eli juu...oon just hankkinut kissanpennun X) ja nyt mietin että miten minun tulisi tehdä kun lähden töihin, jätänkö valot päälle vai sammutanko ne?
kun kumminkin on aika pimeää kun tulen töistä.
Työni ei kestä kuin 4 tuntia (klo 12-16)eli onko parempi että jätän jonkun valot päälle kuin lähen töihin vai sammutanko ne kokonaan?
mitä mieltä olette?
miten te teette..
11
748
Vastaukset
- Meillä näin..
Jos asuntoosi tulee paljon valoa ikkunoista niin kannattaa sammuttaa valot. Mitä turhia kuluttaa sähköä. Ja koska olet päivällä poissa,sitä suurempi syy sammuttaa. Onhan siinä illalla aikaa sitten olla valot päällä. =) Huomaat kyllä kissan käyttäytymisestäkin mistä se pitää,kokeilet vaikka kumpaakin jos mietityttää.
Kun aamulla aikaisin lähetään niin sammutamme valon..illalla kun olemme käymässä jossain, jätän pari valoa päälle. Ja etenkin näin jouluna on ikkunoissamme paljon jouluvaloja,ne ovat sitten yötä päivää päällä ja muita valoja emme oikein käytäkkään.Kissamme ovat etenkin päivällä paljo ikkunalaudalla mutta huomattavasti vähemmän illalla..ja parvekkeella tykkäävät olla kunhan siellä ei ole lunta. - työtätekeva
kiitti....no minä sammutan valot ja vedän verhot pois ikkunan edestä niin eiköhän se siitä....ja sithän sen näkee miten kisuni reagoi. et onko kovin närkästyneen näkönen XD
- Tabby
Kissa on yöeläin eli liikkeellä normaalisti hämärän/pimeän aikaan. Siksi en näe mitään syytä jättää kissalle valoja päälle :) Itse tosin jätän joskus eteiseen valot kun lähden aamulla aikaisin, koska pimeässä on vaikea nähdä mustavoittoisia kissoja enkä halua niiden livahtavan rappukäytävään :)
- kisumisu
Kun olin aiemmin töissä niin tuli jätettyä eteiseen valot. Kun itse tuli töistä oli jo pimeää. Eikä tarvitse kompuroida pimeässä ja etsiä katkaisinta. En usko että kissa pahemmin valoa tarvitsee. Nytkin kissojen kanssa hämärässä ollaan kun ei itsekään tarvitse kuin nuo jouluvalot ja pöytävalaisin. Ja toinen kissa joka joskus ulkoilee maalla niin ei ulos lähtenyt edes valoisan aikaan. Paitsi tietysti kesällä. Yöeläimiä tosiaan... :)
- emilystrange
Mulla on tapana jättää juuri esim eteiseen tai vessaan valot.Ihan senki takia,että kun kotiin tultua laitan valot päälle niin kissaherramme ovat äkäisiä kun joutuvat yhtäkkiä tottumaan valoon.Periaatteéssahan sillä ei varmaankaan väliä ole,näkevät myös pimeässä.
- radio ja valo
minä jätän pikkuiselle eteisen valon auki ja radion hiljaiselle soimaan. en tiedä tarvitsisiko, mutta jotenkin ajattelen niin, että ihan hiljaisessa ja pimeässä kämpässä olisi ikävä olla.
- et tälleen meillä
Kun lähden aamulla töihin, niin aukaisen verhot. Jos tämä unohtuu on kisu omatoimisesti käynyt kiskomassa verhot laittialle. En jätä mitään valoja päälle.
Kun lähden vain lyhyeksi aikaa pois kotoa esim. piipahdan kaupassa tai naapurissa, niin jätän valot ja telkkarit yms. päälle.
Kisuni on oppinut tietämään, että kun valot laitetaan kiinni, niin äiskä on pitempään pois ja menee nukkumaan. Kun valot jäävät päälle, kisu jatkaa leikkejään, ja ei reagoi mitenkään lähtööni.
Reissaamme kisun kanssa melkein joka viikonloppu junalla. Kun lähtiessä sammutan valot kisu lähtee ulkona suoraan kävelemään kohti juna-asemaa. Kun taas lähdemme normaalisti ulkoilemaan, jätän valot päälle. Kisu tietää tällöin, että suuntana on puisto.- Pörri
Ei voi muuta sanoa, kuin kyllä kissa on viisas eläin. Ihan uskomatonta, mitä kaikkea ne oppii ymmärtämään.
- E.A.
En ole aloittaja, mutta minulle on pian tulossa ensimmäinen kissa. Enkä ollut tuollaista ajatellutkaan vielä! Ja olisin kyllä jättänyt valot päälle, ilman muuta, koska ITSE inhoan pimeässä oloa. Mutta kissahan tosiaan näkeekin pimeässä ja on hämäräneläin, joten meilläkin säästyy sitten sähkölaskua :-)
- Sofia
Ei kannata jättää kissaa varten valoja. Kissathan näkevät paljon paremmin pimeässä, kuin ihmiset. Sitäpaitsi kissathan ovat yöeläjiä...
Radiotakaan ei kannata jättää päälle, koska kissat rakastavast rauhaa ja hiljaisuutta.- Sofia
Lisäys edelliseen viestiini, että sälekaihtimet ja verhot on kuitenkin hyvä jättää sivuun, koska kissojen täytyy päästä näkemään ulos. Meilläkin kissat katselevat mielellään ikkunoista ulos javahtivat mm. lintuja! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754