ONGELMA open office writerissä!!!

Hoppo

Mulla on open office, ja kirjotan tosi paljon writerillä, mutta virheiden korjaus ei millään onnistu. Mitä mun pitää tehä, että se merkitsis virheet niin kun wordissä? En oo löytäny asetuksista mitään vikaa...

13

1793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ämpäri

        Päivän ajan ajan olen yrittänyt saada soikkoa asennettua openoffice kakkoseen. Turha toivo. Jostakin syystä paketinhallinta herjaa, että soikko muka olisi jo paikoillaan (!), kun sitä yrittää saada asennettua. Poistin ja asensin koko openofficepaketin useampaan kertaan ja myös jenkkiversiona. Aina samma juttu! Onko joku saanut soikon toimimaan 2,0:ssa??? Missä feelu?


      • Nimetön
        ämpäri kirjoitti:

        Päivän ajan ajan olen yrittänyt saada soikkoa asennettua openoffice kakkoseen. Turha toivo. Jostakin syystä paketinhallinta herjaa, että soikko muka olisi jo paikoillaan (!), kun sitä yrittää saada asennettua. Poistin ja asensin koko openofficepaketin useampaan kertaan ja myös jenkkiversiona. Aina samma juttu! Onko joku saanut soikon toimimaan 2,0:ssa??? Missä feelu?

        En ole kuullut että kenelläkään olisi ollut ongelmia sen asentamisessa, mutta tietysti voi olla että juuri sinulla on jokin erikoisongelma. Huomasithan yrittää asentaa nimenomaan OpenOffice 2.0:lle ja juuri omalle käyttöjärjestelmällesi tarkoitetun version.

        Kannattaa kertoa tarkemmin yksityiskohtia, jos ongelma vaikka selviäisi.


      • ämpäri
        Nimetön kirjoitti:

        En ole kuullut että kenelläkään olisi ollut ongelmia sen asentamisessa, mutta tietysti voi olla että juuri sinulla on jokin erikoisongelma. Huomasithan yrittää asentaa nimenomaan OpenOffice 2.0:lle ja juuri omalle käyttöjärjestelmällesi tarkoitetun version.

        Kannattaa kertoa tarkemmin yksityiskohtia, jos ongelma vaikka selviäisi.

        Vastaus molempiin siis "jep". Pakettihallinta tosiaan herjaa, että tiedosto muka jo sisältyy omaan pakettiin. Kuitenkaan sitä ei voi poistaa (eikä siis lisätäkään). Tosi mystistä! Täytyy pyytää joku nörttifrendi tsekkaamaan, vaikken ihan täystumpelo itsekään ole. Mitä yksityiskohtia haluat että tarkennan?


      • ämpäri
        Nimetön kirjoitti:

        En ole kuullut että kenelläkään olisi ollut ongelmia sen asentamisessa, mutta tietysti voi olla että juuri sinulla on jokin erikoisongelma. Huomasithan yrittää asentaa nimenomaan OpenOffice 2.0:lle ja juuri omalle käyttöjärjestelmällesi tarkoitetun version.

        Kannattaa kertoa tarkemmin yksityiskohtia, jos ongelma vaikka selviäisi.

        Siis: työkalut > pakettihallinta > omat paketit. Yritän lisätä purkamani tiedoston (ihan niin kuin pitääkin) 002-soikko-Windows-1.0.1win.uno.pkg, ja tuloksena on punainen rasti ja herja "Paketti on jo lisätty". Mutta kun ei ole!


      • säätäjä
        ämpäri kirjoitti:

        Siis: työkalut > pakettihallinta > omat paketit. Yritän lisätä purkamani tiedoston (ihan niin kuin pitääkin) 002-soikko-Windows-1.0.1win.uno.pkg, ja tuloksena on punainen rasti ja herja "Paketti on jo lisätty". Mutta kun ei ole!

        Kerro seuraavat:

        Käyttöjärjestelmän versio ja koontikäännös (build)?
        Mikä on käyttämäsi OO:n tarkka versio (about-ikkunasta tiedot) ja mistä olet sen ladannut?
        Oletko kirjautunut tavalliseksi vai admin-oikeudet omaavaksi käyttäjäksi (olettaen että käytät wintoosaa)?
        Mistä olet ladannut Soikon ja minkänimisen paketin latasit?


      • ämpäri
        säätäjä kirjoitti:

        Kerro seuraavat:

        Käyttöjärjestelmän versio ja koontikäännös (build)?
        Mikä on käyttämäsi OO:n tarkka versio (about-ikkunasta tiedot) ja mistä olet sen ladannut?
        Oletko kirjautunut tavalliseksi vai admin-oikeudet omaavaksi käyttäjäksi (olettaen että käytät wintoosaa)?
        Mistä olet ladannut Soikon ja minkänimisen paketin latasit?

        Wintoosa, juuh, ja tavallinen käyttäjä.

        Windows XP Home Edition Versio 2002 Service Pack 2.

        Openoffice.org 2.0, ladattu fi.openoffice.orgin sivulta (FTP Funet), suomenkielinen versio.

        Soikko ladattu saman avotoimiston (minä kohta avohoitopotilas) sivun kautta (eli www.lemi.fi/oo2-soikko/), versio 1.0.1win.

        Ja sanottakoon sekin että selain on tulikettu.

        Riittix tää?

        kyselee epätoivoinen ja jo snadisti k**piintynyt ämpäri.


      • Säätäjä
        ämpäri kirjoitti:

        Siis: työkalut > pakettihallinta > omat paketit. Yritän lisätä purkamani tiedoston (ihan niin kuin pitääkin) 002-soikko-Windows-1.0.1win.uno.pkg, ja tuloksena on punainen rasti ja herja "Paketti on jo lisätty". Mutta kun ei ole!

        Luulen, että olen löytänyt vian.
        Ämpäri kirjoitti:

        >Siis: työkalut > pakettihallinta > omat paketit. >Yritän lisätä purkamani tiedoston (ihan niin kuin >pitääkin) 002-soikko-Windows-1.0.1win.uno.pkg, ja >tuloksena on punainen rasti ja herja "Paketti on jo >lisätty". Mutta kun ei ole!    

        Mitä tämä viimeinen virke "Mutta kun ei ole!" tarkoittaa? Sitäkö, että oikoluku ei vielä toimi tämän jälkeen?

        Veikkaan, että sinulla on asennus puolitiessään. Paketinhallinnan käytön jälkeen Soikko pitää ottaa vielä käyttöön OO:n puolelta. Ohjeet löytyvät sieltä samalta sivustolta mistä se Soikkokin löytyi: http://www.lemi.fi/oo2-soikko/winasennus.html

        Huomaa erityisesti OO:n pikakäynnistyksen sammuttaminen.

        Soikon asentaminen eroaa tavallisista Windows-ohjelmista valitettavan paljon. Syy tähän on se, että Soikko on ilmainen, mutta se ei ole va paa ohjelma. Siksi sitä ei voi sisällyttää OpenOffice.orgiin tai muuhunkaan. Asiaan kuitenkin on tulossa muutos lähiaikoina.

        Kerro, tepsiikö!


      • ämpäri
        Säätäjä kirjoitti:

        Luulen, että olen löytänyt vian.
        Ämpäri kirjoitti:

        >Siis: työkalut > pakettihallinta > omat paketit. >Yritän lisätä purkamani tiedoston (ihan niin kuin >pitääkin) 002-soikko-Windows-1.0.1win.uno.pkg, ja >tuloksena on punainen rasti ja herja "Paketti on jo >lisätty". Mutta kun ei ole!    

        Mitä tämä viimeinen virke "Mutta kun ei ole!" tarkoittaa? Sitäkö, että oikoluku ei vielä toimi tämän jälkeen?

        Veikkaan, että sinulla on asennus puolitiessään. Paketinhallinnan käytön jälkeen Soikko pitää ottaa vielä käyttöön OO:n puolelta. Ohjeet löytyvät sieltä samalta sivustolta mistä se Soikkokin löytyi: http://www.lemi.fi/oo2-soikko/winasennus.html

        Huomaa erityisesti OO:n pikakäynnistyksen sammuttaminen.

        Soikon asentaminen eroaa tavallisista Windows-ohjelmista valitettavan paljon. Syy tähän on se, että Soikko on ilmainen, mutta se ei ole va paa ohjelma. Siksi sitä ei voi sisällyttää OpenOffice.orgiin tai muuhunkaan. Asiaan kuitenkin on tulossa muutos lähiaikoina.

        Kerro, tepsiikö!

        kiitos vaivannäöstä, tosi ystävällistä. Ja hyvää itsenäisyyspäivää!

        Tuota... se virke tarkoittaa, että JO IHAN ENSIMMÄISELLÄ kerralla kun yritin lisätä tiedoston, sain silmille punaisen rastin ja herjan "jo sisältyy jne". No eihän sitä ole voitu...!!!???? Eikä sitä siis voi ottaa käyttöönkään (olen toiminut kyllä ohjeen mukaan).

        Yksi asia kyllä kummastuttaa: tuon pikakäynnistyksen sammutus. Ei ole työpöydän oikeassa alareunassa mitään pikakäynnistyskuvaketta eikä tehtävänhallintalistastakaan löydy soffice.bin-prosessia jota lopettaa. Mystistä!!!

        Mutta siis vielä kerran: ongelma lähtee jo siitä, ettei pakettihallinta suostu ihan alun alkaenkaan ottamaan oo2-soikko-Windows-1.0.1uno.pkg-tiedostoa vastaan!!!

        Olen poistanut koko officepaketin ja imuroinut sen uudelleen pariin kolmeen kertaan. Olen myös yrittänyt korjata pelkän writerin. AINA SAMA JUTTU! Varmasti vika löytyy omasta päästä, mutta mikähän se kämmi olisi? Alan tuntea itseni täydelliseksi tampioksi. Kiusallista ja nöyryyttävää...


      • Säätäjä
        ämpäri kirjoitti:

        kiitos vaivannäöstä, tosi ystävällistä. Ja hyvää itsenäisyyspäivää!

        Tuota... se virke tarkoittaa, että JO IHAN ENSIMMÄISELLÄ kerralla kun yritin lisätä tiedoston, sain silmille punaisen rastin ja herjan "jo sisältyy jne". No eihän sitä ole voitu...!!!???? Eikä sitä siis voi ottaa käyttöönkään (olen toiminut kyllä ohjeen mukaan).

        Yksi asia kyllä kummastuttaa: tuon pikakäynnistyksen sammutus. Ei ole työpöydän oikeassa alareunassa mitään pikakäynnistyskuvaketta eikä tehtävänhallintalistastakaan löydy soffice.bin-prosessia jota lopettaa. Mystistä!!!

        Mutta siis vielä kerran: ongelma lähtee jo siitä, ettei pakettihallinta suostu ihan alun alkaenkaan ottamaan oo2-soikko-Windows-1.0.1uno.pkg-tiedostoa vastaan!!!

        Olen poistanut koko officepaketin ja imuroinut sen uudelleen pariin kolmeen kertaan. Olen myös yrittänyt korjata pelkän writerin. AINA SAMA JUTTU! Varmasti vika löytyy omasta päästä, mutta mikähän se kämmi olisi? Alan tuntea itseni täydelliseksi tampioksi. Kiusallista ja nöyryyttävää...

        Ämpäri tuskaili:

        >Tuota... se virke tarkoittaa, että JO IHAN >ENSIMMÄISELLÄ kerralla kun yritin lisätä tiedoston, >sain silmille punaisen rastin ja herjan "jo >sisältyy jne". No eihän sitä ole voitu...!!!???? >Eikä sitä siis voi ottaa käyttöönkään (olen >toiminut kyllä ohjeen mukaan).

        OK - anteeksi jos vaikutin nenäkkäältä. Pitänee koittaa jostain saada tuollainen XP Home ja koittaa sillä. Ongelma saattaa liittyä sen tapaan tehdä asioita. Itselläni ei ole moista, mutta saan muutaman päivän sisään kyllä moisen testattua.


      • Säätäjä
        Säätäjä kirjoitti:

        Ämpäri tuskaili:

        >Tuota... se virke tarkoittaa, että JO IHAN >ENSIMMÄISELLÄ kerralla kun yritin lisätä tiedoston, >sain silmille punaisen rastin ja herjan "jo >sisältyy jne". No eihän sitä ole voitu...!!!???? >Eikä sitä siis voi ottaa käyttöönkään (olen >toiminut kyllä ohjeen mukaan).

        OK - anteeksi jos vaikutin nenäkkäältä. Pitänee koittaa jostain saada tuollainen XP Home ja koittaa sillä. Ongelma saattaa liittyä sen tapaan tehdä asioita. Itselläni ei ole moista, mutta saan muutaman päivän sisään kyllä moisen testattua.

        Nyt on koitettu toistaa ongelmaa. Asennettiin uusi OO WinXP Homeen, jossa yksi käyttäjätili. Soikko meni ongelmitta paikoilleen ohjeiden mukaan.

        Onko mahdollista, että koneessa on vielä jonkin käyttäjän asentamana edellinen OpenOffice-versio, jonka asetukset sotkevat kuviota?


      • ämpäri
        Säätäjä kirjoitti:

        Nyt on koitettu toistaa ongelmaa. Asennettiin uusi OO WinXP Homeen, jossa yksi käyttäjätili. Soikko meni ongelmitta paikoilleen ohjeiden mukaan.

        Onko mahdollista, että koneessa on vielä jonkin käyttäjän asentamana edellinen OpenOffice-versio, jonka asetukset sotkevat kuviota?

        ...ongelma sen kuin toistuu. Tilejä yksi, vanhoja asennuksia ei ole (ei oo- eikä soikkoversioitakaan). Poistin ohjelman ja soikon vielä kerran ja latasin ne asennuspaketteja myöten uudelleen. Turha toivo! Kuhertelusuhteeni oo:hon on ohi. Siirryn wordiin.

        Kiitos kuitenkin vielä kerran!


      • ja penkin välissä?
        ämpäri kirjoitti:

        ...ongelma sen kuin toistuu. Tilejä yksi, vanhoja asennuksia ei ole (ei oo- eikä soikkoversioitakaan). Poistin ohjelman ja soikon vielä kerran ja latasin ne asennuspaketteja myöten uudelleen. Turha toivo! Kuhertelusuhteeni oo:hon on ohi. Siirryn wordiin.

        Kiitos kuitenkin vielä kerran!

        Jopa tyttöystäväni asensi onnistunesti tuon soikon ohjeiden perusteella ja kohta sata sivua tutkielmaa valmiina. Onkohan Microsoft maksanut tämänkin ongelman?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe