Onnistuuko word-tiedoston muuttaminen jpeg-kuvaksi/vast. ? Minun pitäisi saada 2-sivuinen lomake, joka on "vaakamuodossa", sijoitetuksi liitteenä yhdelle "pystymuotoiselle" sivulle word-dokumentin loppuun. Ajattelin, että helpoiten homma onnistuisi, jos muuttaisi alkuperäisen lomaketiedoston kuvatiedostoiksi ja sijoittaisi ne sitten uudelle word-sivulle...
Word 2000 käytössä.
Word-tiedostosta kuvatiedosto?
13
7523
Vastaukset
- screen
Siinä sen salaisuus.
- a-b-c
Vaatii aika lailla työstämistä vielä sen jälkeenkin... Tai no, kokeillaan.
- ..............................
a-b-c kirjoitti:
Vaatii aika lailla työstämistä vielä sen jälkeenkin... Tai no, kokeillaan.
vaadit ohjelmalta, jonka luokitus on TEKSTINKÄSITTELYOHJELMA.......
- eno
.............................. kirjoitti:
vaadit ohjelmalta, jonka luokitus on TEKSTINKÄSITTELYOHJELMA.......
HOmma onnistuu ainakin Excelin kanssa kikkailemalla:
Excel auki ja tuo työkirjaan haluamasi documentti objektina (insert - object ja lehdeltä create from file valitse tiedosto) Sitten vain komenna File - Save as Web Page! Simsalabim doku on GIF-kuvana omassa kansiossaan siististi.
Voi olla, että sama pelittää Wordissäkin mutta en saanut syntymään kuin mustan kuvan?
Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma" eno kirjoitti:
Excel auki ja tuo työkirjaan haluamasi documentti objektina (insert - object ja lehdeltä create from file valitse tiedosto) Sitten vain komenna File - Save as Web Page! Simsalabim doku on GIF-kuvana omassa kansiossaan siististi.
Voi olla, että sama pelittää Wordissäkin mutta en saanut syntymään kuin mustan kuvan?
Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma"Et maininnut onko kyseessä yksi vai monisivuinen dokumentti...
Yksisivuiselle;
PrintScreen, Ctrl V (paste/liitä) >
Valikosta näytä/view > työkalupalkki/toolbars > piirto/draw >
Valitse kuva aktiiviseksi (1xKlik) > työkalupalkista crop/'rajaa' > ja rajaa kuva oikean kokoiseksi...
Ehkä auttaa, ehkä ei :-)
Yksi kysymys tietysti on, että miksi Word-tiedosto pitää tulostaa kuvaksi, eikö esim. pdf hoitaisi homman?
Anyway...muutamia linkkejä, joiden avulla homman voi ehkä hoitaa:
http://www.verypdf.com/artprint/document-printer/jpg-printer.html
http://www.filesweb.com/driver/software1.html
T. Pasi- eno
eno kirjoitti:
Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma"Testailinpa huvikseni Wordin kanssa hommaa ja kuvan saa syntymään aika kätevästi kun luo ensin ohjektin tiedostosta. Sitten copy - paste special ja valitsee muodoksi picture. Siinä se on - kuvaa voi sitten veivata mieleisekseen.
- snagit screen capture
tuollainen ohjelma
http://www.sharewarejunkies.com/01zwd2/snagit.htm
hoitaa homman tyylikkäästi.
Näkyy tämä uusin olevan sharewarea, mutta eiköhän
trialillakin hoida kertahomman.
Minulla on joku vanha freeware-versio, joka varmaan sekin jostain löytynee. - kutsuja
Kiitokset enolle näin monta vuotta myöhässäkin. Tuo objektihomma toimi just mainiosti.
Joku kyseenalaisti tarvetta kuvan teolle, että miksi pdf ei riitä. No, siksi kun ainakin itse kaipasin kuvaa kutsusta, jonka tein wordissa. Sen kuvan saa sähköpostin tekstikenttään laittamatta avattavaa liitettä. - ukko30v
On vanha kirjoitus, mutta jos joku tarvitsee vielä neuvoa.
Tuo print screen on vihoviimeisin keino. Laatu on kyllä sitten mitä on jos tulostaa tarvitsee.
Tallentakaa se pdf tiedostoksi, jonka voi siis tuoda wordiin ja vaihtaa kokoa.
Ajaa samanasian kuin tuo jpg tiedosto, mutta laatu on parempi. - KylieFist
Tallentaa PDF:nä ja avaa esim. Gimpissä. Sitten talentaa haluamaansa formaattiin. Minulla oli ongelmana se, että pankin kuitit (OP) ei PDF:nä suostuneet syystä tai toisesta tulostumaan. Tällä kikka kakkosella onnistui ongelman kiertäminen. :-)
- Objekti, Linkitä
Minulla on niin ikivanha Word että ihan hirvittää vastata, 2003 siis on versio.
Mutta vastaan silti, ehkä tämä toimii uudemmissakin versioissa:
Eli Lisää - objekti - ja siellä Luo tiedostosta - selaamalla haetaan liitettävä tiedosto, ja ruksataan kohta Linkitä tiedostoon.
Linkittäminen tarkoittaa tietysti sitä, että LINKITETTYÄ EI SAA POISTAA TIEDOSTOISTA, koska silloinhan ei ole linkkiä mihinkään, JA KAIKKI ALKUPERÄISEEN TEHDYT MUUTOKSET KULKEVAT LINKITYKSEN MUKANA!
Ja kohdetiedostossa näkyy ikään kuin kuvana, eli voi zoomailla. - Objekti, Linkitä
Objekti, Linkitä kirjoitti:
Minulla on niin ikivanha Word että ihan hirvittää vastata, 2003 siis on versio.
Mutta vastaan silti, ehkä tämä toimii uudemmissakin versioissa:
Eli Lisää - objekti - ja siellä Luo tiedostosta - selaamalla haetaan liitettävä tiedosto, ja ruksataan kohta Linkitä tiedostoon.
Linkittäminen tarkoittaa tietysti sitä, että LINKITETTYÄ EI SAA POISTAA TIEDOSTOISTA, koska silloinhan ei ole linkkiä mihinkään, JA KAIKKI ALKUPERÄISEEN TEHDYT MUUTOKSET KULKEVAT LINKITYKSEN MUKANA!
Ja kohdetiedostossa näkyy ikään kuin kuvana, eli voi zoomailla.Niin joo, ja se vaakasuuntaisuus - tietysti tietokoneen näytöllä ei haittaa, vaikka pystysuuntaisten sivujen välissä olisi yksi vaakasuuntainen sivu, sillä muuten tuo ei onnistu eli sitä linkitettyä tiedostoa ei voi kääntää ja kiertää. Eli pystysuuntaisten sivujen väliin on osanvaihdon jälkeen tehtävä Tiedosto - Sivun asetuksista vaakasuuntainen sivu, ja taas sitten sen vaakasuuntaisen jälkeen jos haluaa pystysuuntaisilla jatkaa, niin osanvaihto ja sivun asetuksista pystysuuntainen. Näin saa tulostettua paperille niin kuin haluaa.
- Objekti, Linkitä
Objekti, Linkitä kirjoitti:
Niin joo, ja se vaakasuuntaisuus - tietysti tietokoneen näytöllä ei haittaa, vaikka pystysuuntaisten sivujen välissä olisi yksi vaakasuuntainen sivu, sillä muuten tuo ei onnistu eli sitä linkitettyä tiedostoa ei voi kääntää ja kiertää. Eli pystysuuntaisten sivujen väliin on osanvaihdon jälkeen tehtävä Tiedosto - Sivun asetuksista vaakasuuntainen sivu, ja taas sitten sen vaakasuuntaisen jälkeen jos haluaa pystysuuntaisilla jatkaa, niin osanvaihto ja sivun asetuksista pystysuuntainen. Näin saa tulostettua paperille niin kuin haluaa.
joopa joo, kysyjällä vuosia sitten olikin kaksisivuinen lomake.
Mutta tuli vielä mieleen, vaikka siis vuosia vanha kysymys onkin, että jos siinä linkitettävässä on käytetty ylätunnistetta, niin sitä ei taida saada linkityksen kautta siirrettyä. Eli ei sitten kannata käyttää ylätunnistetta tai alatunnistetta.
Mutta toinen juttu, jos kyseessä olisi ollut yksisivuinen liitettävä lomake, niin ylätunnisteenkin saa siirrettyä käyttämällä Lisää - Tiedosto -konstia. Ja tässäkin tietysti täytyy sitten tehdä ennen lisäämistä osanvaihto ja poistaa tunnisteiden linkit.
Tuli vaan mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418