Mun äiti ja iskä ovat tyhmiä!!!

Kanifani

mä haluaisisin kääpiökanin(tytön)mutta äiti ja iskä ei anna!onko kellään samaa ongelmaa?mä haluaisisin kovasti!olen näyttänyt että luen kani kirjoja,ja luen oikeesti paljon niitä!yhden kerran sanoin äitille suoraan että nyt mä meen tänne nettiin ja hommaan kanin!tietysti se suuttu,ja anto viikon arestii,eli ilman tietsikkaa,ja kavereita!piirtelin arestissa olessani kaneja.se helpotti.Vaikeuksia ei ole muuta kuin koulu.Kokeet kouluiun keskittyminen!kanissa on paljon hoitamista,ja menen yläasteelle,ja ajattelin pärjätä siellä hyvin.En tahdo kanille huonoa kotia,vaan hyvän.Ajattelin isona vasta ottaa kanin!(olen ajatellut kissaakin)eli sillon ei olisi koulua,ja saisisin tietää onko tää vain pikkuinen mielijohde.Jos haluat olla kaverini,ja omistat kanin,tai aijot ostaa.Mailaa MULLE!haluaisin jonkun kanssa jakaa tän jutun.Kaverit sanoo mua lapselliseksi,enkä halua puhua siksi niille tästä.Mailini on:Nea.mina.suomi24.fi
en ole varma,mutta käyn kattoo onko osoite oikea.jos on niin hyvä!korjaan asian jos se on väärä maili.nähdään,ja kirjoittakaa!

37

1374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanja

      Taidat olla vähän lapsellinen.... Peruskoulunhan jälkeen se opiskelu monesti vasta alkaakin! Tai sitten työnteko... ja sekin vie aikaa. Vai ajattelitko viettää koko päivän kanin kanssa kotona...? Hahhah hassua....

      • Kanifani

        Arvasin että kukaan ei ymmärtäisi!musta eläimen hankkimisessa ei ole mitään väärää!(pyyhkii kyyneleitä)itken nytten oikeasti,ja äitikin ihmettelee kokoajan mitä mä touhuan!se osoite oli oikea,mut pitäiskö mun sit vain haaveilla kaneista!sulla tanja on ittelläs varmaan kaneja etkä voi tietää tunnettani!(kirjoitaa sjuuttuneena)musta kani olisi loistava eläin mulle(tai kissa)ja enkä mä siedä sitä että mulle sanotaan noin!!ajattele mun tunteita!taisin innostua nytten vähän liikaa,mut kerroinpa ainakin sulle tanja mitä mieltä olen susta!eikö muut saisi muka hankkia kania muin vain sinä!senkin itsekäs lehmän läjä!


      • hey
        Kanifani kirjoitti:

        Arvasin että kukaan ei ymmärtäisi!musta eläimen hankkimisessa ei ole mitään väärää!(pyyhkii kyyneleitä)itken nytten oikeasti,ja äitikin ihmettelee kokoajan mitä mä touhuan!se osoite oli oikea,mut pitäiskö mun sit vain haaveilla kaneista!sulla tanja on ittelläs varmaan kaneja etkä voi tietää tunnettani!(kirjoitaa sjuuttuneena)musta kani olisi loistava eläin mulle(tai kissa)ja enkä mä siedä sitä että mulle sanotaan noin!!ajattele mun tunteita!taisin innostua nytten vähän liikaa,mut kerroinpa ainakin sulle tanja mitä mieltä olen susta!eikö muut saisi muka hankkia kania muin vain sinä!senkin itsekäs lehmän läjä!

        paitsi et mul on se ero et oon 22-v ja mun kundikamu ei haluu elukoita.mä haluisin mopsin. no toisaalta kun mul on nyt etälukion vika luokka alkamas ja kevääl haen lääketieteelliseen opiskeleen ja teen viel duunia.aikaa on niukasti ja kaikki aika menee kotona läksyihin(joskus väkerrän niitä töiden jälkeen yöllä puoli kuuteen asti.mut ehkä jonain päivänä mä sen mopsin saan..sit kun oon lääkäri.älä välitä!!!


      • Vanhemmat ovat kuraa!!
        Kanifani kirjoitti:

        Arvasin että kukaan ei ymmärtäisi!musta eläimen hankkimisessa ei ole mitään väärää!(pyyhkii kyyneleitä)itken nytten oikeasti,ja äitikin ihmettelee kokoajan mitä mä touhuan!se osoite oli oikea,mut pitäiskö mun sit vain haaveilla kaneista!sulla tanja on ittelläs varmaan kaneja etkä voi tietää tunnettani!(kirjoitaa sjuuttuneena)musta kani olisi loistava eläin mulle(tai kissa)ja enkä mä siedä sitä että mulle sanotaan noin!!ajattele mun tunteita!taisin innostua nytten vähän liikaa,mut kerroinpa ainakin sulle tanja mitä mieltä olen susta!eikö muut saisi muka hankkia kania muin vain sinä!senkin itsekäs lehmän läjä!

        Minäkin haluaisin kanin niin kovasti! Jankutin siitä äitille, mutta se on tiukasti vastaan. Äiti vetoaa siihen, että "mitä sille tehtäisiin koulun aikana?" Suutuin siitä, ja aloin itkeä. Mitä tehdä;( ;(


    • 2 tyttöö

      et oo mitenkää lapsellinen...me tiedetään ihan yhtä hyvin, miltä tuntuu kun ei saa jotain mitä hirveesti haluaa. vaikka mulla (oon 13, tanja) on 2 kania ja muita elukoita ni haluisin aina vaan niitä lisää mut en saa. siispä mailaan sulle joku päivä.

      et munkaa mielest (12wee marjut) oo lapsellinen mä oisin halunnu koiran mut en saannu ku iskä ei halunnu sit sain kuitenkin äidin luvalla hankkii hamsterin ja se kuoli vuos sen jälkee nyt mä haluaisin kanin enkä saa nyyh.....

      • Marsuhullu4-ever!

        Mä ITKIN iltasin kun mä en saanu marsua!!!!!! Nyt mulla sitten on...=) Jospa parantaisin koulu numeroita ja kirjoittaisit aina todistuksen ala reunaan esim "Tälläisiä numeroita näätte kun saan kanin" jos et saa niin jatka tavalliseen tapaan ilman pänttääämistä :D Ainiin,ekaks mä halusin kanin mut sydän hullaantui MARSUIHIN! ja ne on parhaita AINA!


      • Tanja
        Marsuhullu4-ever! kirjoitti:

        Mä ITKIN iltasin kun mä en saanu marsua!!!!!! Nyt mulla sitten on...=) Jospa parantaisin koulu numeroita ja kirjoittaisit aina todistuksen ala reunaan esim "Tälläisiä numeroita näätte kun saan kanin" jos et saa niin jatka tavalliseen tapaan ilman pänttääämistä :D Ainiin,ekaks mä halusin kanin mut sydän hullaantui MARSUIHIN! ja ne on parhaita AINA!

        Voi lapsihyvä!
        Ei sitä koulua käydä vanhempia, vaan itseä varten! Tuo on TODELLA lapsellista uhkailla numeroiden huononemisella jos ei saa haluamaansa lemmikkiä! Taitavat vanhempanne oikeastaan olla aika vastuuntuntoisia... viikon päästä haluisitte kuitenkin taas jonkun uuden elukan... Ja sitten tulevaisuudessa, kun asutte omassa asunnossa ja tienaatte itse rahanne, voitte ostaa (jos aikaa ja tarmoa vielä löytyy) melkeen minkä elikon haluatte! Mitäpä jos vanhempanne eivät vaikka pidä kaneista? Niissä on kieltämättä oma hajunsa, ja purujakin ne aika lahjakkaasti pöllyttelevät ympäri kämppää... Vastuu eläimestä on kumminkin aina loppujen lopuksi vanhemmilla, ja on ihan hienoa että he kantavat vastuunsa!


      • ?
        Tanja kirjoitti:

        Voi lapsihyvä!
        Ei sitä koulua käydä vanhempia, vaan itseä varten! Tuo on TODELLA lapsellista uhkailla numeroiden huononemisella jos ei saa haluamaansa lemmikkiä! Taitavat vanhempanne oikeastaan olla aika vastuuntuntoisia... viikon päästä haluisitte kuitenkin taas jonkun uuden elukan... Ja sitten tulevaisuudessa, kun asutte omassa asunnossa ja tienaatte itse rahanne, voitte ostaa (jos aikaa ja tarmoa vielä löytyy) melkeen minkä elikon haluatte! Mitäpä jos vanhempanne eivät vaikka pidä kaneista? Niissä on kieltämättä oma hajunsa, ja purujakin ne aika lahjakkaasti pöllyttelevät ympäri kämppää... Vastuu eläimestä on kumminkin aina loppujen lopuksi vanhemmilla, ja on ihan hienoa että he kantavat vastuunsa!

        Miksi sä haluut haastaa riitaa ja pahottaa toisen mielen... Vaikutat sorry nyt vaan itse vähän lapselliselta.. No ehkä mäkin kuulostan... :-) Miks väittelemään tollasesta asiasta? Kyllä mä ymmärrän kanssa miltä tuntuis jos ei sais eläintä josta tietää paljon ja on haaveillu oli ikä sitten mikä vaan... Kyllä 12 vuotiaskin voi hoitaa lemmikkinsä itse ja hyvin. Mä olin joku tuon ikäinen kun sain ensimmäiset omat kanini. Lapsellisuus on aika suhteellinen käsite. Toiset kehittyy henkisesti nopeemmin kuin toiset. Tottakai vanhempien tulee katsoa lapsen perään hoitaako hän eläimen, mutta mielestäni on lapselle ihan hyväksi saada lemmikki. Minulle oli ainakin tuolloin se hyväksi, lemmikki oli kaveri kun koulussa ja muualla ei mennyt hyvin. Ja oli mukava kokea että jossain onnistuin... Ja eikö tossa iässä saa ollakin lapsellinen? Mielestäni saa ja pitääkin... Huolestuttavampaa on jos ei ole...


      • jänönen

        Moi. taidat todella pitää eläimistä. Jos näin todella on niin kani-innostuksesi kestää kyllä siihen asti, että voit hankkia itsellesi oman kanin viimeistään siteen kun asut omassa kodissasi. Minäkin halusin enemmänkun mitään muuta oman kanin, enkä saanut sitä vaikka kuinka ruinasin, vanhemmat eivät muuttaneet mieltään. Silloin päätin hankkia kanin aikuisena kun asun omassa kodissani ja sen teinkin. Tuskin sun kannattaa asiasta enempää vanhempiesi kanssa taistella jos he kerran ovat kieltäytyneet. Ennen oman kanin hankintaa kannattaa kannattaa kani-innostusta tyydyttää hoitamalla muiden lemmikkejä. Jos asuisit minun lähelläni niin ottaisin sinut ilomielin meille kanivahdiksi!


      • jose pose
        jänönen kirjoitti:

        Moi. taidat todella pitää eläimistä. Jos näin todella on niin kani-innostuksesi kestää kyllä siihen asti, että voit hankkia itsellesi oman kanin viimeistään siteen kun asut omassa kodissasi. Minäkin halusin enemmänkun mitään muuta oman kanin, enkä saanut sitä vaikka kuinka ruinasin, vanhemmat eivät muuttaneet mieltään. Silloin päätin hankkia kanin aikuisena kun asun omassa kodissani ja sen teinkin. Tuskin sun kannattaa asiasta enempää vanhempiesi kanssa taistella jos he kerran ovat kieltäytyneet. Ennen oman kanin hankintaa kannattaa kannattaa kani-innostusta tyydyttää hoitamalla muiden lemmikkejä. Jos asuisit minun lähelläni niin ottaisin sinut ilomielin meille kanivahdiksi!

        noniin noniin epämennä asioiden edella ja muutenki ei meitä kiinnosta sun jänis okei siis kerro uudestaan okei !!


      • 10v marsufani
        Marsuhullu4-ever! kirjoitti:

        Mä ITKIN iltasin kun mä en saanu marsua!!!!!! Nyt mulla sitten on...=) Jospa parantaisin koulu numeroita ja kirjoittaisit aina todistuksen ala reunaan esim "Tälläisiä numeroita näätte kun saan kanin" jos et saa niin jatka tavalliseen tapaan ilman pänttääämistä :D Ainiin,ekaks mä halusin kanin mut sydän hullaantui MARSUIHIN! ja ne on parhaita AINA!

        Niin on marsut on best!!!


      • kalja08
        Tanja kirjoitti:

        Voi lapsihyvä!
        Ei sitä koulua käydä vanhempia, vaan itseä varten! Tuo on TODELLA lapsellista uhkailla numeroiden huononemisella jos ei saa haluamaansa lemmikkiä! Taitavat vanhempanne oikeastaan olla aika vastuuntuntoisia... viikon päästä haluisitte kuitenkin taas jonkun uuden elukan... Ja sitten tulevaisuudessa, kun asutte omassa asunnossa ja tienaatte itse rahanne, voitte ostaa (jos aikaa ja tarmoa vielä löytyy) melkeen minkä elikon haluatte! Mitäpä jos vanhempanne eivät vaikka pidä kaneista? Niissä on kieltämättä oma hajunsa, ja purujakin ne aika lahjakkaasti pöllyttelevät ympäri kämppää... Vastuu eläimestä on kumminkin aina loppujen lopuksi vanhemmilla, ja on ihan hienoa että he kantavat vastuunsa!

        mikä vitun pervo säki oot


    • julia

      Älä ota kania... Kani ei ole niin helppohoitoinen kuin miltä näyttää, ja se tarvitsee seuraa ja hoitoa elämänsä jokaisena päivänä. Yläasteesta eteenpäin koulukiireet vasta alkaakin, ja myöhemmin kaikki työt sun muut.

      • -...-

        ... "älä ota kania"..."se tarvitsee seuraa ja hoitoa elämänsä jokaisena päivänä" -kai toi(jälkimmäinen ;)) nyt on kaikille itsestään selvyys jos kerran haluu elukan(on mulle ollu ainaki ala-asteelt asti). Mun mielest kani on nii helppohoitonen ku milt näyttää... ainahan eläimis on työtä, eikä nois ees oo nii paljoo duunii ku koiris. Mut kaikkiha on suhteellista... mikä on muute helppo eläin, sellane jota ei tarvi hoitaa?
        Sain kanit ku olin yläasteel ja sillon niit just ehti hoitaa... ja kyl ehtii iha hyvin lukiossaki(ei niihin ny 8 tuntii mee koulun jälkee).
        Ton jutun mukaa ei voi koskaa ottaa mitään elukoita(paitsi työttämänä tai eläkkeel) ku joka paikas on kiireit.


    • neilikka

      valitettavaswsti sä et voi itse kania vielä hankkia. Mäkin halusin kanin monta monta vuotta. Ja mä sain kanin. Otin niistä kaiken mahdollisen selville. Mulla on kotona monta kanikirjaa. Ja kun niitä vertailee niissä on paljon ristiriitoja.
      Mun vanhemmat ei silloin itse tienneet kuinka paljon kanin pitäminen maksaa kuukaudessa ja mä pyysin sitten aina rahaa ruokaan, siis pelletteihin ja heiniin ja kuivikkeisiin...jne. Kanini on uros ja se piti leikata. Tietysti kanille piti hankkia häkki, ruokakuppi juomapullo jne.. Pelkästään nämä maksoivat enemmän jo kuin kani itse.
      Kanini täyttää nyt huhtikuussa kahdeksan. Ja se on ollut aika terve. Yhden antibioottikuurin jouduin antamaan. Sillä oli silmissä jotain ja sitten silmätippoja on pitänyt laittaa. Kaveri minkä ostin pari vuotta myöhemmin täyttää kuusi kesäkuussa on ollut terve sillä ei ole ollut mitään. Molemmat on kääpiöluppiksia, vanhemmalla on paperit nuoremmalla ei.
      VAnhemmalla on juuri nyt sellainen karvanllähtö että huh huh. Karvoja vain pöllyää... Onneksi se on yksilöllistä. Nuoremman karva vaihtuu aivan erilaisesti.
      Itse olen lähdössä mitä luultavammin ensi vuonna opiskelemaan enkä kaneistani aio luopua. Joten otan ne mukaan. Asunnon tai jonkun luukun saaminen on eläinten kanssa huomattamasti vaikeampaa kun niitä ilman. En tosin vielä ole ottanut selvää mutta oletan ainakin että se on hankalaa. Varsinkin kun muutenkin asunnoista on pulaa ja niitä on liian vähän.
      Halusin vain kertoa vielä tämän vaikka oletkin varma että haluat kanin. Ainiin itse olin yksitoista kun meille tuli se kani.

      • guru

        joo tiedän miltä tuntuu hirveästi haluta lemmikkiä mutta minä sen onneksi sain (gerbiilin)anteeksi jos tämä masensi sua..minkä ikänen muuten oot?muista kuitenkin niinkuin olet jo edellisistä viesteistä lukenut että kani vaatii paljon hoitoa ym..jos vanhempasi eivät anna sinun ottaa kania niin sille ei voi mitään.olet laillisesti 18-vuotiaaseen asti heidän holhottavanaan ja sinun täytyy totella heitä..kaikkia lapsia ottaa joskus vanhempansa päähän mutta sen kanssa on elettävä..olen varma että jonain päivänä saat kanin ja olet onnellinen.se päivä voi koittaa myöhemminkin kuin nyt.onnea sinulle ja tulevalle kanillesi!:)


      • Hibby
        guru kirjoitti:

        joo tiedän miltä tuntuu hirveästi haluta lemmikkiä mutta minä sen onneksi sain (gerbiilin)anteeksi jos tämä masensi sua..minkä ikänen muuten oot?muista kuitenkin niinkuin olet jo edellisistä viesteistä lukenut että kani vaatii paljon hoitoa ym..jos vanhempasi eivät anna sinun ottaa kania niin sille ei voi mitään.olet laillisesti 18-vuotiaaseen asti heidän holhottavanaan ja sinun täytyy totella heitä..kaikkia lapsia ottaa joskus vanhempansa päähän mutta sen kanssa on elettävä..olen varma että jonain päivänä saat kanin ja olet onnellinen.se päivä voi koittaa myöhemminkin kuin nyt.onnea sinulle ja tulevalle kanillesi!:)

        Mulla on kans aika oudot vanhemmat...pienenä mä halusin kanin...ne osti papukaijan...parin vuoden päästä mä halusin kissan...sain hamsterin...hamsterin kuoltua...halusin koiran...sain taas papukaijan...nyt kaikki on hyvin...koska sain sen mitä mä ihan aluks halusin...kanin!!!


    • julle

      puoliksi tyhmä ja puliksi oikeassa..vanhempien uhkailu arvosanoilla on tyhmää mut ei saa olla noin paska..:)hih..no sori nyt vaan..

    • hamsu

      ei mun kaa vanhemmat ruinaamisella ja pakottamisella ostanu mullelemmikkii... mä vaan siivoilin kotona et ne huomas et jaksan siivota myös sen elukan häkin ja sit mä näytin niille hamsterin kuvii ja kerroin niille sen helppo hoitoisuudesta ja sit ne alko itekkii kiinnostuu hamsuista... nyt mulla on sit 2v. hamsteri ja oon siivonnu sen häkin aina säännöllisesti (tosin nyt on omahuone jääny sit sotkusex) ja hoitanu muutenkii ite...
      kania ei mun vanhemmat ottais kun mun siskolla on ollu semmonen ja se hais ihan hirveesti...

      • Kanifani

        kiitti kaikille ketkä kannusti mua kanin hankinnassa!Olen unohtanut kertoa että meillä on koira,ja mul oli 2 gerbiiliä.Kun mä en eka kertonut näistä muista eläimistä luulitte varmaan että mä oon semmoinen kakara mikä luulee osaavansa kaiken,ja haluaa vain kaiken.No en todellakaan ole.mä en koskaan jättäis eläintä heitteelle.Mustakin on kyllä typerää hankkia lemmikki,jos ei ole aikaa.Mul on kyllä kaikki jo suunniteltu.Kun harjoittelen kokeesseen,voin harjoitella ulkona,vaikka kanin syöttö häkin vieressä.Tai sisällä talvella lattialla,kun samalla ulkoutan sitä huoneessani.Tietysti kaniakin pitää vahtia,ja tiedän että se ei ole hgelppoa,mutta jos on ottanut eläiumen,niin pitää sitä osata myös huolehtia,vaikka menee rahaa,ja ongelmia tulisi!(ja ongelmia tulee.Ei ole eläintä,jossa ei olisi koskaan ongelmia)Kun sanoin että mulla OLI 2Gerbiiliä,niin ne kuoli pari kuukautta sitten yhteen tautiin,johon ei ollut parannusta,ja ne joutu lopetta.(en olisi halunnut,muuta en oli halunnut niiden kärsiäkkään) Ne oli raapinut nimittäin mahansa aivan verille,joistakin tyhmistä ruveista,mitkä kuulema kutittivat,ja kirvelivät eläinlääkärin mukaan.Kiitos vielä kerran kaikille,ja hyvää syksyä kaikille ihmisille,ja ELÄIMILLE!!


      • Böö
        Kanifani kirjoitti:

        kiitti kaikille ketkä kannusti mua kanin hankinnassa!Olen unohtanut kertoa että meillä on koira,ja mul oli 2 gerbiiliä.Kun mä en eka kertonut näistä muista eläimistä luulitte varmaan että mä oon semmoinen kakara mikä luulee osaavansa kaiken,ja haluaa vain kaiken.No en todellakaan ole.mä en koskaan jättäis eläintä heitteelle.Mustakin on kyllä typerää hankkia lemmikki,jos ei ole aikaa.Mul on kyllä kaikki jo suunniteltu.Kun harjoittelen kokeesseen,voin harjoitella ulkona,vaikka kanin syöttö häkin vieressä.Tai sisällä talvella lattialla,kun samalla ulkoutan sitä huoneessani.Tietysti kaniakin pitää vahtia,ja tiedän että se ei ole hgelppoa,mutta jos on ottanut eläiumen,niin pitää sitä osata myös huolehtia,vaikka menee rahaa,ja ongelmia tulisi!(ja ongelmia tulee.Ei ole eläintä,jossa ei olisi koskaan ongelmia)Kun sanoin että mulla OLI 2Gerbiiliä,niin ne kuoli pari kuukautta sitten yhteen tautiin,johon ei ollut parannusta,ja ne joutu lopetta.(en olisi halunnut,muuta en oli halunnut niiden kärsiäkkään) Ne oli raapinut nimittäin mahansa aivan verille,joistakin tyhmistä ruveista,mitkä kuulema kutittivat,ja kirvelivät eläinlääkärin mukaan.Kiitos vielä kerran kaikille,ja hyvää syksyä kaikille ihmisille,ja ELÄIMILLE!!

        Mulla oli kääpiö kani joka oli uros, ja se haisi hirrrmuisen pahalle.Annoin pois!


      • ylitsevuotava ilo
        Böö kirjoitti:

        Mulla oli kääpiö kani joka oli uros, ja se haisi hirrrmuisen pahalle.Annoin pois!

        Kani ei haise, sen ulosteet ja virtsa haisevat aivan kuten ihmistenkin. On tainnut jäädä siivoaminen olemattomiin.

        Oi tätä yletöntä riemua teidän kirjoituksia lukiessa...


    • mika

      Niin karulta ja julmalta, kun ne Tanjan jutut tossa kuulostaakin. Mutta valitettavasti ne on totta!

      Ja oikeesti. Mikäli sinulla on kamala pakkomielle kaniin, kannattaa sen hankkiminen jättää tuonnemmaksi ja käyttää sekin energia johonkin muuhun. Voin sanoa, että hirvittävällä tohinalla hankittu eläin jää muutaman vuoden kuluttua paitsioon aika pahasti, joten odota vielä!

      En halua olla negatiivinen, enkä torjua ajatustasi. Mutta asiat nyt vain on näin.... =)

    • joku outo

      moi vaa kaikki ! mun mutsi ja faija on tyhmii!

    • Mtja99

      Mä oon 13.v ja mul on 2 gerbiilii.
      Mä arvostan mun vanhempii sillä ne haluais kaikkee hyvää vaan mulle.

    • Näin se on

      Ostin kanin ja se kuoli ku sen selkäranka katkes ku se putos johonki koloo. Ni ei varmaa kannata. Koet enemmän ongelmia jos ostat sen

    • gerbuu

      Minä taas haluaisin gerbiiilejä, mutta en saa :( Haluaisin 3kpl. Voisitteko antaa vinkkejä miten saisin? :)

      • Pipe

        Gerbuu olin samassa tilanteessa!

        Viime kesänä halusin aivan hirveästi gerbiilejä. Aina vain vastaus oli "Ei me voida ottaa, sitten kun muutetaan isompaan, ei meille mahu!" Kerran kun kysyin niin vastaus oli taas sama, silloin en enää kestänyt, aloin itkemään. Kuulostan lapselliselta mutta olen vasta 10v. Minusta se oli niin väärin etten muka voinut saada lemmikkiä, niin eläinrakas olen pienestä pitäen ollut. Aina kun olin koneella luin ja luin gerbiileistä, äitikin sattui huomaamaan sen. Sitten kun olimme mökillä äiti ja isä pyysivät meidät heidän luokseen ja kertoivat "Olemme aina sanoneet että asumme liian pienessä, ettei meille mahtuisi, mutta olemme miettineet asiaa ja päättäny että voimme ottaa 3 gerbiiiliä". Voi sitä riemua. Meillä on mennyt hyvin, gerbumme täyttää tänään 1v. Minulla on 3 pikkusiskoa ja 2 vanhempaa (9 ja 7 puol) omistavat mukamas jokainen yhden mutta häkin siivoomisessa auttaminen on vastenmielistä yms... Eli hoidan tavallaan 3 rakasta itse


    • Alpero the koirafani

      Meillä on koira

      • Niimpä ;))))

        Niimpä, koirat on ihania :D


    • Nice.

      Aika hassu juttu et jengi vastailee vielki 9 vuotta vanhaan postaukseen

      • Nice.

        Sori siis 11 vuotta vanhaan :Dd


    • ronja rinne 9v

      mä vihaan mun vanhempia ne eros ne on perkeleen typeriä.Mutta tuskin teidän vanhemmat olisi yhtä tyhmiä.PASKA
      mun elämä on mennyt päin puuta ,mä aion karata

      • Sedä

        Musta on ihan pirusti parempi erota kuin olla yhdessä jos ei huvita. Mun tyttöystävän porukat ei muuta yhessä teekään kuin tappelee, eikä oo kauheen hauskaa kuunnella sitä tiuskimista ja kiukuttelua :/ Tietty yhteiset lapset/asunnot/lemmikit on vähän vaikee ongelma. Kivempi sullekin kun vanhemmilla on parempi mieli :)


    • Marsukriitikko

      Ymmärrän teitä itse kinusin marsua ja kerroin vanhemmilleni mitä kaikkea onkaan marsuista tietoa. Menimme katsomaan eläinkauppaan. Isäni ehdotti että ostaisin yhden marsun ja se toisen. Nyt minulla on ollut marsut 1v ja puoliksi on kaduttanut ostaa marsu. En pääse mummille yökylään tai laivalle yms kauas.

    • Ainakanifani

      Mäkin haluisin kania valtavasti :(!! ja oon pyytänytkin monesti!! Mut en saa sitä mut en aijo luovuttaakkaan sen suhteen. Mä haluisin luppiksen mun huoneeseen :) Oon lukenut niistä paljon ja kattonu kaikki kanien hoito videot yms.

    • HUIO

      ETTEKÖ TE KAIKKI YMMÄRRÄ KANIA EI SAA PITÄÄ YKSIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe