Iso Tohtori

DR 750

Olisin ostamassa suzuki dr 750 mikälaisia kokemusi teillä on tohtorista kertokaapa hyvistä ja huonoista puolista tarkoitus ei ole mennä sortietä huonommalle pinnalle.

4

971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

Yhdellä hyvällä kaverilla ja yhdellä tutulla oli "tohtori valtaisa" kumpikin kirosi pyörän maanrakoon.

Pyörässä ei kierrä öljy. Siellä ei ole kunnon öljypumppua vaan "öljynläpsytin". Öljyn paine on olematon. Lisäksi vehkeessä on iso öljynjäähdytin jossa ei ole takaiskuventtiiliä. Eli kun vehkeen sammuttaa niin jäähdytin valuu tyhjäksi ja yläkerta ei saa öljyä ennen kuin jäähdytin on täyttynyt. Kaveri mittasi että yläkerta käy kuivana muutaman minuutin kylmällä ilmalla.
      Tästä syystä kaverilta meni monta nokka-akselia ja lopuksi hän hitsasi kerran viikossa nokkaan lisää tavaraa ja hioi sen itse johonkin muotoon.
      Sanoi että itse tehty nokka oli yhtä huono kuin alkuperäinen. Ja tämä oli siis DR750 vuosimalli jostain 80-90luvun vaihteesta.

Tuttu jolla oli myös DB big sanoi että alkoi pelottamaan yläkerran kolina joten hän pisti vahingon kiertämään ja myi pois. Eli melko varmaan nokka-akseli ja keinuvivut yms. sielläkin veteli viimeisiään. Tämän pyörän ikää ja kuutiotilavuutta en muista.

Itse kuulin heiltä itseltään nämä juut kun suunnittelin ääneen DR:n ostoa. Päädyin sitten ostamaan XR Hondan joka on "luuodinkestävä"

Jos tämän päivän DR bigeissä onn jo kunnon roottori tyyppinen öljypumppu niin ovat varmasti hyviä vehkeitä, mutta ota selvää että minkä tyyppinen pumppu niissä nykyään on.

• Kuski -60

Nyt on sitten sitä mutua. Enempi puhetta kuin mitään oikeaa tietoa.
        Monella pelillä on todistettavasti ajettu 100t ja ei ole ollut mitään ongelmaa vielä silloinkaan. Se niistä läpsyttimistä.

• olli

Tervepä , terve. Mitens tuohon omaan mopoon voisi puolueettomasti suhtautua. Ostin keväällä dr 800 :n kun seurailin omien tuttujen ajeluja ensin muutamia vuosia. Eri merkkien paremmuudesta saat parasta tietoa matkaenduro foorumilta, siellä kun lienee suurin joukko aikuisia alan harrastajia. Tuohon toiseen kommenttiin minulla on oma käsitykseni syistä ja seurauksista, mutta pidän mielipiteweni omanani, itse olen ajellut 10000 km omalla darralla ilman ongelmia eli 45000 on mittarissa. Omat tyyppivikansa on joka merkillä, mallilla samoin syyt niiden syntyyn.

• dr 750

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      93
      3541
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1819
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1610
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      31
      1381
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      54
      948
    6. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      35
      882
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      820
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      787
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      784
    Aihe