hei!
Miksiköhän äsköinen viestini poistettiin samasta aiheesta.. ehkä jotkut asiat kuitenkin voisi esittää hienovaraisemmin.
Eli haluan sanoa OMAN mielipiteeni koirista. Koirat ovat turhia eläimiä, jotka vain kakkivat tienkulmat ja haukkuvat, kuin mitkäkin rakit. Esim. naapurustossani joudun heräämään varmaan kuudelta, kun naapurin koirat haukkuvat siellä ja aina kun ovat ulkona. Aina kun käyvät lenkillä. Olen huomannut saman piirteen kaikissa koirissa. Ja vieläpä, kun kadulla kävelee, jotkut meinaavat tulla päälle ja ovat ihan liian pitkissä hihnoissa. Ja jotkut vieläpä vapaana! oli miten kiltti koira tahansa, se voi hyökätä vastaantulijan kimppuun. joten omistajat, olkaa kilttejä ja antakaa koiranne pois tai pitäkää lyhyemmissä hihnoissa, elkääkä ainakaan irti! Ja voisi nyt opettaa omalle koiralle sen verran tapoja että ei haukkuisi kun viimeistä päivää. Asiahan on minun mielipiteeni ja useamman ystävänikin. Kaikkia ajatuksia en edes tähän viestiin kehtaa laittaa, mutta hyvät ihmiset, antakaa hyvää palautetta, vaikka kriitiikkikin on sallittua.
koirista
9
986
Vastaukset
- iltasatu..
sinun mielipide on tosiaanki vaan sinun mielipide, joten tykkää kukin tykkää. Rupesiko kissaketju ahdistamaan? ;)
- Olen minä
..monen muun kanssa. tarkista lääkitys. Juttelel lääkärisi kanssa, tulisiko annostusta vähentää, lisätä vai baihtaa lääkitys toiseen.
- pidän koirista
Saahan sitä nyt mielipiteensä sanoa ilman että joutuisi heti lääkitystään tarkistamaan. minä pidän koirista, haluan itsellenikin joskus sellaisen. Mutta en minäkään pidä siitä, että heräisin kuudelta naapurin koirien jatkuvaan haukuntaan, tai että joutuisin väistelemään koiran ulosteita, jotka ovat keskellä tietä.
Kyllähän se on kuitenkin sen koiranomistajan syy, jos on todella niin ajattelematon, että antaa koiransa haukkua nonstoppina joka aamu, tai ei kerää sen jätöksiä niin kuin lain mukaan pitäisi. Opettaisi edes koiransa tekemään tarpeensa jonnekin ojan penkkaan, missä ne eivät ainakaan minua häiritse (joitakin tietty saattavat häiritä sielläkin). En myöskään pidä vapaana tiellä (tai pitkässä flexissä kontrolloimattomasti) juoksevista koirista, koska minua yksinkertaisesti pelottaa, että ne juoksevat pyöräni alle. Vapaita koiria onneksi hyvin harvoin tulee vastaan. :) Että koirat olkoot koiria, ja omistajat ruotuun! - myös pidän
pidän koirista kirjoitti:
Saahan sitä nyt mielipiteensä sanoa ilman että joutuisi heti lääkitystään tarkistamaan. minä pidän koirista, haluan itsellenikin joskus sellaisen. Mutta en minäkään pidä siitä, että heräisin kuudelta naapurin koirien jatkuvaan haukuntaan, tai että joutuisin väistelemään koiran ulosteita, jotka ovat keskellä tietä.
Kyllähän se on kuitenkin sen koiranomistajan syy, jos on todella niin ajattelematon, että antaa koiransa haukkua nonstoppina joka aamu, tai ei kerää sen jätöksiä niin kuin lain mukaan pitäisi. Opettaisi edes koiransa tekemään tarpeensa jonnekin ojan penkkaan, missä ne eivät ainakaan minua häiritse (joitakin tietty saattavat häiritä sielläkin). En myöskään pidä vapaana tiellä (tai pitkässä flexissä kontrolloimattomasti) juoksevista koirista, koska minua yksinkertaisesti pelottaa, että ne juoksevat pyöräni alle. Vapaita koiria onneksi hyvin harvoin tulee vastaan. :) Että koirat olkoot koiria, ja omistajat ruotuun!koirista ja sellaisen haluaisin edelleenkin, vaikka allergiani sen estää, mutta jotkut ihmiset eivät todellakaan ansaitsisi koiraa lainkaan.
Mielestäni sellaisen henkilön, joka ottaa koiran kerrostaloon tulisi huolehtia siitä, ettei se hauku koko päivää/yötä yksin ja siten terrorisoi muita asukkaita.
Tässä ihan lähiaikoina muutti viereiseen rappuun seinän taakse nuori tyttö, jolla oli nuori koira. Luultavasti tämä tyttö oli usein jossain iltavuorossa töissä tai sitten muuten vaan kylillä luuhaamassa ja koiraparka räksytti ja ulisi illat ja yöt yksin. Eipä paljon naurattanut kun ulina ja räksytys alkoi usein illalla yhdentoista aikaan ja loppui vasta aamuyöllä kahden jälkeen. Todella hauskaa kuunnella yli kolme tuntia jatkuvaa ulinaa. Sama homma jatkui taas aamulla. Onneksi tämä tytteli ei asunut kovin kauaa aikaa naapurissa vaan muutti pois.
On tässä vuosien varrella ollut monia muitakin tyhmiä koiranomistajia, kuten eräskin, joka vuosia sitten jätti aina koiransa parvekkeelle kun lähti baariin ja koira räksytti sitten parvekkeella aina siihen asti kunnes isäntä tuli kotiin.
Eräs viinaan menevä vanhempi nainen huutaa kännipäissään koiralleen, reuhtoo ja onpa joskus jopa potkaissutkin koiraansa, kun ei ole paska lähteny tarpeeksi nopeasti. Ei kai se irtoa jos toinen koko ajan hihnasta kiskoo, eikä saa rauhassa edes paskannuspaikkaa etsiä kuten koirilla on tapana. Jos vielä kerran näen samaa tapahtuvan, niin ilmoitan siitä eläinsuojeluviranomaisille.
Aika paljon koiranomistajia näkyy tässä talossa asustavan ja lähes jokainen kusettaa ja paskattaa hurttansa tähän pihapiiriin, varsinkin iltaisin kun ei viitsitä kauemmas lähteä.
- ihania
itse omistan koiran ja se ei todellakaan hauku päivä ja yö kausia kartanolla. on tietysti ihmisiä jotka ei välitä haukkuuko koirat vai ei mutta itse en anna koirani haukkua jonnin joutavaa. omistaja on loppujen lopuksi vastuussa lemmikistään.
- suutumuksesi
Minulla on ollut koira ja nyt suunnittelen pennun hankkimista. Minua on aina suututtanut kakat tiellä, itse keräsin koirani tekeleet pussiin kunnes opetin sen tekemään ne omalle tontille (oppi yli 10-vuotiaana).
Kuumina kesäöinä puhisen kiukusta, koska ikkunoita ei voi pitää auki räksyttävien koirien vuoksi. Omani ei saanut haukkua klo 21 jälkeen, istui nurkalla hiljaa katsellen kulkijoita. Koira oppii olemaan hiljaa kun viitsii opettaa.
Minuakin ihmetyttää kun koira kulkee vapaana, olkoon kuinka opetettu, samoin pitkät hihnat.
Koirista on paljon iloa ja ne ovat tarpeen monissa tehtävissä. Niistä voi olla myös harmia, omistajistahan se riippuu miten ne käyttäytyvät. - a.jattelija
Ihminen on eläin, vaikka kovasti toisin yritetään ajatella.
Ihminen on omituisista eläimistä kaikista omituisin. Ihminen pakkaantuu väen väkisin asumaan rakennelmiin, jossa on monta koppia päällekkäin. Toisaalta osa haluaa asua kopeissa jotka ovat rivissä. Joka tapauksessa, ihminen haluaa elää laumassa. Laumaelo ei silti ihmiseltä suju. Naapuri ihminen ei ole mieleen; sen luontainen ääntely käy hermoille, sen haju ärsyttää, sen omistama auto käy kateeksi, sen pennut ovat kuin suoraan eläintarhasta...
Ihmiseläin käyttää päihteitä, joiden vaikutuksesta käyttäytyminen muuttuu avoimemmaksi. Usein se voi johtaa luontaisen kiiman yltymiseen tai runsaaseen aggressiivisuuteen(jopa puremiseen asti). Ihminen ääntelee isoon ääneen päihtyneenä,jolloin laumaelo hyvin helposti häiriintyy jälleen. Päihtyneen ihmisen voi helposti sekoittaa kalkkunaan tai kanaan, joka tapauksessa johonkin lintueläimeen. Naarasihmiset kotkottavat kuin kanat ja urosihmiset kilpailevat naaraista pöyhistellen ja mahtaillen kuin soidinmenoja pitävä kalkkuna.
Ihmiset valitsevat laumalleen johtajan/johtajia, jotka päättävät kaikkien asioista. Ihmisjohtajat eivät ole aivan kuin muitten eläinten lauman johtajat. Jämäkkä ote ja uskottavuus puuttuu. Terve pelko ja kunnoitus johtajaa kohtaan on surkastunut. Näistä asioista johtuen lauman keskuudessa esiintyy jatkuvasti narinaa ja kitinää, jotka voivat johtaa jopa sotaan asti.
Ihminen kerää tavaraa rahalla. Mitä enemmän, sen parempi. Tietyt muotivirtaukset ohjailevat koko laumaa kuin hypnoosin voimalla. Valitettavasti tavaroita ei saa mukaan kuoltuaan. Ei niin millään. Jälkeläiset voivat silloin alkaa kiistellä tavarasta.
Ihminen on alkanut kauhistella monia luonnollisia asioita, kuten ihokarvoja. Luonnosta on monessa mielessä erkaannuttu. Kuudes aisti on kuollut. Ihminen ei aisti vaaraa kuten muut eläimet, vaan kävelee sitä kohti autuaan tietämättömänä.Ihminen myös kovasti toivoisi, että ilmasto olisi jatkuvasti suotuisa. Kovat pakkaset, tuulet ja helteet joutaisi kaikki pois olemasta, koska ilmasto on lähes ainoa asia mitä ihminen ei voi konkreettisesti millään tavalla hallita tai muuttaa. Ihminen pelkää avuttomuuttaan luonnon edessä, koska on tottunut halitsemaan hieman liikaa mitä kykenee.
Totuus on välillä vaikeaa kohdata. Ihmiseläin on kompastunut omaan näppäryyteensä monissa asioissa - tätä
Koirahan on koira vaikka päällään seisois, mutta se miten koira käyttäytyy riippuu ihan omistajasta eli IHMISESTÄ. Ja jotkut ihmisethän ovat suorastaan idiootteja. Minun koirani ei hauku vastaantulevia ihmisiä eikä koiria. Se ei myöskään hauku kotona, jos vieraita tulee. Se ei juokse pitkässä hihnassa lenkillä, vaan kulkee rinnalla, vapautta saa kun luvataan. Olen vastuullinen koiran omistaja, ja otan kaiken vastuun siitä mitä koirani tekee.
Toivoisin myös samaa muilta koiran omistajilta, mutta sehän on täysin mahdotonta, koska jotkut ihmiset luulevat, että heidän koiransa ovat pieniä lapsia. Tähän voin vain lisätä, että sekä lapset että koirat tulisi kasvattaa rakkaudella mutta kurissa.- tavallinentallustelija
kiitos kun annoitte asiallista palautetta. (osaksi). Kyllähän se omistajan vika itseasiassa on jos koira ei osaa käyttäytyä.. mutta kuten olette jo sanoneet. ÄLKÄÄ OTTAKO KOIRAA, JOS ETTE OSAA KOULUTTAA TAI HUOLEHTIA SIITÄ. Itse en pidä koirista. mutta ei niiden olemmassa olo minua haittaa, jos omistajat osaavat pitää niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328