Matoja perseestä??

Milla X

Siis hyi hitto, mulla on semmoinen juttu että tässä ihan pari päivää sitten mulla alko yhtenä yönä hulluna syyhyämään persereikä. Ja se vaan jatku ja jatku, ja mä tein äsken niin että laitoin peilin lattialle ja ikäänkuin kyykistyin siihen peilin päälle, ilman housuja siis, niin mä huomasin että siinä mun persereiän ympärillä on semmoisia pieniä vaaleita matoja!! Siis mitä vittua ne on? Tarvitseeko mun hakea joku matokuuri?

24

7007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      pitää. mut ei se vaarallista oo. mutta varaa heti aika lääkäriin.

    • SÄ OOT SAASTANEN!

      Siis hyi sentään eksä oo niinku koskaan kuullu että se persekin pitää pestä?? Yök inhottavaa!! Sä oot menny koskemaan johonkin loisenpesään ja niitten munia on tarttunu sen käsiis ja kun sä et peseskele niin ne on päässy sun elimistöös ja alkanu sikiämään siellä!! Mee tyttö lääkärille, ei tommosia saastasia lois elijöitä pidä hyväksyä perseeseensä!

    • Ritu

      Kuulostaa kihomadoilta, ei kovin vaarallista, mutta ei mitenkään kivaakaan =)

    • sdfsdfsdf

      Kihomatoja ne on. Hae apteekista kuuri kihomadoille, pese vuodevaatteesi ja muut vaatteesi, mihin olisi voinut madot tai niiden munat levitä. Usein joudutaan hoitamaan koko perhe kerralla. Ne eivät ole mitenkään nolo juttu eikä ole kiinni sinun hygieniastasi tai mistään muustakaan ei julkisesti kerrottavasta asiasta, joten mene vaan sanomaan äidillesi, että sulla taitaa olla jostain tullut kihomatoja ja että pitänee syödä kaikkien kuuri. luultavasti muillakin perheenjäsenillä on niitä.

      Tässä tietoa:

      " Kihomadot

      Kihomadot eivät useimmiten aiheuta minkäänlaisia vaivoja. Kihomadot muistuttavat 1-2 cm pitkiä, valkoisia langanpätkiä. Koko perheen on saatava hoitoa.
      Kihomadot ovat suhteellisen tavallisia lapsiperheissä. Madot elävät suolistossa, ja ne liikkuvat peräsuolta pitkin kohti peräaukkoa, jonne ne munivat munansa.

      Kihomadot saattavat olla kiusallisia, mutta yleisesti ottaen niistä ei ole lapselle vaaraa. Yleensä suurin huolenaihe on epämiellyttävä ajatus suolessa elävistä madoista.

      Kihomatoja on enimmäkseen lapsilla, mutta niitä esiintyy myös aikuisilla. Kun madot huomataan, ne ovat usein siinä vaiheessa jo ehtineet levitä kaikkiin perheenjäseniin.

      Madot eivät haittaa lasta, eikä aikuistakaan, muuten kuin aiheuttamansa kutinan takia. Matojen olemassaolo tulee yleensä ilmi vasta siinä vaiheessa, kun vanhemmat tai lapsi näkevät niitä. Ne ovat 1-2 cm pitkiä, ja ne muistuttavat valkoisia, liikkuvia langanpätkiä. Matoja tulee näkyviin peräaukon seudulla tai ulostuksessa.

      Kotihoito: Kihomatoja hoidetaan suun kautta nautittavalla lääkkeellä, jota saa apteekista ilman reseptiä. Koska kihomadot leviävät yleensä koko perheeseen, kaikkien perheenjäsenten on saatava asianmukaista hoitoa. On tärkeää, että peräaukko pestään erittäin huolellisesti aamuin ja illoin. Vuode- ja alusvaatteet suositellaan vaihdettaviksi mahdollisimman usein, jotta munista päästään eroon. Lapsen kynnet on leikattava lyhyeksi, ettei munia tarttuisi niiden alle"

    • joo, joo, Kovajätkä oon...

      ...SANATON...

      yääääääk, kuvottaa pelkkä ajatuskin. Siis bzzzzzzz brrrrrr. Kelaa ny ku sää sprägäset ni ne madot lentää sun perseestä ulos ja öyrii takas.

    • talvityttö89

      juups, kihomatoja. kuten tuossa pari jo sanoikin, niin eivät ole vaarallisia tms, mutta melko kiusallisia. haeppa apteekista Pyrvin nimistä lääkettä ja vuodevaatteet jne pesuun. ja koko perheelle kannattaa samalla kertaa se kuuri ottaa.

    • viisasnjj

      kato ne on semmosia matoja jotka syö sun paskaa ajattele ei tarttee enää käydä paskalla =D

      • suikkeli

        Onko tavallista että joka päivä kutittaa persettä ja on valkosia matoja perseessä ja tosi inhottavan tuntusia kutittaa vaa koko ajan melkein mutta joka päivä aina illoin yleensä hyi yök!


      • Anonyymi

        xdddd


      • Anonyymi

        Vois jostain itekkin hommata niitä matoja, jos se kerran tarkoittaa ettei tarvitse käydä paskalla enää!


    • Esa

      Joo oon kuullu tosta ennenki kannattaa lääkärille puhua.

    • matoja

      mullakin on kans sitä ymmärrän vitun hyvin se tunne on iha vitun ärsyttävä !!! mull alkaa kutittaa vasta illalla arvaa onko sit helppo nukkuu no eii !!! siis mä on aina lähellä itkee !!! huomen pakko köydä apteekille tai lääkärilleee pakko asialle tehää jotain !😞

    • Kihomatoja ovat mitä todennäköisimmin. Ne ovat lyhyitä. Toinen vaihtoehto on lapamato, mutta ero on siinä että se on taas kooltaan pitkä (n. 15cm - metrin). Molemmat vaatii matolääkekuurin. Niitä saat apteekista ilman reseptiä. Apteekissa kuitenkin kysytään kumpi mato sinulla on joten sitä ennen sinun siis täytyy tunnistaa kummasta inhottavasta madosta on kysymys. Apteekki on kuitenkin vaitiolovelvollinen joten sinun lääkekuuri ei kuulu muille millään tavalla. Lue lääkkeen mukana tuleva käyttöohjeet tarkoin ja myös siitä mahdollisesti seuraavat haittavaikutukset. Käytä lääkettä ohjeen mukaan äläkä ainakaan jätä kuuria koskaan kesken jos matokuurilääkityksen teho perustuu puhtaasti lääkityksen kestoon. Jos keskeyttää lääkekuurin kaikkia matoja et saa häädettyä kehosta ja ongelma palaa hetken kuluttua.

    • Anonyymi

      Mulla on valkoisia lyhyitä ja tosi pieniä matoja pepussa

    • Anonyymi

      Kihomatoja ne on. Ne saa pois niiden poistoon tarkotetuilla lääkkeillä. Itsellä ne meni ilman lääkkeitä, mutta siihen kului kuukausi.

    • Ei välttämättä. Jos tykkäät niistä niin ei niistä haittaa ole.
      Jos haluut eroon niistä niin sitten apteekkiin.
      -
      Mutta hei ota niistä video ensiksi. Kännykkä lattialle ja sitten kyykkimään.
      -
      Voisiko niitä käyttää pilkkimisessä?

      • Anonyymi

        Hei kiitti mä kokeilen tota!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei kiitti mä kokeilen tota!

        Kuva ois kiva. Video ois paras. Ääntä ne ei taida pitää?
        -
        Tuli mieleen kun tuttu kävi lääkärissä valittamassa ajoittaista huimausta. Olisi halunnut nähdä videon kohtauksesta. Siitä olisi pystynyt päättelemään paljon.


    • Anonyymi

      "
      yääääääk, kuvottaa pelkkä ajatuskin. Siis bzzzzzzz brrrrrr. Kelaa ny ku sää sprägäset ni ne madot lentää sun perseestä ulos ja öyrii takas."
      Koulu kokee saman monta kertaa päivässä

    • Anonyymi

      Peräkammarin miehen unelma on loisia äitinsä peräaukossa kohdusta hautaan.
      Viikatemies usein puuttuu peliin. Vässykkä joutuu itse tekemään ruokansa.

      Narumyyjä

      • Anonyymi

        Ei kuolleen enää tarvi itselleen ruokaa tehdä


    • Anonyymi

      Mulle kävi tää sama homma

    • Anonyymi

      Ei ole vaarallista! Mullaki on ollu se se on hirveetä

    • Anonyymi

      vitun ämmä tapa ittes

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe