Word-tiedostosta kuvatiedosto?

a-b-c

Onnistuuko word-tiedoston muuttaminen jpeg-kuvaksi/vast. ? Minun pitäisi saada 2-sivuinen lomake, joka on "vaakamuodossa", sijoitetuksi liitteenä yhdelle "pystymuotoiselle" sivulle word-dokumentin loppuun. Ajattelin, että helpoiten homma onnistuisi, jos muuttaisi alkuperäisen lomaketiedoston kuvatiedostoiksi ja sijoittaisi ne sitten uudelle word-sivulle...

Word 2000 käytössä.

13

7235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • screen

      Siinä sen salaisuus.

      • a-b-c

        Vaatii aika lailla työstämistä vielä sen jälkeenkin... Tai no, kokeillaan.


      • ..............................
        a-b-c kirjoitti:

        Vaatii aika lailla työstämistä vielä sen jälkeenkin... Tai no, kokeillaan.

        vaadit ohjelmalta, jonka luokitus on TEKSTINKÄSITTELYOHJELMA.......


      • eno
        .............................. kirjoitti:

        vaadit ohjelmalta, jonka luokitus on TEKSTINKÄSITTELYOHJELMA.......

        HOmma onnistuu ainakin Excelin kanssa kikkailemalla:

        Excel auki ja tuo työkirjaan haluamasi documentti objektina (insert - object ja lehdeltä create from file valitse tiedosto) Sitten vain komenna File - Save as Web Page! Simsalabim doku on GIF-kuvana omassa kansiossaan siististi.

        Voi olla, että sama pelittää Wordissäkin mutta en saanut syntymään kuin mustan kuvan?

        Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma"


      • eno kirjoitti:

        HOmma onnistuu ainakin Excelin kanssa kikkailemalla:

        Excel auki ja tuo työkirjaan haluamasi documentti objektina (insert - object ja lehdeltä create from file valitse tiedosto) Sitten vain komenna File - Save as Web Page! Simsalabim doku on GIF-kuvana omassa kansiossaan siististi.

        Voi olla, että sama pelittää Wordissäkin mutta en saanut syntymään kuin mustan kuvan?

        Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma"

        Et maininnut onko kyseessä yksi vai monisivuinen dokumentti...
        Yksisivuiselle;
        PrintScreen, Ctrl V (paste/liitä) >
        Valikosta näytä/view > työkalupalkki/toolbars > piirto/draw >
        Valitse kuva aktiiviseksi (1xKlik) > työkalupalkista crop/'rajaa' > ja rajaa kuva oikean kokoiseksi...

        Ehkä auttaa, ehkä ei :-)

        Yksi kysymys tietysti on, että miksi Word-tiedosto pitää tulostaa kuvaksi, eikö esim. pdf hoitaisi homman?
        Anyway...muutamia linkkejä, joiden avulla homman voi ehkä hoitaa:
        http://www.verypdf.com/artprint/document-printer/jpg-printer.html
        http://www.filesweb.com/driver/software1.html

        T. Pasi


      • eno
        eno kirjoitti:

        HOmma onnistuu ainakin Excelin kanssa kikkailemalla:

        Excel auki ja tuo työkirjaan haluamasi documentti objektina (insert - object ja lehdeltä create from file valitse tiedosto) Sitten vain komenna File - Save as Web Page! Simsalabim doku on GIF-kuvana omassa kansiossaan siististi.

        Voi olla, että sama pelittää Wordissäkin mutta en saanut syntymään kuin mustan kuvan?

        Muutoin olen sitä mieltä että Word nykymuodossaan on todellakin juuri kaikkea muuta kuin "tekstinkäsittelyohjelma"

        Testailinpa huvikseni Wordin kanssa hommaa ja kuvan saa syntymään aika kätevästi kun luo ensin ohjektin tiedostosta. Sitten copy - paste special ja valitsee muodoksi picture. Siinä se on - kuvaa voi sitten veivata mieleisekseen.


    • snagit screen capture

      tuollainen ohjelma

      http://www.sharewarejunkies.com/01zwd2/snagit.htm

      hoitaa homman tyylikkäästi.

      Näkyy tämä uusin olevan sharewarea, mutta eiköhän
      trialillakin hoida kertahomman.
      Minulla on joku vanha freeware-versio, joka varmaan sekin jostain löytynee.

    • kutsuja

      Kiitokset enolle näin monta vuotta myöhässäkin. Tuo objektihomma toimi just mainiosti.
      Joku kyseenalaisti tarvetta kuvan teolle, että miksi pdf ei riitä. No, siksi kun ainakin itse kaipasin kuvaa kutsusta, jonka tein wordissa. Sen kuvan saa sähköpostin tekstikenttään laittamatta avattavaa liitettä.

    • ukko30v

      On vanha kirjoitus, mutta jos joku tarvitsee vielä neuvoa.
      Tuo print screen on vihoviimeisin keino. Laatu on kyllä sitten mitä on jos tulostaa tarvitsee.

      Tallentakaa se pdf tiedostoksi, jonka voi siis tuoda wordiin ja vaihtaa kokoa.
      Ajaa samanasian kuin tuo jpg tiedosto, mutta laatu on parempi.

    • KylieFist

      Tallentaa PDF:nä ja avaa esim. Gimpissä. Sitten talentaa haluamaansa formaattiin. Minulla oli ongelmana se, että pankin kuitit (OP) ei PDF:nä suostuneet syystä tai toisesta tulostumaan. Tällä kikka kakkosella onnistui ongelman kiertäminen. :-)

      • Objekti, Linkitä

        Minulla on niin ikivanha Word että ihan hirvittää vastata, 2003 siis on versio.

        Mutta vastaan silti, ehkä tämä toimii uudemmissakin versioissa:
        Eli Lisää - objekti - ja siellä Luo tiedostosta - selaamalla haetaan liitettävä tiedosto, ja ruksataan kohta Linkitä tiedostoon.

        Linkittäminen tarkoittaa tietysti sitä, että LINKITETTYÄ EI SAA POISTAA TIEDOSTOISTA, koska silloinhan ei ole linkkiä mihinkään, JA KAIKKI ALKUPERÄISEEN TEHDYT MUUTOKSET KULKEVAT LINKITYKSEN MUKANA!

        Ja kohdetiedostossa näkyy ikään kuin kuvana, eli voi zoomailla.


      • Objekti, Linkitä
        Objekti, Linkitä kirjoitti:

        Minulla on niin ikivanha Word että ihan hirvittää vastata, 2003 siis on versio.

        Mutta vastaan silti, ehkä tämä toimii uudemmissakin versioissa:
        Eli Lisää - objekti - ja siellä Luo tiedostosta - selaamalla haetaan liitettävä tiedosto, ja ruksataan kohta Linkitä tiedostoon.

        Linkittäminen tarkoittaa tietysti sitä, että LINKITETTYÄ EI SAA POISTAA TIEDOSTOISTA, koska silloinhan ei ole linkkiä mihinkään, JA KAIKKI ALKUPERÄISEEN TEHDYT MUUTOKSET KULKEVAT LINKITYKSEN MUKANA!

        Ja kohdetiedostossa näkyy ikään kuin kuvana, eli voi zoomailla.

        Niin joo, ja se vaakasuuntaisuus - tietysti tietokoneen näytöllä ei haittaa, vaikka pystysuuntaisten sivujen välissä olisi yksi vaakasuuntainen sivu, sillä muuten tuo ei onnistu eli sitä linkitettyä tiedostoa ei voi kääntää ja kiertää. Eli pystysuuntaisten sivujen väliin on osanvaihdon jälkeen tehtävä Tiedosto - Sivun asetuksista vaakasuuntainen sivu, ja taas sitten sen vaakasuuntaisen jälkeen jos haluaa pystysuuntaisilla jatkaa, niin osanvaihto ja sivun asetuksista pystysuuntainen. Näin saa tulostettua paperille niin kuin haluaa.


      • Objekti, Linkitä
        Objekti, Linkitä kirjoitti:

        Niin joo, ja se vaakasuuntaisuus - tietysti tietokoneen näytöllä ei haittaa, vaikka pystysuuntaisten sivujen välissä olisi yksi vaakasuuntainen sivu, sillä muuten tuo ei onnistu eli sitä linkitettyä tiedostoa ei voi kääntää ja kiertää. Eli pystysuuntaisten sivujen väliin on osanvaihdon jälkeen tehtävä Tiedosto - Sivun asetuksista vaakasuuntainen sivu, ja taas sitten sen vaakasuuntaisen jälkeen jos haluaa pystysuuntaisilla jatkaa, niin osanvaihto ja sivun asetuksista pystysuuntainen. Näin saa tulostettua paperille niin kuin haluaa.

        joopa joo, kysyjällä vuosia sitten olikin kaksisivuinen lomake.

        Mutta tuli vielä mieleen, vaikka siis vuosia vanha kysymys onkin, että jos siinä linkitettävässä on käytetty ylätunnistetta, niin sitä ei taida saada linkityksen kautta siirrettyä. Eli ei sitten kannata käyttää ylätunnistetta tai alatunnistetta.

        Mutta toinen juttu, jos kyseessä olisi ollut yksisivuinen liitettävä lomake, niin ylätunnisteenkin saa siirrettyä käyttämällä Lisää - Tiedosto -konstia. Ja tässäkin tietysti täytyy sitten tehdä ennen lisäämistä osanvaihto ja poistaa tunnisteiden linkit.

        Tuli vaan mieleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe