Rauhoittavia koiralle

ikävä kyllä

Tuossa kun luin tuota lääkekeskustelua, tuli väistämättä eräs tuttavani mieleen. Hänellä on aktiivista rotua oleva nuori koira. Aikaa, eikä haluakaan lenkittämiseen, puhumattakaan mistään harrastasmisesta, hänellä ei ole. Aamu- ja iltapissat tehdään ja joskus harvoin hetki koirapuistossa.
Koira tekee runsaasti tuhoja kotonaan, eikä ihme kun joutuu jatkuvasti olemaan 10-12 tuntia siellä yksinään.
Hänestä koiran ongelmana on jokin psyykkinen häiriö, ylivilkkaus tms. Koiran aktivoinnin vähyys ei hänestä voi olla syynä. Koira oli puoli vuotta sitten meillä viikonlopun hoidossa ja ihan normaali koira on kyseessä. Kävimme koirien kanssa metsässä, jossa ne saivat riehua ja ulkoilimme muutenkin paljon. Koira riehui ulkona ja oli todella kiltti ja rauhallinen sisällä.

Tämä henkilö on hiljattain hankkinut rauhoittavia lääkkeitä, joilla koira pysyisi aisoissa, eikä tekisi tuhojaan. Kovasti on kuulemma auttanut ja se hänen mukaansa todisti hänen väitteensä koiran psyykkisestä häiriöistä oikeiksi.

Eipä paljon kiinnosta mennä enää kyläilemään ja katsomaan mömmöissä olevaa koiraparkaa. Enkä kai voi muutenkaan asialle mitään, ikävä kyllä.

36

4633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaisia lääkkeitä edes saa?vai oliko jotain luontaistuotteita kenties?
      kai sitä lekurille pitää joku kunnon syy keksiä että jotain rauhoittavia saa koiralle...siis olen ihan ulalla,mulla ja tietääkseni kellään tutulla ei ole koskaan ollut mitään koiran rauhoittavia jossei jonkun matkapahoinvointiin käyttämää tasapaino lääkitystä oteta lukuun,siis sitä samaa mitä saa meripahoinvointiin,turruttaa tasapainoaistia.

      • VirpiH

        Ulalle menin kyllä minäkin. Olen ollut siinä luulossa että hän on nimenomaan saanut eläinlääkäriltä lääkityksen. Kyseinen henkilö kyllä saisi helposti ihmisille tarkoitettuja rauhoittaviakin, koska on terveydenhuoltoalalla työssä. Perhana, ottaa päähän entistä enemmän.
        Täytyy yrittää vaivihkaa utelemalla saada asiaan selvyyttä.

        Eikö koiralle tarkoitettuja rauhoittavia siis ole myynnissä? Siis pidempiaikaiseen käyttöön tarkoitettuja.


      • VirpiH kirjoitti:

        Ulalle menin kyllä minäkin. Olen ollut siinä luulossa että hän on nimenomaan saanut eläinlääkäriltä lääkityksen. Kyseinen henkilö kyllä saisi helposti ihmisille tarkoitettuja rauhoittaviakin, koska on terveydenhuoltoalalla työssä. Perhana, ottaa päähän entistä enemmän.
        Täytyy yrittää vaivihkaa utelemalla saada asiaan selvyyttä.

        Eikö koiralle tarkoitettuja rauhoittavia siis ole myynnissä? Siis pidempiaikaiseen käyttöön tarkoitettuja.

        asioissa olen tosi "noviisi",luulen että koirillekkin varmasti jotain rauhoittavia on,mutta mistäpä tietää vaikka ystäväsi antaisi sitten jotain omiaan tai vastaavaa?


      • jotain jostain tietävä
        davalyan kirjoitti:

        asioissa olen tosi "noviisi",luulen että koirillekkin varmasti jotain rauhoittavia on,mutta mistäpä tietää vaikka ystäväsi antaisi sitten jotain omiaan tai vastaavaa?

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(


      • jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        sano,en kyllä ymmärrä.Ei tullut mieleenkään tuo kun painin ylivilkkaan nöffini ongelmien kanssa.


      • VirpiH
        davalyan kirjoitti:

        asioissa olen tosi "noviisi",luulen että koirillekkin varmasti jotain rauhoittavia on,mutta mistäpä tietää vaikka ystäväsi antaisi sitten jotain omiaan tai vastaavaa?

        Yritän vähän selvitellä asiaa. Harmittaa vain niin vietävästi kun tuollainen ihminen on hankkinut koiran. Kultakalakin olisi liian aktiivinen lemmikki hänelle.

        Ihan mielenkiintoinen palsta teillä täällä. Välillä näkyy olevan hyvää asiaa ja välillä taas vapaampaa menoa.


      • Shirie
        jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        rajaa nyt vähän, ettet joudu sinne 'bentsojen' väärinkäyttäjäpuolelle. Faktat pitäisi ainakin kirjoittaa oikein.


      • jotain jostain tietävä
        Shirie kirjoitti:

        rajaa nyt vähän, ettet joudu sinne 'bentsojen' väärinkäyttäjäpuolelle. Faktat pitäisi ainakin kirjoittaa oikein.

        Mitkä faktat meni pieleen? Yritin kirjoittaa niin yksinkertaisesti että kaikki ymmärtäisivät. Bentsoista tiedän vähän turhankin paljon valitettavasti ihan omasta kokemuksesta.


      • jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        diapam todella on kuvin, hyvin koukuttava lääke. Sain sillo, ku isä kuoli, näitä ihania pikku pilsuja, onneks tajusin lopettaa ajoissa. Koirille en sit tiiä mitä tekee, mut ihmisen pään pistää totaalisesti sekaisin.


      • VirpiH
        Shirie kirjoitti:

        rajaa nyt vähän, ettet joudu sinne 'bentsojen' väärinkäyttäjäpuolelle. Faktat pitäisi ainakin kirjoittaa oikein.

        Tuollaisen asiattoman kirjoittelun sijaan voisit jakaa omia faktatietojasi. Toisten nälviminenkin voi tyydyttää joitain omia tarpeitasi, mutta asiatiedosta voisi olla yleisempää hyötyä.


      • hatam
        kuuntamo kirjoitti:

        diapam todella on kuvin, hyvin koukuttava lääke. Sain sillo, ku isä kuoli, näitä ihania pikku pilsuja, onneks tajusin lopettaa ajoissa. Koirille en sit tiiä mitä tekee, mut ihmisen pään pistää totaalisesti sekaisin.

        että ell kirjoittaa tosta vaan koiralle diabamia. Ei edes tutun koiralle. Niin monta kertaa minäkin olen siellä omani kanssa joutunut käymään että tiedän miten vaikeaa koiralle on lääkkeitä saada. Sellaisiakin jotka ovat vaarattomia.


      • VirpiH kirjoitti:

        Yritän vähän selvitellä asiaa. Harmittaa vain niin vietävästi kun tuollainen ihminen on hankkinut koiran. Kultakalakin olisi liian aktiivinen lemmikki hänelle.

        Ihan mielenkiintoinen palsta teillä täällä. Välillä näkyy olevan hyvää asiaa ja välillä taas vapaampaa menoa.

        pilvisyyttä ;) sanoisin palstan sisällöstä.tämä on vaan nyt sellainen asia johon en osaa sanoa mitään sen järkevämpää kun tietoni noista on sitä mitä olen täältä lukenut ja koiramme ym lehdistä.
        En tarvi onneksi itse eikä koiranikaan sen puoleen ;)


      • M ja O
        hatam kirjoitti:

        että ell kirjoittaa tosta vaan koiralle diabamia. Ei edes tutun koiralle. Niin monta kertaa minäkin olen siellä omani kanssa joutunut käymään että tiedän miten vaikeaa koiralle on lääkkeitä saada. Sellaisiakin jotka ovat vaarattomia.

        Ihan kiinni eläinlääkäristä? Itse muistan elävästi tilanteen kun koiramme sai n. 6 vuotta sitten mökillä pohjoisissa jonkun kohtauksen. Sitten Oulusta n. 200km päästä löytyi päivystävä eläinlääkäri jolle soitin. Itse epäilin epileettistäkohtaista ja tilanne oli todella kamala koiran kärsimykset olivat hirvittävät. Eläinlääkäri silloin kysyi, että olisiko jollain ihmisellä rauhoittavialääkkeitä, ja mainitsi juuri tämän diapamin että sitä kannattaisi antaa tai ihan mitä tahansa jos jotain löytyy.

        Ihan puhelinsoiton perusteella siis kehoitti sitä diapamia käyttämään välittömästi. Olisin antanut jos jollain vain olisi ollut, sillä se olisi saattanut jopa pelastaa koiran hengen, mutta ei:(


      • ohjelma oikeassa
        davalyan kirjoitti:

        pilvisyyttä ;) sanoisin palstan sisällöstä.tämä on vaan nyt sellainen asia johon en osaa sanoa mitään sen järkevämpää kun tietoni noista on sitä mitä olen täältä lukenut ja koiramme ym lehdistä.
        En tarvi onneksi itse eikä koiranikaan sen puoleen ;)

        kun kerrottiin ennen arvostetun enemmän koiran käyttöominaisuuksia.Sitten koiranäyttelyt toivat mukanaan ilmiön jossa tuijotetaan koiran ulkonäköön.Paljon tulee pitovaikeus koiria ja turhia lopetuksia,kun on otettu koira johon resurssit eivät riitä,esim. jokin iso ja komea rotu.Sitten kun näkee kuinka vähän ihmiset ovat valmiita näkemään vaivaa koiransa eteen,luovutetaan niin helpolla.Koiran parhaaksi tietysti on jo jos myöntää ettei rahkeet riitä,ja koira saa jo uuden hyvän kodin.varhain


      • hatam
        M ja O kirjoitti:

        Ihan kiinni eläinlääkäristä? Itse muistan elävästi tilanteen kun koiramme sai n. 6 vuotta sitten mökillä pohjoisissa jonkun kohtauksen. Sitten Oulusta n. 200km päästä löytyi päivystävä eläinlääkäri jolle soitin. Itse epäilin epileettistäkohtaista ja tilanne oli todella kamala koiran kärsimykset olivat hirvittävät. Eläinlääkäri silloin kysyi, että olisiko jollain ihmisellä rauhoittavialääkkeitä, ja mainitsi juuri tämän diapamin että sitä kannattaisi antaa tai ihan mitä tahansa jos jotain löytyy.

        Ihan puhelinsoiton perusteella siis kehoitti sitä diapamia käyttämään välittömästi. Olisin antanut jos jollain vain olisi ollut, sillä se olisi saattanut jopa pelastaa koiran hengen, mutta ei:(

        sinun ja koirasi puolesta mutta olihan tapauskin nyt sentään hiukan toinen kuin joku ns. ylivilkkaus vai miksi sitä nykyään kutsutaan.
        Kyllähän tuollaiseen akuuttiin kohtaukseen on jotakin koitettava ja toisaalta, eikös diabamilla hoideta juuri epilepsikoitakin.


      • ohjelma oikeassa kirjoitti:

        kun kerrottiin ennen arvostetun enemmän koiran käyttöominaisuuksia.Sitten koiranäyttelyt toivat mukanaan ilmiön jossa tuijotetaan koiran ulkonäköön.Paljon tulee pitovaikeus koiria ja turhia lopetuksia,kun on otettu koira johon resurssit eivät riitä,esim. jokin iso ja komea rotu.Sitten kun näkee kuinka vähän ihmiset ovat valmiita näkemään vaivaa koiransa eteen,luovutetaan niin helpolla.Koiran parhaaksi tietysti on jo jos myöntää ettei rahkeet riitä,ja koira saa jo uuden hyvän kodin.varhain

        tarkoitus on kasvattajin työn tarkistus, eli jalostustarkistus. Rotuun pätevöityneet tuomarit arvostelevat koirat verrattuna rotumääritelmään.

        Vieläkin on näin, siihen en ota kantaa, miten käyttöpuolen koiria on jalostettu näyttelypuolelle.

        Siinä kritisoin näyttelyitä, kun kutsutaan usein tuomareita maista joissa esimerkiksi ei ole montaa jos yhtään hänen arvostelemansa rodun edustajaa.Tällainen tuomari antaa sitten palkinnot oman käsityksensä mukaan, ja usein vielä tällaisia tuomareita arvostelee arvonäyttelyissä.
        Titteli kuten nyt sitten vaikkapa voittaja titteli pamahtaa koiralle jonka oikea arvosana laadussa olisi ollut nolla. Sitten kiiruunvilkkaa koiraa käytetään jalostukseen.
        Kasvattajien on osattava katsoa ja säilytettävä maltti, omissa valinnoissaan. Eli tunnettava todella hyvin kasvattamansa rotu ja osattava tulkita oikein rotumääritelmä kaikkine kohtineen ja muistettava aina rodun alkuperä ja käyttötarkoitus.


      • jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        Joteski tuntuu että tuo alkuperäinen viesti oli ehkä hieman vilkkaan mielikuvituksen tuote, tai olettamus.


      • anneta
        jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        ei kyllä ell. niitä mielellään määrää edes paukkuarkuuteen, syynä kuulema se, että luonne voi muuttua täysin, kiltistä tulee päällekäyvä etc. näin meille selvitettiin kun isolle koiralle niitä aikoinaan uudeksivuodeksi kysyimme, tai siis kysyimme voiko antaa, kun niitä on, omalla vastuulla saa antaa ja ell. ei suosittele missään tapauksessa.
        Ei niitä sitten annettu, koska lääkäri sanoi, että se koira voi sitten oikeasti tulla päälle lääkkeiden vaikutuksessa.
        Tietysti riippuu lääkäristä, ennen ei edes lopetettu ilman syytä, nykyään voit viedä vaikka kuinka nuoren koiran piikille, eikä kukaan kysy syytä.


      • anneta
        anneta kirjoitti:

        ei kyllä ell. niitä mielellään määrää edes paukkuarkuuteen, syynä kuulema se, että luonne voi muuttua täysin, kiltistä tulee päällekäyvä etc. näin meille selvitettiin kun isolle koiralle niitä aikoinaan uudeksivuodeksi kysyimme, tai siis kysyimme voiko antaa, kun niitä on, omalla vastuulla saa antaa ja ell. ei suosittele missään tapauksessa.
        Ei niitä sitten annettu, koska lääkäri sanoi, että se koira voi sitten oikeasti tulla päälle lääkkeiden vaikutuksessa.
        Tietysti riippuu lääkäristä, ennen ei edes lopetettu ilman syytä, nykyään voit viedä vaikka kuinka nuoren koiran piikille, eikä kukaan kysy syytä.

        Koska ainakin tämä ell. sanoi ettei koirille ole omia rauhoittavia ja ihmisten lääkkeiden vaikutusta ei ole tarpeeksi tutkittu ja vaikutukset ovat hyvin vaihtelevia, eikä mitään ns. nyrkkisääntöä ole annosmääriin.


      • Minäkin........
        kuuntamo kirjoitti:

        diapam todella on kuvin, hyvin koukuttava lääke. Sain sillo, ku isä kuoli, näitä ihania pikku pilsuja, onneks tajusin lopettaa ajoissa. Koirille en sit tiiä mitä tekee, mut ihmisen pään pistää totaalisesti sekaisin.

        Ja samasta syystäkin, mihkään koukkuun en kyllä jäänyt, sen verran ne on lieviä lääkkeitä, ihan ne vahvimmatkin...


      • umalehtinen kirjoitti:

        tarkoitus on kasvattajin työn tarkistus, eli jalostustarkistus. Rotuun pätevöityneet tuomarit arvostelevat koirat verrattuna rotumääritelmään.

        Vieläkin on näin, siihen en ota kantaa, miten käyttöpuolen koiria on jalostettu näyttelypuolelle.

        Siinä kritisoin näyttelyitä, kun kutsutaan usein tuomareita maista joissa esimerkiksi ei ole montaa jos yhtään hänen arvostelemansa rodun edustajaa.Tällainen tuomari antaa sitten palkinnot oman käsityksensä mukaan, ja usein vielä tällaisia tuomareita arvostelee arvonäyttelyissä.
        Titteli kuten nyt sitten vaikkapa voittaja titteli pamahtaa koiralle jonka oikea arvosana laadussa olisi ollut nolla. Sitten kiiruunvilkkaa koiraa käytetään jalostukseen.
        Kasvattajien on osattava katsoa ja säilytettävä maltti, omissa valinnoissaan. Eli tunnettava todella hyvin kasvattamansa rotu ja osattava tulkita oikein rotumääritelmä kaikkine kohtineen ja muistettava aina rodun alkuperä ja käyttötarkoitus.

        Nykyään on ikävä ilmiö joillakin harrastajilla ettei viitsitä nähdä vaivaa sen koiran eteen. Luullaan että hyvät sijoitukset tippuvat taivaasta alas. Kotona tehdään jo lähes kaikki ennen koiran esittämistä kehässä. Turkit hoidetaan rodunomaisesti, harjoitellaan esittämistä jne.
        Nämä ns. koirien ja rodun vaihtajat joilla ainut onni tuntuu olevan seistä siellä ykköspallilla, mutta mitään ei tehdä sen eteen . Syy on silloin tuomarin, kanssakilpailijan tai kasvattajan, joka myi huonon pennun. Tällaisen ihmisen kun saisi katsomaan sitä taikapeiliä ja kysymään sitä peililtä miksi koira ei pärjää, peili vastaisi yksiselitteisesti, sinun on syy vain sinun.


      • Shirie
        jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Mitkä faktat meni pieleen? Yritin kirjoittaa niin yksinkertaisesti että kaikki ymmärtäisivät. Bentsoista tiedän vähän turhankin paljon valitettavasti ihan omasta kokemuksesta.

        Diapamin vaikuttava aine on diatsepaami ja se kuuluu bentsodiatsepiinien lääkeryhmään. That's it folks ja tietäjä itse.


      • Anonyymi
        jotain jostain tietävä kirjoitti:

        Koirillehan voidaan määrätä diapamia esimerkiksi uudeksi vuodeksi paukkuarkuuteen. Samaa diapamia sen on mitä ihmisillekin kirjoitetaan, bentsodiatsepiinia. Näitä bentsoja on sitten monella muullakin nimellä joten voihan olla että tapauksen henkilö syöttää koiralleen omia lääkkeitä kun ei mene minun tajuntaan että mikään eläinlääkäri noita koiralle määräisi pitkäaikaiseen käyttöön!

        Ne nimittäin ovat melkoisen koukuttavia lääkkeitä joihin kasvaa toleranssi nopeasti, ja koira ei osaa valittaa huonoa oloaan sitten kun annos jää liian pieneksi ja riippuvuus on jo syntynyt. Voi koira parkaa, noin ei saa tehdä:(

        eläinlääkäreiden moraalia sopii ihmetellä. Joku eläinläkäri antoi lukvan teettää pennut yli 8 vuotiaalle koiralleni, vieraan omistajan, Welmu kennelin pentut yli 9 vuotiaana.Kuka tahansa saa tälläisen luvan, koirasta välittämättä. MIHIN ON MENNT ELÄINLÄÄKÄRIEN MORAALI. minun koirani kuoli pian synnytyksen jälkeeen.


      • Anonyymi
        hatam kirjoitti:

        että ell kirjoittaa tosta vaan koiralle diabamia. Ei edes tutun koiralle. Niin monta kertaa minäkin olen siellä omani kanssa joutunut käymään että tiedän miten vaikeaa koiralle on lääkkeitä saada. Sellaisiakin jotka ovat vaarattomia.

        Kyllähän koirakin joskus tarvitsee lääkitystä, mutta ihmisten lääkkeet eivät kuluu eläimille.
        UUTENA vUOTENA KOIRILLE ANNETAAN RAUHOITTAVIA LÄÄKEITÄ, MUTTA ENSIN KANNATTAA KYSYÄ VASTUUNSA TUNTEVALTA ELÄINLÄÄKÄRILTÄ. mEILLÄ ELÄIMET NUKKUIVAT UUDENVUODEN AATTONÄ, Ne eivät korvaansa letkauttaneet.


    • nähdä läheltä

      moista.Itse olen nähnyt kahdenlaista tapausta.On ihminen jolla on kymmenen vuoden sisään mahtunut 6 eri koirarodun edustajaa (suuria rotuja) ja nuorelle koiralle piikki,kun sen kanssa ei pärjätä eikä yritetäkään.Sitten on näyttely harrastaja joka vaihtaa koira rotuja melkein kuin sukkia,vie piikille koiran joka ei menesty/kyllästyttää.Näissä kahdessa tapauksessa olen miettinyt olisiko koiralle voinut löytää uuden kodin lopetuksen sijaan.Omistaja ei ainakaan halua myöntää ettei olisi pärjännyt koiran kanssa,vaan löytyy kaikenmaailman verukkeita lopettamisen puolesta.

    • ne ystävät

      Kyllä on ikävää luettavaa tuo juorusi tuttavastasi, en jaksa pitemmälle tätä ketjua.

    • "ne ystävät"

      ei tätä mielestäni voi juoruiluna ottaa.Ketään ei tällainen paha sana satuta kun ei nimiä eikä edes koira rotua mainita.Näin saa pahaa mieltään purettua ja jaettua ajatuksiaan muiden koirien omistajien kanssa asioista,joilla on merkitystä.Asiassa kuin asiassa mistä täällä keskustellaan,on kiva huomata että kyllä ihmiset välittävät.Juurta jaksaen he yrittävät neuvoa ja opastaa perustuen omaan käytännön kokemukseen asoissa.

      • Anonyymi

        ENminäkään kirjoiituksessasi mitään juoruilua nää.Ethän maininnut koiran tai omitajan nimeä. Kateus on suomalaisen perus synti


    • issu56

      Tiedän myös yhden koiran vuosien takaa, jota väitettiin päästään täysin pimahtaneeksi. Koira oli päivät pitkät puolentoista metrin narussa rappupielessä ja tietysti hillui, kun sisälle pääsi.
      Tuo koira ei ollut perheen oma, vaan oli sielä sijoituksessa. Kun sitten koiran varsinaiselle omistajalle ihmettelin moista touhua, niin otti yhteyttä perheen emäntään joka kertoi, ettei ympäristössä ollut kunnollisia lenkkeilypaikkoja ja lässynlässy ja vaati koiraa lopetettavaksi reikäpäisyyden vuoksi. Hiemanhan omistaja ihmetteli noita lenkkeilypaikkoja, koska meille niitä piisas koko metsän suuruudelta.
      Koira tietenkin otettiin perheestä pois ja voi sitä elämän riemua koiralla, kun pääsi pitemmille kuin pitkille lenkeille...se oli kuin duracelpatteri, joka jaksoi ja jaksoi. Tuo koira ei ollut päässyt purkamaan energiaansa mihinkään ja niinhän se sitten purkautui riiviömäisyytenä, joka kuitenkin haihtui kun olosuhteet muuttuivat, eikä koirassa ollut mitään vikaa. Se vika ja syy tuohon käyttäytymiseen löytyi siitä sijoitusperheestä.
      Ei tarvittu tuollekaan rauhoittavia, eikä niitä todellakaan tarvita yhdellekään koiralle!
      Se mitä tarvitaan kaikkein kipeimmin on sen koiran huomioonottamiset, eli sen kaikki tarpeet ja se energian oikea purkupaikka. Onhan niin itsestään selvää, että jos koira ei pääse esim. tarpeeksi pitkille lenkeille, joilla se energiahuippu purkautuu, niin tasan varmasti koira keksii jonkun muun kohteen, missä purkaa patoutuneen energiansa!

    • mami

      ilmottaisin asiasta paikkakunnan eläinsuojelu valvojalle tai kaupungin eläilääkärille.jos lääkkeitä ei ole määrätty koiralle vaan on hakkinut muualta tai syöttää omiaan se taitaa olla rikos!OLISIT KILTTI ja tarttuisit luuriin ja saataisiin yxi kaltoikohdeltu hauva pelastettua!

    • Anonyymi

      Älkää nyt helvetissä syöttäkö niille koirillenne mitään diapameja tai muita bentsoja kuin kertaluonteisesti esim. uutena vuotena tai eläinlääkäriin mennessä!

      Kun se fyysinen riippuvuus napsahtaa niin sitten se kans vittu napsahtaa ja siinä ei ole leikkimistä ihmiselläkään, saatika koiralla kun ei itse pysty annostelemaan lääkettä lisää kun toleranssit tulee vastaan. Pahimmassa tapauksessa tapatte koiranne vieroitusoireisiin ja se ei ole mukava lähtö se.

      • Anonyymi

        Miten vittu napsahtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vittu napsahtaa?

        Jää nalkkiin?


    • Anonyymi

      Meillä ainakin oli koira vuodenvaihteessa ihan bentsoissa. Joku, ilmeisesti mieheni (ei myöntänyt) antoi sille vielä likööriä. Koiramme oli todella sekaisin ja puri naapuria jalkaan. Sai siinä naapuri kyytiä ja tikkejä, Onneksi ailut jatkui.

      • Anonyymi

        Ei se mitään jos naapuri ei toivottu. Jotkut jopa usuttavat koiransa epämieluisan naapurin päälle.


    • Anonyymi

      Nuija tai paistinpannu rauhoittaa tehokkaasti.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe