kävipä sitten näin. takaovi lukossa lapsilukko päällä ja nyt ovi ei aukeakkaan ulkopuolelta!
eli ei aukea mistään suunnasta takaovi.
saako verhoilun otettua pois helposti jottapääsisi käsiksi lukkoon. saisi lapsilukon poispäältä että ovi aukeaisi edes sisäpuolelta
meganen takaovi
5
4196
Vastaukset
- syy on
se että oven lukkomekanismi on rikki. Verhoilun saa pois irrottamalla kahvat yms. ja vääntelemällä varovasti yläosasta alkaen irti. Homma on hankala, samoin mahd. rikkoutuneen kahvasysteemin vaihto. Vie huoltoon.
- rellu2
Et välttämättä tarvitse huoltoa. Parin tunnin ähellys riittää...Kirjoitin tämän vähän aikaa sitten.
Terv. Rellu2
Tulipa tehtyä työ! Takaoven kahva ei toiminut. Olen kuullut että muillakin on ollut vastaava vika.
Verhoilu vex pienen kiroilun jälkeen, ja vika paikallistettu. Kahvan nostomekanismi pettänyt. Tosin paikkaan mahttu juuri ja juuri yksi pieni käsi. Lukko auki, pieni pultti läpi nostomekanismissa olevan hahlon ja kahvamekanismissa olevan reiän läpi. Mutteri ja tippa pikaliimaa päähän jotta ei aukea tärinästä. Ja voila, megane break 2002 taas iskussa. Ihme vikoja kuitenkin!- tk3
Mulle kävi samalla tavalla (megane -98) ja sain myös korjattua juuri noin. Tuo lapsilukko tuottaa kylläkin lisää vaikeuasteita. Näin oli myös omassa tapauksessani. Ensin kannattaa avata verhoilu niin, että saa sieltä lukon aukosta sisäkautta räplättyä oven auki. Itse korjaus lapsilukko päällä olisi ehkä turhankin vaikeaa.
Ja sen verran vielä, että korjaamolla tulisi kalliiksi, sen verran aikaavievä operaatio on. Hajonnutta osaakaan ei voi osta erillään, vaan pitäisi osta koko kahvasysteemi.
- Ratkesi näin
Mulla oli sama vika pari kertaa ja ratkesi aina käyttämällä autoa kortilla lukossa ja elektroninen lukko pois päältä jolloin toimi taas normaalisti. Voi näköjään olla joko mekaaninen tai elekroniikasta johtuva vika.
- HUOMHUOM!
Renault Meganessa on takaoven lapsilukossa tehdasvika. Kaikki autot on kutsuttu huoltoon tarkistukseen ja vaihtoon. Katso www.ake.fi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770