en juuri viihtynyt.
- Paula
Olen ollut todella tyytyväinen että kävin Anna Tapion koulun. Ehdottomasti paras valinta elämässäni. Kysy lisää jos olet vielä kiinnostunut.
- asiaa: )
mä haen sinne kouluun: )mitä eläimiä siellä on?onko mahdollista että pääsisin sinne ja serkkuni myös?onko sinne paljon hakioita ja tiedätkö että millä perusteella ne valitsevat oppilaita?luin että siellä olisi hevosia niin saako niillä ratsastaa ilmaiseksi?
kiitos paljon jo etukäteen! - Tietämätön-98
Miten sieltä pääsisi pois jos tahtoo?
Plus että jos tahtoo pois, maksetaanko maksu(laitokseen pääsemisestä)takaisin vai jätetäänkö ammottava aukko tilitietoihin? - Anonyymi
asiaa: ) kirjoitti:
mä haen sinne kouluun: )mitä eläimiä siellä on?onko mahdollista että pääsisin sinne ja serkkuni myös?onko sinne paljon hakioita ja tiedätkö että millä perusteella ne valitsevat oppilaita?luin että siellä olisi hevosia niin saako niillä ratsastaa ilmaiseksi?
kiitos paljon jo etukäteen!Moikka! Tiiän et on menny näistä keskusteluista jo yli kymmenen vuotta mutta oon hakemassa sinne niin jos pääsit sinne niin muistatko yhtään mitä hakemukseesi laitoit, oisko sulla antaa jotain vinkkejä:)
- JEejee
MÄ haen sinne nyt luultavasti ellei vanhemmat käännä päätään!!! Ootko käyny viel niiden nettisvuil
- oppilassssssssssssss
todellakin kannattaa mennä, olen nyt seiskalla, ja olen viihtynyt todella hyvin ja olen iloinen että pääsin sinne ja että ylipäätään menin sinne, kannattaa mennä, jos ajattele et ei viihdy niin kannattaa kuitenkin koittaan, voihan sen aina lopettaa..
- girl*92
Oli tosi huono paikka. Ylihintanen ja muutenki rupunen ja karu. Paljon kiusaamista. Sinne menee monet, jotka pelkäävät normaalia ylä-astetta. Eristyy kokonaan vanhemmistaan, sukulaisistaan ja vanhoista kavereistaan. Jos nyt saisin päättää normaalin ylä-asteen ja anna tapion välillä, menisin yl-asteelle..
- tyttö--82
girl*92 kirjoitti:
Oli tosi huono paikka. Ylihintanen ja muutenki rupunen ja karu. Paljon kiusaamista. Sinne menee monet, jotka pelkäävät normaalia ylä-astetta. Eristyy kokonaan vanhemmistaan, sukulaisistaan ja vanhoista kavereistaan. Jos nyt saisin päättää normaalin ylä-asteen ja anna tapion välillä, menisin yl-asteelle..
Kävin koulun monta vuotta sitten, aika ristiriitaisia tunteita jäänyt.
Itse olin koulukiusattu, joka jätti syvät arvet vuosiksi. Tavallisessa peruskoulussa kiusattu asuu kuitenkin kotonaan, joten perhe on tukena ja tietää koulun jälkeen voivansa mennä "turvalliseen paikkaan". Anna Tapion koulussa kuitenkin asutaan koko viikko... Muut oppilaat ovat "perheesi", ihmisiä joiden kanssa asut ja elät kaikki päivät.
Olin avoin, ulospäinsuuntautunut, iloinen ja aktiivinen lapsi. Tämän koulun jälkeen ahdistunut ja sulkeutunut, ilman itsetuntoa. Edellinen kirjoittaja kirjoitti, että "Eristyy kokonaan vanhemmistaan, sukulaisistaan ja vanhoista kavereistaan" ja kyllä väkisinkin eristyy. 12-16 -vuotias on vielä lapsi, nuori, ja kun näet vanhempiasi vain viikonloppuisin niin eihän se normaalia perhesuhdetta vastaa.
Koulussa oli paljon kiusaamista, avioero lapsia ja lapsia jotka ..halusivat pois kotoaan asumasta. (Mutta tietysti myös ihan "tavallisia" lapsiakin)
Kolmeen vuoteen mahtuu paljon hyviäkin asioita. Siellä tosiaan oppii itsenäistymään. Ja ystävistä tuli todella tärkeitä ja läheisiä, ihmissuhteita, jotka jatkuivat koulun jälkeenkin. Ja kyllä tuo kiusattuna olo opetti paljon sekin. Niin, minulle tuo koulukiusattuna olo muistuu päälimmäisenä mieleen Anna Tapion koulusta.
Varmasti ne, jotka saavat rauhassa kouluaikansa viettää, voivat kokea sen "elämänsä parhaana kouluna".
Enkä halua latistaa sinua, joka olet kouluun hakemassa, paljon hyvääkin siellä on:) - xx
tyttö--82 kirjoitti:
Kävin koulun monta vuotta sitten, aika ristiriitaisia tunteita jäänyt.
Itse olin koulukiusattu, joka jätti syvät arvet vuosiksi. Tavallisessa peruskoulussa kiusattu asuu kuitenkin kotonaan, joten perhe on tukena ja tietää koulun jälkeen voivansa mennä "turvalliseen paikkaan". Anna Tapion koulussa kuitenkin asutaan koko viikko... Muut oppilaat ovat "perheesi", ihmisiä joiden kanssa asut ja elät kaikki päivät.
Olin avoin, ulospäinsuuntautunut, iloinen ja aktiivinen lapsi. Tämän koulun jälkeen ahdistunut ja sulkeutunut, ilman itsetuntoa. Edellinen kirjoittaja kirjoitti, että "Eristyy kokonaan vanhemmistaan, sukulaisistaan ja vanhoista kavereistaan" ja kyllä väkisinkin eristyy. 12-16 -vuotias on vielä lapsi, nuori, ja kun näet vanhempiasi vain viikonloppuisin niin eihän se normaalia perhesuhdetta vastaa.
Koulussa oli paljon kiusaamista, avioero lapsia ja lapsia jotka ..halusivat pois kotoaan asumasta. (Mutta tietysti myös ihan "tavallisia" lapsiakin)
Kolmeen vuoteen mahtuu paljon hyviäkin asioita. Siellä tosiaan oppii itsenäistymään. Ja ystävistä tuli todella tärkeitä ja läheisiä, ihmissuhteita, jotka jatkuivat koulun jälkeenkin. Ja kyllä tuo kiusattuna olo opetti paljon sekin. Niin, minulle tuo koulukiusattuna olo muistuu päälimmäisenä mieleen Anna Tapion koulusta.
Varmasti ne, jotka saavat rauhassa kouluaikansa viettää, voivat kokea sen "elämänsä parhaana kouluna".
Enkä halua latistaa sinua, joka olet kouluun hakemassa, paljon hyvääkin siellä on:)Minun tytär ajatteli, että yrittäisi päästä kahdeksannelle luokalle annaan. Tiedättekö, että onko mitään mahdollisuuksia päästä sinne kasille, jos totarin numerot ovat kasia, ysiä ja kymppiä? Kuinka hyvät arvosanat täytyy olla, pääseekö jos käytös on ysi? 1-6 talveen käytös oli kymppi, kutosen keväällä oli ysi ja nyt seiskan talvella. Ja onko ylipäätään millaiset mahdollisuudet päästä sinne kahdeksannelle? Tilattiin juuri tänään nuo esitteen ja hakemuspaperit. Olisi kovin innoissaan menossa, mutta kun oli lukenut näitä keskusteluja niin häntä alkoi hieman pelottamaan tuo kiusaaminen, tyttöä kun on kiusattu 1 & 2 luokilla. Onko tuota kiusaamista siis paljon? Jos ylipäätään tyttö sinne pääsee. Onko kouluun pääsykoe? Kun luin että olisi, mutta taas joissain paikoissa sanotaan ettei ole. Ja jos on, niin mitä se siis sisältää?
- :)
xx kirjoitti:
Minun tytär ajatteli, että yrittäisi päästä kahdeksannelle luokalle annaan. Tiedättekö, että onko mitään mahdollisuuksia päästä sinne kasille, jos totarin numerot ovat kasia, ysiä ja kymppiä? Kuinka hyvät arvosanat täytyy olla, pääseekö jos käytös on ysi? 1-6 talveen käytös oli kymppi, kutosen keväällä oli ysi ja nyt seiskan talvella. Ja onko ylipäätään millaiset mahdollisuudet päästä sinne kahdeksannelle? Tilattiin juuri tänään nuo esitteen ja hakemuspaperit. Olisi kovin innoissaan menossa, mutta kun oli lukenut näitä keskusteluja niin häntä alkoi hieman pelottamaan tuo kiusaaminen, tyttöä kun on kiusattu 1 & 2 luokilla. Onko tuota kiusaamista siis paljon? Jos ylipäätään tyttö sinne pääsee. Onko kouluun pääsykoe? Kun luin että olisi, mutta taas joissain paikoissa sanotaan ettei ole. Ja jos on, niin mitä se siis sisältää?
Itse olin anniksessa 06-09 ja minulla on ihan hyvät kokemukset. Hiemanhan sdiellä kiusaamista on mutta siitä voi aina kertoa jollekin.
Tuollaisella todistuksella nyt varmasti sisään pääset, eikä tartte olla kavereistakaan huolissaan, niitä saa varmasti pian! Kouluun ei ole pääsykoetta tai ei minun aikoina ollut.
- ensuositteleannatapi
Eipä tosiaan voi kehua niitä poikien asuntuloita. Tuolla sivuilla lukee "Koululla oppilaat asuvat moderneissa ja viihtyisissä..." mutta eipä minun aikanani ainakaan poikien asunnot olleet lähelläkään modernia tai viihtyisää. Ja nuo lukuvuoden kustannukset ovat aivan järkyttävät, sillä koululla joutuu tekemään aikalailla töitä (joista suuri osa on aika tarpeettomia monille jatkoa ajatellen), ja ainakin ysiltä päästyä löytyy useita oppilaitoksia joissa asuminen on ilmaista.
Luulisi myös että näin hienossa koulussa olisi enemmän valinnaisaineita, mutta eipä ole, ja jopa liikunta on valinnaisista jätetty pois. Enkä sitten tiedä siitä "korkeatasoisesta opetukseksesta"kaan.. -.- Mutta mun mielipiteeni tuo vaan on, jokasella olkoon omansa. - Minä vaan
Itse ajattelin vuoden päästä sinne hakea ja olen lukenut siitä paljon ja kävin tutustuumis käynnillä jossa esitteltiin paikkoja ja kerrottiin Anna Tapion koulun menetelmistä. Hienot luokka huoneet ja ainakin tyttöjen puolella oli todella siistiä ja viihtyisää. Asuntoloissa oli kaikki tarpeellinen ja oppilaat olivat tehneet huoneistansa hyvin viihtyisiä ja omanlaisia.
- ATK 02-05
Isoäitini kävi koulun. Äitini kävi koulun. Minä kävin koulun 02-05 (olen siis syntynyt -89), pikkusiskoni 03-06 ja nuorin pikkusiskoni pääsee tänä keväänä koulusta pois.
Anna Tapio ei ole mikään suljettu paratiisi, johon mikään paha ei pääsisi. Siinä mielessä se on kuin mikä tahansa muukin koulu. Meidän ikäluokassakin jotkut polttivat. Oman luokan pojat tekivät kiljua vaatekaapissa ja saivat pakkolomaa. Yksi tyttö tuli kerran koululle sunnuntai-iltana kännissä. Ysiluokalla jotkut joivat viikonloppuisin. Ei mitään, mikä poikkeaisi normaalin 15-vuotiaan arjesta - karua, mutta totta.
Rakastin koulua. Sellaista yhteisöllisyyttä en ole kokenut missään muualla, ja epäilen, etten myöskään tule enää koskaan kokemaan. Meillä oli tosi hyvä luokkahenki ja asuntolassa asiat luisti. Kellon ympäri oli saatavilla aikuinen, jos oli jokin murhe tai huoli.
Anna Tapio antoi uskomattoman paljon ystäviä ja eväitä elämään. Opin koulussa sosiaalisia taitoja (en todellakaan mitään viidakon lakeja), opin laittamaan ruokaa ja pyörittämään arjen asioita. Esimerkiksi harjoittelimme erilaisten juhlien järjestämistä, kitkimme ruusupensaita sekä karsimme omenapuut ja harjoittelimme työhakemuksen tekemistä. Opin arvostamaan sekä erilaisuutta että oma-aloitteisuutta ja aktiivisuutta.
Joku epäili, ettei koulusta voisi siirtyä lukioon - höpöhöpö! Koulu antaa erinomaiset valmiudet jatko-opintoihin: monesta lukiostakin saa hyväksiluettua kursseja. Itse kävin Ressun lukion ja opiskelen nyt Helsingin yliopistossa äidinkielen opettajaksi. - huoletontyttö -99
Oon nyt kutosella ja ajattelin hakee Anna Tapioon kaverin kans.. Mun mielestäkin hinta on korkee mut siihen kumminki sisältyy se nukkumapaikka, valvonta yms.
Ne jotka siellä on ollut niin kysyisin pari kysymystä :D Eli:
1. Syödäänkö kaikki (aamu & iltapalakin) ruuat samassa rakennuksessa?
2. Monelta herätään & mennään nukkumaan?
3. Onko siinä lähellä kauppoja & apteekkeja yms.? Ja saako siellä vapaa-ajalla käydä?:DD
P.S Mua ei toi kiusaaminen hirveesti huolestuta koska oon kestäny aijempaa kiusaustakin ja siellä on mun paras kaveri.. Ja onhan siellä vanhempia. - annatapiolainen123
kaikki ruoat on ruokalassa. :) aamupala on tarjolla 7-8 ja kahdeksalta alkaa koulu ellei ole aamu vapaatuntia.. yhdeksältä pitää mennä asuntolaan ja kymmeneltä valot pois. :) Siwa ja tarmo on siinä 50 m päässä koulusta. :) sinne saa koulunpäätyttyä mennä, ja yhdeksään asti siis saa olla. :)
- anna tapioon
moi haluun sinne, mut vanhemmat epärö.i.
- kysyväeitieltäeksy:D
moi! kaikki jotka käyvät tai ovat käyneet anna tapion koulun oon siis 6 ja aijon hakee sinne nii et millasii numeroit siel pitää olla et ylipäätäänkää päääsee sinne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k2253996Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän382403Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h441950Onko 65-vuotias liian vanha lähtemään rintamalle?
Suomessa reserviläisikä nousee ensi vuoden alusta 65 ikävuoteen. Jatkossa asevelvollinen kuuluu reserviin sen vuoden lop4521783Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn431760Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.911618Kohuotsikoihin nousseet Aku Hirviniemi ja Mikko Leppilampi jouluna tv:ssä!
Täydellinen joulu -leffassa on iso kaarti suomalaisia näyttelijöitä. Mukana mm. Elena Leeve, Antti Luusuaniemi sekä koh211262Ex-Puoli seitsemän juontaja Anniina Valtonen yllättää - Uudessa roolissa tv:ssä!
Monen suosikki Anniina Valtonen tv:ssä! Valtonen on tuttu Ylen meteorologina, mutta hän juonsi myös Puoli seiskaa. Nyt A321024Mitä metsaman tuottaa
Törkypuhetta, ahdistusta, pahaa mieltä, riitaa, eripuraa, köyhien menestymättömien ja maattomien kurjien vähättelyä. Sit1201003Korvasiko kaupunki Morkon talon?
Tän missä oli joku vesivuoto talon ulkopuolella? Vai miten saaga päättyi?9954