Primera P12 syö öljyä

mp_9600

Tälläkin palstalla on monesti väitetty, että Primera ei syö öljyä, mutta minulla syö.

Ongelma alkoi 45000 kilometrin kohdalla. Huolto seurasi aikansa 1000 kilometrin välein kulutusta ja aina oli 2-3 desilitraa kulunut. Mutta huollon mukaan Nissanin sääntö on että pitää kuluttaa 0,5 litraa/1000 km, että asialle aletaan tehdä mitään. Siis 7,5 litraa öljynvaihtovälillä!!
Viimeisimmän 10 000 kilometrin aikana olen seurannut kulutusta itse ja lisännyt tuona aikana yhteensä litran öljyä.

Auto on 1.8 Visia -03. Onko kukaan muu törmännyt samaan, vai onko tosiaan minulle sattunut ainoa kappale laatuan ja oletteko samaa mieltä huollon kanssa, että 0,5 litraa/1000 km on normaalia Primeralle?

22

5633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo

      Ei kellään muulla syö öljyä.

    • morjensis

      jos autosi hullon mukaan söi 2-3dl tkm:lle tekee se 10000:lla 2-3 litraa, jos 10000:lla kerta mittauksesi mukaan söi 1 litran ei se ole pahakaan. Siis mitä sekoilet.

    • taisha

      Vähenee kun ajat noin 100tkm.

      • oletko varma

        ai että jos öljynkulutus alkaa 45 tkm kohdalla niin se sitten itsestään loppuu 100 tkm kohdalla. Onko tuo sitä Nissan-logiikkaa?


    • Sami_

      Mulla on kans -03 1.8 ajettu yli 80tkm. Öljypinta ei lastke vaihtovälissä edes alarajalle.

    • 1.8 2005

      Kymppitonni nyt mittarissa eikä yhtään oo vajunu. Jotain on mätää sun kärryssä, sillä ei mun edellisetkään japskit koskaan oo mitään syöny ennen kuin 300 000 km on ollu lasissa.

    • iisiä

      Ei syö Nissan motor co:n tuotteet. Jos ongelma alkaa tietyssä kohdassa niin jotain on rikki vai kuinka?

    • Nissanisti

      Mulla on samalaisen oireet 1.8 traverel:ssa -04=> 0.2-0.3l/1000 km ei ole muuttunut sitten uudesta, ajettu nyt n. 5tkm. Nissanisn maahantuoja sanoi etta 0.5l/1000 km on normaalia, ja ei aiheuta korjaamista

      Nissanisti

    • nitzanisti

      1.8 on heikko sillä siinä on samat männänrenkaat, kuin 2 litrasessa. 2-litrasessa on isku vain pitempi. Nissanin kestävin kone on 1.6 ei ole ko. ikinä kuluttanut öljyä pisaraakaan vaihtovälillä

    • Sjl

      Isäukolla -03 1.8
      Hänelle huollon asentaja totesi suoraan, että
      nämä syövät öljyä, ei ole vika vaan ominaisuus ko. moottorissa. Alkanut kuulemma öljyä kulumaan muidenkin merkkien uusissa koneissa. Joku hieno selityskin oli, mutta nyt ei muista mikä.
      Ennen tuota selitystä moottorista vaihdettiin varmaan 90%, mutta öljynkulutus ei lopu.
      05- malli "kuulemma" syö hieman vähemmän kuin nämä ensimmäiset versiot.

      • ikivanha ongelma

        että pyöreää mäntää ja soikeaa sylinteriä on vaikea sovittaa tiiviisti yhteen.


      • N. Issan

        Kun se ei syö öljyä ja kulkee muutenkin mukavasti. Tätä palstaa kun lukee, niin koneessa täytyy olla jotain todella pahasti vialla.


      • syö öljyä

        ja lakkaako 2006 öljyn syönti kokonaan .voah


    • ...........

      Et ole ainut jolla syö öljyä 1,8 nissan.
      Kaksi 1,8 primeraa töissä,molemmissa männänrengas remontti tuli n 45000km kohdalla,vaadit vaan remonttia,yrityksille korjaa kyllä helposti mutta yksityiset joutuu vääntämään.huvittavaa toi 0,5 litraa sadalla voi viedä öljyä!kanisteri vaan takakonttiin!

    • krisu

      syö vielä enemmän öljya,nyt meni 1l/6000km,
      auto p12 farku-04,36000km

    • jees

      ei syö öljyä ajoi sitten kovaa eli hiljaa, lyhyttä tai pitkää matkaa. Eikä ole syönyt mitkään 3 Nissania jotka olen omistanut. Tekniikka on muutenkin pelannut , vanhemmissa malleissa oli ruoste ainoa joka söi ja sekin auton koria.

    • kuluu

      p12 traveller 1.8 -05 9000km ajettu öljyt alarajalla lisää öljyä ja seurantaa 1000km välein

    • onnellinen omistaja

      -05 1.8 koneella, nyt ajettu 13000km ja ei ainakaan vielä huomattavaa öljyn kulutusta, ajo ollut pääasiassa kaupunki ajoa.

    • öljymiehet

      Huoh. Opeli miehet siirtyneet meidän palstalle öljynkulutusasioissa. Parempi pysyä siellä Opeli palstalla vaan. Ei Nissanit vie öljyä. Kahdessa autossa ollut tuo 1.8 kone (Almera/Primera) ja ei öljyä kulu. Piste.

      • FOORDIMIES

        FOORDI PALSTALLA SANOTTIIN ETTÄ 8 TEHDASTA SULJETAAN KUN EI MENE KAUPAKSI. MUTTA RIISIÄ EN OSTA SE ON SALETTI!


      • Kriisikippo
        FOORDIMIES kirjoitti:

        FOORDI PALSTALLA SANOTTIIN ETTÄ 8 TEHDASTA SULJETAAN KUN EI MENE KAUPAKSI. MUTTA RIISIÄ EN OSTA SE ON SALETTI!

        Ihan olet oikeassa. Ei pidä riisiä ostaa, vaan pottuja ja kokolihaa. Jaksaa paremmin väännellä sen Voortin rattia kunnon eväillä.


    • nissanprim

      Primera -03, ajettu vähän vajaata 250tkm. Juuri vaihdoin öljyt ja lisäsin tietenkin ylärajaan. Ajettu vajaa 1000km ja hyvä että tikussa enään näkyi eli reilu pari litraa hävinnyt.. Mikä vois olla vikana??

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe