Hei, minulle on tarjottu asuntoa Malmin Tilketorilta. Ko. alueelta ilmeisen hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan junalla, eikös vaan? Entä muut virikkeet, harrastukset? Asunto näytti melko uudelta www-sivuilla, pian pääsen siihen livenäkin tutustumaan. Kiitokset kaikille auttajille Malmi-infosta!!
Malmi, Tilketori
13
4654
Vastaukset
- noh...
Kirjasto, Malmi-talo kulttuuripalveluineen, työväenopisto, uimahalli, tenniskenttä (kesäisin), lätkäkaukalo, urheilukenttä, talvisin iso luistelukenttä. Terveyskeskus ja sairaala.
Citymarket, Prisma muut tarvittavat kaupat (myös Alko). Loistavat julkiset yhteydet ympäri pk-seutua.
Olen asunut 4 vuotta, enkä aio muuttaa pois.- DDR-lähiö_Malmi
Mitä uutta Malmilla viimeisten 10v aikana, kaupat ja palvelut?
- nnn
en suosittele perheelliselle. vaikka malmi ei nykyään taida olla enää yhtä vaarallinen paikka kuin aikoinaan, niin en uskaltaisi päästää kovin nuoria lapsia yksin ulos aseman lähistöllä. lähinnä harmia aiheuttaa pultsarit, joita oikeati saa hätistää joskus kauemmas esim. kaupassa. nuo kun tuntuuvat tykkäävän jutella lapsille ja liimautua kylkeen.
itse asuin aikaisemmin pari vuotta malmilla vvo vasta valmistuineissa aso asunnossa, en enää muuttaisi malmille vaikkei itselläni olisikaan lapsia. mielikuva alueesta jäi liiaksi mieleen.
plus tietysti nämä vaikuttaa, varastokoppiin murtauduttiin pari kertaa vaikka oli suht. tukeva verkkohäkki ja vain oman rapun asukkailla avaimet. autoon murtauduttiin kerran ja peili potkittiin rikki kerran. pihalla lapset eivät voineet olla yksin lainkaan, muuten naapuritalojen lapset varastivat, rikkoivat ja hävittivät lelut. kerran ovesta meinasi kävellä huora sisään mitään kyselemättä, oli ilmeisesti erehtynyt ovesta:) rattaidensäilytysvarastosta varastettiin pulkka. autoille ei ole riittävästi parkkitilaa ja lappuliisat kiertävät ahkerasti. varmaan muutakin sattui, mutta juuri nyt ei tule mieleen.
eli jos linnoittaudut kotiisi, et käytä taloyhtiön varastotiloja, et omista autoa ja sinulla ei ole lapsia, niin ihan hyvä paikkahan tuo malmi on :D
hyvä malmi!- ehkä tuleva malmilainen
joka puolellahan kaikenlaista tapahtuu. Et ikinä löydä paikkaa, missä ei esim. kellarikomeroihin murtauduta. Kyllä ne "ammattimiehet" osaavat ilman avaimiakin mennä kellariin ym.
Hyvä asiahan se on, että lappuliisat kiertävät. Asuinalueellani kun eivät tunnu kiertävän, vaikka ylemmiltä tahoilta on asiasta huomautettu.
Mitä itse kysymykseen tulee: Itse en asu Malmilla, toki siellä aina silloin tällöin käyn, mutta aivan varmasti muuttaisin Tilketorille tai muualle Malmille, jos se tulisi ajankohtaiseksi. Olen joskus ko. asiaa harkinnutkin, koska pidän Malmin alueesta ja siitä, että siellä kaikki palvelut ovat melkein oven vieressä, esim. sairaala ym. - Malmilta
ehkä tuleva malmilainen kirjoitti:
joka puolellahan kaikenlaista tapahtuu. Et ikinä löydä paikkaa, missä ei esim. kellarikomeroihin murtauduta. Kyllä ne "ammattimiehet" osaavat ilman avaimiakin mennä kellariin ym.
Hyvä asiahan se on, että lappuliisat kiertävät. Asuinalueellani kun eivät tunnu kiertävän, vaikka ylemmiltä tahoilta on asiasta huomautettu.
Mitä itse kysymykseen tulee: Itse en asu Malmilla, toki siellä aina silloin tällöin käyn, mutta aivan varmasti muuttaisin Tilketorille tai muualle Malmille, jos se tulisi ajankohtaiseksi. Olen joskus ko. asiaa harkinnutkin, koska pidän Malmin alueesta ja siitä, että siellä kaikki palvelut ovat melkein oven vieressä, esim. sairaala ym.Hei,
Mä budjasin malmilla -50, -60 ja -70 luvut mut mä en tiedä mikä on Tilketori. Silloin siellä oli se Malmintori vastapäätä Milagaa ja siin toril oli puinen punainen palokaivo keskellä torii.
sanokaa mis siel on Tilketori. - Ei todellakaan
Kuukauden asuin ala-malmilla ja kiire tuli pois. Asemalla aggressiivisia häirikköjä, naapurissa vihonviimeisiä mekastajia ja parkkipaikoista ainainen pula. Alue on suunniteltu autovihamielisten viherpiiperoiden kynästä, joten jos sulla on yksityisauto, niin älä vain muuta malmille!
Muitakin lieveilmiöitä on, mutta niistä voit lukea enemmän muualla. - Pjotor66
Missäköhän olet asunut, jos huorat kävelee sisään mitään kyselemättä? :) Muutan sinne!
- Ex-Malmi
Heippa!
Me asuttiin Ylä-Malmilla (Malminraitilla) -92-98, ja olimme suht tyytyväisiä paikkaan, tai no, asuntoon lähinnä.
Iltaisin ei oikein silloinkaan uskaltanut mennä kävelylle torille. Kävin siellä asuessani Totti Karpelan kurssinitsepuolustukseta, joten ehkä sekin kieli pienestä levottomuudesta.
Työväenopisto on tosi aktiivinen siellä, samoin kirkko. Jos lapsia on, ainakin kaksi aktiivista MML:n yhdistystä oli siihen aikaan ja oikein hyvätleikkipuistot vähän joka puolella.
Kun muutimme sieltä pois, alkoi olla aika levotonta. Parkkipaikalla oli ongelmia, naapuriston vuokratalojen lapset kävivät rikkomassa auton peilejä, oman taloyhtiön nuoriso hörppi kaljaa pyörävarastossa, varastosta oli varastettu talvirenkaat... Ja kaiken huippu, kerran töistä tullessani bussilla, tatuoitu mieshenkilö ahdisteli nuorta naista bussinpenkillä ja kun häntä kielsin, tarttui kurkkuuni kiinni takaapäin. Mieskuski ei edes uskaltanu heittää sälliä ulos, vaikka kävin sanomassa hänelle tilanteesta.
Joten.. ehkä en muuttaisi enää takaisin Malmille.
Vuonna -92 se oli ihannealue, mutta aika aikansa kutakin. - ex malmilainen
Malmilla on runsaasti virikkeitä ja harrastuksia kuten:
- huumeiden vetäminen
- piikittäminen
- imppaaminen
- varastelu marketeista
- päiden irroittelu kavereilta ja näiden heittely roskalavoille
Ja näihin kyllä löytyy malmilta kavereita.
Ja sit ku ei harrasteta niin dokataan. Ja malmin aseman ympäristö ja kauppakeskuskset, se vasta on miellyttävä ja monikulttuurinen paikka. Vanhan virtsan tuoksu piristää kivasti kun aamulla suunnistaa makaavien spurgujen välistä räkäiselle junalaiturille seuraamaan itsemurhakandidaattien hyppy-yrityksiä raiteille.
Eli kyllä Malmille kannattaa muuttaa, suosittelen lämpimästi. - jgioegjo
Minä asun ihan Tilketorin vieressä, Markkinatiellä. Ei mitään valittamista asuin paikassa. Lähinnä ala- malmi on jonkin verran levottomampaa, jos nyt sekään.
- EiAarnionEtuus
Hieno paikka, asunut yli 25 v. enkä muuttaisi pois... Hups, enpä mainostakaan, jotta et vaan muuttaisi tänne. Jos olet pitsiniska, jakkukalkkuna kermap*rse, pysyttele ihmeessä poissa. Meillä on kaikki mitä tarvitaan: oma lentokenttä, hautausmaa ja sairaala. Ostari, josta puuttuu vain rautakauppa! ;) Tilketorin sijaintia kysyneelle: entisen Hankkijan talon vieressä. :D
- iherb_alekoodi_mop737
Ostari, josta puuttuu jopa VESSAT ! ! !
Jos käy Prismassa, missä voi käydä kusella ???!?!?!?!
- Malmillekotakaisinei
Asuin Malmilla vajaa 15 vuotta parina eri kertana viimeisin oli 13 vuotta Malmin kauppatiellä eli ihan siinä Tilketorin vieressä. Aika levotonta loppuajasta oli se baari nimi ei nyt just tule mieleen olikohan Alem aiheutti häiriötä poliiseja kypärät päässä pidätyksiä sisäpihalla, teinit terrorisoi, sisäpiha kauhea kaikukammio. Malmin Prisma on hyvä sitä välillä kaipailen ja liikenneyhteydet aika hyvät jos tykkää junasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62755