paras side

mie vaan

mikä mielestänne on paras side imukyvyltään kyselee eräs jonka pitäisi istua n.kolme tuntia paikoillaan katsomossa.ja kuukautiset on sitä luokkaa et vähän pelottaa miten käy..

20

4390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin

Olettaisin että yöside olisi varmaan imukykyisin, ja vielä paksu sellainen.

• Kettu

Kuukuppiin mahtuu enemmän kuin siteeseen. Jos sekään ei riitä niin kestoside kaveriksi.

• Tiinuska

Ei mahdu Kuukuppiin enemmäm kuin siteeseen. Itse en ole käyttänyt (enkä käytä!) kuppia, mutta pari ystävätärtä on kertonut ettei runsas vuotoisille Kuppi ole hyvä, ja muitakin huonoja puolia siitä.

Mutta mitä kysymykseen tulee, niin ehdottomasti kunnon yöside. Voin taata, että 3 tuntia kestää vaikka olis miten kovat niagaran putoukset.. :)

• Divacup
        Tiinuska kirjoitti:

Ei mahdu Kuukuppiin enemmäm kuin siteeseen. Itse en ole käyttänyt (enkä käytä!) kuppia, mutta pari ystävätärtä on kertonut ettei runsas vuotoisille Kuppi ole hyvä, ja muitakin huonoja puolia siitä.

Mutta mitä kysymykseen tulee, niin ehdottomasti kunnon yöside. Voin taata, että 3 tuntia kestää vaikka olis miten kovat niagaran putoukset.. :)

Kurkkaapa kuukuppikunnan sivuja (http://kuukuppikunta.net) ja sieltä foorumilta erilaisia äänestyksiä. Eipä kovin montaa huonoa kokemusta kupista löydy ;)

• Divaa kokeillut
        Divacup kirjoitti:

Kurkkaapa kuukuppikunnan sivuja (http://kuukuppikunta.net) ja sieltä foorumilta erilaisia äänestyksiä. Eipä kovin montaa huonoa kokemusta kupista löydy ;)

Minulla kupin käyttö tyssäsi siihen, että en saanut sitä millään aukeamaan, ja lisäksi se tuntui ikävästi vaikka leikkasin antennin kokonaan pois. Sen takia en voi sitä palauttaakaan, koska se on Di va ja sen palauttamiseen liittyy se ehto, että antennista pitää olla jäljellä 6 milliä vähintään. Että harmittaa.

• harmillista
        Divaa kokeillut kirjoitti:

Minulla kupin käyttö tyssäsi siihen, että en saanut sitä millään aukeamaan, ja lisäksi se tuntui ikävästi vaikka leikkasin antennin kokonaan pois. Sen takia en voi sitä palauttaakaan, koska se on Di va ja sen palauttamiseen liittyy se ehto, että antennista pitää olla jäljellä 6 milliä vähintään. Että harmittaa.

tuo diva oli sinulle selvästikin malliltaan liian pitkä. jos vielä intoa riittää kokeilla kuppia, suosittelen mooncupia. se on lyhyempi ja myös pehmeämpää materiaalia, joten se aukeaa helpommin. itse en ole koskaan joutunut sitä mitenkään erikseen availemaan, se "plopsahtaa" todella nätisti paikalleen.

mooncupin palutusoikeus on kolme kk, eikä mitään antennin vähimmäismittaa heillä siihen ole. tosin taitavat ensin vaatia, että kokeilet ennen palautusta heidän antamiaan neuvoja, ja jos ei sittenkään vielä toimi, niin rahat saa takaisin.

• Divaa kokeillut
        harmillista kirjoitti:

tuo diva oli sinulle selvästikin malliltaan liian pitkä. jos vielä intoa riittää kokeilla kuppia, suosittelen mooncupia. se on lyhyempi ja myös pehmeämpää materiaalia, joten se aukeaa helpommin. itse en ole koskaan joutunut sitä mitenkään erikseen availemaan, se "plopsahtaa" todella nätisti paikalleen.

mooncupin palutusoikeus on kolme kk, eikä mitään antennin vähimmäismittaa heillä siihen ole. tosin taitavat ensin vaatia, että kokeilet ennen palautusta heidän antamiaan neuvoja, ja jos ei sittenkään vielä toimi, niin rahat saa takaisin.

Kokeilin vielä sitä Divaani uudelleen, ja nyt sain sen kunnolla aukeamaan ja silleen että se ei tunnu. Ihme että nyt onnistui kun tilasin sen jo kesällä eikä aiemmin ole onnistunut. Mutta tämä on kyllä mahtavaa!

• kerran sairastanut
        Divaa kokeillut kirjoitti:

Kokeilin vielä sitä Divaani uudelleen, ja nyt sain sen kunnolla aukeamaan ja silleen että se ei tunnu. Ihme että nyt onnistui kun tilasin sen jo kesällä eikä aiemmin ole onnistunut. Mutta tämä on kyllä mahtavaa!

onneksi olkoon olet juuri liittynyt kohdun/emättimen tulehdus riski ryhmään

• Beatrix
        kerran sairastanut kirjoitti:

Missä evidenssi, että kupit aiheuttavat tällaista? Ei ole yksinkertaisesti mahdollista, että kuppi lisäisi tulehdusriskiä, eihän siinä kasva bakteerit juurikaan ja se pestään ja tyhjennetään usein. Ihan niinkuin jokin märkä hikinen side olisi kovinkin hygieeninen, sehän saa monilla alapään hinkattua verille. Kuppien aiheuttama mahdollinen altistaminen tulehduksille on kyllä testattu moneen kertaan, ja tuloksena on aina ollut, ettei se lisää tulehdusriskiä.

• Syksy
        kerran sairastanut kirjoitti:

Formaldehydiä, liimaa ja muovia sisältävät siteet ovat niiiiiin paljon terveellisempiä.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1220

Puhumattakaan hautomisesta ja hiivalle altistumisesta. Mmmm. Ja siitä ihanasta tunteesta kun side liimautuu persvakoon.

• Perinteet kunniaan.
        Syksy kirjoitti:

Formaldehydiä, liimaa ja muovia sisältävät siteet ovat niiiiiin paljon terveellisempiä.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1220

Puhumattakaan hautomisesta ja hiivalle altistumisesta. Mmmm. Ja siitä ihanasta tunteesta kun side liimautuu persvakoon.

Mulle ei ole koskaan aiheuttanut siteet minkäänlaisia iho oireita. Tamponi kylläkin on ja jokainenhan tietää että se aiheuttaa pitemmän käytön päälle hiivaa ja limakalvojen ärsytystä.
        Sitten minusta vähän tuntuu, että täällä on tasan 3 naista jotka esiintyvät eri nimillä ja puolesta puhuvat ton kuukupin puolesta. Kirjoitustavasta sen olen huomannut. Itse en ole ostamssa kuukuppia ja olen varsin tyytyväinen siteisiin. Ja mitä esinmäiseen kysymykseen tulee niin vuokkosten yöside on kyllä paras! reuna ja läpi vuotoja ei ole tullut ikinä ja vaikka onkin runsaat mensut.

• Syksy
        Perinteet kunniaan. kirjoitti:

Mulle ei ole koskaan aiheuttanut siteet minkäänlaisia iho oireita. Tamponi kylläkin on ja jokainenhan tietää että se aiheuttaa pitemmän käytön päälle hiivaa ja limakalvojen ärsytystä.
        Sitten minusta vähän tuntuu, että täällä on tasan 3 naista jotka esiintyvät eri nimillä ja puolesta puhuvat ton kuukupin puolesta. Kirjoitustavasta sen olen huomannut. Itse en ole ostamssa kuukuppia ja olen varsin tyytyväinen siteisiin. Ja mitä esinmäiseen kysymykseen tulee niin vuokkosten yöside on kyllä paras! reuna ja läpi vuotoja ei ole tullut ikinä ja vaikka onkin runsaat mensut.

Pidä kivaa siteidesi kanssa, minä nauran räkäisesti ZOMG-salanimiä! -epäilyillesi ja sille että vietät neljänneksen kuukaudesta muovivaippa perseessä ja uskot sen parhaaksi mahdolliseksi ratkaisuksi. Onko hauskaa tuntea jokainen hetki menkoista? Minä en - ensimmäisiä päiviä lukuun ottamatta koko menkat voi unohtaa paria kolmea minuuttia lukuunottamatta.
        Kyllä se vaan on niin että fiksut vaihtoehdot saavat jatkuvasti lisää kannatusta tuollaisten vainoharhaisten tapausten vaahtoamisesta huolimatta.

• talvi
        Syksy kirjoitti:

Pidä kivaa siteidesi kanssa, minä nauran räkäisesti ZOMG-salanimiä! -epäilyillesi ja sille että vietät neljänneksen kuukaudesta muovivaippa perseessä ja uskot sen parhaaksi mahdolliseksi ratkaisuksi. Onko hauskaa tuntea jokainen hetki menkoista? Minä en - ensimmäisiä päiviä lukuun ottamatta koko menkat voi unohtaa paria kolmea minuuttia lukuunottamatta.
        Kyllä se vaan on niin että fiksut vaihtoehdot saavat jatkuvasti lisää kannatusta tuollaisten vainoharhaisten tapausten vaahtoamisesta huolimatta.

parempi muovi perseessä kun ruukku v...ssa

• Syksy
        talvi kirjoitti:

parempi muovi perseessä kun ruukku v...ssa

Sanotko myös tamponin suosijoille jotta "parempi muovi perseessä ku tuppo vitussa"? Lapsellinen.

• syksy
        Syksy kirjoitti:

Sanotko myös tamponin suosijoille jotta "parempi muovi perseessä ku tuppo vitussa"? Lapsellinen.

jotka luulee olevansa muita parempia ja kukahan on se lapsellinen?

• Syksy
        syksy kirjoitti:

jotka luulee olevansa muita parempia ja kukahan on se lapsellinen?

Mutta taatusti fiksumpia kuin nämä "kuppi aiheuttaa tulehduksia!" ja "ruukku *ssa yääk!" -tapaukset (jotka jostain syystä eivät kehtaa kirjoittaa sanaa vittu). Ainakin henk koht olen sitä mieltä, että jos kupin vastustajien argumentaatio on em. tasolla niin ei siinä kyllä kovin korkea kypsyystaso ole.

Minä en voinut sietää siteitä edes silloin kun käytin kertiksiä. Kun kerran on mukavampiakin vaihtoehtoja niin miksi ehdoin tahdoin hiota muovia haaroissa...

• Beatrix
        Perinteet kunniaan. kirjoitti:

Juu, oikeassa olet, minäkin kirjoitan ziljoonalla eri salanimellä tänne! Eiku...

Daa, mieti nyt vähän. Pitääkö kaikkeen suhtautua niin ennakkoluuloisesti? Luuletko, että kuppi ei voi yksinkertaisesti toimia, koska sinulla on kummallinen asenne sitä kohtaan, ja siksi varmasti todellisuudessa vain kolme ihmistä käyttää kuppia tälläkin palstalla? Kuppien myynti on kasvanut lyhyen ajan sisällä valtavasti, ja yhä usempi käyttää sellaista. Jos se ei toimisi, niin näin tuskin olisi. Ja se, ettet sinä itse ole saanut iho-oireita siteistä, ei toki tarkoita, etteivätkö muut ole voineet saada. Minä itsekin koin siteet vain hautovina ja hiostavina, enkä saanut niistä ihottumaa, mutta monet saavat siitä huolimatta. Nyt en menisi ikinä takaisin siihen, että muutaman tunnin päästä siteen laittamisen jälkeen koko alapää oli kuivuneen ja märän veren peitossa siteen alta, ja sitä meni persvakoon, ja olo oli yksinkertaisesti karsea. Siirryttyäni sisäisiin suojiin en enää voinut ymmärtää, miten olin joskus voinut sietää tuollaista. Ja tuohon aikaan todellakin vihasin menkkojani.

Mutta toki jos joku rehellisesti voi sanoa pitävänsä siitä tunteesta, jonka side ja veri alapäässä saa aikaan, käyttäköön vaikka kolmea sidettä yhtäaikaa. Eihän se minulta pois ole.

• edellinen
        Syksy kirjoitti:

Mutta taatusti fiksumpia kuin nämä "kuppi aiheuttaa tulehduksia!" ja "ruukku *ssa yääk!" -tapaukset (jotka jostain syystä eivät kehtaa kirjoittaa sanaa vittu). Ainakin henk koht olen sitä mieltä, että jos kupin vastustajien argumentaatio on em. tasolla niin ei siinä kyllä kovin korkea kypsyystaso ole.

Minä en voinut sietää siteitä edes silloin kun käytin kertiksiä. Kun kerran on mukavampiakin vaihtoehtoja niin miksi ehdoin tahdoin hiota muovia haaroissa...

aloitetaan alusta olkoon ruukkuVITTU tuponkäyttäjä tai muoviperse niin jokaisella on vapaus valita suojansa.Mutta ei pidä luulla olevansa Jumala jos käyttää jotain kuppia eikä jatkuvasti ylistää itseään muita paremmaksi tai fiksummaksi.Tämmöistä itsensä ylistämistä en ymmärrä Että Lauletaan joka keskusteluun Yäk side,Yäk tamponi vaan kuppi rules

• Syksy
        edellinen kirjoitti:

aloitetaan alusta olkoon ruukkuVITTU tuponkäyttäjä tai muoviperse niin jokaisella on vapaus valita suojansa.Mutta ei pidä luulla olevansa Jumala jos käyttää jotain kuppia eikä jatkuvasti ylistää itseään muita paremmaksi tai fiksummaksi.Tämmöistä itsensä ylistämistä en ymmärrä Että Lauletaan joka keskusteluun Yäk side,Yäk tamponi vaan kuppi rules

Jos on löytänyt hyvän ratkaisun miksei siitä saisi kertoa?

• nupparilutea

joo itsekin vuodan kuin seula vaan ei se kupin käyttöä haittaa koska se runsain vuoto kestää joku 3 päivää ja sitten vuot tasoittuu.
      Itsekin kokeilin eka sitä isoa divaa mutta se noista silikoni kupeista se jäykempi ja minun lyhyeen emättimeeni liian pitkä joten vaihdoin pieneen mooncuppiin.
      Ja sen kanssa on mennyt oikein hienosti .
      Ne pari ekaa päivää saa olla tiuhempaan tyhjäämässä mutta niinhän se olisi siteen ja tampooninkin kanssa joten en koe sitä suurena vaivana.
      Kun itselläni menkat kestää 7päivää jos niistä 2 päivää joutuu tiuhempaan ravaamassa vessa ei se haittaa kun loput 5 päivää ovat taovaallisen rauhallisia.
      Silloin tyhjennän ja pesen kupin kahdesti päivässä eli aamulla kun herään ja illalla kun menen nukkumaan.
      Niin ja jos todella vuotaa voi laittaa keston varoiksi.
      Mutta itse ainakin tiedän milloin kuppi on täyttymässä ja tiedän mennä ajoissa vessaan.
      Siteet ja tamponit ei ylivuodoista paljoa varoittele.
      Ne jotka käyttävät kuppia tietävät mitä tarkoitan.

En vaihda siteisiin ja tampskooneihin enää ikuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe