Nenäpunkki!

Onko teillä (tai siis lähinnä koirillanne) kokemuksia nenäpunkista? Kun tuo meidän poika on nyt vähän aivastellut, todennäköisesti kuitenkin ihan lentsua vaan. Enkä ole niitä otuksiakaan ainakaan vielä havainnut. Mutta haluaisin silti varmistua asiasta. "Punkkitartuntaahan" ei ilmeisesti pysty varmuudella diagnosoimaan, eli siis voi olla nenäpunkki vaikkei sitä näykään. Voisiko kuurin silti syöttää varmuudeksi koiralle? Tiedättekö minkä hintaisia ovat? Punkkihan ei kuitenkaan tartu ihmiseen, vai kuinka? Hyi kun tuntuu heti että niskassa vilistää jotain otuksia kun edes ajattelee niitä!!!

7

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmaa

Nenäpunkki usein tärvee koiran hajuaistin. Menee usein aika kauan, ennen kuin koira taas haistaa entiseen malliin. Hajuaisti on kuitenkin koiran tärkein aisti.
      Ei kun lääkkeitä hakemaan.

• paivansadeko

Interceptor tehoaa niihin. Olin jo jonnekin kirjoittanutkin ja väärin. Niinku yleensä. Siis ei inceptor vaan interceptor.
        Olen ostanut suoraan eläinlääkäriltä. Mielestäni niitä ei saa apteekista eikä edes kaikilta eläinlääkäreiltä. Mutta varma en ole.

• Koira-aktiivi
        paivansadeko kirjoitti:

Interceptor tehoaa niihin. Olin jo jonnekin kirjoittanutkin ja väärin. Niinku yleensä. Siis ei inceptor vaan interceptor.
        Olen ostanut suoraan eläinlääkäriltä. Mielestäni niitä ei saa apteekista eikä edes kaikilta eläinlääkäreiltä. Mutta varma en ole.

Eläinlääkärini määräsi Advocatea
        Norjanharmaalleni ja tuntuu toimivan!
        Advocate on selkään annosteltava
        liuos.

• paivansadeko kirjoitti:

...luin että tuo lääke saattaa tappaa collie-sukuisia koiria? Pitääköhän paikkansa?

• nallura
        MarzaH kirjoitti:

...luin että tuo lääke saattaa tappaa collie-sukuisia koiria? Pitääköhän paikkansa?

tuskin se tappaa collie-sukuisia, koska mulla on sekarotuinen ja siinä on luultavasti collieta ja me saatiin nenäpunkkeihin sitä pipetillä laitettavaa ja vielä on koira hengissä (aikaa tästä on noin 3 viikkoa):). Se on se loisPIIKKI joka annetaan täihin sun muihin, se voi tappaa collie-sukuisen koiran.

• paivansadeko
        MarzaH kirjoitti:

minulle kertonut. Advocaten valmistaja kehotti erottamaan colliet toisistaan tai muista lääkityistä koirista 2 vrk:n ajaksi hoidon jälkeen, etteivät nuole valmistetta suuhunsa toisistaan.
        Myös interceptorin kanssa pitää noudattaa tarkasti annosmäärää collien kanssa.

• tinttu

nenäpunkkeja on ollut toisella koirallani ainakin pari kertaa ja nyt epäilen tällä juniorillani. huomaan sen sillon ku alkaa yskiminen ja sisäänpäin vetämin(röhkiminen). eläinlääkäristä olen saanut ilman käyntiä lääkkeen ja olikohan se muistaakseni alle 10 euroa...kannattaa hoitaa pois.niitä en ole koskaan nähnyt, eikä niitä voi kuulemma paljain silmin nähdäkkään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      58
      7445
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2886
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      140
      1704
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1629
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1438
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1374
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      119
      1033
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      46
      789
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      697
    Aihe