Turkin värjäys.

tassukka

Oletteko värjänneet koiran turkkia? Montako sävyä voi hiusvärillä muuttaa. Kaverini sanoi, että värjäyksen jälkeen täytyy laittaa koiralle sukat jalkoihin ja haukkupanta ettei hän raavi ihoaan rikki. Onko hennakoiraväreissä täysin mustaa?

42

6744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi pitäisi värjätä koira?värivirheen peittämiseksikö?vai pinkiksi ihan huvikseen?
      ei nyt tajua tämä :)

• hatam

tämä.

• Shirie

ja raidat onnistuivat mainiosti JokaHurtanKikkurat -kotipermanentti-sävynsekoitus liemellä. Kokeile muuten itsekin, tulee paljon halvemmaksi kuin kampaajalla käynti.

• laitan heti koiralle kikkurat...ei odotas,täytyy varmasti ostaa joku pidempikarvainen,afgaani voisi olla kiharoissaan lumoava ;)

• Himli

Enpä ole ikinä värjännyt, ei ole edes ikinä käynyt moinen ajatus mielessä.
      Jospa nyt unohtaisit koko homman...

• PINKEIKSI!

Jes, mehän värjätään nyt kaikki koiran omistajat koiramme jollain kivalla muotivärillä!!! Parempi vaan että ne kärsii meidän tyhmistä oikuista! (sarkasmia)

• Shirie
        PINKEIKSI! kirjoitti:

Jes, mehän värjätään nyt kaikki koiran omistajat koiramme jollain kivalla muotivärillä!!! Parempi vaan että ne kärsii meidän tyhmistä oikuista! (sarkasmia)

... lisää sarkasmia - saako koiran pinkeäksi hiusväreillä? Ennenvanhaan siihenkin tarvittiin uroskoira - noh maailma muuttuu ympärillä.

• Laddie

ole käynyt edes mielessä moinen. Miksi ihmeessä koiraa pitäisi värjätä!

• olisi kiva saada vastaus :)

• ne tuolla hollywoodissa koiriansa värjää. Miksi lähteä moiseen koiran kidutukseen? Jos koiran tukin väri ei ole hyvä, ehkä sinun pitäisi antaa koirasi pois omistajalle, joka siitä oikeasti välittää.

• Anne-Doggi

Tämän on pakko olla provo,koska kukaan ei voi olla tosissaan sanoessaan, että "värjäänpä tuossa koiran turkki." No,mutta ainakin alkoi naurattamaan nuo ylläolevat vastaukset! =D

• edes provo,säännöt eivät kieltäisi värjäystä varmaankaan jos ei kukaan olisi koskaan jäänyt sellaisesta kiinni,siis näyttelysäännöt :)

• !!!

kun haluttiin pitkäkarvainen sakemanni.seuraavaks kokeillaan rastoja.

• Shirie

... ajattelin meidän sakulle palmikoita jouluksi. Suunnittelin, jotta sirotellaan kymmenkunta metristä palmikkoa sinne tänne turkkiin kauniisti. Saadaan tarvittaessa äkkiä väsättyä saksalaismallinen Helga-kampaus myös niistä palmikoista. Tuttu kampaaja lupasi halvalla toteuttaa ystävänkauppaa - vain 9999,95.

• hatam
        Shirie kirjoitti:

... ajattelin meidän sakulle palmikoita jouluksi. Suunnittelin, jotta sirotellaan kymmenkunta metristä palmikkoa sinne tänne turkkiin kauniisti. Saadaan tarvittaessa äkkiä väsättyä saksalaismallinen Helga-kampaus myös niistä palmikoista. Tuttu kampaaja lupasi halvalla toteuttaa ystävänkauppaa - vain 9999,95.

puhu tuollaisia, ainakaan sakusta.

• Shirie
        hatam kirjoitti:

puhu tuollaisia, ainakaan sakusta.

Saksalaismallinen kampaus ja kaikkea ... ajattelepas miten sakuneiti on sitten jouluna olevinaan, kun räpsyttelee kimaltelevia tekoripsiään ...

• Shirie kirjoitti:

Saksalaismallinen kampaus ja kaikkea ... ajattelepas miten sakuneiti on sitten jouluna olevinaan, kun räpsyttelee kimaltelevia tekoripsiään ...

jatka hatskun pelottelua tai myö jäädään ilman,you know ;)

• Shirie kirjoitti:

samalla kun sen pidennyksen laitat sille Sakulle, sitä villakoiran tukkamallia. Muhkeimman saat kun sinne pörrön sisään tunget vielä sukkahousut. Sokeri vesi ajaa saman kuin lakka. Upea joulu loogi ja voit pistää sinne huipulle vielä kulkusen. Lähetä teistä sitten kuva vielä minulle.
        Hatam onni on todella potkaissut sinua. Ystäväni alkaa kutoa niitä poolokaulus punteilla varustettuja jumppereita myös muille roduille. Olen tilaamaisillani myös sinun koirallesi sellaisen yksivärisen punaisen. Olet niin mukava, jotta koirasikin on, ja minulle tulee lämmin mieli täällä Turussa, kun ylpeänä ulkoilet koirasi kanssa. On Sakemaani yhden puseron arvoinen.

• Shirie
        umalehtinen kirjoitti:

samalla kun sen pidennyksen laitat sille Sakulle, sitä villakoiran tukkamallia. Muhkeimman saat kun sinne pörrön sisään tunget vielä sukkahousut. Sokeri vesi ajaa saman kuin lakka. Upea joulu loogi ja voit pistää sinne huipulle vielä kulkusen. Lähetä teistä sitten kuva vielä minulle.
        Hatam onni on todella potkaissut sinua. Ystäväni alkaa kutoa niitä poolokaulus punteilla varustettuja jumppereita myös muille roduille. Olen tilaamaisillani myös sinun koirallesi sellaisen yksivärisen punaisen. Olet niin mukava, jotta koirasikin on, ja minulle tulee lämmin mieli täällä Turussa, kun ylpeänä ulkoilet koirasi kanssa. On Sakemaani yhden puseron arvoinen.

... oletko lähettänyt tuon Niksi-Pirkkaan? Miten maailmassa selvittiin ennen sukkahousuja?? Hatamia vähän hirvittää, mutta ymmärtäähän sen - mies kun on - täytyy laittaa kuva sillekin siitä Joulukampauksesta ;) ...

• hatam
        umalehtinen kirjoitti:

Ei niin pahaa voi ollaakkaan jotta teidät ansaitsisi. Sakulle rastat punainen poolokaulusjumpperi.
        Se ei tunne mua enää kun sille asiasta mainitsin.

• Shirie
        hatam kirjoitti:

Ei niin pahaa voi ollaakkaan jotta teidät ansaitsisi. Sakulle rastat punainen poolokaulusjumpperi.

Helga-kampauksesta ja kulkusesta ...

• umalehtinen
        hatam kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut ettei elämä olisi ilman tosiystäviä mitään. Täytyy ajatella positiivisesti.

• hatam
        Shirie kirjoitti:

Helga-kampauksesta ja kulkusesta ...

enää kestänyt. Se pakkasi jo matkalaukkunsa.

• hatam
        umalehtinen kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut ettei elämä olisi ilman tosiystäviä mitään. Täytyy ajatella positiivisesti.

Turkulainen ystävä vielä menee mutta sakemannin puetuttaminen punaiseen poolokaulus jumpperiin on jo liikaa näissäkin piireissä.

• hatam kirjoitti:

Turkulainen ystävä vielä menee mutta sakemannin puetuttaminen punaiseen poolokaulus jumpperiin on jo liikaa näissäkin piireissä.

Kun olen pian sinne Tampereelle tulossa, laitan sinulle myös koirasi lookiin sopivat moniväri raidat. Ne ovat nykyään muotia myös miehillä. Ja jos oikein tykästyt niihin , niin sitten voit miettiä lisäksi permanettia. Viikset jos sinulla on niin raidat niihinkin.
        Meidän isäntä petti minut törkeästi ja meni ammattikouluun ja antoi laittaa itsellensä jenkki siilin, vaikka varoittelin pään jäätymisvaaroista, osti itselleen uuden pipon Vapaavalinnasta.

• hatam
        umalehtinen kirjoitti:

Kun olen pian sinne Tampereelle tulossa, laitan sinulle myös koirasi lookiin sopivat moniväri raidat. Ne ovat nykyään muotia myös miehillä. Ja jos oikein tykästyt niihin , niin sitten voit miettiä lisäksi permanettia. Viikset jos sinulla on niin raidat niihinkin.
        Meidän isäntä petti minut törkeästi ja meni ammattikouluun ja antoi laittaa itsellensä jenkki siilin, vaikka varoittelin pään jäätymisvaaroista, osti itselleen uuden pipon Vapaavalinnasta.

olla mahdoton tehtävä, jopa sulle. Raidat voisi saada aikaiseksi vesiväreillä tai tussilla kaikista parhaiten. Viiksissä on raidat omasta takaa, harmaat ja epäsymmetriset, mutta on kuitenkin.
        Mutta pipa olis hyvä. Sellainen punainen jossa olisi iso tupsu.

• xxx

yksi meidän koirista värjäsi itse itsensä kun se oli pentu. Se puri puhki sellaisen aerosolipullossa olleen hiusvärin, ja koiran tassu tuli mahongin väriseksi. Eipä se paljoa itse huomannut mitä tuli tehtyä.

• Koirakko

toimintaa Suomessa.

• Ranali00

kerran niin monissa roduissa on yleensä monta erilaisia "värivaihtoehtoa" niin miksi sitten koiraa värjäämään?

• värjäävät itse itsensä. vanha herra oli kesällä Nivalan näyttelyssä harmaa, elokuun lopussa melkein musta, lokakuun alussa siniharmaa ja nyt se on tummansiniharmaa valkoisin tukikarvoin=0. rouva oli kaks kuukautta sitten musta mutta tällä vauhdilla se on kesällä harmaa=0. isäntä tuo uutta väriä koiraan erivärisillä pompuloilla, paitsi että punaista en enään laita vanhaan herraan kun kaikki luulee tällöin että se on tyttö.
      niin joo vanha herra on nyt niin hyvässä karvassa että sillä on permanentti.

• issu56

on meillä yhdellä ja tarvittais suoristusrautoja ennen näyttelyä ;=).

• niksu

asuessani eräs bokseri kasvattaja kertoi parturi-kampaaja sedästä, jolla oli tosi upean rakenteinen bokseri, mutta väri olisi voinut olla parempi. Hän halusi voitaa erikoisnäyttelyn koirallaan, joten hän yritti värjäämällä saada koiran punertavaa väriä paremmaksi. Pieleen meni, nimittäin koirasta tuli vaaleanpunainen.

• ihoa.

Samat säännöt pätee kuin hiustenvärjäyksessä. Väri pysyy huomattavasti pidempään. Koira kannattaa värjäyksen jälkeen kytkeä kylpyhuoneeseen pariksi päiväksi, ettei väri leviä koiran mukana. Hennaa en ole kokeillut, meillä on vaalennettu vetyperoksidilla ja tummennettu ihan ihmisten hiusväreillä.

• Mulla onkin ollut vihree sakemanni. Aika komee oli kun vielä pitkä karvatkin.

Meni rontti syömään vihreen peiteväripurkin. Oli muuten puolet kämppääkin vihreenä.

• vastustaja

Selvennäs ny mulle vähän.. Värjäsitkö sä koiraas sekä vaaleeks, että tummaks?! Moisesta edestakaisin värjäyksestä ihmishiuskin kärsii suunnattoman määrän! Ja jos tosiaan koiran väri ei tyydytä, niin miksi per*eleessä olet ottanut tämän värisen koiran?! Eikö koiran väri sopinutkaan uuden kämpän sisustukseen?
        Kauheaa rääkkäystä sanon minä! Ja sitten vielä kytkeä koira kylppäriin pariksi päiväksi, ettei kämppä likaannu?!

Tällä menolla teillä koiranvärjääjillä on Animalia ja Peta aika nopeasti ovella kolkuttamassa!

• LauraM

Kun en koko ketjua jaksa lukea läpi niin saattaapi olla että tämä on jo mainittu, mutta muistelen kyllä aivan lähiaikoina nähneeni kuvan Kiinasta tai Japanista(olisikohan ollut koiramme lehdessä), jossa koiran turkista oli osia värjätty lilahtavaksi, taisi olla vieläpä näyttelystä otettu kuva. Villakoiran tupsut muistaakseni olivat kyseessä, niiden turkkiahan nyt muutenkin kaunistellaan vaikka miten, Aasiassa tämä näyttää olevan vähän pidemmälle vietyä(ei kait sitä Suomessa tehdä?).

Näin ainakin muistelen nähneeni, mutta en voi ihan varmasti sanoa.

• sekopää

Mitä vittua te värjäätte koiranne turkkeja? miksi. olette ihan helvetin turhamaista porukkaa!!

• enkä suosittele

Mutta täytyy tunnustaa, että kerran lakkasin koirani kynnet punaisella kynsilakalla.:)

• dogstyle

Sun kannattaa ostaa väriaine joka on tarkoitettu juuri koirien turkin värjäykseen. Mun tuttu tilasi jostain kuulemma julkkistenkin käyttämältä firmalta EU:n hyväksymää turkinvärjäysainetta koiralleen. Siinä tulee mukana tarkat ohjeet ja värjäys ei onnistu kuin todella vaalealle karvalle koska valkaisuaineita (kuten vetyperoksidia) ei ole valmistettu (tietääkseni) koirille. Myös ulkomailla koirasalongeissa voi värjäyttää koiran ja ne värit pysyy 20-30 pesua. Kallista on, mutta onpahan tutkittua ainetta. On ihan mustaakin sävyä jos satut löytämään jostain ja noita toimenpitetä mitä mainitsit ei tarvitse tehdä koska koiran iho EI SAA ÄRTYÄ/RIKKOUTUA värjäyksen aikana. Ne värit on lähinnä sävyvirheiden korjaamiseen (tyvikasvu) ja pitkäaikaista värjäystä ei suositella. Myös hiuslakkaa on saatavilla koirien turkille, joka ehkäisee muun muassa UV-säteilyltä.

• Vittu oikeasti

Koirat EIVÄT ole nukkeja. Jos haluatte. Sateenkaarikoiran, ostakaa pehmolelu! PISTE!!!

• trimmaajalle vapuksi

EI urpot, ku toiset ymmärtää sarkasmia, toiset ei. mut ne jotka on ihan TOSISSAAN noiden värjäysjuttujensa kanssa, niin HALOO. koiran saa värjäyttää trimmaajalla KOIRILLE TARKOITETUILLA VÄREILLÄ. Se joka laittaa shokkiväriä, rikkoo lakia. puhumattakaan vaaleennusaineesta - mutta ei kukaan ihminen oikeesti voi olla niin hemmetin tyhmä!

• Anonyymi

On tämä hullua että täällä jengi kauhuna kun koiran värjäystä suunnitellaan. Entä ihmisten hiusten värjäys, tatuoinnit ja muut, niitä ei jengi kauhistele olleenkaan. Sairasta.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe