Malmi, Tilketori

muuttava

Hei, minulle on tarjottu asuntoa Malmin Tilketorilta. Ko. alueelta ilmeisen hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan junalla, eikös vaan? Entä muut virikkeet, harrastukset? Asunto näytti melko uudelta www-sivuilla, pian pääsen siihen livenäkin tutustumaan. Kiitokset kaikille auttajille Malmi-infosta!!

13

4343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noh...

      Kirjasto, Malmi-talo kulttuuripalveluineen, työväenopisto, uimahalli, tenniskenttä (kesäisin), lätkäkaukalo, urheilukenttä, talvisin iso luistelukenttä. Terveyskeskus ja sairaala.

      Citymarket, Prisma muut tarvittavat kaupat (myös Alko). Loistavat julkiset yhteydet ympäri pk-seutua.

      Olen asunut 4 vuotta, enkä aio muuttaa pois.

      • DDR-lähiö_Malmi

        Mitä uutta Malmilla viimeisten 10v aikana, kaupat ja palvelut?


    • nnn

      en suosittele perheelliselle. vaikka malmi ei nykyään taida olla enää yhtä vaarallinen paikka kuin aikoinaan, niin en uskaltaisi päästää kovin nuoria lapsia yksin ulos aseman lähistöllä. lähinnä harmia aiheuttaa pultsarit, joita oikeati saa hätistää joskus kauemmas esim. kaupassa. nuo kun tuntuuvat tykkäävän jutella lapsille ja liimautua kylkeen.

      itse asuin aikaisemmin pari vuotta malmilla vvo vasta valmistuineissa aso asunnossa, en enää muuttaisi malmille vaikkei itselläni olisikaan lapsia. mielikuva alueesta jäi liiaksi mieleen.

      plus tietysti nämä vaikuttaa, varastokoppiin murtauduttiin pari kertaa vaikka oli suht. tukeva verkkohäkki ja vain oman rapun asukkailla avaimet. autoon murtauduttiin kerran ja peili potkittiin rikki kerran. pihalla lapset eivät voineet olla yksin lainkaan, muuten naapuritalojen lapset varastivat, rikkoivat ja hävittivät lelut. kerran ovesta meinasi kävellä huora sisään mitään kyselemättä, oli ilmeisesti erehtynyt ovesta:) rattaidensäilytysvarastosta varastettiin pulkka. autoille ei ole riittävästi parkkitilaa ja lappuliisat kiertävät ahkerasti. varmaan muutakin sattui, mutta juuri nyt ei tule mieleen.

      eli jos linnoittaudut kotiisi, et käytä taloyhtiön varastotiloja, et omista autoa ja sinulla ei ole lapsia, niin ihan hyvä paikkahan tuo malmi on :D

      hyvä malmi!

      • ehkä tuleva malmilainen

        joka puolellahan kaikenlaista tapahtuu. Et ikinä löydä paikkaa, missä ei esim. kellarikomeroihin murtauduta. Kyllä ne "ammattimiehet" osaavat ilman avaimiakin mennä kellariin ym.
        Hyvä asiahan se on, että lappuliisat kiertävät. Asuinalueellani kun eivät tunnu kiertävän, vaikka ylemmiltä tahoilta on asiasta huomautettu.

        Mitä itse kysymykseen tulee: Itse en asu Malmilla, toki siellä aina silloin tällöin käyn, mutta aivan varmasti muuttaisin Tilketorille tai muualle Malmille, jos se tulisi ajankohtaiseksi. Olen joskus ko. asiaa harkinnutkin, koska pidän Malmin alueesta ja siitä, että siellä kaikki palvelut ovat melkein oven vieressä, esim. sairaala ym.


      • Malmilta
        ehkä tuleva malmilainen kirjoitti:

        joka puolellahan kaikenlaista tapahtuu. Et ikinä löydä paikkaa, missä ei esim. kellarikomeroihin murtauduta. Kyllä ne "ammattimiehet" osaavat ilman avaimiakin mennä kellariin ym.
        Hyvä asiahan se on, että lappuliisat kiertävät. Asuinalueellani kun eivät tunnu kiertävän, vaikka ylemmiltä tahoilta on asiasta huomautettu.

        Mitä itse kysymykseen tulee: Itse en asu Malmilla, toki siellä aina silloin tällöin käyn, mutta aivan varmasti muuttaisin Tilketorille tai muualle Malmille, jos se tulisi ajankohtaiseksi. Olen joskus ko. asiaa harkinnutkin, koska pidän Malmin alueesta ja siitä, että siellä kaikki palvelut ovat melkein oven vieressä, esim. sairaala ym.

        Hei,
        Mä budjasin malmilla -50, -60 ja -70 luvut mut mä en tiedä mikä on Tilketori. Silloin siellä oli se Malmintori vastapäätä Milagaa ja siin toril oli puinen punainen palokaivo keskellä torii.
        sanokaa mis siel on Tilketori.


      • Ei todellakaan

        Kuukauden asuin ala-malmilla ja kiire tuli pois. Asemalla aggressiivisia häirikköjä, naapurissa vihonviimeisiä mekastajia ja parkkipaikoista ainainen pula. Alue on suunniteltu autovihamielisten viherpiiperoiden kynästä, joten jos sulla on yksityisauto, niin älä vain muuta malmille!

        Muitakin lieveilmiöitä on, mutta niistä voit lukea enemmän muualla.


      • Pjotor66

        Missäköhän olet asunut, jos huorat kävelee sisään mitään kyselemättä? :) Muutan sinne!


    • Ex-Malmi

      Heippa!

      Me asuttiin Ylä-Malmilla (Malminraitilla) -92-98, ja olimme suht tyytyväisiä paikkaan, tai no, asuntoon lähinnä.

      Iltaisin ei oikein silloinkaan uskaltanut mennä kävelylle torille. Kävin siellä asuessani Totti Karpelan kurssinitsepuolustukseta, joten ehkä sekin kieli pienestä levottomuudesta.

      Työväenopisto on tosi aktiivinen siellä, samoin kirkko. Jos lapsia on, ainakin kaksi aktiivista MML:n yhdistystä oli siihen aikaan ja oikein hyvätleikkipuistot vähän joka puolella.

      Kun muutimme sieltä pois, alkoi olla aika levotonta. Parkkipaikalla oli ongelmia, naapuriston vuokratalojen lapset kävivät rikkomassa auton peilejä, oman taloyhtiön nuoriso hörppi kaljaa pyörävarastossa, varastosta oli varastettu talvirenkaat... Ja kaiken huippu, kerran töistä tullessani bussilla, tatuoitu mieshenkilö ahdisteli nuorta naista bussinpenkillä ja kun häntä kielsin, tarttui kurkkuuni kiinni takaapäin. Mieskuski ei edes uskaltanu heittää sälliä ulos, vaikka kävin sanomassa hänelle tilanteesta.

      Joten.. ehkä en muuttaisi enää takaisin Malmille.
      Vuonna -92 se oli ihannealue, mutta aika aikansa kutakin.

    • ex malmilainen

      Malmilla on runsaasti virikkeitä ja harrastuksia kuten:
      - huumeiden vetäminen
      - piikittäminen
      - imppaaminen
      - varastelu marketeista
      - päiden irroittelu kavereilta ja näiden heittely roskalavoille

      Ja näihin kyllä löytyy malmilta kavereita.

      Ja sit ku ei harrasteta niin dokataan. Ja malmin aseman ympäristö ja kauppakeskuskset, se vasta on miellyttävä ja monikulttuurinen paikka. Vanhan virtsan tuoksu piristää kivasti kun aamulla suunnistaa makaavien spurgujen välistä räkäiselle junalaiturille seuraamaan itsemurhakandidaattien hyppy-yrityksiä raiteille.

      Eli kyllä Malmille kannattaa muuttaa, suosittelen lämpimästi.

    • jgioegjo

      Minä asun ihan Tilketorin vieressä, Markkinatiellä. Ei mitään valittamista asuin paikassa. Lähinnä ala- malmi on jonkin verran levottomampaa, jos nyt sekään.

    • EiAarnionEtuus

      Hieno paikka, asunut yli 25 v. enkä muuttaisi pois... Hups, enpä mainostakaan, jotta et vaan muuttaisi tänne. Jos olet pitsiniska, jakkukalkkuna kermap*rse, pysyttele ihmeessä poissa. Meillä on kaikki mitä tarvitaan: oma lentokenttä, hautausmaa ja sairaala. Ostari, josta puuttuu vain rautakauppa! ;) Tilketorin sijaintia kysyneelle: entisen Hankkijan talon vieressä. :D

      • iherb_alekoodi_mop737

        Ostari, josta puuttuu jopa VESSAT ! ! !

        Jos käy Prismassa, missä voi käydä kusella ???!?!?!?!


    • Malmillekotakaisinei

      Asuin Malmilla vajaa 15 vuotta parina eri kertana viimeisin oli 13 vuotta Malmin kauppatiellä eli ihan siinä Tilketorin vieressä. Aika levotonta loppuajasta oli se baari nimi ei nyt just tule mieleen olikohan Alem aiheutti häiriötä poliiseja kypärät päässä pidätyksiä sisäpihalla, teinit terrorisoi, sisäpiha kauhea kaikukammio. Malmin Prisma on hyvä sitä välillä kaipailen ja liikenneyhteydet aika hyvät jos tykkää junasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe