tuolla alempana, mutta haluaisin siihen vähän jatkoa erilaisten ihmisoikeuksien näkökulmasta:
-perillisillähän on oikeutensa perintöönsä vanhempansa jälkeen, se on selvä
-yksin jääneellä vanhemmalla on oikeus saada oma elämä, seuraa ja uusia stimulansseja uudelta kumppanilta, jos sellaisen löytää
Miten nämä kaksi oikeutta yhteensovitetaan? Nykyisin on liikkeellä myös noita Gaabrieleita (enkä nyt tarkoita enkeliä). Hyötynäkökohdat menettelevät, jos ne tehdään molempain ehdoilla, esim. tilataan yhteinen HS, jolloin maksetaan vain ½, jne. Mutta jos toinen käyttää hyväkseen toista, elää hänen kustannuksellaan, niin silloinhan lasten perinnöt pienentyvät, ja se on periaatteessa väärin, ja se voi pikkuhiljaa vahingoittaa suhteita lapsiin, jolloin tilanne lähtee luisumaan pahaan suuntaan, pian ollaan stressaantuneita ja onnettomia.
Jotkin niin selvät säännöt yhteiselämän tueksi olisi oltava, kirjalliset, allekirjoitetut, ja tosiaan oma asunto lähekkäin, silloin suhde saisi ne kultareunukset, joista täällä aiemmin puhuttiin.
Ikäihmisten seksielämälle on pantu
36
2394
Vastaukset
- jemina
Köyhä säästyy tältäkin murheelta. Ei ole jakamatonta kuolinpesää, eikä muutakaan. Auervaarat eivät vonkaa ”kintuissa”, eikä lasten tarvitse seurata silmä tarkkana mahdollisen tulevan perinnön pienenemistä
- K irjar.
Eipä pistä lapset hanttiin vaikka uuden miehen kotiini toisin.
He kyselevät miksi olen aina kotona, miksi en etsi kaveria joka toisi loämpöä ja iloa näihin päiviin.
Jos he minun nykyiseen elämääni tai varallisuuteeni mahdollisen perinnön toivossa puuttuisivat, katsoisin epäonnistuneeni heidän kasvatuksessaan.
He eivät puutu, mutta kysyvät usein kuinka selviän, tarvitsenko apua, yms. ja se on merkittävämpää omalle itsetunnolleni kuin se, että he kateellisina katsoisivat minun onneani, jos se uusi ystävä joskus rinnalleni ilmestyisi.
Kukaan ei valvo tekemisiäni, itse olen oman onneni seppä tai tunaroin sen! - Ajoissa
Lahjoita asunnot ajoissa lapsille! Verotusta ajatellen 70 on kyllä jo myöhäistä. 60 on myös.
Jos et ole ehtinyt niin kiinnitä asunnot ja sijoita rahat vaikkapa säästövakuutukseen, edunsaajina lapset!
Muuta rahasto-osuudet ja osakkeet samoin säästövakuutuksiksi!
Lahjoita rahaa!
Kustanna lasten kuluja, viihde-elektroniikkaa, matkoja yms.!
Lainaa rahaa ilman korkoa ja lyhennyksiä lapsille!
Tässä nyt alkuun meidän käyttämiä keinoja vaikka vaimon kanssa vielä ollaankin hengissä ( 57 / 62 ).- asioiden
mietintää tässä on tullut harrastettua jo jonkun aikaa. Lasten nimille pitäisi nämä vähäisetkin omaisuudet siirtää, ettäkö 70 -laisena olen myöhässä? Jostain syystä säästövakuutus ei miellytä, sitä tuputetaan. Jos rahaa on, niin sitä tietenkin on syytä nyt lapsilleen jaella.
- Ajoissa
asioiden kirjoitti:
mietintää tässä on tullut harrastettua jo jonkun aikaa. Lasten nimille pitäisi nämä vähäisetkin omaisuudet siirtää, ettäkö 70 -laisena olen myöhässä? Jostain syystä säästövakuutus ei miellytä, sitä tuputetaan. Jos rahaa on, niin sitä tietenkin on syytä nyt lapsilleen jaella.
Asuntojen lahja- ja perintöveroa ajatellen olet myöhässä. Vaimo oli 55v kun suoritimme ko. toimenpiteen.
Laskevat tilastollisesti jäljellä olevan eliniän. Vero määräytyy sen mukaisesti.
Vaikka varmaan tidätkin koska olette pähkäilleet asiaa.
Säästövakuutuksissahan on eri muotoja. Riskittömiä ja riskejä sisältäviä.
Olen muuten samaa mieltä varovaisuudesta pankkien suositusten suhteen.
Tottakai pankin palkollinen ajattelee työnantajansa etua.
Kerro lapsille, että perintöä ei ole tulossa, koska käytät rahasi elämiseen, etkä kituuttele siksi, että perintö olisi muhkea.
Etsi kaveri, jonka kanssa tulet toimeen seuraavat 10 vuotta. Jos varaa on, lainaa lapsillesi ilman korkoa ja löysällä maksusitoumuksella.
Käske lapsiesi kertoa myös puolisoilleen, että tuhlaat itse rahasi - lasten puolisot ovat kautta aikojen olleet ahneimpia. (Testamenttiin pykälä, että perunkirjoitukseen et halua lasten puolisoita ;-)mutta ei kai muuten ikäihmisten seksielämälle vielä tarvitse pistettä laittaa ;D
Eikä anneta lasten tai ahdasmielisten sukulaisten tai ystävienkään sitä yrittää tehdä!
Itselläni ei ole sellaisia esteitä, mutta tiedän että sellaistakin saattaa tapahtua että jo keski-ikäiset lapset ovat kauhuissaan kun huomaavat että vanhalla äidillä tai isällä vielä hormoonit hyrräävät.
Ollaan epäluuloisia, jopa mustasukkaisia ja aletaan manipuloida: "Vanha ihminen, ettet häpeä! Ajattele nyt, mitä äiti/isä sanoisi tuosta!"
Minä ainakin antaisin piutpaut, jos minun päätäni yritettäisiin kääntää! Onneksi "lähinnä surevat" sen tietävätkin ja antavat minun hoitaa omat asiani niinkuin haluan!- Pääsky64
seksielämästä toisenlainen näkemyskin.
Siskon appiukko yritti muorinsa luokse tyttäriin, eri huoneissa kun nukkuvat.
Poika ei sitä ymmärtänyt. Meni ison koivuhalon kassa ja ajoi pois.
Se vaari oli fiksu mies, ja sitä en ymmärrä miten se sieti saellaista.
Onneksi olemme lapsistamme riippumattomia.
Korkeintaan vitsailevat että olette mahdottmia jos joku homma paljastuu. - merimona1
Pääsky64 kirjoitti:
seksielämästä toisenlainen näkemyskin.
Siskon appiukko yritti muorinsa luokse tyttäriin, eri huoneissa kun nukkuvat.
Poika ei sitä ymmärtänyt. Meni ison koivuhalon kassa ja ajoi pois.
Se vaari oli fiksu mies, ja sitä en ymmärrä miten se sieti saellaista.
Onneksi olemme lapsistamme riippumattomia.
Korkeintaan vitsailevat että olette mahdottmia jos joku homma paljastuu.Yrittikö sisaresi appiukko vaimonsa luo "yöjalkaan" kun nukkuivat eri huoneissa.
Sitten poika (pariskunnan oma poika) tuli ison koivuhalon kanssa ajamaan pois?
Olikohan se vaari jotenkin yliseksuaalinen ja muori oli pyytänyt suojelua?
Teilläpäinhän kun on sitä potenssia lisäävää poronsarviuutetta ;)))) - Pääsky64
merimona1 kirjoitti:
Yrittikö sisaresi appiukko vaimonsa luo "yöjalkaan" kun nukkuivat eri huoneissa.
Sitten poika (pariskunnan oma poika) tuli ison koivuhalon kanssa ajamaan pois?
Olikohan se vaari jotenkin yliseksuaalinen ja muori oli pyytänyt suojelua?
Teilläpäinhän kun on sitä potenssia lisäävää poronsarviuutetta ;))))neuvos, ei ihan täältä eri kunnssa.
Nukkuivat kun muka mummu äkäsen sorttinen,mutta tästä vierailusta se olisi ollut vain hyvillään. Poika vanhapoika ,joka myähemmin otti akan tuli isännäksi.
Oli tullut vahvemmaksi ja määräili siitä ei tuntunut sopivalta että vanhat ovat niin.
Että hehkutellaan me vain täällä seksin kanssa mutta aina ei ole vaarit saaneet.
On kyllä päinvastainenkin tapaus.
Serkkuni kertoi hänen mummistaan.
Kun ukko oli alkanut sukulais vanhaapiikaa riiamaan nuorta,mummi olisi kansa halunnut.
Se punoi juonta ,että kun minä meen tuonne saunaan alasti niin ei se kyllä malta olla alakamatta.
- Laritsa M
...yksipuolisesti kustantamaan toisen olemista. Jos heittäytyy lampaaksi, joutuu kerityksi.
hänelle joka toisen nimellä kirjoittaa.
Arkuutta kai jos ei omalla nimellänsä rohkene seksistä puhua.
Me kaksi naista kun olemme ilmeisesti rohkeasti sanoneet mielipiteemme, niin sitähän sitten joku intoutui hyödyntämään illallisilla viesteillänsä joka herätti jotkut jopa vastaamaan ja ihmettelemään.
(Jätän nyt toistamatta kuka oli se toinen.)
Ei tässä niin toivotonta tämä elämä, eikä huonoa nimeä lainata, eihän, nimeä yritetään ""lainaamalla"" saada vain huonoon valoon!- Avaaja
eniten,
jos tilanne osoittautuisi sellaiseksi, että huomaisin itseäni hyväksikäytettävän. En usko, että lapseni siihen paljoakaan puuttuisivat.
Tuo säästövakuutus on jnknverran tuttu. koska anoppini jo käytti sitä.
Enemmän kiinnostaisi tuo asuntojen kiinnitys !
Miten se tapahtuisi?
lasten huolen, jos on pelkoa hyväksi käytöstä, jos "rakkaus on tehnyt sokeaksi".
Uskoisin kuitenkin useamman osaavan jo laittaa mittasuhteet kohdalleen tässä iässä.
Mitä tulee lasten paheksuuntaan, sitä kyllä esiintyy, ehkä enemmän kuin uskotaankaan.
Omalla kohdallani olen päättänyt olla kyselemättä mitä mieltä lapseni ovat,teen niinkuin parhaaksi katson.
Huolen pidän, että se "perintö" mikä heille on kuuluvaa säilyy,ovathan he kuitenkin minun lapsiani, joka tapauksessa, mielipiteistäänkin huolimatta.
Tyttäreni kanssa olenkin jutellut ja tehnyt kuviot selväksi, kaikki on ok.
Poikani on "vähän" vaikeampi juttu, hän on äidistä vähän mustis,ongelmaa ei hänenkään kanssa,kun on oma kasvatus tulos,,,,,"kasvatus" jatkuu, jos aihetta ilmaantuu.
Ikäihmisen ei todellakaan tarvitse lapsiltaan kysellä, käytännön asiat pystyy hoitamaan, ei kun rakkautta elämään, jos sitä löytyy.- reetta2
Viime viikonvaihteessa matkustaessani huomasin miten mukava on matkustaa lapsen perheen kanssa.
Jotkut lentokentät ovat tosi mutkikkaita ja toiset taas selviä kuten Bryssel.
Vaikka yksinkin hyvin pärjäilen, turvallisuuden tunne oli aivan toista luokkaa. Perillä vihdoin olimme taas koossa koko perhe vauvalla lisääntyneenä.
Lasten mustasukkaisuudesta ei ole havaintoja, päinvastoin koska asumme kaikki kaukana toisistamme, ymmärtävät ystävyyksien tuovan uutta vipinää elämääni. Ei ole raportteja kyselty elämästäni, yhteydet pelaavat hyvin puhelimitse. - uzma-m
hoituu nain,meilla on tontti yhdessa parhaimassa osassa kaupungia,poika'saa' rakentaa siihen talonsa jossa meilla on oma itsenainen asunto
Tonttimme arvo 5xrakennusta kalliinpi,meilla ei ole varaa rakentaa,emmeka halua myyda tonttia,meidan asuntomme periytyy sitten aikanaan tyttarelle.
ei pitäisi lähteä.
Niin ihanaa kuin varmaan onkin kokea rakkaus, tuo maailman ihanin tunne, niin yhtä tärkeätä on myös säilyttää hyvät ja luottamukselliset suhteet lasten perheisiin.
Vaikka kumppanilla olisi aivan puhtaat jauhot pussissa, niin selkeä sopimus puitteista toisi silti kaikille turvallisuuden tunteen, joka on aina a ja o, alfa ja omega. Se on perusta, jolle voisi rakentaa loppuelämänsä, ehkä vielä kolmekymmentä vuotta.- että halutaan vain
rusinat pullasta,
ja näinhän onkin, mutta jos molemmat saisivat ne rusinat...
Jokapäiväistä pakkopullaakin elämässä on, mutta siitä huolehdittaisiin sitten kumpikin omalla kohdallaan, siivous, vaatehuolto, jne...
Ehkä se olisi kuitenkin rikkautta, että voisi laittaa kahden hengen juhlat vuorotellen? että halutaan vain kirjoitti:
rusinat pullasta,
Jokapäiväistä pakkopullaakin elämässä on, mutta siitä huolehdittaisiin sitten kumpikin omalla kohdallaan, siivous, vaatehuolto, jne...
Ehkä se olisi kuitenkin rikkautta, että voisi laittaa kahden hengen juhlat vuorotellen?Kyllä se on aina kaksin herttaisempaa, kuin yksin.
On se kurjaa köllähtää yksin illalla nukkumaa.
Mutta jospa siinä olisikin lämmin naisen iho vieressä lämmittämässä ja saisi kuunnella sydämen tykytystä ja tuntea lämmin henkäys poskella.
Kyllä siinä jaetaan sitten surut ja ilot ym.- tehtäisiin
ylikypsa kirjoitti:
Kyllä se on aina kaksin herttaisempaa, kuin yksin.
On se kurjaa köllähtää yksin illalla nukkumaa.
Mutta jospa siinä olisikin lämmin naisen iho vieressä lämmittämässä ja saisi kuunnella sydämen tykytystä ja tuntea lämmin henkäys poskella.
Kyllä siinä jaetaan sitten surut ja ilot ym.ja poskisuukkoja annettaisiin ennen nukahtamista.
- ja jossittelua
tehtäisiin kirjoitti:
ja poskisuukkoja annettaisiin ennen nukahtamista.
Kun tuo ylikypsä jatkuvasti haikailee naista niin kannattaisi vähentää tätä tietokoneen edessä istumista ja panna tuulemaan. Yleensä mies kuin mies naisen saa. On niitä yksinäisiä naisia niin paljon sentään odottamassa. Ellei saa niin luulen, että miehessä on jotain vikaa. On saanut nyt mukaansa muitakin haikailijoita. Ajankulua tämäkin.
- Mitä itse teet?
ja jossittelua kirjoitti:
Kun tuo ylikypsä jatkuvasti haikailee naista niin kannattaisi vähentää tätä tietokoneen edessä istumista ja panna tuulemaan. Yleensä mies kuin mies naisen saa. On niitä yksinäisiä naisia niin paljon sentään odottamassa. Ellei saa niin luulen, että miehessä on jotain vikaa. On saanut nyt mukaansa muitakin haikailijoita. Ajankulua tämäkin.
Tommoisia aina riittää joka junaan ja jää vielä asemallekin. He paheksuvat aina jotain.
Elä ja anna muidenkin elää. - jemina
Leskeksi jääminen ei ole valinta, siinä viedään se lähin ihmissuhde, ehkä vuosikymmeniä kestänyt, sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta tästä kun olet niin suvaitsematon.
Kyllä sitä haikailemaan jää monia parisuhteen arkipäiväisiä asioita mitä on aina jakanut ja enää ei voi. Kumppani ei enää tule takaisin vaikka kuinka toivoisi, eikä uuttakaan ihmissuhdetta oikein pysty etsimään ennen kuin suru on surtu ja asiat käsitelty. Se ei olisi oikein ketään kohtaan.
Anna sinä ylikypsän ja hänen kohtalo tovereiden haikailla rauhassa. - Katleija
Haikaillaan ja haaveillaan vaan me yksinäiset sydämet. Suuri osa meistä on niitä, jotka olemme eläneet ihanan rakkauden elämässämme ja sitten se elämä on katkennut. Voimme vapaasti puhua seksuaalisuudesta, joka ei enää tabu puheenaihe vanhuudessakaan.
- Pääsky64
Mitä itse teet? kirjoitti:
Tommoisia aina riittää joka junaan ja jää vielä asemallekin. He paheksuvat aina jotain.
Elä ja anna muidenkin elää.nuihin ryppyotsaisiin,minä kierrän kaukaa aina kun muistan sellaisen jolta ei koskaan hyvää sanaa kuule.
Mutta voi siirtyä toiselle palstalle täälläkin.Se kyllä saattaa olla mies jolla on samat haaveet ,mutta ei osaa tuoda esille.
Hyvä kun saa sanottua mitä mielessä liikkuu.
Mikäpä sen tärkeämpi kun oman kullan haave.
Vanhemmilla naisilla olisi kyllä samoja haluja.
Käyvät ompeluseurassa ja ovat tyytyväisiä niinkauan kun pääseee liikkeelle.
Eikä se ole sen hunompaa elämää.
Mitä ne ennen sai vanhat jos oli puoliso elossa ,niin körisihän se ukko vieressä.
Meijän ukolla oli yötkin mälli suussa ja valui suusta puusängyn laitaa pitkin lattialle.
Nukkui siinä asennossa.Vieläkin ovat jälet sänkunlaidassa.
ei tainneet vuosikymmeniin "suudella "enää. Mutta tärkeä se siinä oli vieressä.
Mummu kuoli iltayöstä ukon syliin,eikä ukko kun laittoi vereen nukkumaan ei herätellyt muita ennenkun aamulla,pistäysi viereen nukkumaan loppuyöksi. - vaikka
että halutaan vain kirjoitti:
rusinat pullasta,
Ehkä se olisi kuitenkin rikkautta, että voisi laittaa kahden hengen juhlat vuorotellen?on kaksi peräkkäistä ketjua, toisella kolmatta tuhatta, toisella jo toista tuhatta lukijaa!
Herää kysymys, tämäkö onkin ikäihmisten suurin dilemma, läheisyyden, läheisen puute? - Jokunen
vaikka kirjoitti:
on kaksi peräkkäistä ketjua, toisella kolmatta tuhatta, toisella jo toista tuhatta lukijaa!
Herää kysymys, tämäkö onkin ikäihmisten suurin dilemma, läheisyyden, läheisen puute?Jostakin sitä on puhuttava. Ovat nämä seksiketjut asiapitoisempia kuin tuon miehenpuutteessa elävän pirtin emäntä. Pirtissä puhutaan tyyliin ei - juu - vaarinhousut....
Niin että pöntöt viheltää. - onkin
vaikka kirjoitti:
on kaksi peräkkäistä ketjua, toisella kolmatta tuhatta, toisella jo toista tuhatta lukijaa!
Herää kysymys, tämäkö onkin ikäihmisten suurin dilemma, läheisyyden, läheisen puute?sillä monet niistä ihmisistä, jotka ovat meitä rakastaneet, ovat kuolleet.
Yksinollessamme tunnemme heidän puuttumisesnsa. - kun ei ketään
Jokunen kirjoitti:
Jostakin sitä on puhuttava. Ovat nämä seksiketjut asiapitoisempia kuin tuon miehenpuutteessa elävän pirtin emäntä. Pirtissä puhutaan tyyliin ei - juu - vaarinhousut....
Niin että pöntöt viheltää.ole
missään.
Mutta eihän se tietenkään ole kivaa, jos aina toistuu sama, että huomenta ja hyvää yötä ja otanpa kahvin tuosta nurkkakaapista, ei sitä normaali jaksa toistaa, vaikka lukee sen niin jää pettynyt olo, kun ei ole mitään oikeata asiaa. Jokunen kirjoitti:
Jostakin sitä on puhuttava. Ovat nämä seksiketjut asiapitoisempia kuin tuon miehenpuutteessa elävän pirtin emäntä. Pirtissä puhutaan tyyliin ei - juu - vaarinhousut....
Niin että pöntöt viheltää.sanot.
Ole toki hyvilläsi,jos sinulla ei samoja puutteita.
Olen muuten tehnyt havainnon, että lämpenee moni muukin siitä aiheesta, en yksin minä.
Eiköhän se nyt ole enemmän leikkiä,kun puutetta,mutta ajattele sinä niinkuin haluat.
Pirtin puheet ovat mitä ovat, mutta ehkä sekin on täyttöä jollekin tyhjälle, eikä yhtään kehnompaa kuin nämä viestit poistoista ja muut kaltaiset.
Osallistu sinä vain niihin, mitka antavat tyydytyksen vaativalle mielellesi,tilaahan on keskustella,mikä kiinnostaa.
Jos saat tyydytyksen pirtin moittimisesta, niin siitä vaan, se nyt vain on niin kauan kun siellä muitakin pistäytyy,kuin minä.
Hyvää itsenäisyyden päivää sinullekin ja kiitos mielipiteestäsi.vaikka kirjoitti:
Herää kysymys, tämäkö onkin ikäihmisten suurin dilemma, läheisyyden, läheisen puute?Vietin eilen aikaani tuolla terveyskeskuksessa kokeissa, "filmeissä" ja lääkärillä useampaan otteeseen.
Siinä käytävällä vuoroani odottaessa, milloin missäkin jonossa, tulin ottaneeksi osaa keskusteluun ja kuulin, erikseen kuuntelematta, kuinka ihmisiä painaa yksinäisyys.
Se ei ole pelkkää seksikumppanin ikävää, se on IHMISEN ikävää!
Kuuntelijaa, uutisten tuojaa tai pienen avun antajaa moni odottaa, odottaakeskustelijaa;.. "vain itekseen minä siellä päivät puhun kun ei muita ole", kuten kuulin.
Vanha nainen joka istui rullatuolissa odottaen kyytiä kotiin, sanoi hyvin sattuvasti; " Olispa niillä nyt paljon asioita tuolla kaupoissa, täällä istuen tuo aikakin kuluu paremmin." Ja kyllä se kyyti viipyikin, hänelle ehti tulla jo nälkäkin, ja siinä keskutellessamme näin kuinka tärkeänä hän koki saadessaan puhua... puhua... ja puhua, vaikka asiat pomppivat aiheesta toiseen, hänen muisteluidensa mukaan.
Joten, voimmeko ottaa täälläkin huomioon, että monelle nämä täällä käydyt keskustelut ovat ehkä ainoa puheväylä jossa voi ilman nimeä ja kasvoja, ehkä avoimemmin kuin missään muualla, puhua aroistakin asioista.
Moni on yksinäinen, moni kaipaa seuraa ja moni jää vain hiljaa istumaan hiljaiseen kotiinsa, muistojen ja menneisyyden kanssa odottamaan seuraavaa yksinäistä, pitkää päivää.... ja se jatkuu... muuttumatta, jos ei missään saa puhua.
Eikä kai ole kiellettyä jos täällä ilmaisee sen uuden kumppaninkin löytävänsä.
Elämähän on aina ihmisen ikävää ihmisen luo.- Sinulla
kun ei ketään kirjoitti:
ole
missään.
Mutta eihän se tietenkään ole kivaa, jos aina toistuu sama, että huomenta ja hyvää yötä ja otanpa kahvin tuosta nurkkakaapista, ei sitä normaali jaksa toistaa, vaikka lukee sen niin jää pettynyt olo, kun ei ole mitään oikeata asiaa.Vapaa valta aloittaa mieleisesi keskustelu ! ! !
Pirtti on ihan hyvä olemassa.Eihän sinne ketään pakoiteta,kummast vain kävijöitä riittää ja tuntuu olevan monen laisesta yhteiskuntaluokasta.
Haaskoo olla pittää DDDDD kirjar kirjoitti:
Vietin eilen aikaani tuolla terveyskeskuksessa kokeissa, "filmeissä" ja lääkärillä useampaan otteeseen.
Siinä käytävällä vuoroani odottaessa, milloin missäkin jonossa, tulin ottaneeksi osaa keskusteluun ja kuulin, erikseen kuuntelematta, kuinka ihmisiä painaa yksinäisyys.
Se ei ole pelkkää seksikumppanin ikävää, se on IHMISEN ikävää!
Kuuntelijaa, uutisten tuojaa tai pienen avun antajaa moni odottaa, odottaakeskustelijaa;.. "vain itekseen minä siellä päivät puhun kun ei muita ole", kuten kuulin.
Vanha nainen joka istui rullatuolissa odottaen kyytiä kotiin, sanoi hyvin sattuvasti; " Olispa niillä nyt paljon asioita tuolla kaupoissa, täällä istuen tuo aikakin kuluu paremmin." Ja kyllä se kyyti viipyikin, hänelle ehti tulla jo nälkäkin, ja siinä keskutellessamme näin kuinka tärkeänä hän koki saadessaan puhua... puhua... ja puhua, vaikka asiat pomppivat aiheesta toiseen, hänen muisteluidensa mukaan.
Joten, voimmeko ottaa täälläkin huomioon, että monelle nämä täällä käydyt keskustelut ovat ehkä ainoa puheväylä jossa voi ilman nimeä ja kasvoja, ehkä avoimemmin kuin missään muualla, puhua aroistakin asioista.
Moni on yksinäinen, moni kaipaa seuraa ja moni jää vain hiljaa istumaan hiljaiseen kotiinsa, muistojen ja menneisyyden kanssa odottamaan seuraavaa yksinäistä, pitkää päivää.... ja se jatkuu... muuttumatta, jos ei missään saa puhua.
Eikä kai ole kiellettyä jos täällä ilmaisee sen uuden kumppaninkin löytävänsä.
Elämähän on aina ihmisen ikävää ihmisen luo.tiedän sinun ainakin ymmärtävän asian syvyyden ja tärkeyden.
Meillä yksin jääneillä on ikävä, ikävä sitä totuttua yhdessä elettyä elämää, 44 vuotta minullakin,ei se voi mennä ohi vain käden huitaisulla.
Keskustelu yhteyttä kaipaa ja siksi minäkin koen tämän viestittelyn tuovan elämään täyttöä, yksinäisyyttä karkoittaen.
Jos jollakin on paha olla,siksi,että täällä leikkiä lasketaan asialla jos toisella,, emme tiedä ,hyvin harvan taustoja,,,,,olkaamme suvaitsevia.
Eihän tiedä mitä kohtalo on päämme menoksi ajatellut;))D(en jaksa uskoa,että kummenpaa)- Luonteesi
SkillaN kirjoitti:
sanot.
Ole toki hyvilläsi,jos sinulla ei samoja puutteita.
Olen muuten tehnyt havainnon, että lämpenee moni muukin siitä aiheesta, en yksin minä.
Eiköhän se nyt ole enemmän leikkiä,kun puutetta,mutta ajattele sinä niinkuin haluat.
Pirtin puheet ovat mitä ovat, mutta ehkä sekin on täyttöä jollekin tyhjälle, eikä yhtään kehnompaa kuin nämä viestit poistoista ja muut kaltaiset.
Osallistu sinä vain niihin, mitka antavat tyydytyksen vaativalle mielellesi,tilaahan on keskustella,mikä kiinnostaa.
Jos saat tyydytyksen pirtin moittimisesta, niin siitä vaan, se nyt vain on niin kauan kun siellä muitakin pistäytyy,kuin minä.
Hyvää itsenäisyyden päivää sinullekin ja kiitos mielipiteestäsi.Hyvin toit luonteesi esille, nälvimällä savolaisten tapaan.
Luonteesi kirjoitti:
Hyvin toit luonteesi esille, nälvimällä savolaisten tapaan.
Kyllä joku "puska jussi"vai liisako lie
Jaksaa.Eihän herranenaika Sinun ole pakko lukea eikä vastailla.
Minä en kyllä ymmärrä tuollaista TIUKKAPIPOISUUTTA.
No eipä minun tarvitsekaanDDDDDDDLuonteesi kirjoitti:
Hyvin toit luonteesi esille, nälvimällä savolaisten tapaan.
arvioida minkä heimon jäsen sinä olit,kuka minulle viestisi lähetit, mutta oliko se kauniimmin viestitetty.
Tämmösiä me savolaiset ollaan;))DD
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405